市場調査レポート

コンバージェンスとバンドリング:販売促進キャンペーン

Convergence & Bundling: Promotional Offers

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 223841
出版日 ページ情報 英文 54 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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コンバージェンスとバンドリング:販売促進キャンペーン Convergence & Bundling: Promotional Offers
出版日: 2011年11月17日 ページ情報: 英文 54 pages
概要

コンバージェンスおよびバンドリングが一般化する中、顧客は通信サービスをバンドルで購入することに慣れてきており、供給のコンバージェンスを通じて享受できる節約額の評価においてますます洗練されてきています。オペレーターは、新たな顧客を獲得する手段として、短期的、もしくは競争力のないコスト節約提案には依存できなくなっています。このコンバージェントな分野においては、新たな参入者(固定回線、ADSLサプライヤーなど)がMNOの顧客に照準を定めており、これに対抗するためにMNOはこの洗練された購入者グループに訴求できる新たな革新的な提案を提示する必要があります。

当レポートでは、世界の様々なデュアル、トリプル、およびクワッドプレイプロモーション(販売促進策)および提案を取り上げ、これらの戦略を概括し、これらの提案がもたらす影響を分析するとともに、MNOに対する提言をていじするなど、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション:MNOの販売促進目標

  • 当レポートの背景
  • 当レポートの内容
  • 通貨および換算率
  • さらなる問題提起とフィードバック

第3章 コンバージェンスの販促戦略

  • 割引、報酬金、および付加価値
    • コンバージェンスの定義

第4章 供給のコンバージェンス

  • イントロダクション
  • A1、オーストリア
    • ホームインターネット、電話、およびモバイル
    • ホームインターネット、電話、モバイル、およびテレビ
    • ホームインターネットちモバイルブロードバンド
  • Deutsche Telecom、ドイツ
    • ブロードバンド、電話、およびテレビの割引
  • O2、ドイツ
    • AliceブロードバンドとSky TV
  • Mobistar、ベルギー
    • 家庭用電話、ブロードバンド、およびテレビ割引プロモーション
    • 家庭用電話、ブロードバンド、テレビ、および携帯電話割引プロモーション
  • Swisscom、スイス
    • 家庭用ブロードバンドのみと携帯電話のバンドル
    • このパッケージにIPテレビを加えたネットワークコンバージェンス
  • Belgacom、ベルギー
    • 家庭用ブロードバンドとモバイルインターネットをタブレットとバンドル
  • M1、シンガポール
    • 家庭用ブロードバンドとモバイルブロードバンドにタブレット機器
  • O2、ドイツ
    • Aliceブロードバンド加入によるタブレット割引
  • StarHub、シンガポール
    • 家庭用ブロードバンドと無料のモバイルブロードバンド
    • 家庭用ブロードバンド加入で無料タブレット機器およびラップトップ
  • Virgin Media、英国
    • デュアル、トリプル、およびクワッドプレイイニシアチブ
  • O2、英国
    • モバイルベースに家庭用ブロードバンドおよび電話の抱き合わせ販売
  • O2、チェコ共和国
    • モバイル顧客に家庭用ブロードバンドの抱き合わせ販売
    • 家庭用ブロードバンドとモバイルブロードバンドの割引
  • SingTel、シンガポール
    • ロイヤルティーインセンティブとともにトリプルプレイを提供

第5章 機器のコンバージェンス

  • イントロダクション
  • 3、オーストリア
    • タブレット機器をモバイルテレビと電話機能とともに
    • 無料のLGテレビと家庭用モバイルブロードバンド
  • Deutsche Telecom、ドイツ
    • タブレットおよびスマートフォンをバンドルしたマルチSIMイニシアチブ
  • Vodafone、ドイツ
    • インターネット、音声、SMS、およびMMSを提供するタブレット機器
  • Vodafone、ガーナ
    • タブレット機器で音声およびデータの販促
  • Mobistar、ベルギー
    • データコンバージェンスのキャンペーン
  • Vodacom、南アフリカ
    • テレビを使ったモバイルブロードバンド経由の家庭用インターネット
  • MTN、南アフリカ
    • MTN InternetOnTV

第6章 ネットワークコンバージェンス

  • イントロダクション
  • Belgacom、ベルギー
    • クワッドプレイバンドリング
  • Vodafone、ドイツ
    • 3G家庭用電話およびブロードバンド:Surf Sofort Paket UMTS
  • O2、チェコ共和国
    • ブロードバンドとテレビ
  • BT、英国、デュアルおよびトリプルプレイバンドル
  • Telia、スウェーデン
    • Spotify Music加入およびモバイルブロードバンドとのデュアルおよびトリプルプレイバンドル
  • Orange、フランス
    • ブロードバンド、電話、テレビ、およびモバイル

第7章 販促の影響

  • A1、オーストリア
    • 固定回線顧客ベースの拡大に向けたバンドル
    • 競争市場における大幅な値引き
  • Mobistar、ベルギー
    • 固定回線ベースを拡大するコンバージェンス
    • Mobistarのデータコンバージェンス戦略
  • Belgacom、ベルギー
    • 無料テレビとのバンドル
    • 販促割引の影響
    • 家庭用ブロードバンドおよびモバイルインターネット:Samsung Galaxy Tab
  • M1、シンガポール
  • Orange、フランス

第8章 結論と提言

付録:フィードバック質問

目次

As convergence and bundling becomes the norm and customers become used to purchasing their communications services as a bundle, they are becoming increasingly sophisticated in their assessment of the savings offered through convergence of supply.

Operators can no longer rely on short-term or uncompetitive cost savings as a means to acquire new customers.

MNOs have already responded with more sophisticated convergence services incorporating over the top benefits such as music, movies and sports content as part of the communications bundle, in the hope that this will encourage customers to subscribe to their services and remain as loyal customers once they become habitual users of the over the top services. The success of tablet devices means operators must now also take into account that their customers have multiple devices and require a data bundle to satisfy them.

Despite this, the majority of promotions in the convergence arena are still focused on consolidation arbitrage (i.e. supply convergence) and discounts that last for a fraction of the total commitment length (e.g. the first three or six months of a two-year contract). Evidence from our survey of market impacts is that this approach is decreasingly effective. In a convergent world, many new players are seeking to address MNOs' customers (fixed line, ADSL suppliers and others) and therefore MNOs need to respond with innovations that will appeal to this increasingly sophisticated group of buyers and that will emphasise the benefits of selecting a mobile network operator as the key service provider.

This report documents a wide range of dual-, triple- and quadruple-play promotions and propositions as well as device-led propositions where operators are now trying to take advantage of the fixed and mobile broadband convergence brought about by tablet devices. The report examines and analyses the impact of these propositions and concludes with recommendations for MNOs that wish to play a lead role in delivery of convergent solutions in the future.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction - MNO Promotional Goals

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions
  • 2.4. Further Questions and Feedback

3. Tactics Promoting Convergence

  • 3.1. Discounting, Subsides and Value Add
    • 3.1.1. Convergence Definitions

4. Supply Convergence

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. A1 Austria
    • 4.2.1. Home Internet, Phone and Mobile
    • 4.2.2. Home Internet, Phone, Mobile and TV
    • 4.2.3. Home Internet and Mobile Broadband
  • 4.3. Deutsche Telecom Germany
    • 4.3.1. Broadband, Phone & TV Discounting
  • 4.4. O2 Germany
    • 4.4.1. Alice Broadband with Sky TV
  • 4.5. Mobistar Belgium
    • 4.5.1. Home Phone, Broadband and TV Discount Promotion
    • 4.5.2. Home Phone, Broadband, TV and Mobile Discount Promotion
  • 4.6. Swisscom Switzerland
    • 4.6.1. Home Broadband Only and Mobile Phone Bundle
    • 4.6.2. Network Convergence Adding IPTV to the Package
  • 4.7. Belgacom Belgium
    • 4.7.1. Bundling Home Broadband & Mobile Internet with Tablets
  • 4.8. M1 Singapore
    • 4.8.1. Home Broadband and Mobile Broadband with Tablet Devices
  • 4.9. O2 Germany
    • 4.9.1. Tablet Discount When Purchasing Alice Broadband
  • 4.1. StarHub Singapore
    • 4.10.1. Home Broadband With Free Mobile Broadband
    • 4.10.2. Free Tablet Devices and Laptops with Home Broadband
  • 4.11. Virgin Media UK
    • 4.11.1. Dual-, Triple- and Quad-Play Initiatives
      • 4.11.1.1. Promoting Broadband to Existing TV or Home Phone Customers
      • 4.11.1.2. Promoting Home Phone to Existing Broadband and TV customers
      • 4.11.1.3. Promoting Mobile Services to Cable Broadband, Phone and/or TV Customers
      • 4.11.1.4. Promoting Mobile Broadband to Cable Customers
  • 4.12. O2 UK
    • 4.12.1. Cross-Selling Home Broadband & Phone to the Mobile Base
  • 4.13. O2 Czech Republic
    • 4.13.1. Cross-Selling Home Broadband to Mobile Customers
    • 4.13.2. Home Broadband with Discounted Mobile Broadband
  • 4.14. SingTel Singapore
    • 4.14.1. Triple-Play Offer with Loyalty Incentives
      • 4.14.1.1. Loyalty Incentives - Adding More Mobile Lines to the Family Account
      • 4.14.1.2. Free Mobile Broadband Promotion for mio Home Customers

5. Device Convergence

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. 3 Austria
    • 5.2.1. Tablet Devices With Mobile TV and Calling Functionality
    • 5.2.2. Free LG TV Set with Mobile Broadband at Home
  • 5.3. Deutsche Telecom Germany
    • 5.3.1. Multi-SIM Initiative Bundling Tablets & Smartphones
  • 5.4. Vodafone Germany
    • 5.4.1. Tablet Device Offering Internet, Voice, SMS and MMS
  • 5.5. Vodafone Ghana
  • 5.6. Promoting Voice & Data With a Tablet Device
  • 5.7. Mobistar Belgium
    • 5.7.1. Data Convergence Offers
  • 5.8. Vodacom South Africa
    • 5.8.1. Internet At Home via Mobile Broadband using TV Set
  • 5.9. MTN South Africa
    • 5.9.1. MTN InternetOnTV

6. Network Convergence

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Belgacom Belgium
    • 6.2.1. Quad-Play Bundling
      • 6.2.1.1. Internet and TV Promotion
  • 6.3. Vodafone Germany
    • 6.3.1. 3G Home Phone & Broadband - Surf Sofort Paket UMTS
  • 6.4. O2 Czech Republic
    • 6.4.1. Broadband and TV
  • 6.5. BT UK - Dual- and Triple-Play Bundles
  • 6.6. Telia Sweden
    • 6.6.1. Dual- & Triple-Play Bundles With Spotify Music Subscription & Mobile Broadband
  • 6.7. Orange France
    • 6.7.1. Broadband, Phone, TV and Mobile

7. Promotional Impact

  • 7.1. A1 Austria
    • 7.1.1. Bundles Helping to Grow the Fixed Line Customer Base
    • 7.1.2. Heavy Discounting in a Competitive Market
  • 7.2. Mobistar Belgium
    • 7.2.1. Convergence Provides Growth to Fixed Base
      • 7.2.1.1. Limited Period Half Price Discounts Perhaps Are Not Enough
    • 7.2.2. Mobistar's Data Convergence Strategy
  • 7.3. Belgacom Belgium
    • 7.3.1. Bundles with Free TV
    • 7.3.2. Promotional Discounting Impact
    • 7.3.3. Home Broadband and Mobile Internet - Samsung Galaxy Tab
  • 7.4. M1 Singapore
  • 7.5. Orange France

8. Conclusions & Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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