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市場調査レポート

英国における通信コンバージェンス市場

Convergence Watch: UK

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 201023
出版日 ページ情報 英文 59 pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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英国における通信コンバージェンス市場 Convergence Watch: UK
出版日: 2011年06月16日 ページ情報: 英文 59 pages
概要

当レポートでは、英国におけるコンバージェンス市場の動向について調査分析し、英国におけるコンバージェンスの動向、主要通信事業者による各種通信サービスのバンドル化の実践などをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 コンバージェンス市場の定義

  • コンバージェンスの定義
  • 関連サービス・技術の各種タイプ
    • 固定ブロードバンドサービス
      • DSLブロードバンド
      • その他の'固定'ブロードバンドサービス
    • モバイルブロードバンド
    • 音声テレフォニーサービス
    • 有料TV・VoDサービス
    • その他の各種アプリケーション

第4章 英国におけるコンバージェンス

  • 市場概要
    • 固定ブロードバンドアクセスの発展
      • 固定ブロードバンドアクセスの市場規模
      • 固定ブロードバンドアクセスの市場シェア
      • モバイルブロードバンドの発展
      • その他のサービスの発展
        • 固定・モバイルテレフォニー
        • 有料TVサービス
  • 英国のバンドリング動向
    • バンドリングと消費者
    • バンドルの満足度と乗り換えの傾向
  • 主要企業のプロファイル
    • British Telecom
      • Fusionサービスとモバイル製品の終了
      • 「BT Total Broadband Anywhere」の開始
      • 「BT Broadband & Phone」バンドル
      • 「BT Vision」
      • 「BT Openzone Wi-Fi」
      • ホワイトラベル固定ブロードバンド・マルチブランディング
      • バンドリングのARPU・収益への影響
    • Vodafone
      • 「Vodafone At Home」
      • 「Sure Signal」フェムトセル
    • Orange
      • 「Free Broadband」の停止
      • Orange独自の「Signal Boost」
      • ホームブロードバンドユーザーの流出
      • クロスセルの機会
    • Virgin Media:モバイルによるトリプルプレイ
      • クロスセリングモバイルサービス
      • モバイルの潜在性の認識
    • O2
    • Talk Talk
      • 二の次となるSkypeサービス
      • バンドリング

第5章 主要企業による提供サービス:英国

  • オンラインサービスの提供:英国市場

第6章 総論

付録

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Abstract

Just over half of all UK households buy their communications services in a bundle, as of Q1 2010. UK telecom operators' approaches towards bundling and convergence have changed since 2007 (when we last reviewed convergence in the UK) with mobile now taking more of a back seat. Today, fixed and mobile operators focus mainly on the bundling of home phone, broadband and television services as part of a dual- and/or triple-play offering. Mobile phone and mobile broadband services are promoted as add-ons by fixed players and in general fixed and mobile voice telephony are treated separately with the exception of on-net calling features. This trend reflects a common assumption in the UK that a mobile service is seen as a personal purchase while home phone, broadband and TV are viewed as household purchases. It is more likely that the converged fixed and mobile propositions launched in 2006 and 2007 became less relevant in a market which was experiencing inflation of bundled minutes and messages as part of mobile line rental contracts (and prepay top-ups). This inflation led to a rise in mobile-only households as consumers started to use mobile devices as their primary communications device, both inside and outside the home.

The advent of Wi-Fi capable smartphone and tablet devices, however, increases the need to have a mobile convergence strategy that complements dual- and triple-play packages instead of being just a discounted add-on. Smartphones (and operators) rely on Wi-Fi connections in addition to 3G for the popular applications and data intensive services that consumers are now accessing on mobile devices. This includes smartphone applications offering free voice (VoIP) and messaging services.

This report follows on from the previous MWP report, Convergence Watch UK (August 2007), reviewing the practices of key market players that have employed a mobile component in promoting a bundled package of communication services.

Table of Contents

1 Overview

2 Introduction

  • 2.1 Background to the Report
  • 2.2 Report Content
  • 2.3 Currency and Conversions
  • 2.4 Further Questions and Feedback

3 The Convergence Market Defined

  • 3.1 Convergence Definitions
  • 3.2 Type of Services and Technologies Involved
    • 3.2.1 Fixed Broadband Services
      • 3.2.1.1 DSL Broadband
      • 3.2.1.2 Other ' Fixed' Broadband Services
    • 3.2.2 Mobile Broadband
    • 3.2.3 Voice Telephony Services
    • 3.2.4 Pay TV and VoD Services
    • 3.2.5 Other Varied Applications

4 Convergence in The UK

  • 4.1 Market Overview
    • 4.1.1 Fixed Broadband Access Development
      • 4.1.1.1 Fixed Broadband Access Market Size
      • 4.1.1.2 Fixed Broadband Access Market Share
    • 4.1.2 Mobile Broadband Development
    • 4.1.3 Other Services Development
      • 4.1.3.1 Fixed and Mobile Telephony
      • 4.1.3.2 Pay TV Services
  • 4.2 Bundling Trends in the UK
    • 4.2.1 Consumer Reasons for Bundling
    • 4.2.2 Satisfaction with Bundles and Propensity to Switch
  • 4.3 Key Convergent Player Profiles
    • 4.3.1 British Telecom
      • 4.3.1.1 Withdrawal of Fusion Service & Mobile Products
      • 4.3.1.2 Launch of BT Total Broadband Anywhere
      • 4.3.1.3 BT Broadband & Phone Bundles
      • 4.3.1.4 BT Vision
      • 4.3.1.5 BT Openzone Wi-Fi
      • 4.3.1.6 White Label Fixed Broadband and Multi-Branding
      • 4.3.1.7 Bundling Impact on ARPU and Revenues
    • 4.3.2 Vodafone
      • 4.3.2.1 At Home Proposition
      • 4.3.2.2 Sure Signal Femtocell Proposition
    • 4.3.3 Orange
      • 4.3.3.1 Free Broadband Withdrawn
      • 4.3.3.2 Orange Unique Re-branded as Signal Boost
      • 4.3.3.3 Leakage of Home Broadband Users
      • 4.3.3.4 Cross Selling Opportunities
    • 4.3.4 Virgin Media - Triple-Play With Mobile on the Side
      • 4.3.4.1 Cross Selling Mobile Services
      • 4.3.4.2 Recognising the Potential of Mobile
    • 4.3.5 O2
    • 4.3.6 Talk Talk
    • 4.3.7 3
      • 4.3.7.1 The Skype Service Takes a Back Seat
      • 4.3.7.2 Bundling

5 Key Convergent Player Offers - UK

  • 5.1 Online Service Propositions in the UK Market

6 Conclusions

Appendix - Feedback Questions

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