市場調査レポート

顧客中心型コンバージェンスからの利益獲得を実現する

Realising Gains From Customer Centric Convergence

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 279379
出版日 ページ情報 英文 34 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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顧客中心型コンバージェンスからの利益獲得を実現する Realising Gains From Customer Centric Convergence
出版日: 2013年08月29日 ページ情報: 英文 34 Pages
概要

通信市場における成長は、モバイルデータネットワーク、モバイルデバイス、クラウドサービスおよびソーシャルメディアサービスに基づいており、コンバージドコンテンツはこれらの製品・サービスを可能にします。消費者は、アクセスに利用するネットワークの種類やデータ速度もしくはデータ量を心配することなく、どこでもコンテンツにアクセスしたいと考えています。しかしMNOのマーケティング戦略は未だに技術とネットワーク速度もしくはデータ量に基づいています。これらのアプローチはオペレーターがネットワーク効率を最大化し、余分な容量を利用し、またROIを最大化する必要性に裏付けられていますが、必ずしも消費者中心型の原理に立って策定されてはいません。

当レポートでは、コンテンツ・通信サービスにおいて顧客中心型の提案を作成しているMNOについて調査し、顧客の要求に応じたマルチプレイサービス、コンバージド消費者の要求を満たすためのその他の企業との提携などについて分析しており、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 顧客中心型コンバージェンス

  • イントロダクション
  • データサービス
  • デバイス
  • ホームネットワークサービス

第4章 有望なコンバージェンス

  • 顧客セグメント
  • 顧客サービス・サービスデリバリー
  • コンバージド消費者向け顧客サポート
    • パケ死(ビルショック)の防止
  • 課金のフレキシブルアプローチ
  • コンテンツサービス
    • MNOコンテンツ提携
    • Deutsche Telekom

第5章 コンバージェントの提言

  • イントロダクション
  • 大型データバンドル
  • シェアードデータサービス
    • Telia Sweden
    • シェアードデータの提言
  • マルチプレイの提言
    • Iliad/ Free
    • A1 Telekom Austria
    • AT&T
  • Vodafone
    • Vodafone Germany
    • Vodafone UK
  • ソーシャルメディアを利用した低価格のデータプラン
    • Turkcell

第6章 結論・提案

付録:質問へのフィードバック

目次

Abstract

Growth in communications markets is currently based on mobile data networks, mobile devices, cloud services and social media services, and the converged content that these products and services have enabled. Consumers want to access their content wherever they are and are not necessarily concerned about what type of network they use to access it, what the data speed is or even what the volume of data is, so long as it is sufficient for the service that they want to access and it represents good value for money. Yet MNO marketing strategies are still often based on technology and network speeds or volumes of data. These approaches are based on the need for operators to maximise network efficiency, use spare capacity, and also maximise return on investment, but are not necessarily formulated based on customer centric principles.

There is an increasing realisation, however, that customer focus is a strategic imperative for mobile operators if they want to continue successfully competing in the converged communications marketplace, and that there are alternative approaches that could be adopted - ones that are focused on customer requirements rather than operator expediency. With this in mind, some operators are beginning to offer customers more choice, with flexible options that enable customers to feel as if they are getting more value from their communications service.

This report looks at how some MNOs are crafting propositions designed to answer a consumer's wish to access a wide variety of content and communications services without having to curtail his or her digital experiences for fear of bill shock. It will also look at how multi-play services are being developed to provide a one-stop shop for consumers to answer their appetites for content across devices and how MNOs are developing partnerships with others in the value chain in order to supply content across networks and across devices and thus fulfil the requirements of the truly converged consumer.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Currency and Conversions
  • 2.3 Further Questions and Feedback

3 Customer Centric Convergence

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Data Services
  • 3.3 Devices
  • 3.4 Home Networking Services

4 Encouraging Convergence

  • 4.1 Customer Segmentation
  • 4.2 Customer Service and Service Delivery
  • 4.3 Customer Support for the Converged Consumer
    • 4.3.1 Preventing Bill Shock
  • 4.4 Flexible Approaches to Tariffing
  • 4.5 Content Services
    • 4.5.1 MNO Content Partnerships
    • 4.5.2 Deutsche Telekom

5 Convergent Propositions

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Large Data Bundles
  • 5.3 Shared Data Services
    • 5.3.1 Telia Sweden
    • 5.3.2 A Selection of Shared Data Propositions
  • 5.4 Multi-Play Propositions
    • 5.4.1 Iliad/ Free
    • 5.4.2 A1 Telekom Austria
    • 5.4.3 AT&T
  • 5.5 Vodafone
    • 5.5.1 Vodafone Germany
    • 5.5.2 Vodafone UK
  • 5.6 Low Cost Data Plans Using Social Media
    • 5.6.1 Turkcell

6 Conclusions and Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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