市場調査レポート

モバイル市場:ファミリーセグメントへの取り組み

Addressing the Family Segment in Mobile Markets

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 135653
出版日 ページ情報 英文 34 PAGES
納期: 即日から翌営業日
価格
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モバイル市場:ファミリーセグメントへの取り組み Addressing the Family Segment in Mobile Markets
出版日: 2010年10月20日 ページ情報: 英文 34 PAGES

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、モバイル市場で非常に重要な部分を占めるファミリーセグメントへの一連のアプローチついて調査検討し、このセグメントのニーズと、どうすればうまく利益とつながるかついて結論を導き出すと共に、モバイル事業者がファミリーセグメントを狙って利益を最大化するためのヒントとなるいくつかの具体的な提言を示しつつ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

  • 本レポートの背景
  • 報告内容
  • 通貨と為替

第3章 ファミリーセグメントの定義

  • ファミリープランの基本的特性
    • 消費者視点からの強み
    • ビジネスセグメントとの類似性
  • 異なる顧客セグメントの理解とアクセスの課題

第4章 ファミリーに対する基本的なモバイルプラン

  • 米国におけるファミリープランの成功とAT&TのFamily Talk
    • 米国市場におけるファミリープランのインパクト
    • AT&TのFamily Talk サービルと料金
    • スマートフォン環境での音声中心のプラン
    • Family TalkによるARPUおよびチャーンへのインパクト
  • 欧州市場における典型的なファミリー料金
    • ベルギーにおけるMobisterの"Circle"
    • スペインにおけるOrangeの"Familia"モジュール
    • ファミリーモジュールのインパクト
    • クロアチアにおけるT-Mobileの"family"料金
  • Tesco Mobile:スーパーマーケットが所有するMVNOからのファミリープラン
    • The Family Clubcard のロイヤリティー計画
    • Tecsoのファミリープランの概要
  • 第5章 基本的な音声サービスの先に
  • 概要
  • DGによる付加価値サービス付ファミリープラン
  • Rogers Wireless によるFamily Share Voice & Data プラン
  • マルチプレイコンテクストにおけるファミリープラン
  • 専用デバイスを用いたファミリーソリューション

第6章 主な調査結果

第7章 提言

目次

The family segment represents a very important part of the mobile market and in some markets customers subscribed to family plans account for as much as 50% of the total customer base.

The benefits of a strong family proposition will be felt in terms of reduced acquisition costs and churn, plus growth in numbers of subscribers. Actual ARPU rates (in terms of revenue generated by usage) may fall - although fees charged for membership of a family plan can offset this.

MMD research shows that there are significant variations across different markets in the way operators are addressing the family segment and this is evident from the highly varied family propositions presented in this report, ranging from basic family calling options to very sophisticated family plans combining different service elements to deliver a complete integrated communication solution for the family.

The importance of accurately assessing the needs of the family segment and delivering products that match those needs is therefore very high and our research indicates that MNO performance in this area is sometimes lacking in the necessary analysis to ensure a return on investment.

This report examines a range of approaches to the family segment and develops conclusions about the needs of the segment and how best to meet them profitably. The report offers a series of concrete recommendations that will help mobile operators to maximise the benefits from targeting the family segment.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Report Content
  • 2.3. Currency and Conversions

3. The Family Segment Defined

  • 3.1. Core Characteristics of Family Propositions
    • 3.1.1. Advantages from the Consumer Perspective
      • 3.1.1.1. Value for Money
      • 3.1.1.2. Control
      • 3.1.1.3. Convenience
    • 3.1.2. Similarities with the Business Segment
  • 3.2. Challenges in Understanding and Addressing Different Customer Profiles

4. Basic Mobile Propositions for the Family

  • 4.1. The Success of Family Plans in the US and AT&T' s FamilyTalk
    • 4.1.1. Impact of Family Plans in the US Market
    • 4.1.2. AT&T FamilyTalk Service & Tariffs
    • 4.1.3. Voice Centric Propositions in a Smartphone Environment
    • 4.1.4. FamilyTalk Impact on ARPU and Churn
  • 4.2. Typical Family Tariffs in European Markets
    • 4.2.1. Mobistar ' Circle' in Belgium
    • 4.2.2. Orange ' Familia' Modules in Spain
    • 4.2.3. Family Modules Impact
    • 4.2.4. T-Mobile ' Family' Tariff in Croatia
  • 4.3. Tesco Mobile: Family Propositions From a Supermarket-Owned MVNO
    • 4.3.1. The Family Clubcard Loyalty Scheme
    • 4.3.2. Summary of Tesco Family Proposition

5. Beyond Basic Voice Services

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. DG Family Plans with Value Added Services
  • 5.3. Family Share Voice & Data Plans by Rogers Wireless
  • 5.4. Family Propositions in a Multi-play Context
    • 5.4.1. Orange Spain Multi-play Offer
    • 5.4.2. Mobistar StarPack
    • 5.4.3. Multi-play Offers Contribution
  • 5.5. Family Solutions Based on Dedicated Devices
    • 5.5.1. O2 Joggler
    • 5.5.2. T-Mobile Tablet

6. Key Findings

7. Recommendations

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