市場調査レポート

セグメンテーションおよびマルチプレイプロポジションの開発

Segmentation and Multi-Play Proposition Development

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 247875
出版日 ページ情報 英文 34 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
セグメンテーションおよびマルチプレイプロポジションの開発 Segmentation and Multi-Play Proposition Development
出版日: 2012年07月31日 ページ情報: 英文 34 pages
概要

固定・モバイルネットワークのオペレーターは加入者1人あたりの収益と顧客維持率を増加する手段として、コンバージェンスに関心を向けています。固定・モバイル接続デバイスのインストールベースの成長は、オペレーターへ追加収益を獲得する大きな機会を提供しています。

当レポートでは、マルチプレイ市場におけるセグメンテーションアプローチの分析および主なクアッドプレイオペレーターによるプロポジションのレビューを提供しており、市場で成功するための提言を含め、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 コンバージェンス市場の定義

  • イントロダクション
  • コンバージェンスの定義
  • サービス・技術

第4章 コンバージドサービスのセグメント

  • イントロダクション
  • セグメンテーションへのアプローチ
  • セグメンテーションの利用
  • コンバージェントサービスのセグメント
  • セグメンテーション分析のアプリケーション

第5章 マルチプレイプロポジション

  • イントロダクション
  • コンバージドバンドルのアピール
  • コンバージェンスパッケージ
  • プロポジションをサポートする追加プロモーション

第6章 主な調査結果

  • イントロダクション
  • セグメンテーション
  • プロポジションの開発

第7章 提案

質問のフィードバック

目次

Operators with both fixed and mobile networks are looking to convergence as a means of increasing revenues per subscriber and increasing customer retention. The growth in the installed base of fixed and mobile connected devices is providing them with a significant opportunity to capture additional revenues.

To take full advantage of the opportunities offered operators need to make sure they fully understand the markets they are addressing and develop attractive multi-play propositions. Understanding the markets requires appropriate segmentation and effective use of the large quantity of data held on each customer's behaviour and characteristics to support the segmentation. A key factor is the need to address a market that consists of a mix of individual and household purchasers.

This report examines the approaches that need to be considered for segmentation in a multi-play market and reviews the propositions developed by some leading quad-play operators. Based on our analysis we draw conclusions about the issues to be dealt with and the most effective approaches taken by operators. Based on these we present our recommendations for action by operators wishing to succeed in this market.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. The Convergence Market Defined

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Convergence Definitions
  • 3.3. Services and Technologies
    • 3.3.1. Fixed Broadband Services
      • 3.3.1.1. DSL Broadband
      • 3.3.1.2. Other Fixed Broadband Services
    • 3.3.2. Mobile Broadband
    • 3.3.3. Voice Telephony Services
    • 3.3.4. Pay TV and VoD Services
    • 3.3.5. Other Varied Applications

4. Segmentation for Converged Services

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Approaches to Segmentation
  • 4.3. Use of Segmentation
    • 4.3.1. Personal vs. Household
  • 4.4. Segmentation for Convergent Services
    • 4.4.1. Teenagers/Starters (partly in Starting Out)
    • 4.4.2. Young Singles (Starting Out/ Unwired)
    • 4.4.3. Young Couples (Unwired)
    • 4.4.4. Young Family (Committed to Cables)
    • 4.4.5. Older Family (Committed to Cables)
    • 4.4.6. Empty Nest (Comfortable Middle Age)
    • 4.4.7. Older Singles or Couples
    • 4.4.8. Transitions from Segment to Segment
  • 4.5. Application of Segmentation Analysis

5. Multi-Play Propositions

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Appeal of Converged Bundles
  • 5.3. Convergence Packages
    • 5.3.1. Belgacom
    • 5.3.2. Orange France
    • 5.3.3. Portugal Telecom
      • 5.3.3.1. TMN
      • 5.3.3.2. MEO
      • 5.3.3.3. PT Overall
    • 5.3.4. Verizon Quad-play & Multi-Device Bundles
  • 5.4. Additional Promotions to Support Propositions
    • 5.4.1. Tailoring Tariffs
    • 5.4.2. Device Sales
    • 5.4.3. Free Content and Apps

6. Key Findings

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Segmentation
  • 6.3. Proposition Development

7. Recommendations

Feedback Questions

Back to Top