市場調査レポート

オペレーションサポートシステム (OSS) 市場における情勢の変化:技術、ソリューション、組織への影響

The Changing Landscape of Operational Support Systems (OSS): Technologies, Solutions, and Organizational Impacts

発行 Mind Commerce 商品コード 331985
出版日 ページ情報 英文 99 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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オペレーションサポートシステム (OSS) 市場における情勢の変化:技術、ソリューション、組織への影響 The Changing Landscape of Operational Support Systems (OSS): Technologies, Solutions, and Organizational Impacts
出版日: 2015年06月08日 ページ情報: 英文 99 Pages
概要

現在通信サービスプロバイダ (CSP) 業界には大きな変化が訪れており、ビジネスモデルや技術、また提供サービスについて根本的な再検討が促されています。このような大変動はオペレーションサポートシステム (OSS) にも影響を与え、また逆にOSS自体が多大の影響をもたらしています。

当レポートでは、OSSを大きく変え得る潜在力を持った新しい技術について精査しており、クラウドデリバリ、ネットワーク仮想化、ネットワークセキュリティ、ビッグデータ、機械学習と予測アナリティクス、リソースモデル、オーケストレーションとオートメーション、ワイヤレスセンサーネットワーク、IoT/M2M、SON、ソフトウェア開発モデル、また標準化技術としてのITSM/ITILについて詳細な評価を行っています。さらにこの市場における主要なベンダーとそのソリューションについて幅広く分析を加えています。

第1章 エグゼクティブ・サマリー

  • 序論
  • 当レポートの主題
  • 対象読者
  • 掲載企業

第2章 序論/背景

第3章 OSS業界概要

  • 現況
  • 変化をもたらす要素

第4章 OSSに影響を与える技術/影響を受ける技術

  • クラウドデリバリーモデルおよびクラウド管理
    • ATL/BTL OSSモデル
    • SaaS
    • PaaS
    • IaaS
    • コンテナ技術
  • ネットワーク仮想化
    • NFV (Network Functions Virtualization)
    • SDN (Software Defined Network)
    • LSO (Lifecycle Service Orchestration)
    • DCIM (Data Centre Inftastructure Management データセンターインフラ管理)
    • ポリシー/インテントに基づくOSS
  • ネットワークセキュリティ
    • カネの流れにセキュリティは付いて回る
    • 価値の決定
  • ビッグデータ
    • ストリーム・プロセッシング
    • 生データ/凍結データ
  • 機械学習および予測アナリティクス技術
    • 未来予知アナリティクス
    • ネットワークオペレータ意思決定サポートシステム
  • ハードウェアおよびリソースのコモディティ化
  • リソース集約化
    • オープンソース共同制作およびエコシステム
    • スウォームエンジニアリング
  • オートメーションおよびオーケストレーション
  • ワイヤレスセンサーネットワークおよびモビリティ
    • ソーシャルメディア
    • モビリティ
    • センサー
    • データのオーバーロードがOSSにとっての市場機会
  • SON
  • ソフトウェア開発ライフサイクル (SDLC)
    • DevOps (開発・運用連携)
    • アジャイルソフトウェア開発
  • ITSM/ITIL (ITサービスマネージメント/ITインフラストラクチャ・ライブラリ)

第5章 主要ベンダーおよびソリューション

第6章 まとめと将来動向予測

  • 仮想化分野における破壊的イノベーションに対する耐性
  • 破壊的イノベーションの発生領域
目次

Operational Support Systems (OSS) are the essential set of tools required for a Communications Service Provider (CSP) to design, deploy, monitor and maintain the content, networks and services that their customers pay to use. There are significant changes underway in the CSP industry that are causing fundamental re-evaluations of business models, technology stacks and service offerings. These disruptions to the status quo are similarly influencing, and being influenced by, OSS.

This research assesses a range of relatively nascent technologies that have the potential to change the dynamic of OSS, whether via the networks they manage, or as building blocks on which to build better OSS tools. The report evaluates various technologies including cloud delivery, network virtualization, network security, Big Data, Machine Learning and Predictive Analytics, resource models, orchestration and automation, wireless sensor networks, IoT/ M2M, Self-organizing Networks (SON), software development models, and standards such as ITSM / ITIL.

This report is must-reading for anyone involved in planning or optimizing OSS as well as anyone with a vested interest in realizing positive financial returns from OSS investment. All purchasers of this report will be entitled to Self-Organizing Networks (SON) Challenges and Market Opportunities for 3G, LTE, and Beyond, Fourth Edition at no additional cost. All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

Target Audience:

  • SDN solution providers
  • Network and services integrators
  • Cloud and virtualization companies
  • Fixed and mobile network operators
  • OSS/BSS products and services suppliers
  • Next generation network infrastructure providers
  • Third party providers of content, commerce, and apps

Companies in Report:

  • ABB
  • Accenture PLC
  • Acme Packet
  • Aeris
  • Akamai
  • Alcatel Lucent S.A.
  • Amazon
  • Amdocs Inc.
  • Apache
  • Apple
  • AT&T
  • Big Machines
  • Black Ridge
  • BlueKai
  • BMC
  • Bosch
  • Brocade
  • BT Group
  • CA Technologies
  • Canonical
  • CENX
  • Certes
  • Ciena
  • Cisco
  • Clarity (part of Synchronoss)
  • Cloudera
  • CloudFoundry
  • Collective Intellect
  • Comptel
  • ConceptWave
  • Covisint Corporation
  • DataStax
  • Digi-Data (part of Synchronoss)
  • Docker
  • Embrane
  • EMC
  • Ericsson (Telefonaktiebolaget L. M. Ericsson)
  • European Telecommunications Standards Institute (ETSI)
  • Fabrix
  • Facebook
  • Fastwire
  • F-Secure (part of Synchronoss)
  • GE
  • GenBand
  • GEOSS
  • Google
  • Guavus
  • Hewlett Packard Company
  • Hortonworks
  • Huawei
  • IBM Corporation
  • InfoVista
  • Intel
  • Intucell
  • Juniper Networks
  • Lightbridge Communications Corporation
  • Linux Foundation
  • LiveLOOK
  • Metacloud
  • MetraTech
  • Metro Ethernet Forum (MEF)
  • Microsoft
  • Mirror 42
  • Miyowa (part of Synchronoss)
  • Moogsoft
  • Neebula Systems
  • NetCracker Technology Corp. (part of NEC)
  • Nokia Networks
  • NTT Communications Corporation
  • Nuel (part of Huawei)
  • Open Networking Foundation (ONF)
  • OpNet
  • Optimi
  • Oracle Corporation
  • Pivotal
  • Riverbed
  • Samsung
  • SAS
  • Satyam
  • Sentilla
  • ServiceNow
  • SevOne
  • Siebel (part of Oracle)
  • Silver Peak
  • Spirent
  • Splunk
  • Strumsoft (part of Synchronoss)
  • Subex
  • Sunrise Technologies
  • Synchronoss Technologies
  • Tail-f
  • Tata Consultancy Services Limited
  • Tech Mahindra Limited
  • Telcocell
  • Telcordia (part of Ericsson)
  • TeleOSS
  • ThingWorx (part of PTC)
  • TimelessMIND
  • TM Forum
  • TOA Technologies
  • Truviso
  • UBIqube
  • Verizon
  • Voxmobili (part of Synchronoss)
  • WANDL
  • WindRiver (part of Intel)
  • Wisor (part of Synchronoss)
  • Younited (part of Synchronoss)
  • Zenoss

Table of Contents

1 Executive Summary

  • 1.1 Introduction
  • 1.2 Topics Covered
  • 1.3 Target Audience
  • 1.4 Companies Mentioned

2 Introduction / Background

3 OSS Industry Overview

  • 3.1 The Current Situation
  • 3.2 Agents of Change

4 Technologies Impacting / Impacted by OSS

  • 4.1 Cloud Delivery Models and Cloud Management
    • 4.1.1 The ATL/BTL (Above-the-line / Below-the-line) OSS Model
    • 4.1.2 Software as a Service (SaaS)
    • 4.1.3 Platform as a Service (PaaS)
    • 4.1.4 Infrastructure as a Service (IaaS)
    • 4.1.5 Container Technology
  • 4.2 Network Virtualisation
    • 4.2.1 Network Functions Virtualization (NFV)
    • 4.2.2 Software Defined Networking (SDN)
    • 4.2.3 Lifecycle Service Orchestration (LSO)
    • 4.2.4 Data Centre Infrastructure Management (DCIM)
    • 4.2.5 Policy / Intent-based OSS
  • 4.3 Network Security
    • 4.3.1 Where the Money Flows Security Follows
    • 4.3.2 Determining Value
  • 4.4 Big Data
    • 4.4.1 Stream Processing
    • 4.4.2 Fresh or Frozen Data
  • 4.5 Machine Learning and Predictive Analytic Techniques
    • 4.5.1 Pre-cognitive Analytics
    • 4.5.2 Network Operator Decision Support Systems
  • 4.6 Commoditization of Hardware and Resources
  • 4.7 Resource Aggregation
    • 4.7.1 Open-source Collaboration and Ecosystems
    • 4.7.2 Swarm Engineering
  • 4.8 Automation and Orchestration
  • 4.9 Wireless Sensor Networks and Mobility
    • 4.9.1 Social Media
    • 4.9.2 Mobility
    • 4.9.3 Sensors
    • 4.9.4 Data Overload is an OSS Opportunity
  • 4.10 Self-Organising Networks (SON)
  • 4.11 Software development lifecycles (SDLC)
    • 4.11.1 DevOps
    • 4.11.2 Agile Software Development
  • 4.12 ITSM / ITIL

5 Vendors and Solutions

  • 5.1 Accenture PLC
  • 5.2 Alcatel Lucent S.A.
  • 5.3 Amdocs Inc.
  • 5.4 CENX
  • 5.5 Ciena
  • 5.6 Cisco
  • 5.7 Comptel
  • 5.8 GE
  • 5.9 Guavus
  • 5.10 Hewlett Packard Company
  • 5.11 Huawei
  • 5.12 IBM Corporation
  • 5.13 Intel
  • 5.14 Juniper Networks
  • 5.15 Moogsoft
  • 5.16 NetCracker Technology Corp. (NEC)
  • 5.17 Nokia Networks
  • 5.18 Oracle Corporation
  • 5.19 ServiceNow
  • 5.20 Splunk
  • 5.21 Synchronoss Technologies
  • 5.22 Tata Consultancy Services Limited
  • 5.23 Tech Mahindra Limited
  • 5.24 Ericsson (Telefonaktiebolaget L. M. Ericsson)
  • 5.25 UBIqube

6 Summary and Anticipated Future Trends

  • 6.1 Immunity from the Disruption of Virtualisation
  • 6.2 Disruption Areas
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