市場調査レポート

ポストペイ価格およびARPUを増加させる戦略

Strategies to Increase Postpay Prices and ARPU

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 286516
出版日 ページ情報 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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ポストペイ価格およびARPUを増加させる戦略 Strategies to Increase Postpay Prices and ARPU
出版日: 2013年10月17日 ページ情報: 英文 35 Pages
概要

当レポートでは、ポストペイ価格およびARPUの下落を促進するマイナスの要因について調査し、オペレーターがポストペイ価格の崩壊を防ぐために取るべき主要ステップの概要、ARPUの成長を可能にするために強い価格基盤を築く方法の説明、およびポストペイ価格・ARPUの引き上げに成功した国際的オペレーターの主なイニシアチブの分析などを提供しており、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 ARPU&収益崩壊を促進する要因

  • イントロダクション
  • ポストペイ価格崩壊の促進因子の解明
  • インバンドル収益の役割
  • データ価格の役割
  • 収益

第4章 増大するポストペイ価格・ARPU

  • イントロダクション
  • コア価格を増加させるイニシアチブ
  • 2次価格の増大
  • 顧客/収益ミックスの変化

第5章 価格・ARPUオプションの定量化

  • 可能性のモデリング
  • 1次価格増加の定量化
  • 2次価格増加の定量化
  • 顧客/収益ミックスの定量化

第6章 主な調査結果と提言

付録:質問へのフィードバック

目次

Many MNOs face challenging commercial circumstances where prices are being eroded and ARPU is declining, at a time when costs are rising due to inflation and domestic economies are depressed. To add to the challenge, operators need to secure and allocate CAPEX investment for network infrastructure to allow the deployment of faster, data centric networks.

Against this background, operators are seeking solutions to raise postpay prices and ARPU to improve their commercial performance.

This report examines the negative forces driving postpay price and ARPU decline. It outlines key steps operators need to take to protect postpay prices from erosion, and explains how a strong pricing foundation can be laid to enable ARPU growth. Finally the report examines selected initiatives international operators have successfully deployed to raise postpay prices and ARPU.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Forces Driving ARPU & Revenue Erosion

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Clarifying the Drivers of Postpay Price Erosion
  • 3.3 The Role of In-Bundle Revenue
  • 3.4 The Role of Data Pricing
  • 3.5 The Role of Revenue Assurance

4 Increasing Postpay Prices and ARPU

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Initiatives To Increase Core Pricing
    • 4.2.1 Increasing Monthly Charges via Tariff Refreshes
    • 4.2.2 Increasing Monthly Charges Without a Tariff Refresh
  • 4.3 Increasing Secondary Pricing
    • 4.3.1 Roaming and IDD
    • 4.3.2 Billing Increments
    • 4.3.3 Increase Charges for Admin Services
    • 4.3.4 Removal of Rollover Minute Allowances
  • 4.4 Changing the Customer/Revenue Mix
    • 4.4.1 Driving Data Usage and Spend via Bundled Music
    • 4.4.2 Shared Data Plans across Devices and Families
    • 4.4.3 Home Security and Automation Services
    • 4.4.4 Digital Lifestyle Services

5 Quantifying the Price & ARPU Options

  • 5.1 Modelling The Potential
  • 5.2 Quantifying Primary Price Increases
  • 5.3 Quantifying Secondary Price Increases
  • 5.4 Quantifying Customer/Revenue Mix Initiatives

6 Key Findings and Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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