市場調査レポート

マルチ回線・マルチデバイス顧客アカウントへの対応

Addressing Multi-Line & Multi-Device Customer Accounts

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 299232
出版日 ページ情報 英文 24 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.75円で換算しております。
Back to Top
マルチ回線・マルチデバイス顧客アカウントへの対応 Addressing Multi-Line & Multi-Device Customer Accounts
出版日: 2014年04月11日 ページ情報: 英文 24 pages
概要

当レポートでは、マルチデバイス世帯の増加について調査し、現在いくつかのオペレーターが提供しているマルチ回線・マルチデバイス料金バンドルの調査、市場の発展動向、および主な提案などをまとめ、概略以下の構成でお届けします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 マルチデバイス・回線市場

  • イントロダクション
  • マルチ回線市場:モバイル端末
  • ポータブルコネクテッドデバイスの普及
  • ポータブルデバイス向け回線の需要
  • 市場セグメント

第4章 オペレーターのサービス

  • イントロダクション
  • 米国におけるマルチ回線・マルチデバイス料金
    • Verizon
    • AT&T - Mobile Share
  • 欧州におけるマルチ回線・マルチデバイス料金
    • EE UK
    • O2 Ireland
    • Telia (スウェーデン)
    • Vodafone

第5章 結論

  • イントロダクション
  • 市場特徴
  • 市場セグメント
  • 既存オペレーターのサービス
  • オペレーターのオプション

第6章 提言

付録:フィードバック用の質問事項

目次

Many households now have more than one mobile subscription and an increasing number also have other portable connected devices such as tablets and PCs.

The increasing number of households with multiple lines and multiple devices represents an important part of the market for mobile services, yet many operators only offer tariff packages that address individual devices or customers.

Operators seeking to address the real needs of the users of their services and reduce the risks of churn need to ensure that they offer tariff packages that are tailored to the needs of their customers.

This report looks at the growth of multi-device households, the reasons why not all portable connected devices are enabled for mobile use, and segmentation of the user market. It also looks at the multi-line and multi-device tariff bundles now being offered by some operators. We draw conclusions on how this market is developing and present key recommendations for action by operators.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Market for Multiple Devices and Lines

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Multi-Line Market - Mobile Handsets
  • 3.3 Uptake of Portable Connected Devices
  • 3.4 Demand for Lines for Portable Devices
    • 3.4.1 Demand for Devices Equipped for Mobile
    • 3.4.2 Availability of Wi-Fi in Homes
    • 3.4.3 User Requirements for Connectivity
    • 3.4.4 Availability of Wi-Fi Away From Home
    • 3.4.5 Price Sensitivity
  • 3.5 Market Segmentation
    • 3.5.1 Mobile Only Household Demographics
    • 3.5.2 Life Stage Segmentation

4 Operators' Offerings

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Multi-line and Multi-device Tariffs in the US
    • 4.2.1 Verizon
    • 4.2.2 AT&T - Mobile Share
  • 4.3 Multi-line and Multi-device Tariffs in Europe
    • 4.3.1 EE UK
    • 4.3.2 O2 Ireland
    • 4.3.3 Telia (Sweden)
    • 4.3.4 Vodafone

5 Conclusions

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Market Characteristics
  • 5.3 Market Segmentation
  • 5.4 Existing Operator Offers
  • 5.5 Options for Operators

6 Recommendations

Appendix - Feedback Questions

Back to Top