株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

食料雑貨小売業:世界の産業年鑑

Food & Grocery Retail Global Industry Almanac 2018-2022

発行 MarketLine 商品コード 617652
出版日 ページ情報 英文 616 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.09円で換算しております。
Back to Top
食料雑貨小売業:世界の産業年鑑 Food & Grocery Retail Global Industry Almanac 2018-2022
出版日: 2018年03月16日 ページ情報: 英文 616 Pages
概要

当レポートでは、世界の食料雑貨小売業市場について分析しており、世界全体および各地域・主要国の市場規模・シェア(過去5年間の実績値と今後5年間の予測値)や、分野別の詳細動向、産業の構造・競争力・促進要因、各国のマクロ経済指標、主要企業のプロファイルなどを調査しています。

エグゼクティブサマリー

  • 市場売上額
  • 市場売上額の予測
  • カテゴリー区分
  • 地域区分

イントロダクション

  • 本レポートについて
  • 対象読者
  • 本レポートの利用方法
  • 定義

世界の食料雑貨小売市場

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析

食料雑貨小売業:アジア太平洋地域

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析

食料雑貨小売業:欧州

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析

食料雑貨小売業:フィンランド

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:フランス

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:ドイツ

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:インド

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:インドネシア

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:イタリア

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:日本

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業 :メキシコ

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:オランダ

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:北米

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析

食料雑貨小売業:ノルウェー

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:ロシア

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:シンガポール

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:南アフリカ

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:韓国

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:スペイン

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:スウェーデン

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:トルコ

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:英国

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:米国

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:オーストラリア

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:ブラジル

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:カナダ

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:中国

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

食料雑貨小売業:デンマーク

  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標

企業プロファイル

  • 主要企業

付録

  • 調査手法
  • MarketLineについて
目次
Product Code: MLIG1769-01

Summary

Global Food & Grocery Retail industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2013-17, and forecast to 2022). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Synopsis

Essential resource for top-line data and analysis covering the global food & grocery retail market. Includes market size and segmentation data, textual and graphical analysis of market growth trends and leading companies.

Key Highlights

The food & grocery retail market includes the retail sales of all food products, both packaged and unpackaged, as well as beverages (including retail sales of all alcoholic and non-alcoholic beverages), tobacco, and household products. All on-trade sales of food and beverage are excluded. All currency conversions are calculated at constant average 2016 exchange rates.

The global food & grocery retail industry is expected to generate total revenues of $8,465.9bn in 2017, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 5.9% between 2013 and 2017.

The food segment is expected to be the industry's most lucrative in 2017, with total revenues of $6,169.2bn, equivalent to 72.9% of the industry's overall value.

Growth in this industry is largely being driven by countries in the Asia-Pacific region.

Scope

  • Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the global food & grocery retail market
  • Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the global food & grocery retail market
  • Leading company profiles reveal details of key food & grocery retail market players' global operations and financial performance
  • Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the global food & grocery retail market with five year forecasts
  • Reasons to buy
  • What was the size of the global food & grocery retail market by value in 2017?
  • What will be the size of the global food & grocery retail market in 2022?
  • What factors are affecting the strength of competition in the global food & grocery retail market?
  • How has the market performed over the last five years?
  • What are the main segments that make up the global food & grocery retail market?

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY 2
  • Market value 2
  • Market value forecast 2
  • Category segmentation 2
  • Geography segmentation 2
  • Introduction 41
  • What is this report about? 41
  • Who is the target reader? 41
  • How to use this report 41
  • Definitions 41
  • Global Food & Grocery Retail 42
  • Market Overview 42
  • Market Data 43
  • Market Segmentation 44
  • Market outlook 47
  • Five forces analysis 48
  • Food & Grocery Retail in Asia-Pacific 56
  • Market Overview 56
  • Market Data 57
  • Market Segmentation 58
  • Market outlook 61
  • Five forces analysis 62
  • Food & Grocery Retail in Europe 68
  • Market Overview 68
  • Market Data 69
  • Market Segmentation 70
  • Market outlook 73
  • Five forces analysis 74
  • Food & Grocery Retail in Finland 81
  • Market Overview 81
  • Market Data 82
  • Market Segmentation 83
  • Market outlook 86
  • Five forces analysis 87
  • Macroeconomic indicators 93
  • Food & Grocery Retail in France 95
  • Market Overview 95
  • Market Data 96
  • Market Segmentation 97
  • Market outlook 100
  • Five forces analysis 101
  • Macroeconomic indicators 107
  • Food & Grocery Retail in Germany 109
  • Market Overview 109
  • Market Data 110
  • Market Segmentation 111
  • Market outlook 114
  • Five forces analysis 115
  • Macroeconomic indicators 121
  • Food & Grocery Retail in India 123
  • Market Overview 123
  • Market Data 124
  • Market Segmentation 125
  • Market outlook 128
  • Five forces analysis 129
  • Macroeconomic indicators 135
  • Food & Grocery Retail in Indonesia 137
  • Market Overview 137
  • Market Data 138
  • Market Segmentation 139
  • Market outlook 142
  • Five forces analysis 143
  • Macroeconomic indicators 149
  • Food & Grocery Retail in Italy 151
  • Market Overview 151
  • Market Data 152
  • Market Segmentation 153
  • Market outlook 156
  • Five forces analysis 157
  • Macroeconomic indicators 163
  • Food & Grocery Retail in Japan 165
  • Market Overview 165
  • Market Data 166
  • Market Segmentation 167
  • Market outlook 170
  • Five forces analysis 171
  • Macroeconomic indicators 177
  • Food & Grocery Retail in Mexico 179
  • Market Overview 179
  • Market Data 180
  • Market Segmentation 181
  • Market outlook 184
  • Five forces analysis 185
  • Macroeconomic indicators 191
  • Food & Grocery Retail in The Netherlands 193
  • Market Overview 193
  • Market Data 194
  • Market Segmentation 195
  • Market outlook 198
  • Five forces analysis 199
  • Macroeconomic indicators 205
  • Food & Grocery Retail in North America 207
  • Market Overview 207
  • Market Data 208
  • Market Segmentation 209
  • Market outlook 212
  • Five forces analysis 213
  • Food & Grocery Retail in Norway 220
  • Market Overview 220
  • Market Data 221
  • Market Segmentation 222
  • Market outlook 225
  • Five forces analysis 226
  • Macroeconomic indicators 232
  • Food & Grocery Retail in Russia 234
  • Market Overview 234
  • Market Data 235
  • Market Segmentation 236
  • Market outlook 239
  • Five forces analysis 240
  • Macroeconomic indicators 247
  • Food & Grocery Retail in Singapore 249
  • Market Overview 249
  • Market Data 250
  • Market Segmentation 251
  • Market outlook 254
  • Five forces analysis 255
  • Macroeconomic indicators 261
  • Food & Grocery Retail in South Africa 263
  • Market Overview 263
  • Market Data 264
  • Market Segmentation 265
  • Market outlook 268
  • Five forces analysis 269
  • Macroeconomic indicators 275
  • Food & Grocery Retail in South Korea 277
  • Market Overview 277
  • Market Data 278
  • Market Segmentation 279
  • Market outlook 282
  • Five forces analysis 283
  • Macroeconomic indicators 289
  • Food & Grocery Retail in Spain 291
  • Market Overview 291
  • Market Data 292
  • Market Segmentation 293
  • Market outlook 296
  • Five forces analysis 297
  • Macroeconomic indicators 303
  • Food & Grocery Retail in Sweden 305
  • Market Overview 305
  • Market Data 306
  • Market Segmentation 307
  • Market outlook 310
  • Five forces analysis 311
  • Macroeconomic indicators 317
  • Food & Grocery Retail in Turkey 319
  • Market Overview 319
  • Market Data 320
  • Market Segmentation 321
  • Market outlook 324
  • Five forces analysis 325
  • Macroeconomic indicators 331
  • Food & Grocery Retail in The United Kingdom 333
  • Market Overview 333
  • Market Data 334
  • Market Segmentation 335
  • Market outlook 338
  • Five forces analysis 339
  • Macroeconomic indicators 345
  • Food & Grocery Retail in The United States 347
  • Market Overview 347
  • Market Data 348
  • Market Segmentation 349
  • Market outlook 352
  • Five forces analysis 353
  • Macroeconomic indicators 360
  • Food & Grocery Retail in Australia 362
  • Market Overview 362
  • Market Data 363
  • Market Segmentation 364
  • Market outlook 367
  • Five forces analysis 368
  • Macroeconomic indicators 374
  • Food & Grocery Retail in Brazil 376
  • Market Overview 376
  • Market Data 377
  • Market Segmentation 378
  • Market outlook 381
  • Five forces analysis 382
  • Macroeconomic indicators 388
  • Food & Grocery Retail in Canada 390
  • Market Overview 390
  • Market Data 391
  • Market Segmentation 392
  • Market outlook 395
  • Five forces analysis 396
  • Macroeconomic indicators 402
  • Food & Grocery Retail in China 404
  • Market Overview 404
  • Market Data 405
  • Market Segmentation 406
  • Market outlook 409
  • Five forces analysis 410
  • Macroeconomic indicators 416
  • Food & Grocery Retail in Denmark 418
  • Market Overview 418
  • Market Data 419
  • Market Segmentation 420
  • Market outlook 423
  • Five forces analysis 424
  • Macroeconomic indicators 430
  • Company Profiles 432
  • Leading Companies 432
  • Appendix 614
  • Methodology 614
  • About MarketLine 615
Back to Top