株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

4G利用の推進:マーケティングに関する教訓とベストプラクティス

4G Uptake: Marketing Lessons & Best Practice

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 315017
出版日 ページ情報 英文 36 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
4G利用の推進:マーケティングに関する教訓とベストプラクティス 4G Uptake: Marketing Lessons & Best Practice
出版日: 2014年09月30日 ページ情報: 英文 36 pages
概要

多くのMNOが4G-LTEサービスを開始あるいは開始する計画をしています。しかしながら、すべての事業者が一様に4Gで成功を収めているわけではなく、依然として、その導入、普及、収益性の改善などが課題として残されています。4Gの潜在力をフルに得られていない事業者やまだサービスを開始していない事業者、あるいは4G展開の初期段階の事業者にとって、どんなアクションが利益を最大限にするために必要かを理解することが非常に重要です。

当レポートでは、4Gサービスの利用を推進するためのマーケティングアプローチについて調査し、世界における4G LTEの導入・展開状況、主要MNOによるマーケティングアプローチのケーススタディ、成功要因と教訓、ベストプラクティス、関連事業者への提言などをまとめています。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 4G LTE - 導入と利用

  • イントロダクション
  • 4Gの定義
  • 世界における導入と利用
  • 国ごとの違い

第4章 4Gのマーケティング - MNOの例

  • イントロダクション
  • オペレーターの目的・動機
  • プライシングアプローチ
  • オペレーターのアプローチの例
    • Telia(スウェーデン)
    • SK Telecom(韓国)
    • Verizon & AT&T(米国)
    • Telstra(オーストラリア)
    • Rogers(カナダ)
    • Swisscom
    • EE(英国)
    • Optimus & Vodafone(ポルトガル)

第5章 ユーザーエクスペリエンスとユーザー行動

  • イントロダクション
  • ネットワークパフォーマンス
  • データ利用の変化
  • ユーザーアクティビティの変化
  • オペレーターの収益性の影響

第6章 成功因子とマーケティングの教訓

  • イントロダクション
  • イノベーションの導入に影響する要因
    • 相対的優位性
    • 互換性(既存の価値・実践との)
    • 複雑さ
    • 追跡可能性
    • 可観測性
  • 導入を刺激するマーケティングミックスの利用
  • 教訓 - マーケティングと成功要因
    • 通信ネットワークパフォーマンス
    • カバレージ
    • 端末
    • プライシング

第7章 主な調査結果・ベストプラクティス

第8章 提言

付録

目次

Many MNOs have either launched 4G-LTE services or are planning to do so. Some have achieved rapid take up and high market penetration. With a well-targeted tariff structure the best 4G proponents have ensured revenue growth that will provide a good return on investment, as well as lower operating costs, while at the same time providing users with an improved high speed mobile internet service.

However, not all operators have been universally successful with 4G, and market take up, penetration, improved revenues or profitability remain as issues in many cases. For operators for whom the full potential of 4G is yet to be attained in their markets and for those operators yet to launch, or in the early stages of 4G deployment, it is essential to understand what actions they could take to maximise benefits.

This report looks at uptake of 4G services and the marketing approaches taken by a selection of the most successful operators and the relative successes they have achieved. It pays particular attention to tariffs, coverage and promotion in the context of the factors that are required for the successful uptake of innovative services, and considers the lessons that can be learned. In conclusion it summarises best practice and provides recommendations for action by operators.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. 4G LTE - Deployment and Uptake

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Definition of 4G
  • 3.3. Global Deployment and Uptake
  • 3.4. Country Variations

4. Marketing 4G - MNO Examples

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Operator Objectives and Motivations
  • 4.3. Pricing Approaches
  • 4.4. Examples of Operators' Approaches
    • 4.4.1. Telia, Sweden
    • 4.4.2. SK Telecom, South Korea
    • 4.4.3. Verizon & AT&T, USA
    • 4.4.4. Telstra, Australia
    • 4.4.5. Rogers, Canada
    • 4.4.6. Swisscom
    • 4.4.7. EE, UK
    • 4.4.8. Optimus & Vodafone, Portugal

5. User Experience and Behaviour

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Network Performance
  • 5.3. Changes in Data Usage
  • 5.4. Changes in User Activity
  • 5.5. Impact on Operator Profitability

6. Factors for Success & Marketing Lessons

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Factors Influencing Adoption of Innovation
    • 6.2.1. Relative Advantage
    • 6.2.2. Compatibility (With Existing Values and Practices)
    • 6.2.3. Complexity
    • 6.2.4. Trialability
    • 6.2.5. Observability
  • 6.3. Using the Marketing Mix to Influence Adoption
  • 6.4. Lessons - Marketing & Factors for Success
    • 6.4.1. Communicating Network Performance
    • 6.4.2. Coverage
    • 6.4.3. Handsets
    • 6.4.4. Pricing

7. Key Findings & Best Practices

8. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

Back to Top