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表紙
市場調査レポート

食品小売業:世界の産業ガイド

Food & Grocery Retail Global Industry Guide 2013-2022

発行 MarketLine 商品コード 241392
出版日 ページ情報 英文 359 Pages
即納可能
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=112.58円で換算しております。
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食品小売業:世界の産業ガイド Food & Grocery Retail Global Industry Guide 2013-2022
出版日: 2018年12月14日 ページ情報: 英文 359 Pages
概要

当レポートでは、世界の食品小売業について、 地域/国別の市場概要、市場規模、ファイブフォース分析、主要企業、市場予測を提供しており、 企業プロファイルを盛り込んで、概略下記の構成でお届けいたします。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 市場販売額
  • 市場販売額 予測
  • 地理区分
  • イントロダクション
  • このレポートについて
  • このような方におすすめです
  • このレポートの使い方
  • 定義
  • 世界、食品小売
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • 食品小売、アジア太平洋地域
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • 食品小売、欧州
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • 食品小売、フランス
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、ドイツ
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、イタリア
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、日本
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、ベルギー
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、カナダ
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、中国
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、オランダ、
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、スペイン
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、英国
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 食品小売、米国
  • 市場概要
  • 市場データ
  • 市場区分
  • 市場見通し
  • ファイブフォース分析
  • マクロ経済指標
  • 企業プロファイル
  • Carrefour S.A.
  • Metro AG
  • Tesco PLC
  • Wal-Mart Stores, Inc.

付録

  • 調査方法

表一覧

  • 表 1: 世界、食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 2: 世界、食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 3: 世界、食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 4: 世界、食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 5: アジア太平洋地域 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 6: アジア太平洋地域 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 7: アジア太平洋地域 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 8: アジア太平洋地域 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 9: 欧州 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 10: 欧州 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 11: 欧州 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 12: 欧州 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 13: フランス 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 14: フランス 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 15: フランス 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 16: フランス 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 17: フランス 人口規模 (100万)
  • 表 18: フランス GDP (実質, $ 10億)
  • 表 19: フランス GDP (名目, $ 10億)
  • 表 20: フランス インフレーション
  • 表 21: フランス 消費者物価指数
  • 表 22: フランス 為替レート
  • 表 23: ドイツ 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 24: ドイツ 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 25: ドイツ 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 26: ドイツ 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 27: ドイツ 人口規模 (100万)
  • 表 28: ドイツ GDP (実質, $ 10億)
  • 表 29: ドイツ GDP (名目, $ 10億)
  • 表 30: ドイツ インフレーション
  • 表 31: ドイツ 消費者物価指数
  • 表 32: ドイツ 為替レート
  • 表 33: イタリア 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 34: イタリア 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 35: イタリア 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 36: イタリア 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 37: イタリア 人口規模 (100万)
  • 表 38: イタリア GDP (実質, $ 10億)
  • 表 39: イタリア GDP (名目, $ 10億)
  • 表 40: イタリア インフレーション
  • 表 41: イタリア 消費者物価指数
  • 表 42: イタリア 為替レート
  • 表 43: 日本 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 44: 日本 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 45: 日本 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 46: 日本 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 47: 日本 人口規模 (100万)
  • 表 48: 日本 GDP (実質, $ 10億)
  • 表 49: 日本 GDP (名目, $ 10億)
  • 表 50: 日本 インフレーション
  • 表 51: 日本 消費者物価指数
  • 表 52: 日本 為替レート
  • 表 53: ベルギー 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 54: ベルギー 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 55: ベルギー 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 56: ベルギー 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 57: ベルギー 人口規模 (100万)
  • 表 58: ベルギー GDP (実質, $ 10億)
  • 表 59: ベルギー GDP (名目, $ 10億)
  • 表 60: ベルギー インフレーション
  • 表 61: ベルギー 消費者物価指数
  • 表 62: ベルギー 為替レート
  • 表 63: カナダ 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 64: カナダ 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 65: カナダ 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 66: カナダ 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 67: カナダ 人口規模 (100万)
  • 表 68: カナダ GDP (実質, $ 10億)
  • 表 69: カナダ GDP (名目, $ 10億)
  • 表 70: カナダ インフレーション
  • 表 71: カナダ 消費者物価指数
  • 表 72: カナダ 為替レート
  • 表 73: 中国 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 74: 中国 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 75: 中国 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 76: 中国 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 77: 中国 人口規模 (100万)
  • 表 78: 中国 GDP (実質, $ 10億)
  • 表 79: 中国 GDP (名目, $ 10億)
  • 表 80: 中国 インフレーション
  • 表 81: 中国 消費者物価指数
  • 表 82: 中国 為替レート
  • 表 83: オランダ、 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 84: オランダ、 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 85: オランダ、 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 86: オランダ、 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 87: オランダ、 人口規模 (100万)
  • 表 88: オランダ、 GDP (実質, $ 10億)
  • 表 89: オランダ、 GDP (名目, $ 10億)
  • 表 90: オランダ、 インフレーション
  • 表 91: オランダ、 消費者物価指数
  • 表 92: オランダ、 為替レート
  • 表 93: スペイン 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 94: スペイン 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 95: スペイン 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 96: スペイン 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 97: スペイン 人口規模 (100万)
  • 表 98: スペイン GDP (実質, $ 10億)
  • 表 99: スペイン GDP (名目, $ 10億)
  • 表 100: スペイン インフレーション
  • 表 101: スペイン 消費者物価指数
  • 表 102: スペイン 為替レート
  • 表 103: 英国 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 104: 英国 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 105: 英国 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 106: 英国 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 107: 英国 人口規模 (100万)
  • 表 108: 英国 GDP (実質, $ 10億)
  • 表 109: 英国 GDP (名目, $ 10億)
  • 表 110: 英国 インフレーション
  • 表 111: 英国 消費者物価指数
  • 表 112: 英国 為替レート
  • 表 113: 米国 食品小売 販売額: $ 100万
  • 表 114: 米国 食品小売 地理区分 : $ 100万
  • 表 115: 米国 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 表 116: 米国 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 表 117: 米国 人口規模 (100万)
  • 表 118: 米国 GDP (実質, $ 10億)
  • 表 119: 米国 GDP (名目, $ 10億)
  • 表 120: 米国 インフレーション
  • 表 121: 米国 消費者物価指数
  • 表 122: 米国 為替レート
  • 表 123: Carrefour S.A.: 主要データ
  • 表 124: Carrefour S.A.: 主要財務諸表 ($)
  • 表 125: Carrefour S.A.: 主要財務諸表 (EUR)
  • 表 126: Carrefour S.A.: 主要財務比率
  • 表 127: Metro AG: 主要データ
  • 表 128: Metro AG: 主要財務諸表 ($)
  • 表 129: Metro AG: 主要財務諸表 (EUR)
  • 表 130: Metro AG: 主要財務比率
  • 表 131: Tesco PLC: 主要データ
  • 表 132: Tesco PLC: 主要財務諸表 ($)
  • 表 133: Tesco PLC: 主要財務諸表 (£)
  • 表 134: Tesco PLC: 主要財務比率
  • 表 135: Wal-Mart Stores, Inc.: 主要データ
  • 表 136: Wal-Mart Stores, Inc.: 主要財務諸表 ($)
  • 表 137: Wal-Mart Stores, Inc.: 主要財務比率

図一覧

  • 図 1: 世界、食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 2: 世界、食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 3: 世界、食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 4: 世界、食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 5: 競合促進力、世界、食品小売
  • 図 6: 買い手の交渉力の推進要因、世界、食品小売
  • 図 7: 供給業者の交渉力の推進要因、世界、食品小売
  • 図 8: 新規参入の可能性に影響を与える要因、世界、食品小売
  • 図 9: 代替品の脅威に影響を与える要因、世界、食品小売
  • 図 10: 競合激化要因、世界、食品小売
  • 図 11: アジア太平洋地域 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 12: アジア太平洋地域 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 13: アジア太平洋地域 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 14: アジア太平洋地域 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 15: 競合促進力、食品小売、アジア太平洋地域
  • 図 16: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、アジア太平洋地域
  • 図 17: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、アジア太平洋地域
  • 図 18: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、アジア太平洋地域
  • 図 19: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、アジア太平洋地域
  • 図 20: 競合激化要因、食品小売、アジア太平洋地域
  • 図 21: 欧州 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 22: 欧州 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 23: 欧州 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 24: 欧州 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 25: 競合促進力、食品小売、欧州
  • 図 26: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、欧州
  • 図 27: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、欧州
  • 図 28: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、欧州
  • 図 29: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、欧州
  • 図 30: 競合激化要因、食品小売、欧州
  • 図 31: フランス 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 32: フランス 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 33: フランス 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 34: フランス 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 35: 競合促進力、食品小売、フランス
  • 図 36: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、フランス
  • 図 37: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、フランス
  • 図 38: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、フランス
  • 図 39: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、フランス
  • 図 40: 競合激化要因、食品小売、フランス
  • 図 41: ドイツ 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 42: ドイツ 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 43: ドイツ 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 44: ドイツ 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 45: 競合促進力、食品小売、ドイツ
  • 図 46: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、ドイツ
  • 図 47: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、ドイツ
  • 図 48: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、ドイツ
  • 図 49: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、ドイツ
  • 図 50: 競合激化要因、食品小売、ドイツ
  • 図 51: イタリア 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 52: イタリア 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 53: イタリア 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 54: イタリア 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 55: 競合促進力、食品小売、イタリア
  • 図 56: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、イタリア
  • 図 57: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、イタリア
  • 図 58: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、イタリア
  • 図 59: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、イタリア
  • 図 60: 競合激化要因、食品小売、イタリア
  • 図 61: 日本 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 62: 日本 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 63: 日本 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 64: 日本 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 65: 競合促進力、食品小売、日本
  • 図 66: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、日本
  • 図 67: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、日本
  • 図 68: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、日本
  • 図 69: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、日本
  • 図 70: 競合激化要因、食品小売、日本
  • 図 71: ベルギー 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 72: ベルギー 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 73: ベルギー 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 74: ベルギー 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 75: 競合促進力、食品小売、ベルギー
  • 図 76: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、ベルギー
  • 図 77: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、ベルギー
  • 図 78: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、ベルギー
  • 図 79: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、ベルギー
  • 図 80: 競合激化要因、食品小売、ベルギー
  • 図 81: カナダ 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 82: カナダ 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 83: カナダ 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 84: カナダ 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 85: 競合促進力、食品小売、カナダ
  • 図 86: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、カナダ
  • 図 87: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、カナダ
  • 図 88: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、カナダ
  • 図 89: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、カナダ
  • 図 90: 競合激化要因、食品小売、カナダ
  • 図 91: 中国 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 92: 中国 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 93: 中国 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 94: 中国 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 95: 競合促進力、食品小売、中国
  • 図 96: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、中国
  • 図 97: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、中国
  • 図 98: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、中国
  • 図 99: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、中国
  • 図 100: 競合激化要因、食品小売、中国
  • 図 101: オランダ、 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 102: オランダ、 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 103: オランダ、 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 104: オランダ、 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 105: 競合促進力、食品小売、オランダ、
  • 図 106: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、オランダ、
  • 図 107: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、オランダ、
  • 図 108: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、オランダ、
  • 図 109: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、オランダ、
  • 図 110: 競合激化要因、食品小売、オランダ、
  • 図 111: スペイン 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 112: スペイン 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 113: スペイン 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 114: スペイン 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 115: 競合促進力、食品小売、スペイン
  • 図 116: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、スペイン
  • 図 117: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、スペイン
  • 図 118: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、スペイン
  • 図 119: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、スペイン
  • 図 120: 競合激化要因、食品小売、スペイン
  • 図 121: 英国 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 122: 英国 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 123: 英国 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 124: 英国 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 125: 競合促進力、食品小売、英国
  • 図 126: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、英国
  • 図 127: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、英国
  • 図 128: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、英国
  • 図 129: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、英国
  • 図 130: 競合激化要因、食品小売、英国
  • 図 131: 米国 食品小売 販売額: $ 100万
  • 図 132: 米国 食品小売 地理区分 : 販売額シェア
  • 図 133: 米国 食品小売 流通: 販売額シェア
  • 図 134: 米国 食品小売 販売額 予測: $ 100万
  • 図 135: 競合促進力、食品小売、米国
  • 図 136: 買い手の交渉力の推進要因、食品小売、米国
  • 図 137: 供給業者の交渉力の推進要因、食品小売、米国
  • 図 138: 新規参入の可能性に影響を与える要因、食品小売、米国
  • 図 139: 代替品の脅威に影響を与える要因、食品小売、米国
  • 図 140: 競合激化要因、食品小売、米国
  • 図 141: Carrefour S.A.: 収益および収益性
  • 図 142: Carrefour S.A.: 資産および債務
  • 図 143: Metro AG: 収益および収益性
  • 図 144: Metro AG: 資産および債務
  • 図 145: Tesco PLC: 収益および収益性
  • 図 146: Tesco PLC: 資産および債務
  • 図 147: Wal-Mart Stores, Inc.: 収益および収益性
  • 図 148: Wal-Mart Stores, Inc.: 資産および債務

図表

List of Tables

  • Table 1: Global food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Table 2: Global food & grocery retail market category segmentation: $ billion, 2017
  • Table 3: Global food & grocery retail market geography segmentation: $ billion, 2017
  • Table 4: Global food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Table 5: Global food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Table 6: Asia-Pacific food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Table 7: Asia-Pacific food & grocery retail market category segmentation: $ billion, 2017
  • Table 8: Asia-Pacific food & grocery retail market geography segmentation: $ billion, 2017
  • Table 9: Asia-Pacific food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Table 10: Asia-Pacific food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Table 11: Europe food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Table 12: Europe food & grocery retail market category segmentation: $ billion, 2017
  • Table 13: Europe food & grocery retail market geography segmentation: $ billion, 2017
  • Table 14: Europe food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Table 15: Europe food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Table 16: France food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Table 17: France food & grocery retail market category segmentation: $ billion, 2017
  • Table 18: France food & grocery retail market geography segmentation: $ billion, 2017
  • Table 19: France food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Table 20: France food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Table 21: France size of population (million), 2013-17
  • Table 22: France gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2013-17
  • Table 23: France gdp (current prices, $ billion), 2013-17
  • Table 24: France inflation, 2013-17
  • Table 25: France consumer price index (absolute), 2013-17
  • Table 26: France exchange rate, 2013-17
  • Table 27: Germany food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Table 28: Germany food & grocery retail market category segmentation: $ billion, 2017
  • Table 29: Germany food & grocery retail market geography segmentation: $ billion, 2017
  • Table 30: Germany food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Table 31: Germany food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Table 32: Germany size of population (million), 2013-17
  • Table 33: Germany gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2013-17
  • Table 34: Germany gdp (current prices, $ billion), 2013-17
  • Table 35: Germany inflation, 2013-17
  • Table 36: Germany consumer price index (absolute), 2013-17
  • Table 37: Germany exchange rate, 2013-17
  • Table 38: Italy food & grocery retail market value: $ million, 2013-17
  • Table 39: Italy food & grocery retail market category segmentation: $ million, 2017
  • Table 40: Italy food & grocery retail market geography segmentation: $ million, 2017
  • Table 41: Italy food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Table 42: Italy food & grocery retail market value forecast: $ million, 2017-22
  • Table 43: Italy size of population (million), 2013-17
  • Table 44: Italy gdp (constant 2005 prices, $ billion), 2013-17
  • Table 45: Italy gdp (current prices, $ billion), 2013-17
  • Table 46: Italy inflation, 2013-17
  • Table 47: Italy consumer price index (absolute), 2013-17
  • Table 48: Italy exchange rate, 2013-17
  • Table 49: Japan food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Table 50: Japan food & grocery retail market category segmentation: $ billion, 2017

List of Figures

  • Figure 1: Global food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Figure 2: Global food & grocery retail market category segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 3: Global food & grocery retail market geography segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 4: Global food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Figure 5: Global food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Figure 6: Forces driving competition in the global food & grocery retail market, 2017
  • Figure 7: Drivers of buyer power in the global food & grocery retail market, 2017
  • Figure 8: Drivers of supplier power in the global food & grocery retail market, 2017
  • Figure 9: Factors influencing the likelihood of new entrants in the global food & grocery retail market, 2017
  • Figure 10: Factors influencing the threat of substitutes in the global food & grocery retail market, 2017
  • Figure 11: Drivers of degree of rivalry in the global food & grocery retail market, 2017
  • Figure 12: Asia-Pacific food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Figure 13: Asia-Pacific food & grocery retail market category segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 14: Asia-Pacific food & grocery retail market geography segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 15: Asia-Pacific food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Figure 16: Asia-Pacific food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Figure 17: Forces driving competition in the food & grocery retail market in Asia-Pacific, 2017
  • Figure 18: Drivers of buyer power in the food & grocery retail market in Asia-Pacific, 2017
  • Figure 19: Drivers of supplier power in the food & grocery retail market in Asia-Pacific, 2017
  • Figure 20: Factors influencing the likelihood of new entrants in the food & grocery retail market in Asia-Pacific, 2017
  • Figure 21: Factors influencing the threat of substitutes in the food & grocery retail market in Asia-Pacific, 2017
  • Figure 22: Drivers of degree of rivalry in the food & grocery retail market in Asia-Pacific, 2017
  • Figure 23: Europe food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Figure 24: Europe food & grocery retail market category segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 25: Europe food & grocery retail market geography segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 26: Europe food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Figure 27: Europe food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Figure 28: Forces driving competition in the food & grocery retail market in Europe, 2017
  • Figure 29: Drivers of buyer power in the food & grocery retail market in Europe, 2017
  • Figure 30: Drivers of supplier power in the food & grocery retail market in Europe, 2017
  • Figure 31: Factors influencing the likelihood of new entrants in the food & grocery retail market in Europe, 2017
  • Figure 32: Factors influencing the threat of substitutes in the food & grocery retail market in Europe, 2017
  • Figure 33: Drivers of degree of rivalry in the food & grocery retail market in Europe, 2017
  • Figure 34: France food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Figure 35: France food & grocery retail market category segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 36: France food & grocery retail market geography segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 37: France food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Figure 38: France food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
  • Figure 39: Forces driving competition in the food & grocery retail market in France, 2017
  • Figure 40: Drivers of buyer power in the food & grocery retail market in France, 2017
  • Figure 41: Drivers of supplier power in the food & grocery retail market in France, 2017
  • Figure 42: Factors influencing the likelihood of new entrants in the food & grocery retail market in France, 2017
  • Figure 43: Factors influencing the threat of substitutes in the food & grocery retail market in France, 2017
  • Figure 44: Drivers of degree of rivalry in the food & grocery retail market in France, 2017
  • Figure 45: Germany food & grocery retail market value: $ billion, 2013-17
  • Figure 46: Germany food & grocery retail market category segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 47: Germany food & grocery retail market geography segmentation: % share, by value, 2017
  • Figure 48: Germany food & grocery retail market distribution: % share, by value, 2017
  • Figure 49: Germany food & grocery retail market value forecast: $ billion, 2017-22
目次
Product Code: MLIG180064-01

Summary:

Global Food & Grocery Retail industry profile provides top-line qualitative and quantitative summary information including: market size (value 2013-17, and forecast to 2022). The profile also contains descriptions of the leading players including key financial metrics and analysis of competitive pressures within the market.

Essential resource for top-line data and analysis covering the global food & grocery retail market. Includes market size and segmentation data, textual and graphical analysis of market growth trends and leading companies.

Key Highlights:

The food & grocery retail market includes the retail sales of all food products, both packaged and unpackaged, as well as beverages (including retail sales of all alcoholic and non-alcoholic beverages), tobacco, and household products. All on-trade sales of food and beverage are excluded. All currency conversions are calculated at constant average 2017 exchange rates.

The global food & grocery retail market had total revenues of $8,411.0bn in 2017, representing a compound annual growth rate (CAGR) of 5.9% between 2013 and 2017.

The food segment was the market's most lucrative in 2017, with total revenues of $6,128.6bn, equivalent to 72.9% of the market's overall value.

Growth in this market is largely being driven by countries in the Asia-Pacific region. Countries such as China, India, and Indonesia are seeing good growth as modern outlets grow at the expense of traditional retail formats.

Scope:

  • Save time carrying out entry-level research by identifying the size, growth, major segments, and leading players in the global food & grocery retail market
  • Use the Five Forces analysis to determine the competitive intensity and therefore attractiveness of the global food & grocery retail market
  • Leading company profiles reveal details of key food & grocery retail market players' global operations and financial performance
  • Add weight to presentations and pitches by understanding the future growth prospects of the global food & grocery retail market with five year forecasts

Reasons to buy:

  • What was the size of the global food & grocery retail market by value in 2017?
  • What will be the size of the global food & grocery retail market in 2022?
  • What factors are affecting the strength of competition in the global food & grocery retail market?
  • How has the market performed over the last five years?
  • What are the main segments that make up the global food & grocery retail market?

Table of Contents

EXECUTIVE SUMMARY

  • Market value
  • Market value forecast
  • Category segmentation
  • Geography segmentation

Introduction

  • What is this report about?
  • Who is the target reader?
  • How to use this report
  • Definitions

Global Food & Grocery Retail

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis

Food & Grocery Retail in Asia-Pacific

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis

Food & Grocery Retail in Europe

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis

Food & Grocery Retail in France

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in Germany

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in Italy

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in Japan

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in Australia

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in Canada

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in China

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in The Netherlands

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in Spain

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in The United Kingdom

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Food & Grocery Retail in The United States

  • Market Overview
  • Market Data
  • Market Segmentation
  • Market outlook
  • Five forces analysis
  • Macroeconomic indicators

Company Profiles

  • Leading Companies

Appendix

  • Methodology
  • About MarketLine
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