市場調査レポート

料金革新のケーススタディ

Tariff Innovation Case Studies

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 281604
出版日 ページ情報 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
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料金革新のケーススタディ Tariff Innovation Case Studies
出版日: 2013年09月05日 ページ情報: 英文 35 Pages
概要

当レポートでは、モバイルの料金構造に影響する主要動向について調査し、各モバイルオペレーター、顧客セグメントおよび市場にわたる革新的な料金・価格戦略を特定しており、現在実行中の固定料金のケーススタディ、定額制ソーシャルメディアプラン、モバイルVoIP提案およびマルチデバイスプランの分析を交え、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 固定料金

  • 概要
  • SwisscomによるNATEL Infinity
    • 背景
    • 料金説明&サービスレベル
    • 影響
    • 統合IPバージョン&複数の説明

第4章 ソーシャルメディア&OTT提携計画

  • 定額制ソーシャルメディアサービス
  • オーストラリアのOptusによるプリペイドソーシャル料金
  • Virgin Mobile Chile の無料 WhatsApp
  • Movistar Mexico の無料ソーシャルメディアアプリケーション
  • 3 Hong KongのWhatsAppローミングパス

第5章 モバイルVoIP

  • M-VoIP に向けた移行
  • M-VoIP 成長に応えた料金アプローチ
  • TELUS のSkypeプラン
    • 料金と未使用借入枠
    • ARPUと音声利用動向の分析

第6章 マルチデバイス

  • 市場動向
  • スウェーデンにおけるTelia Mobil Dela の料金
    • 背景
    • Mobil Dela の料金説明
    • Mobil Dela のプロモーション
    • 家族向けの節約アピール
    • 影響
  • ブラジルにおけるMulti Vivoサービス

第7章 主な調査結果&提案

付録:質問へのフィードバック

目次

Abstract

Tariff structures are a critical component for operators and, depending on market conditions, target segment, objectives and implementation considerations tariff innovation can assist operators in stimulating usage of new and existing services, tapping into new revenue streams, increasing market share, improving customer mix and reducing churn. Mobile operators around the world have been experimenting with new pricing models and shifting away from voice centric tariffs in favour of data centric tariffs. Such a shift is visible across mature and emerging markets as mobile operators seek new ways to monetise the exponential increases in mobile data usage and protect their revenues from the substitution effect caused by free OTT applications. This report looks at key trends affecting tariffs structures and identifies innovative tariffs and pricing strategies across different mobile operators, customers segments and markets. In particular it includes the analysis and live case studies of flat rate tariffs, unmetered social media plans, mobile VoIP propositions and multi-device plans. The report concludes with a set of practical recommendations aimed at assisting MNOs in deploying innovative tariff solutions in the new data-centric ecosystem.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
    • 2.1.1 Key Mobile Tariff Trend
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Flat Rate Tariffs

  • 3.1 Overview
  • 3.2 NATEL Infinity by Swisscom
    • 3.2.1 Background
    • 3.2.2 Tariff Description & Service Level
    • 3.2.3 Impact
    • 3.2.4 Integrated IP Vision & Multiple Subscriptions

4 Social Media & OTT Partnership Plans

  • 4.1 Unmetered Social Media Offerings
  • 4.2 Prepaid Social Tariff by Optus in Australia
  • 4.3 Virgin Mobile Chile Free WhatsApp
  • 4.4 Movistar Mexico Free Social Media Apps
  • 4.5 3 Hong Kong WhatsApp Roaming Pass

5 Mobile VoIP

  • 5.1 Shift Towards M-VoIP Communications
  • 5.2 Tariff Approaches in Response to M-VoIP Growth
  • 5.3 TELUS Skype Plan
    • 5.3.1 Tariffs and Credit Availability
    • 5.3.2 Insight into ARPU and Voice Usage Trends

6 Multi-Device

  • 6.1 Market Trends 25
  • 6.2 Telia Mobil Dela Tariffs in Sweden 25
    • 6.2.1 Background 25
    • 6.2.2 Mobil Dela Tariff Description 26
    • 6.2.3 Mobil Dela Promotion 27
    • 6.2.4 Savings Appeal for Families 27
    • 6.2.5 Impact 28
  • 6.3 Multi Vivo Offering in Brazil 29

7 Key Findings & Recommendations 34

Appendix - Feedback Questions 36

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