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市場調査レポート

MNOによるサブブランドとMVNOの利用

MNO Use of Sub-Brands and MVNOs

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 276925
出版日 ページ情報 英文 36 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
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MNOによるサブブランドとMVNOの利用 MNO Use of Sub-Brands and MVNOs
出版日: 2013年07月23日 ページ情報: 英文 36 Pages
概要

オペレーターは、新しい顧客セグメントへのアクセスを獲得し、ビジネスレベルを上げるために、サブブランド(第2ブランド)や仮想移動体通信事業者(MVNO)をよく利用します。

当レポートでは、ネットワークオペレーター(通信事業者)3社について取り上げ、サブブランドとMVNOの利用に焦点を当てて、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 サブブランドとMVNO事業

  • サブブランド
  • MVNO

第4章 Orange France

  • 背景
  • サブブランド
  • ブランド再販業者
  • MVNO
  • Orangeに対する影響

第5章 Sprint Nextel Corp.

  • 背景
  • サブブランド
  • MVNO
  • Sprintに対する影響

第6章 O2 - Telefonica UK

  • 背景
  • MVNO
  • O2に対する影響

第7章 主な調査結果と提言

  • 主な調査結果
  • 提言

付録:フィードバック質問

目次

Abstract

Sub-brands and mobile virtual network operators (MVNOs) are often used by operators in order to gain access to new customer segments and grow their levels of business. This is particularly true in mature markets, where incumbent operator brand penetration is high, slowing organic growth and leading to increasing levels of churn.

This report profiles the approaches of three network operators in relation to their use of sub-brands and MVNOs:

  • Orange in France
  • Sprint Nextel Corp in the US
  • O2 in the UK

The case studies reveal the operator business models in some depth in order to demonstrate the variety of approaches that have been adopted and how operators have benefited from them. The analysis also serves to illustrate the challenges and opportunities that sub-brands and MVNOs can present.

This report aims to identify the key considerations for operators who are considering entry into sub-brand/MVNO territory.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Sub-Brands and the MVNO Business

  • 3.1 Sub-Brands
  • 3.2 MVNOs
    • 3.2.1 Light MVNOs
    • 3.2.2 Full MVNOs
    • 3.2.3 MVNEs and MVNAs

4 Orange France

  • 4.1 Background
  • 4.2 Sub-Brands
    • 4.2.1 Introduction
    • 4.2.2 Wholly-Owned Sub-Brands
    • 4.2.3 Licensed Sub-brands
  • 4.3 Branded Reseller
  • 4.4 MVNOs
    • 4.4.1 Introduction
    • 4.4.2 Light MVNOs
    • 4.4.3 Full MVNOs
    • 4.4.4 Mobile Virtual Network Enablers
  • 4.5 Implications For Orange

5 Sprint Nextel Corp

  • 5.1 Background
  • 5.2 Sub-Brands
  • 5.3 MVNOs
    • 5.3.1 MVNO Agreements
      • 5.3.1.1 Standard Enablement Model
      • 5.3.1.2 Joint Enablement Model
      • 5.3.1.3 Single Source Enablement Model
    • 5.3.2 MVNO Services
    • 5.3.3 MVNOs Operating Traditional Models
    • 5.3.4 MVNOs Operating Innovative Models
  • 5.4 Implications For Sprint

6 O2 - Telefonica UK

  • 6.1 Background
  • 6.2 MVNOs
    • 6.2.1 Introduction
    • 6.2.2 The Sub-brand MVNO
    • 6.2.3 The Joint Venture MVNO
    • 6.2.4 The Light MVNO
    • 6.2.5 Full MVNO
  • 6.3 Implications for O2

7 Key Findings and Recommendations

  • 7.1 Key Findings
  • 7.2 Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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