市場調査レポート

青年層向け金融サービス

Youth Mobile Financial Services

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 325566
出版日 ページ情報 英文 37 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
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青年層向け金融サービス Youth Mobile Financial Services
出版日: 2015年03月09日 ページ情報: 英文 37 Pages
概要

世界の金融サービス業界ではいまデジタル革命が発生しており、金融系の技術ベンチャーに対する投資が今までに無い規模で投下されています。このような変化の要因の1つとして、ミレニアル世代 (Y世代) の存在が挙げられます。彼らは18〜34歳の、携帯電話やPCを片時も離さず利用している人々で、まもなく経済活動人口の中で最大の比率を占めるようになります。従来型の金融機関は、こうした世代の独自のニーズに迅速に対応して、モバイルサービスを通じた事業の革新に取り組むことができませんでした。このことが、外部からの参入企業に市場機会をもたらす好機ともなりました。成功を収めたモバイル金融サービス企業の場合、通信・技術・金融技術を融合させ、消費者の要望に答えようとしています。最も影響力のある消費者のニーズの変化を探求することで、通信オペレーターは自らの戦略・役割を最適なものへと調整することができます。

当レポートでは、全世界の青年層向け金融サービス市場と、ITC・モバイル通信産業における取り組みについて分析し、青年層 (ミレニアム世代) の市場の特性や、各部門の主要企業のプロファイルと対応戦略、移動体通信事業者 (MNC) 側での取り組み事例、今後の技術・市場の方向性などを調査しております。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

  • 調査の背景事情
  • 調査内容
  • 為替レート
  • 追加的質問とフィードバック

第3章 「ミレニアル世代」とは誰か?

  • 人口構造
  • ニーズと考え方
    • 所得
    • 支出額

第4章 青年層向け金融サービスのプロバイダー

  • イントロダクション
  • 銀行・決済企業
    • BPCE's S-money
    • Frank Bank by OCBC
    • Barclays's Pingit
    • American Express Serve
  • インターネット/技術系企業
    • PayPal
    • Apple Family ShareおよびApple Pay
    • Snapchat's Snapcash
  • Fintech (金融向け技術セクター) のスタートアップ企業
    • Venmo
    • Simple
    • SaveUp
    • LearnVest
    • Lending Club
    • Bitcoin

第5章 移動体通信事業者 (MNO) の金融サービスへの取り組み

  • イントロダクション
  • 銀行向けホステッドサービス
  • 通信企業による直接請求
  • モバイルマネー
    • Orange Cash
    • Yaap Money

第6章 結論

第7章 提言

付録:質問表と回答内容

目次

A digital revolution is occurring in financial services today, attracting investment in financial technology ventures at levels not seen since the dot com era.

The driving force behind these changes is the Millennial generation (also known as Generation Y). These are young consumers, aged 18 to 34, who do not know a life without mobile phones and PCs and who will form the largest proportion of the economically active population within the next few years.

Traditional financial institutions have been slow to respond to the unique needs of this audience and to bring innovation through mobile services. This has led to market entry by players from outside the sector.

Successful mobile financial services rely on communications, technology and financial expertise coming together to meet the requirements of the consumer. By seeking to address the changing needs of the most influential consumers, operators will be well-placed to determine their own strategy and role in this regard.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Who are the Millennials?

  • 3.1 Demographics
  • 3.2 Needs and Attitudes
    • 3.2.1 Incomes
    • 3.2.2 Expenditure

4 Youth Financial Services Providers

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Banks and Payment Companies
    • 4.2.1 BPCE's S-money
    • 4.2.2 Frank Bank by OCBC
    • 4.2.3 Barclays's Pingit
    • 4.2.4 American Express Serve
  • 4.3 Internet/Technology Businesses
    • 4.3.1 PayPal
    • 4.3.2 Apple Family Share and Apple Pay
    • 4.3.3 Snapchat's Snapcash
  • 4.4 Fintech Start-ups
    • 4.4.1 Venmo
    • 4.4.2 Simple
    • 4.4.3 SaveUp
    • 4.4.4 LearnVest
    • 4.4.5 Lending Club
    • 4.4.6 Bitcoin

5 MNO Financial Service Initiatives

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hosted Services for Banks
  • 5.3 Direct Carrier Billing
  • 5.4 Mobile Money
    • 5.4.1 Orange Cash
    • 5.4.2 Yaap Money

6 Conclusions

7 Recommendations

Appendix-Feedback Questions

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