市場調査レポート

コンバージェンス市場のセグメンテーションと提案開発

Segmentation and Proposition Development

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 203995
出版日 ページ情報 英文 34 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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コンバージェンス市場のセグメンテーションと提案開発 Segmentation and Proposition Development
出版日: 2011年07月07日 ページ情報: 英文 34 pages
概要

コンバージェンスは顧客にさまざまなサービスを提供できる可能性を秘め、更なる収入増や投資回収だけでなく、顧客にさまざまなサービスを提供することが、顧客の定着率を増加し、顧客の理解を進め、事業者利益を増加することにつながります。

当レポートでは、コンバージェンスサービス市場のセグメンテーション方法について考察するとともに市場特性に合ったアプローチを提案し、さらに認識された市場セグメトに対する提案開発の基準に着目し、これが価格モデル再構築の必要性につながるか、どうつなげるかについても言及しつつ概略以下の構成でお届けします。

第1章 概要

第2章 序

  • 報告の背景
  • 報告の内容
  • 通貨とコンバージョン
  • 更なる疑問とフィードバック

第3章 コンバージェンス市場の定義

  • コンバージェンスの定義
  • 含まれるサービスと技術の種類
    • 固定ブロードバンドサービス
    • モバイルブロードバンド
    • 音声テレフォニーサービス
    • ペイTVとVoD(ビデオオンデマンド)サービス
    • 他のさまざまなアプリケーション

第4章 コンバージェンス市場のセグメンテーション

  • 市場構造と可能性のあるセグメンテーション
  • コンバージェンスサービスのセグメンテーション
  • 事業者によるセグメンテーションへのアプローチ

第5章 提案開発

  • 事業者の目的と制約
  • ターゲットセグメントの選択
    • 個人及び世帯への提案の組み合わせ
    • 分野ごとの要求事項の適合
  • 提案
    • モバイルコンバージェンスの提案
    • 固定コンバージェンスの提案
    • 固定-モバイルコンバージェンスの提案
    • 販促
    • 価格アプローチ
  • 第6章 結論と提言
  • コンバージェンス
  • セグメンテーション
  • 提案
  • 組織課題
  • 提言

索引

目次

Abstract

Convergence offers the potential to deliver multiple services to customers. Apart from delivering additional revenues and improving returns on the investment made, supplying multiple services to one customer increases stickiness, and provides better understanding of customer needs and interests to the operator.

However, operators have had mixed success in successfully selling converged services. In part this arises from the nature of the services; mobile services tend to be personal, fixed are for households, raising questions about the best way to segment the market. In addition the pricing structures currently employed are derived from a business dominated by voice traffic, and are ill-suited to a business dominated by data traffic.

However, in a situation where operators are using pricing models based on voice traffic while data usage is set to grow exponentially, convergence may be the essential element that allows tariff and traffic rebalancing and avoids MNOs becoming constrained by their own failure to extend their propositions to provide full services to the customer base.

This report considers methods of segmenting the market for converged services, and proposes an approach to suit the market characteristics. It also looks at the criteria for developing propositions for the market segments identified, and how and whether these can also address the need to restructure the pricing model.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 The Convergence Market Defined

  • 3.1 Convergence Definitions
  • 3.2 Type of Services and Technologies Involved
    • 3.2.1 Fixed Broadband Services
      • 3.2.1.1 DSL Broadband
      • 3.2.1.2 Other ' Fixed' Broadband Services
    • 3.2.2 Mobile Broadband
    • 3.2.3 Voice Telephony Services
    • 3.2.4 Pay TV and VoD Services
    • 3.2.5 Other Varied Applications

4 Segmentation of Converged Markets

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Structure and Possible Segmentations
    • 4.2.1 Geographic segmentation
    • 4.2.2 Demographic Segmentation
    • 4.2.3 Psychographic Segmentation
    • 4.2.4 Behavioural Segmentation
    • 4.2.5 Social Segmentation
    • 4.2.6 Personal vs. Household
  • 4.3 Segmentation for Convergent Services
    • 4.3.1 Teenagers/Starters (partly in Starting Out)
    • 4.3.2 Young Singles (Starting Out/ Unwired)
    • 4.3.3 Young Couples (Unwired)
    • 4.3.4 Young Family (Committed to Cables)
    • 4.3.5 Older Family (Committed to Cables)
    • 4.3.6 Empty Nest (Comfortable Middle Age)
    • 4.3.7 Older Singles or Couples
    • 4.3.8 Transitions from Segment to Segment
  • 4.4 Operator Approaches to Segmentation
    • 4.4.1 Example: Vodafone
    • 4.4.2 Example: O2
    • 4.4.3 Example: Orange

5 Proposition Development

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Operators' Objectives and Constraints
  • 5.3 Selecting Target Segments
    • 5.3.1 Combining Personal and Household Propositions
    • 5.3.2 Matching Sector Requirements
  • 5.4 Propositions
    • 5.4.1 Mobile Convergence Propositions
    • 5.4.2 Fixed Convergence Propositions
    • 5.4.3 Fixed-Mobile Convergence Propositions
    • 5.4.4 Promotion
    • 5.4.5 Pricing Approach

6 Conclusions & Recommendations

  • 6.1 Convergence
  • 6.2 Segmentation
  • 6.3 Propositions
  • 6.4 Organisational Issues
  • 6.5 Recommendations

Appendix - Feedback Questions

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