株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

欧州主要国の通信コンバージェンス市場の動向

Convergence Watch - Key European Markets

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 256519
出版日 ページ情報 英文 115 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
欧州主要国の通信コンバージェンス市場の動向 Convergence Watch - Key European Markets
出版日: 2012年10月31日 ページ情報: 英文 115 Pages
概要

当レポートでは、欧州の主要5カ国(フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国)における通信コンバージェンス市場の最新動向について分析し、各国の通信コンバージェンス市場の概況や、域内の大手通信企業22社のサービス内容を調査すると共に、1年前の調査結果と比較して、各サービスの内容の変化(変更・廃止・新規追加点)を取りまとめて、概略以下の構成でお届けします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

  • 分析の背景
  • 分析内容
  • 為替レート
  • 追加の質問とフィードバック

第3章 通信コンバージェンス市場の定義

  • コンバージェンスの定義
  • サービス・技術の種類
    • 固定ブロードバンドサービス
      • DSLブロードバンド
      • その他の固定ブロードバンドサービス
    • モバイルブロードバンド
    • 音声テレフォニーサービス
    • 有料テレビおよびVoDサービス
    • その他のアプリケーション

第4章 フランス

  • イントロダクション
  • Orange France
    • 固定回線ブロードバンドおよびテレフォニー
    • モバイル通信市場での競争:Free Mobileの参入への対応
    • マルチプレイ・家庭用光ケーブル回線サービス:昨年からの主な変化
    • ADSL「オープン」クアッドプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • SFR France
    • マルチパック・クアッドプレ・イサービス:昨年からの主な変化
  • Free France
    • Free「Freebox Revolution」サービス:昨年からの主な変化
  • Bouygues Telecom
    • Ideoクアッドプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • フランスの通信コンバージェンス市場

第5章 ドイツ

  • Deutsche Telekom
    • デュアル/トリプルプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • Vodafone Germany
    • デュアル/トリプルプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • O2 Germany
    • Aliceブロードバンド・家庭電話回線デュアルプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • 1&1 (United Internet)
    • Doppel-Flatサービス:昨年からの主な変化
  • Kabel Deutschland
    • デュアルプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • ドイツの通信コンバージェンス市場

第6章 イタリア

  • Telecom Italia
    • Tutto Senza Limiti & Internet Senza Limitiサービス:昨年からの主な変化
  • Vodafone ADSL
    • ADSL & Telefono Senza Limitiサービス:昨年からの主な変化
  • Wind Group Infostrada
    • All inclusive & Super All Inclusiveサービス:昨年からの主な変化
  • Fastweb
    • Super Surf & Home Packsサービス:昨年からの主な変化
  • イタリアの通信コンバージェンス市場

第7章 スペイン

  • Telefonica - Movistar
    • ADSL・VDSL・光ケーブル回線サービス:昨年からの主な変化
  • Orange Spain
    • ADSL Maxima Velocidadおよびテレビ回線つきADSLサービス:昨年からの主な変化
  • Vodafone Spain
    • モバイルブロードバンド・TV付きADSLサービス:昨年からの主な変化
  • Ono Spain
    • トリプル/クアッドプレイサービス:昨年からの主な変化
  • スペインの通信コンバージェンス市場

第8章 英国

  • BT
    • トリプルプレイおよびスマートフォンサービス:昨年からの主な変化
  • Vodafone
    • Vodafone Sure Signal
  • Orange (+ T-Mobile, as Everything Everywhere)
    • Orange Broadbandサービス:昨年からの主な変化
    • Orange Signal Boost
  • O2
    • O2ブロードバンド・サービス:昨年からの主な変化
    • Virgin Media
    • Virginトリプル/クアッドプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • TalkTalk
    • TalkTalkデュアル/トリプルプレイ・サービス:昨年からの主な変化
  • 英国の通信コンバージェンス市場

第9章 データ表

  • フランス
  • ドイツ
  • イタリア
  • スペイン
  • 英国

第10章 結論と提言

  • 主な分析結果(サマリー)
  • ネットワーク・オペレーターへの提言

付録:フィードバック用の質問

目次

Mobile Market Development has been producing its series of Convergence Watch papers since 2007. During that time we have reviewed the changing iterations of converged propositions promoted by incumbent and alternative (fixed and mobile) players and find that the incumbent fixed operators in most cases remain the dominant when it comes to the provision of dual-and triple-play services such as home phone, broadband and TV. Cable operators currently represent the greatest triple-play challenge to incumbent fixed operators, largely through having an established TV customer base to which they can cross sell faster broadband speeds compared to traditional fixed ADSL providers.

From a triple-play perspective, TV has been a difficult element to get right for fixed and mobile operators. Many operators have had disappointing results in their TV ventures and services have been withdrawn or scaled back to online video rental services. Some operators are gaining ground however, by offering a relevant TV proposition delivered via high-speed broadband connections.

The bundling of mobile services with core dual- and triple-play propositions (phone, broadband and TV) has achieved more success where operators integrate their fixed and mobile propositions in a complementary way rather than bundling unrelated fixed and mobile services together and relying on heavy and expensive discounts to stimulate sales.

This report reviews the convergence practices of 22 fixed, mobile and cable operators across the five main European markets (France, Germany, Italy, Spain and the UK). By comparing with our 2011 series of Convergence Watch papers, we highlight the changes in convergence propositions over the last year, review the current convergence state of play for each market and provide an overview of their performance in light of the current economic circumstances currently prevailing in Europe.

This report will be valuable to those interested in learning how operators have managed their convergent portfolio over the past year by discovering how operators have shaped their propositions to address individual market needs.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. The Convergence Market Defined

  • 3.1. Convergence Definitions
  • 3.2. Type of Services and Technologies Involved
    • 3.2.1. Fixed Broadband Services
      • 3.2.1.1. DSL Broadband
      • 3.2.1.2. Other Fixed Broadband Services
    • 3.2.2. Mobile Broadband
    • 3.2.3. Voice Telephony Services
    • 3.2.4. Pay TV and VoD Services
    • 3.2.5. Other Varied Applications

4. France

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Orange France
    • 4.2.1. Fixed Broadband and Telephony
    • 4.2.2. Mobile Competition - Response to the arrival of Free Mobile
    • 4.2.3. Multi-Play Home Fibre Offers - Key Changes Since 2011
      • 4.2.3.1. What has changed?
      • 4.2.3.2. What has been dropped?
      • 4.2.3.3. What is new?
    • 4.2.4. ADSL 'Open' Quad-Play Offers - Key Changes Since 2011
      • 4.2.4.1. What has changed?
      • 4.2.4.2. What has been dropped?
      • 4.2.4.3. What is new?
  • 4.3. SFR France
    • 4.3.1. Multi-Packs Quad-Play Offers - Key Changes Since 2011
      • 4.3.1.1. What has changed?
      • 4.3.1.2. What is new?
  • 4.4. Free France
    • 4.4.1. Free 'Freebox Revolution' Offer - Key Changes Since 2011
      • 4.4.1.1. What is new?
  • 4.5. Bouygues Telecom
    • 4.5.1. Ideo Quad-Play Offer - Key Changes Since 2011
      • 4.5.1.1. What has changed?
      • 4.5.1.2. What is new?
  • 4.6. Convergence in France

5. Germany

  • 5.1. Deutsche Telekom
    • 5.1.1. Dual-and Triple-Play Propositions - Key Changes Since 2011
      • 5.1.1.1. What has changed?
      • 5.1.1.2. What has been dropped?
      • 5.1.1.3. What is new?
  • 5.2. Vodafone Germany
    • 5.2.1. Dual-and Triple-Play Propositions - Key Changes Since 2011
      • 5.2.1.1. What has changed?
      • 5.2.1.2. What has been dropped?
      • 5.2.1.3. What is new?
  • 5.3. O2 Germany
    • 5.3.1. Alice Broadband and Home Phone Dual-Play Propositions - Key Changes Since 2011
      • 5.3.1.1. What has changed?
      • 5.3.1.2. What has been dropped?
      • 5.3.1.3. What is new?
  • 5.4. 1&1 (United Internet)
    • 5.4.1. Doppel-Flat Propositions - Key Changes Since 2011
      • 5.4.1.1. What has changed?
      • 5.4.1.2. What is new?
  • 5.5. Kabel Deutschland
    • 5.5.1. Dual-Play Propositions - Key Changes Since 2011
      • 5.5.1.1. What has changed?
      • 5.5.1.2. What has been dropped?
      • 5.5.1.3. What is new?
  • 5.6. Convergence in Germany

6. Italy

  • 6.1. Telecom Italia
    • 6.1.1. Tutto Senza Limiti & Internet Senza Limiti Offers - Key Changes Since 2011
      • 6.1.1.1. What has changed?
      • 6.1.1.2. What has been dropped?
      • 6.1.1.3. What is new?
  • 6.2. Vodafone ADSL
    • 6.2.1. ADSL & Telefono Senza Limiti Offers - Key Changes Since 2011
      • 6.2.1.1. What has changed?
      • 6.2.1.2. What is new?
  • 6.3. Wind Group Infostrada
    • 6.3.1. All inclusive & Super All Inclusive Offers - Key Changes Since 2011
      • 6.3.1.1. What has changed?
      • 6.3.1.2. What has been dropped?
      • 6.3.1.3. What is new?
  • 6.4. Fastweb
    • 6.4.1. Super Surf & Home Packs Offers - Key Changes Since 2011
      • 6.4.1.1. What has changed?
      • 6.4.1.2. What has been dropped?
      • 6.4.1.3. What is new?
  • 6.5. Convergence In Italy

7. Spain

  • 7.1. Telefonica - Movistar
    • 7.1.1. ADSL, VDSL & Fibre Offers - Key Changes Since 2011
      • 7.1.1.1. What has changed?
      • 7.1.1.2. What has been dropped?
      • 7.1.1.3. What is new?
  • 7.2. Orange Spain
    • 7.2.1. ADSL Maxima Velocidad & ADSL with TV Offers - Key Changes Since 2011
      • 7.2.1.1. What has changed?
      • 7.2.1.2. What is new?
  • 7.3. Vodafone Spain
    • 7.3.1. ADSL with Mobile Broadband Plus TV Offers - Key Changes Since 2011
      • 7.3.1.1. What has changed?
      • 7.3.1.2. What is new?
  • 7.4. Ono Spain
    • 7.4.1. Triple- and Quad-Play Offers - Key Changes Since 2011
      • 7.4.1.1. What has changed?
      • 7.4.1.2. What is new?
  • 7.5. Convergence In Spain

8. UK

  • 8.1. BT
    • 8.1.1. BT Triple-Play and Smartphone Offers - Key Changes Since 2011
      • 8.1.1.1. What has changed?
      • 8.1.1.2. What has been dropped?
      • 8.1.1.3. What is new?
  • 8.2. Vodafone
    • 8.2.1. Vodafone Sure Signal
  • 8.3. Orange (+ T-Mobile, as Everything Everywhere)
    • 8.3.1. Orange Broadband Offers - Key Changes Since 2011
      • 8.3.1.1. What has changed?
      • 8.3.1.2. What has been dropped?
      • 8.3.1.3. What is new?
    • 8.3.2. Orange Signal Boost
  • 8.4. O2
    • 8.4.1. O2 Broadband Offers - Key Changes Since 2011
      • 8.4.1.1. What has changed?
      • 8.4.1.2. What has been dropped?
      • 8.4.1.3. What is new?
    • 8.4.2. Virgin Media
    • 8.4.3. Virgin Triple- and Quad-Play Offers - Key Changes Since 2011
      • 8.4.3.1. What has changed?
      • 8.4.3.2. What has been dropped?
      • 8.4.3.3. What is new?
  • 8.5. TalkTalk
    • 8.5.1. TalkTalk Dual-and Triple-Play Offers - Key Changes Since 2011
      • 8.5.1.1. What has changed?
      • 8.5.1.2. What has been dropped?
      • 8.5.1.3. What is new?
  • 8.6. Convergence in the UK

9. Tables

  • 9.1. France
  • 9.2. Germany
  • 9.3. Italy
  • 9.4. Spain
  • 9.5. United Kingdom (UK)

10. Conclusions & Recommendations

  • 10.1. Summary of Key Findings
  • 10.2. Recommendations for Network Operators

Appendix - Feedback Questions

Back to Top