市場調査レポート

デジタル移行で起こるMNOのモバイルヘルス市場機会

MHEALTH OPPORTUNITIES FOR MNOS ARISING FROM DIGITAL TRANSITION

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 347775
出版日 ページ情報 英文 34 Pages
納期: 即日から翌営業日
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デジタル移行で起こるMNOのモバイルヘルス市場機会 MHEALTH OPPORTUNITIES FOR MNOS ARISING FROM DIGITAL TRANSITION
出版日: 2015年12月28日 ページ情報: 英文 34 Pages
概要

モバイル通信を利用した医療サービスである「モバイルヘルス (mHealth) 」は、医療提供のかたちを大きく変えつつあります。医療端末としてのスマートフォンからシンプルなテキストメッセージによる健康的な食事を促進するキャンペーン、病院の運用効率化から遠隔監視や診断などの医療行為まで、モバイル技術は医療の様々な側面に対して発展しています。

当レポートでは、現在のモバイルヘルス産業の概況や関係者の概要、モバイル事業者が関わるイニシアティブの例を検証して市場機会を明らかにするほか、事業者向けの提言などについて取り上げています。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 モバイルヘルスの市場機会

  • インターネット医療の発展
    • 潜在市場全体
    • 発展途上経済圏
    • ビッグデータ
    • アプリケーションの種類
    • ウェアラブル端末
  • 市場のプレーヤーとモバイル事業者の役割
    • 新規参入者
  • 患者と消費者
  • インターネット医療プロバイダ
  • モバイルヘルスケア導入の阻害因子
    • 規制および有効性の証明の不足
    • 関係スタッフの不足
    • 継続的な接続環境
    • 低いエネルギー要求
    • プライバシー基準とセキュリティの不足
    • コスト効率性
    • 相互運用性

第4章 MNOの提供サービス

  • イントロダクション
  • AT&T
  • Orange
  • Telefonica
    • デジタル病院
    • 遠隔患者監視
    • セルフケアとネット接続ケア
    • 発表

第5章 主な調査結果

第6章 提言

目次

mHealth, the provision of health services using mobile communications, is profoundly changing the way healthcare is being delivered. From smartphones used as medical devices to a simple text message campaign to promote healthy eating, from streamlining the administration of hospitals and health practices to providing remote monitoring and diagnostics, mobile technology is being developed for many aspects of healthcare.

In addition, consumers have shown their enthusiasm for health and fitness apps. There has been a marked growth in their use in the past five years, promulgated by the increasing sophistication of smartphones, and the availability of an ever-greater number of wearable devices such as smart watches and fitness bands.

This rise in interest in mHealth and other digital health approaches comes at a time when the demand for and the cost of healthcare is rising rapidly throughout the world, and as the cost of mobile devices and services are falling. The need to adopt technology to help meet these challenges seems obvious, but the healthcare industry lags behind many others in exploiting mobile technology for its service users because of concerns over privacy, security, data protection, training, and proof of efficacy. Few health and fitness apps are recommended by the medical profession, and many have yet to be proven to be efficient or useful in boosting the quality of people's health. And for medical interventions such as monitoring and diagnostics, there have been few large scale or long-term trials to provide firm evidence that they do indeed improve healthcare or cut costs.

This report provides an overview of the current state of the mHealth industry, of the stakeholders involved and the areas in which mobility can play a part. It looks at examples of initiatives that mobile operators are involved in, and highlights areas of opportunity. It concludes with recommendations for operators that are considering their strategies in the mHealth arena.

Companies: AT&T, Telefonica, Orange, Dario

Countries: UK, France, USA.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. The mHealth Opportunity

  • 3.1. Developments in Connected Health
    • 3.1.1. Overall Potential Market
    • 3.1.2. Developing Economies
    • 3.1.3. Big Data
    • 3.1.4. Types of Application
      • 3.1.4.1. Diabetes Management
      • 3.1.4.2. Mobile-baby
    • 3.1.5. Wearables
  • 3.2. Market Players and the Role of the Mobile Operator
    • 3.2.1. New Entrants to the Market
  • 3.3. Patients and Consumers
  • 3.4. Connected Healthcare Providers
  • 3.5. Inhibitors to Uptake of Mobile Healthcare
    • 3.5.1. Lack of Regulation or Proof of Efficacy
    • 3.5.2. Lack of Staff Engagement
    • 3.5.3. Consistent Connection
    • 3.5.4. Low Energy Requirements
    • 3.5.5. Lack of Standards for Privacy and Security
    • 3.5.6. Cost-effectiveness
    • 3.5.7. Interoperability

4. MNO Offerings

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. AT&T
  • 4.3. Orange
  • 4.4. Telefónica
    • 4.4.1. Digital Hospital
    • 4.4.2. Remote Patient Monitoring
    • 4.4.3. Selfcare and Connected Care
    • 4.4.4. Announcements

5. Key Findings

6. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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