市場調査レポート

モバイルコンテンツ連動型広告:主要な収益源か?

Mobile Contextual Advertising: a Key Revenue Source?

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 240873
出版日 ページ情報 英文 33 Pages
納期: 即日から翌営業日
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モバイルコンテンツ連動型広告:主要な収益源か? Mobile Contextual Advertising: a Key Revenue Source?
出版日: 2012年05月16日 ページ情報: 英文 33 Pages
概要

広告費のなかでオンラインが総大きなシェアを占めていることから、コンテンツ連動型広告市場は重要性を増しています。モバイル広告はより急速に成長しており、また今後5年間にわたって成長する見込みであり、最も重要な広告分野のひとつになるでしょう。

当レポートでは、モバイルコンテンツ連動型広告市場について調査し、連動型広告の市場情勢および市場構造、モバイルコンテンツ連動型広告の市場規模と可能性、およびMNOの市場機会について分析し、モバイルコンテンツ連動型広告企業のプロファイルを含め、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 コンテンツ連動型広告情勢

  • 背景・期限
  • オンラインおよびモバイル広告市場の構造
  • モバイルコンテンツ連動型広告企業
    • Google
    • AdSense
    • AdMob
    • Apple iAd
    • Mobclix
    • Kontera
    • Amobee
    • Poynt Corp
    • その他の企業
  • モバイルコンテンツ連動型広告市場規模・潜在性

第4章 分析:MNOの機会

第5章 主な調査結果

  • モバイル広告市場
  • MNOの役割とは?

第6章 提案

付録:質問のフィードバック

目次

The market for contextual online advertising is growing in importance as online takes a larger share of total ad spends. Mobile advertising is growing even faster and will grow, over the next five years, to be one of the most important advertising areas.

The danger for MNOs is that the advertising revenues from brands promoting themselves within the growing mobile contextual advertising segment will flow to agencies that manage where and when ads are served and to publishers (web site and app owners) rather than to the companies physically delivering the advertisements (i.e. the MNOs themselves).

If MNOs do not become proactive in addressing this market area, they will continue to face increased bandwidth demands (largely generated within apps) and fail to find increased revenues to cover the investments required.

How MNOs address this market opportunity is the subject of this report, which concludes with a series of concrete recommendations for MNOs that want to maximise their revenues from this area.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. The Contextual Advertising Landscape

  • 3.1. Background & Origins
  • 3.2. Online and Mobile Advertising Market Structure
  • 3.3. Mobile Contextual Advertising Players
    • 3.3.1. Google
      • 3.3.1.1. AdSense
      • 3.3.1.2. AdMob
    • 3.3.2. Apple iAd
    • 3.3.3. Mobclix
    • 3.3.4. Kontera
    • 3.3.5. Amobee
    • 3.3.6. Poynt Corp
    • 3.3.7. Other Players
  • 3.4. Mobile Contextual Ad Market Size & Potential

4. Analysis - The Opportunity for MNOs

5. Key Findings of Research

  • 5.1. The Market for Mobile Ads
  • 5.2. Roles for MNOs?

6. Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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