市場調査レポート

データオフロードおよびネットワーク拡張戦略

Data Offload and Network Extension Strategies

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 276314
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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データオフロードおよびネットワーク拡張戦略 Data Offload and Network Extension Strategies
出版日: 2013年07月15日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

スマートフォン1台が生成したトラフィックの平均量は、2011年の1ヶ月あたり189MBから、2012年には342MBとなりました。特に、2012年においてはモバイルビデオトラフィックが総モバイルトラフィックの51%を占めました。4Gネットワーク上の平均的なスマートフォンは、3Gもしくは3.5Gネットワーク上の同じ端末より50%以上多くのトラフィックを生成すると予測されているため、4Gによって約束されている高速はデータ消費量を更に上乗せするでしょう。

当レポートでは、米国、欧州およびアジアにおける多くのデータオフロード導入動向とサービスプロバイダーについて調査し、導入戦略の影響について分析しており、データオフロードの最も有望なプラットフォームであるWi-Fiの取り組み、WiMAXなどオフロードに効果的に用いることが出来る技術の実例、競争力の維持に向けた提言などをまとめ、概略以下の構成でお届けします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 世界のデータトラフィックの発展

  • 世界的な増加
  • モバイルデバイスのトラフィック
  • 接続速度・コンテンツ消費量の増加
  • 過密度・ネットワークリソースの増加
  • オフローディング手段
  • 現在のオフロード影響

第4章 Wi-Fi:代替接続の1次手段

  • ワイヤレスデータソリューションとしてのWi-Fiの成長
  • オフロードを促進する・可能にする要因

第5章 Wi-Fi情勢

  • Wi-Fiアグリゲーターと国際的Wi-Fi企業
  • キュレーテッドWi-Fi
  • ホームスポット
  • ソーシャルWi-Fi

第6章 オペレーターのWi-Fiイニシアチブ

  • AT&T Wi-Fi
  • BT Wi-Fi
  • Deutsche Telekom - Fonとの提携
  • Bouygues Telecom - Devicescapeとの提携
  • Free Mobile France
  • Telenet Belgium - ケーブルオペレーターのWi-Fi
  • Republic Wireless - Wi-Fiとセルラーのハイブリッドサービス
  • China Mobile - Wi-Fiイニシアチブ
  • KDDI - マルチネットワーク、マルチデバイスおよびマルチユース戦略

第7章 通信トランスポート代用

  • AT&T 3Gマイクロセル
  • Vodafone - Sure Signal
  • T-Mobile USA - モバイルブロードバンドvs. Wi-Fi

第8章 主な分析結果

  • MNOのアジャイル製品開発手法:主な分析結果

第9章 提言

  • 付録:フィードバック用質問事項
目次

Mobile network operators face ever-increasing demand for data transport combined with an ever-reducing price per bit transported, which makes it almost impossible for them to be able to afford to deploy sufficient bandwidth to meet demand while remaining profitable.

The average amount of traffic generated per smartphone in 2012 was 342 MB per month compared to 189 MB per month in 2011. In particular, mobile video traffic accounted for 51% of total mobile traffic during 2012. The higher speeds promised by 4G will add further to data consumption as it is estimated the average smartphone on a 4G network will generate 50% more traffic than the same handset on a 3G or 3.5G network.

For their part, consumers are not interested in networks. They are interested in content and applications and communications (not how it is achieved). While this presents great challenges to the companies that supply the underlying connectivity, there is an opportunity to transition to a network-agnostic service delivery where customers are not exposed to the workings and network operators can concentrate on their capabilities to design, build and operate multiple networks that are fully optimised to meet customer needs. Only if they achieve this, will they be able to continue to operate profitably in the future, data-centric market.

Wi-Fi, small cells (femtocells and picocells), data offload and onload between fixed and mobile networks, legacy (WiMAX) assets and other platforms all have a part to play in meeting the need for transparent and timely data transport at competitive cost. Some operators are already a considerable distance down the road in implementing a multi-network, multi-device service delivery and are already reaping benefits from this approach.

This paper reviews a number of deployments and service providers across the US, Europe and Asia and looks at the impact of their deployment strategies. While acknowledging that Wi-Fi is the most prominent platform in current efforts to offload data from congested mobile networks, it also finds examples where technologies such as WiMAX can be effectively used for offload (both directly and via backhaul).

The report concludes with a number of recommendations that should be urgently considered by any network operator wishing to optimise network throughput and utilisation in order to remain competitive.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Developments in Global Data Traffic

  • 3.1. Universal Growth
  • 3.2. Mobile Device Traffic
  • 3.3. Rising Connection Speeds and Content Consumption
  • 3.4. Rising Congestion and Network Resources
    • 3.4.1. Impact of Tiered Data Plans
  • 3.5. Offloading Measures
    • 3.5.1. Femtocell
    • 3.5.2. Wi-Fi
    • 3.5.3. WiMAX
  • 3.6. Current Offload Impact
    • 3.6.1. Promoting Mobile Broadband Over Wi-Fi

4. Wi-Fi - A Primary Means of Alternative Connectivity

  • 4.1. Growth in Wi-Fi as a Wireless Data Solution
    • 4.1.1. Devices and Products
    • 4.1.2. Wi-Fi Adoption by Telecom Carriers and Service Providers
    • 4.1.3. Potential Operational Savings From Wi-Fi
    • 4.1.4. Wi-Fi Adoption By End Users
  • 4.2. Factors Driving and Enabling Offload
    • 4.2.1. Penetration of Private Hotspots
    • 4.2.2. Mobile Broadband Infrastructure
    • 4.2.3. Public Hotspots
    • 4.2.4. Included Data Volumes in Mobile Plans
    • 4.2.5. Familiarity of Wi-Fi

5. The Wi-Fi Landscape

  • 5.1. Wi-Fi Aggregators and International Wi-Fi Players
    • 5.1.1. Boingo
    • 5.1.2. iPass
  • 5.2. Curated Wi-Fi
    • 5.2.1. Devicescape
    • 5.2.2. WeFi
  • 5.3. Homespots
    • 5.3.1. FON
    • 5.3.2. Anyfi Networks
  • 5.4. Social Wi-Fi
    • 5.4.1. Instabridge
    • 5.4.2. Wavespot
    • 5.4.3. Purple Wi-Fi

6. Operator Wi-Fi Initiatives

  • 6.1. AT&T Wi-Fi
    • 6.1.1. AT&T Smart Wi-Fi App
    • 6.1.2. AT&T Wi-Fi International
  • 6.2. BT Wi-Fi
    • 6.2.1. Wholesale Wi-Fi Access
    • 6.2.2. BT SmartTalk App
    • 6.2.3. Mobile Services
  • 6.3. Deutsche Telekom - Fon Partnership
    • 6.3.1. HomeTalk Application
  • 6.4. Bouygues Telecom - Devicescape Partnership
  • 6.5. Free Mobile France
  • 6.6. Telenet Belgium - Cable Operator Wi-Fi
  • 6.7. Republic Wireless - Wi-Fi and Cellular Hybrid Service
  • 6.8. China Mobile - Wi-Fi Initiatives
    • 6.8.1. China Mobile's Wi-Fi Deployment Strategy
    • 6.8.2. China Mobile Public Managed Wi-Fi Revenue Impact
  • 6.9. KDDI - Multi-Network, Multi-Device and Multi-Use Strategy
    • 6.9.1. KDDI's 3M - Multi-Network Strategy
      • 6.9.1.1. au Wi-Fi SPOT with WiMAX Backhaul
      • 6.9.1.2. +WiMAX-Compatible Smartphones
      • 6.9.1.3. Improving Wi-Fi Network Performance
    • 6.9.2. HOME SPOT CUBE
    • 6.9.3. KDDI's 3M Convergent Strategy
      • 6.9.3.1. au Smart Value
    • 6.9.4. KDDI's 3M - Multi-Use Content Strategy
      • 6.9.4.1. Smart Pass, Uta Pass, Video Pass & Book Pass
    • 6.9.5. Network Enhancements at Macro Base Station Level

7. Communication Transport Alternatives

  • 7.1. AT&T 3G Microcell
  • 7.2. Vodafone - Sure Signal
  • 7.3. T-Mobile USA - Mobile Broadband Versus Wi-Fi
    • 7.3.1. T-Mobile Still Offloading for Smartphones - Wi-Fi Calling

8. Recommendations

  • Appendix - Feedback Questions
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