株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

モバイル市場におけるオンラインチャネルからの利益の最大化

Maximising Return From the Online Channel in Mobile Markets

発行 Mobile Market Development Ltd 商品コード 125874
出版日 ページ情報 英文 69 PAGES
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
モバイル市場におけるオンラインチャネルからの利益の最大化 Maximising Return From the Online Channel in Mobile Markets
出版日: 2010年07月29日 ページ情報: 英文 69 PAGES

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、さまざまなMNOのウェブサイトについて調査し、オンラインチャネルのベストプラクティスおよび実例を示しており、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 概要

第2章 イントロダクション

第3章 オンラインチャネル

  • オンラインチャネルの定義
  • オンラインチャネルの原理
  • オンラインチャネルの基礎

第4章 オンラインチャネルの実例

  • イントロダクション
  • ウェブサイト
  • ショップフロントとしてのサイト
  • ハンドセットとパッケージの販売
  • 追加物の販売
  • リアルタイムの双方向性
  • その他のオンライン通信
  • ユーザー・ビジターへのローミングサービスの販売
  • ロイヤリティイニシアチブ、プロモーションおよび革新
  • チェックアウト
  • アカウント管理・顧客ケア
  • サポート

第5章 主要調査結果

  • ベストプラクティスの達成・持続
  • 販売・店舗
  • サポートユーザー

第6章 提言

目次

Mobile network operators (MNOs) and service providers use multiple channels to market their services and service their markets. The contribution made by the online channel to a mobile network operator' s overall marketing and customer service activity may be much greater than would be indicated by the volume of online sales and this should be recognised in how it is prioritised compared with other channels that may be used.

What is the main purpose and function of the online channel? As well as customer support, it can be used for gaining new customers and winning add-on business, selling new handsets and accessories to existing customers and for attracting visitors' roaming business. Assigning the right level of priority to the online channel as a whole and then the right level of emphasis within the online channel will impact on an operator' s costs and profitability in a fundamental way. MMD believes the evidence shows that the online channel is a vital component in most mobile network operators' channels to market, but that there is wide variation in how well different MNOs use it.

This report documents research covering a range of MNO web sites, to highlight both best practice and examples of common failings in their effectiveness as an online channel. Evaluation of these case-study examples leads to conclusions and recommendations on how best to develop the online channel that should be required reading for any MNO seeking to maximise their return in this area.

Table of Contents

  • 1. Overview
  • 2. Introduction
    • 2.1. Background to the Report
    • 2.2. Report Content
    • 2.3. Currency and Conversions
  • 3. The Online Channel
    • 3.1. Defining the Online Channel
    • 3.2. Online Channel Rationale
    • 3.3. Online Channel Basics
  • 4. Online Channel Examples
    • 4.1. Introduction
    • 4.2. The Web Site
    • 4.3. The Site as Shop Front
    • 4.4. Selling Handsets and Packages
      • 4.4.1. Selling Handsets
      • 4.4.2. Selling Packages and Tariffs
      • 4.4.3. Closing the Sale
      • 4.4.4. Cancelling Orders
    • 4.5. Selling Extras
      • 4.5.1. Add-ons and Accessories
      • 4.5.2. Airtime Top-ups and SIMs
      • 4.5.3. Music, Tones, Games and Bundles
    • 4.6. Real Time Interactivity
      • 4.6.1. Live & Virtual Chat Services
      • 4.6.2. Call Me Services
    • 4.7. Other Online Communication
    • 4.8. Selling Roaming Services to Users and Visitors
    • 4.9. Loyalty Initiatives, Promotions and Innovations
    • 4.10. Checkout
    • 4.11. Account Management and Customer Care
    • 4.12. Support
  • 5. Key Findings
    • 5.1. Achieving and Sustaining Best Practice
    • 5.2. Selling and Shops
    • 5.3. Supporting Users
  • 6. Recommendations
Back to Top