市場調査レポート

コンバージェンスマルチプレイの2010年市場戦略

Convergence Multi-play Market Strategies 2010

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 129396
出版日 ページ情報 英文 45 PAGES
納期: 即日から翌営業日
価格
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コンバージェンスマルチプレイの2010年市場戦略 Convergence Multi-play Market Strategies 2010
出版日: 2010年09月14日 ページ情報: 英文 45 PAGES

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

今なお開発と展開が進んでいるマルチプレイの開発は事業者のネットワークと増大するトラフィックの取り扱い方に大きな影響を及ぼすと考えられています。

当レポートでは、取りうる選択肢とマルチプレイ戦略を開発するにあたって事業者が考慮すべき要因を評価するための最近の開発動向と将来予測について考察し、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

  • 本レポートの背景
  • コンバージェンスの定義
  • レポートの内容
  • 通貨と換算

第3章

  • ネットワークコンバージェンス
    • All-IP Networks
    • UMA/GAN
    • フェムトセルとWi-Fi
    • IPTV
  • デバイスコンバージェンス
    • スマートフォン
    • iPadとネットブック
    • ソーシャルネットワーキング端末

第4章 市場促進要因と消費者の取り込み

  • モバイルブロードバンドの利用
  • モバイルインターネットアプリケーションの取り込み
    • ソーシャルネットワーキング
    • 写真のアップロード
    • 音楽
    • モバイルビデオとテレビ
    • IPTV
  • データトラフィックの成長予測
  • サービスの利用場所とフェムトセル
  • マルチプレイの機会
  • 第5章 事業者によるマルチプレイの提供
  • マルチプレイ事業者
    • ベルギー/Belgacom, Proximus, Belgacom TV
    • フランス/Orange
    • フランス/SFR
    • ポルトガル/Portugal Telecom, TMN, Meo
    • スェーデン/Telia
    • 英国/Orange
    • 英国/Virgin Media
    • 英国/Vodafone
  • フェムトセル

第6章 主な調査結果

  • コンバージェンス
  • モバイルアプリケーションと利用場所
  • IPTV
  • 結論

第7章 提言

目次

The continued development and deployment of converged all-IP networks is facilitating the development of multi-play offerings by operators. However, of greater impact in the development of the market is the rapid uptake of converged devices, including smartphones, which is not only generating significant increases in traffic, but also providing users with much greater flexibility in choosing when and where they use applications and services. These on-going developments will have a major impact on the operators' networks and the manner in which operators choose to handle the extra traffic.

This report looks both at recent developments and forecasts for the future, to assess the options open to operators and the factors that they should consider in developing their multi-play strategies.

Table of Contents

1. Overview

2. Introduction

  • 2.1. Background to the Report
  • 2.2. Definitions of Convergence
  • 2.3. Report Content
  • 2.4. Currency and Conversions

3. Convergence and Multi-play Enablers

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Network Convergence
    • 3.2.1. All-IP Networks
    • 3.2.2. UMA/GAN
    • 3.2.3. Femtocells and Wi-Fi
    • 3.2.4. IPTV
  • 3.3. Device Convergence
    • 3.3.1. Smartphones
    • 3.3.2. iPad and Netbooks
    • 3.3.3. Social Networking Handsets

4. Market Drivers and Consumer Uptake

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Mobile Broadband Usage
  • 4.3. Uptake of Mobile Internet Applications
    • 4.3.1. Social Networking
    • 4.3.2. Uploading of Photographs
    • 4.3.3. Music
    • 4.3.4. Mobile Video and TV
    • 4.3.5. IPTV
  • 4.4. Forecast Growth in Data Traffic
  • 4.5. Location of Service Use and Femtocells
  • 4.6. Multi-Play Opportunities

5. Operators' Multi-Play Offerings

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Multi-play Operators
    • 5.2.1. Belgium - Belgacom, Proximus and Belgacom TV
    • 5.2.2. France - Orange
    • 5.2.3. France - SFR
    • 5.2.4. Portugal - Portugal Telecom, TMN and Meo
    • 5.2.5. Sweden - Telia
    • 5.2.6. UK - Orange
    • 5.2.7. UK - Virgin Media
    • 5.2.8. UK - Vodafone
  • 5.3. Femtocells
    • 5.3.1. Vodafone

6. Key Findings and Conclusions

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Convergence
  • 6.3. Mobile Applications and Location of Use
  • 6.4. IPTV
  • 6.5. Conclusions

7. Recommendations

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