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市場調査レポート

変化するTelco (電気通信事業者) :コンバージェンス機会の発展

Transforming Telcos: Evolving Convergence Opportunities

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 365307
出版日 ページ情報 英文 63 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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変化するTelco (電気通信事業者) :コンバージェンス機会の発展 Transforming Telcos: Evolving Convergence Opportunities
出版日: 2016年08月02日 ページ情報: 英文 63 Pages
概要

当レポートでは、通信サービスを差別化するため強力なエンターテインメントサービスに依存した高度なTV/コンテンツ主導のサービスへと移行するコンバージェンスの動向について調査し、このような変化がオペレーターのコンバージェンス戦略へ意味することについて分析しています。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 市場成長促進因子・顧客動向

  • イントロダクション
  • コンバージェンスに対するオペレーターの市場促進因子
    • 市場シェアの維持
    • チャーンの削減
    • 顧客価値の改善
    • 効率改善
    • 収益の多様化
  • 新しい顧客動向
    • より速いブロードバンドの要求
    • 発展するエンターテインメントの好み
    • 価値を追求する態度の増加
    • マルチデバイス所有

第4章 マルチプレイの発展

  • Orange:フランス
    • イントロダクション
    • マルチプレイ機能
    • その他の主要市場におけるOrangeのマルチプレイ機能
    • マルチプレイの提案
    • 実績 (データ/KPI)
    • 教訓
  • Telefonica:スペイン
  • AT & T:米国

第5章 主な調査結果

  • コンバージドサービスの促進因子
  • ケーススタディに基づいたマルチプレイの動向
    • ネットワーク速度
    • ビデオコンテンツ重視の高まり
    • 料金
    • システム統合
    • クアッドプレイ以上

第6章 提言

付録:質問のフィードバック

目次

Fixed-mobile converged offers are not a new concept. However, these offers have evolved since they were first introduced, moving from a straight-forward combination of the operator's existing fixed and mobile capabilities towards sophisticated TV/content-led propositions that rely on strong entertainment services to deliver the differentiation that commoditised communication services have been unable to deliver on their own.

Operators are emphasising the entertainment component of converged bundles, as these illustrate the utility of high speed fixed and mobile services and therefore increase the perceived value of the converged offer.

  • MNOs are making significant investments to ensure the strength of their content going forward.

This report examines how this change has come about and what this means for operators considering their own convergence strategies in the current environment.

Companies: AT&T, Telefonica, Orange, DIRECTV, Canal+, Movistar

Countries: France, Spain, USA

Keywords: sponsorship, diversification, efficiency, U-verse, discounts, IPTV, customer value, single view of customer, studios, Livebox, Fusión, market share, sports, Orange TV, LTE, bundles, Homelive, films, churn, Movistar TV, Open, movies, Orange Mobile TV, unified customer experience, multi-device, Convergence, advertising, high definition, 4G, VOD, high speed broadband, multi-playm network speed, pay TV, Digital Life, ARPU, quad-play, entertainment, satellite, Movistar+, content, Canal+, fibre, DIRECTV,

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Market Drivers and Customer Trends

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Operator Market Drivers for Convergence
    • 3.2.1. Market Share Maintenance
    • 3.2.2. Churn Reduction
    • 3.2.3. Customer Value Improvement
    • 3.2.4. Efficiency Improvement
    • 3.2.5. Revenue Diversification
  • 3.3. Emerging Customer Trends
    • 3.3.1. Faster Broadband Requirements
    • 3.3.2. Evolving Entertainment Preferences
    • 3.3.3. Increased Value-Seeking Behaviour
    • 3.3.4. Multi-Device Ownership

4. Multi-Play Evolution

  • 4.1. Orange, France
    • 4.1.1. Introduction
    • 4.1.2. Multi-Play Capabilities
    • 4.1.3. Orange Multi-play Capability in Other Key Markets
      • 4.1.3.1. Spain
      • 4.1.3.2. Poland
      • 4.1.3.3. Belgium
    • 4.1.4. Multi-Play Propositions
    • 4.1.5. Performance (figures/KPI)
    • 4.1.6. Lessons Learned
  • 4.2. Telefónica, Spain
    • 4.2.1. Introduction
    • 4.2.2. Multi-play Capabilities
    • 4.2.3. Telefónica Multi-play Capability in Other Key Markets
      • 4.2.3.1. Germany
      • 4.2.3.2. Brazil
    • 4.2.4. Multi-Play Propositions
    • 4.2.5. Performance (figures/KPI)
    • 4.2.6. Lessons Learned
  • 4.3. AT&T, USA
    • 4.3.1. Introduction
    • 4.3.2. Multi-Play Capabilities
    • 4.3.3. Multi-Play Propositions (& Positioning)
    • 4.3.4. Performance (figures/KPI)
    • 4.3.5. Lessons Learned

5. Key Findings

  • 5.1. Drivers of Converged Offers
  • 5.2. Multi-Play Trends Based on Case Studies
    • 5.2.1. Network Speeds
    • 5.2.2. Increased Video Content Focus
    • 5.2.3. Pricing
    • 5.2.4. System Integration
    • 5.2.5. Beyond Quad-play

6. Recommendations

Appendix - Feedback Questions