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市場調査レポート

コネクテッドカー:MNO (移動体通信事業者) の市場機会

THE CONNECTED CAR: OPPORTUNITIES FOR MNOS

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 409944
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.88円で換算しております。
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コネクテッドカー:MNO (移動体通信事業者) の市場機会 THE CONNECTED CAR: OPPORTUNITIES FOR MNOS
出版日: 2016年12月23日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

最新のワイヤレス通信技術が急速に開発・普及するのに伴い、コネクテッドカーや自律走行車のデジタルプラットフォーム・アプリケーション・サービスに関する新たな市場機会が生まれつつあります。各国の中央政府や自治体も技術・市場の整備に取り組んでおり、それを受けて、主要な移動体通信事業者 (MNO) では関連分野への投資を進めています。

当レポートでは、世界のコネクテッドカー市場において、移動体通信事業者が今後得られる市場機会について分析し、自動車向けワイヤレス通信技術/インターネットサービスの概略や、潜在的な分野、各国政府の規制・取り組み、世界の主要MNOにおける事業戦略の展開状況、今後の市場動向の見通しなどについて調査しております。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

  • 分析の背景事情
  • 為替レート
  • 質問・回答内容

第3章 定義

  • イントロダクション
  • 接続機能 (コネクティビティ) の種類
    • アフターマーケット向け接続オプション
    • 組み込み型オプション
    • ひもづけ型オプション
      • Apple CarPlay
      • Android Auto
      • MirrorLink
      • Samsung

第4章 実現技術

  • イントロダクション
  • 4G/5G
    • LTE-M
    • LTE-V
  • ナローバンドIoT (NB-IoT)
  • LTE eMBMS
  • GSMA対応・組み込み型SIMの仕様
  • DSRC
  • 車載Wi-Fiホットスポット
  • メッシュネットワーク

第5章 アプリケーションとサービス

  • イントロダクション
  • インフォテインメント
  • 安全性・セキュリティの強化
  • 家庭用ネットワークとの統合
  • データ交換・収集
    • 保険サービス
  • 高度道路交通システム (ITS)
    • 先進運転支援システム (ADAS)
    • 自律走行車
  • 交通渋滞と環境対策
  • ドライバー向けサービス
  • クラウド型モビリティ (Mobility-as-a-Service)

第6章 政府の規制と推進策

  • イントロダクション
  • データ保護
  • EU諸国
    • オランダ
    • eCall (EU)
  • 英国

第7章 導入に際しての課題

  • プライバシー・セキュリティの問題
  • ドライバーの注意拡散
  • 製品のライフサイクル
  • ビジネスモデル
  • 交通法規
  • リソースの不足
  • 標準化の欠如
  • ワイヤレスサービスのユビキタス性

第8章 MNO (移動体通信事業者) の役割

  • AT&T
  • Deutsche Telekom
  • KDDI
  • T-Mobile USA
  • Telefonica
  • TeliaSonera
  • Verizon
  • Vodafone
    • DriveNow
    • ユーザーベースの保険

第9章 主な分析結果

付録:質問票

目次

With fast mobile internet access and new wireless connectivity solutions being developed and adopted, many opportunities for digital platforms, applications and services are emerging in the connected and autonomous car markets.

The connected car can digitally connect and interact with its surroundings, enabling new applications such as advanced safety features, personalised driving and infotainment services. Uptake is driven by an increase in embedded connectivity in cars, as well as growth in always-connected devices, streaming media, and safety and security applications.

Governments, transport authorities and municipalities are supporting developments in connected cars alongside smart city applications. Connected cars can dynamically optimise journeys, increase safety and energy efficiency and help drivers to avoid danger and collisions.

That this market relies on connectivity means that the opportunities for mobile network operators can be substantial if key partnerships between vehicle OEMs, MNOs and technology companies can be established and nurtured.

Major MNOs such as AT&T and Vodafone have implemented strategies for investing in the connected car market, but all operators should be looking at the possibilities that this market provides.

This report looks at what the major players are doing in this area, and the opportunities that will be provided by developments in the connected car market.

It concludes with recommendations based on MNOs featured in this report that should be considered by any MNO wishing to establish its place in the connected car market.

Companies: Apple, Samsung, AT&T, Deutsche Telekom, KDDI, T-Mobile USA, Telefónica, TeliaSonera, Verizon, Vodafone, EE.

Countries: UK, US, EU, Singapore, Netherlands.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Currency and Conversions
  • 2.3. Further Questions and Feedback

3. Definitions

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Types of Connectivity
    • 3.2.1. Aftermarket Connection Options
    • 3.2.2. Embedded Options
    • 3.2.3. Tethered Options
      • 3.2.3.1. Apple CarPlay
      • 3.2.3.2. Android Auto
      • 3.2.3.3. MirrorLink
      • 3.2.3.4. Samsung

4. Enabling Technologies

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. 4G/5G
    • 4.2.1. LTE-M
    • 4.2.2. LTE-V
  • 4.3. Narrow Band IoT (NB-IoT)
  • 4.4. LTE eMBMS
  • 4.5. GSMA Embedded SIM Specification
  • 4.6. DSRC
  • 4.7. In-Vehicle Wi-Fi Hotspots
  • 4.8. Mesh Networks

5. Apps & Services

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Infotainment
  • 5.3. Enhancing Safety & Security
  • 5.4. Integration With Home Networks
  • 5.5. Data Exchange & Collection
    • 5.5.1. Insurance Services
  • 5.6. Intelligent Transport Systems (ITS)
    • 5.6.1. Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)
    • 5.6.2. Autonomous Vehicles
  • 5.7. Congestion and the Environment
  • 5.8. Driver Services
  • 5.9. Mobility-as-a-Service

6. Regulation & Official Initiatives

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Data Protection
  • 6.3. The EU
    • 6.3.1. The Netherlands
    • 6.3.2. eCall in the EU
  • 6.4. UK

7. Challenges to Adoption

  • 7.1. Privacy and Security Issues
  • 7.2. Driver Distraction
  • 7.3. Lifecycle of Products
  • 7.4. Business Models
  • 7.5. Traffic Law
  • 7.6. Lack of Resources
  • 7.7. Lack of Standardisation
  • 7.8. Ubiquity of Wireless Service

8. The Role of MNOs

  • 8.1. AT&T
  • 8.2. Deutsche Telekom
  • 8.3. KDDI
  • 8.4. T-Mobile USA
  • 8.5. Telefónica
  • 8.6. TeliaSonera
  • 8.7. Verizon
  • 8.8. Vodafone
    • 8.8.1. DriveNow
    • 8.8.2. Usage-based Insurance

9. Key Findings

  • 9.1. Conclusions
  • 9.2. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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