市場調査レポート

新しいコンバージェント環境における強力なサービスの提供

Offering Compelling Services in the New Convergent Environment

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 265395
出版日 ページ情報 英文 31 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
新しいコンバージェント環境における強力なサービスの提供 Offering Compelling Services in the New Convergent Environment
出版日: 2013年03月31日 ページ情報: 英文 31 Pages
概要

この5年間でスマートフォン、タブレットおよびその他のポータブルコネクテッドデバイスが市場に投入され、消費者に積極的に受け入れられており、現在多くの消費者は少なくとも2つのモバイルデバイスを利用しています。デバイス市場におけるこれらの発展とともに、クラウドサービスの幅広い導入が起こり、信頼できる3Gおよび4Gデータサービスの可用性が増し、NetflixやSpotifyといったデジタルコンテンツデリバリープラットフォームが誕生しています。

当レポートでは、ネットワークおよびデバイスにわたって配信されるデータサービスの人気の高まり、MNOがデータサービスを収益化するための料金、提携および提案の開発方法、消費者が望むサービスの提供などに注目して分析しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 コンバージドサービス市場の動向

第4章 コンバージェントデジタルサービス

  • イントロダクション
  • コンテンツデリバリーの背後にある技術
  • コンテンツおよびコンテンツ提携
  • デバイス
  • サービスイネーブラー
  • ユーザーエクスペリエンス
  • モバイルデータトラフィック

第5章 MNOの提案

  • 背景
  • T-Mobile Deutschland
  • Vodafone Germany
  • Orange France
  • Telecom Italia Mobile
  • 3 Austria
  • Verizon

第6章 主な調査結果・提案

付録:質問へのフィードバック

目次

Abstract

Over the past five years smartphones, tablets and other portable connected devices have been introduced to the market and have been enthusiastically adopted by consumers, such that many consumers now use at least two mobile devices. Alongside these developments in the device market has come the wide adoption of cloud services, the increasing availability of reliable 3G and now 4G data services and the arrival of digital content delivery platforms such as Netflix and Spotify.

The wide availability of cloud services has meant that consumers can now enjoy content seamlessly across their devices, picking up on one device where they left off on another, meaning that they can enjoy catch-up TV or streaming videos across several locations. These trends have led to a rapid increase in the consumption of data services, and to a large increase in the use of streaming video services especially, across both fixed and mobile networks. This means that in many mobile networks video now accounts for a majority of data traffic, with no sign that the rate of increase in consumption is likely to fall at any time in the near future.

MNOs therefore have to look at ways of developing convergent services that are compelling enough to ensure that users are prepared to pay to use them, with tariffs that will better reflect an individual's, or family's, use of mobile data across all of their devices. This will see the demise of the flat-rate data tariff across most markets, a process that has already been widely occurring over the past two years.

This report looks at the increase in popularity of data services that are delivered across networks and across devices and how MNOs are developing tariffs, partnerships and propositions in order to monetise their data services, whilst at the same time offering consumers services that they want to buy.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 Converged Services Market Trends

4 Convergent Digital Services

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 The Technology Behind Content Delivery
    • 4.2.1 LTE Deployments
  • 4.3 Content and Content Partnerships
  • 4.4 Devices
  • 4.5 Service Enablers
    • 4.5.1 Data Tariffs
    • 4.5.2 Data Sharing Across Devices
    • 4.5.3 Cloud Services
  • 4.6 User Experience
  • 4.7 Mobile Data Traffic

5 MNO Propositions

  • 5.1 Background
  • 5.2 T-Mobile Deutschland
  • 5.3 Vodafone Germany
  • 5.4 Orange France
    • 5.4.1 EE
  • 5.5 Telecom Italia Mobile
  • 5.6 3 Austria
  • 5.7 Verizon

6 Key Findings and Recommendations

Appendix - Feedback Questions

Back to Top