市場調査レポート

MNOのICT提案および計画

MNOs' ICT Propositions and Plans

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 231050
出版日 ページ情報 英文 42 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
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MNOのICT提案および計画 MNOs' ICT Propositions and Plans
出版日: 2012年02月08日 ページ情報: 英文 42 pages
概要

当レポートでは、ITソリューション企業が提供する従来のモバイルブロードバンド、メッセージングおよびIP-PBXサービスの分類を超えて拡大する、主なモバイルネットワークオペレーター(MNO)の法人向け提案について調査分析し、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 市場機会

  • 市場規模
  • モバイルオペレーター関連のアプリケーション分野

第4章 MNO(モバイルネットワークオペレーター)のICT(情報通信技術)製品・サービス

  • イントロダクション
  • AT&T
    • AT&Tのクラウドベースのサービス
  • Maxis Malaysia
  • O2 UK
    • Unify
  • Orange UK
    • クラウドコンピューティング戦略
    • インフラ・アズ・ア・サービス(IaaS)
    • セキュリティ・アズ・ア・サービス
    • コラボレーション・アズ・ア・サービス
    • アプリケーション・アズ・ア・サービス
  • StarHub Singapore
    • クラウドアプリケーション
    • ポイント・オブ・セール(POS)
  • Telecom Italia
    • ICTサービスの概要
    • Collabor@
  • Telefonica Group
    • 最新のITCポジショニング・目的
    • ICT戦略の進化
  • Telenor
    • Telenor One
    • Samordnet Kommunikasjon (ユニファイド通信:UC)
    • 新興市場におけるTelenor
  • TeliaSonera
    • 広範なICTソリューションの提供
    • Telia ProLane
    • Telia DataNet LAN
    • モバイルブロードバンドソリューション
    • Telia Secure Storage
    • Telia Webbhotell :Webホスティング
    • Telia App Studio
    • Telia Office 365
    • Telia Internet E-Mail Enterprise
    • Telia Office E-mail
    • Telia Mobile Work Orders
    • Telia Mobile Response
    • Telia Pay
    • Telia Telecom Meeting
    • Telia Office Basic
    • Mobile Broadband Business Start
    • Telia Centrex
  • Vodafone UK
    • Vodafoneのホステッドサービス&クラウドサービス
    • Vodafone One Net & One Net Express
    • Vodafone Office Complete & Office Link

第5章 結論・提案

目次

Abstract

MNOs' enterprise offers have traditionally comprised communications and connectivity solutions, for example mobile broadband, mobile VPN, virtual PABX and unified communications. With the advent of reliable and widespread broadband in developed markets, more enterprises are virtualising core IT functions, most commonly by direct outsourcing to specialist companies or purchasing scalable, on-demand ICT services delivered via the internet. An example would be an enterprise that chooses Google Apps over Microsoft Office for its document creation, storage, backup, e-mail, shared calendars and conferencing needs... for a low, fixed annual price per seat, with no capital expenditure or depreciation concerns, or time-consuming installation and management requirements.

Increasing complexity, operational and cost reduction demands have put pressure on enterprise ICT managers to reduce the number of suppliers they work with. This creates an opportunity for MNOs, which have pre-existing and often long-standing relationships with enterprises for the essential business service of mobile telephony and messaging. This is potentially a strong foundation for MNOs to sell solutions to enterprises that require workforce mobility to manage information and improve employee efficiency and utilisation.

This report examines a selection of MNOs' enterprise propositions that extend beyond mobile broadband, messaging and IP-PBX service classes and into areas traditionally served by IT solutions companies. Continued pressure on revenues from traditional sources coupled with predictions of growth in spending on ICT, particularly for areas such as workforce mobilisation and virtualisation combine to make this report essential reading for MNOs with an enterprise base that wish to maximise return from this area of opportunity.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 The Market Opportunity

  • 3.1 Market Size
  • 3.2 Application Areas Relevant to Mobile Operators

4 MNOs' ICT Products & Services

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 AT&T
    • 4.2.1 AT&T Cloud-based Services
  • 4.3 Maxis Malaysia
  • 4.4 O2 UK
    • 4.4.1 Unify
  • 4.5 Orange UK
    • 4.5.1 Cloud Computing Strategy
    • 4.5.2 Infrastructure as a Service (IaaS)
    • 4.5.3 Security as a Service
    • 4.5.4 Collaboration as a Service
      • 4.5.4.1 Telepresence
      • 4.5.4.2 Open Videopresence
      • 4.5.4.3 Collaborative Workspace
    • 4.5.5 Applications as a Service
      • 4.5.5.1 Private Applications Store
      • 4.5.5.2 Smartphone Management
  • 4.6 StarHub Singapore
    • 4.6.1 Cloud Applications
    • 4.6.2 Point-of-Sale
    • 4.6.3 O.N.E. PHONE
  • 4.7 Telecom Italia
    • 4.7.1 ICT Services Overview
    • 4.7.2 Collabor@
  • 4.8 Telefonica Group
    • 4.8.1 Latest ITC Positioning and Objectives
    • 4.8.2 ITC Strategy Evolution
      • 4.8.2.1 Terabox Service
      • 4.8.2.2 Aplicateca
      • 4.8.2.3 Telefonica and NEC's Virtual Desktop Infrastructure (VDI)
      • 4.8.2.4 Cloud Service App Development Contest
      • 4.8.2.5 Mobile Broadband: Business Intranet
  • 4.9 Telenor
    • 4.9.1 Telenor One
    • 4.9.2 Samordnet Kommunikasjon (Unified Communications)
    • 4.9.3 Telenor in Emerging Markets
  • 4.1 TeliaSonera
    • 4.10.1 Offering Wide-Ranging ICT Solutions
    • 4.10.2 Telia ProLane
    • 4.10.3 Telia DataNet LAN
    • 4.10.4 Mobile Broadband Solutions
    • 4.10.5 Telia Mobile Security
    • 4.10.6 Telia Managed Datacenter
    • 4.10.7 Telia Secure Storage
    • 4.10.8 Telia Webbhotell - Web Hosting
    • 4.10.9 Telia App Studio
    • 4.10.10 Telia Office 365
    • 4.10.11 Telia Internet E-Mail Enterprise
    • 4.10.12 Telia Office E-mail
    • 4.10.13 Telia Mobile Work Orders
    • 4.10.14 Telia Mobile Response
    • 4.10.15 Telia Pay
    • 4.10.16 Telia Telecom Meeting
    • 4.10.17 Telia Office Basic
    • 4.10.18 Mobile Broadband Business Start
    • 4.10.19 Telia Centrex
  • 4.11 Vodafone UK
    • 4.11.1 Vodafone Hosted Services & Cloud Services
    • 4.11.2 Vodafone One Net & One Net Express
    • 4.11.3 Vodafone Office Complete & Office Link

5 Conclusions & Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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