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市場調査レポート

コネクテッドホーム:MNOにとっての機会

Connected Home: Opportunities for MNOs

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 320970
出版日 ページ情報 英文 42 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.34円で換算しております。
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コネクテッドホーム:MNOにとっての機会 Connected Home: Opportunities for MNOs
出版日: 2014年12月15日 ページ情報: 英文 42 pages
概要

Samsung、PhilipsおよびHoneywellといった世界的企業は、スマートフォン上のアプリケーションによって制御が可能な照明、サーモスタットおよび家電などの製品を既に発売しています。世界のモバイルオペレーターは、コネクテッドホーム市場において機会を特定し、接続プロバイダーとして自身の能力を資本化するため、これらの発展動向に注目しています。コネクテッドホームは新しい収益、顧客保持率の改善およびビッグデータビジネスの可能性を有しています。

当レポートでは、モバイルオペレーターにとってのコネクテッドホームの機会について取り上げ、これまでのモバイルオペレーターの経験の調査から、展開するビジネスモデルとソリューションの分析、コネクテッドホーム戦略を検討する際の教訓などを特定し、お届け致します。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 これまでのコネクテッドホーム

  • 複雑さおよび細分化が成長を抑制
  • ホームオートメーションシステム
  • オペレーターの役割

第4章 オペレーターのコネクテッドホームエクスペリエンス

  • Deutsche Telekom:Qivicon
    • 背景
    • ソリューション
    • マーケティング活動
    • 業績
    • 成功と課題
    • 最新ニュース
    • 教訓
  • AT&T:Digital Life
  • Home:SFR
  • Homelive:Orange
  • Quing Home:SwissCom

第5章 主な調査結果

第6章 提言

付録:質問へのフィードバック

目次

The futuristic vision of a connected home sounds like a work of science fiction, but the reality is that the technology is already available and the emergence of connected homes is more a matter of marketing than science.

Global companies such as Samsung, Philips and Honeywell already offer products like lights, thermostats and appliances that can be controlled via an application on a smart phone. High profile announcements from the tech giants Google and Apple illustrate the levels of interest that the sector is commanding.

Mobile operators across the world are looking at these developments in order to identify opportunities for themselves, capitalising on their capabilities as connectivity providers, in the connected home space.

The connected home holds potential for new revenues, improved customer retention and the Big Data business. Some are relying on it as the key to the next level of service bundling - Quintuple Play.

This report seeks to outline the experiences of mobile operators to date, examining the business models and technical solutions that have been adopted, to identify lessons for those MNOs considering their connected home strategies.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 The Connected Home So Far

  • 3.1 Complexity and Fragmentation Limiting Growth
  • 3.2 The Home Automation System
  • 3.3 The Role for Operators

4 Operator Connected Home Experiences

  • 4.1 Deutsche Telekom Qivicon
    • 4.1.1 Background
    • 4.1.2 Solution
    • 4.1.3 Marketing Activity
    • 4.1.4 Performance
    • 4.1.5 Successes and Challenges
    • 4.1.6 Recent News
    • 4.1.7 Lessons Learned
  • 4.2 AT&T Digital Life
    • 4.2.1 Background
    • 4.2.2 Solution
    • 4.2.3 Marketing Activity
    • 4.2.4 Performance
    • 4.2.5 Successes and Challenges
    • 4.2.6 Recent News
    • 4.2.7 Lessons Learned
  • 4.3 Home by SFR
    • 4.3.1 Background
    • 4.3.2 Solution
    • 4.3.3 Marketing Activity
    • 4.3.4 Performance
    • 4.3.5 Successes and Challenges
    • 4.3.6 Recent News
    • 4.3.7 Lessons Learned
  • 4.4 Homelive by Orange
    • 4.4.1 Background
    • 4.4.2 Solution
    • 4.4.3 Marketing Activity
    • 4.4.4 Performance
    • 4.4.5 Successes and Challenges
    • 4.4.6 Lessons Learned
  • 4.5 Quing Home by SwissCom
    • 4.5.1 Background
    • 4.5.2 Solution
    • 4.5.3 Marketing Activity
    • 4.5.4 Performance
    • 4.5.5 Successes and Challenges
    • 4.5.6 Recent News
    • 4.5.7 Lessons Learned

5 Key Findings

6 Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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