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市場調査レポート

モバイルゲームアプリケーションストア分析:2015年

Mobile Gaming Application Store Analysis 2015

発行 Mind Commerce Publishing LLC 商品コード 328156
出版日 ページ情報 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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モバイルゲームアプリケーションストア分析:2015年 Mobile Gaming Application Store Analysis 2015
出版日: 2015年04月13日 ページ情報: 英文 35 Pages
概要

モバイルゲームは、世界でも非常に有利な事業部門で、アプリケーションストアは、主要なOTT配信プラットフォームとして重要な役割を果たしています。

当レポートでは、モバイルゲームにおけるアプリケーションストア (アプリストア) について調査分析し、主要動向、地域と言語分析、アプリストア別の分析について、体系的な情報を提供しています。

第1章 モバイルゲームアプリストア市場の概要

  • モバイルゲームエコシステムのアプリストア
  • 最適化されたゲームデバイスとデータネットワーク
  • 人的交流と口コミが主要なマーケティングツール
  • 主要なOTT配信プラットフォームとしてのアプリストア
  • 断片的な配信の課題とアプリストアの役割
  • 混雑したゲームストアとアプリストアの役割
  • ゲームアプリが金を稼ぐ
  • モバイルゲーマーは無制限を好む
  • アプリストアの新しい取り組み
  • モバイルゲームアプリの利用時間
  • ゲームOSの相互運用性の課題

第2章 アプリストアのフレームワークと収益

  • アプリストアのフレームワーク
  • バリューチェーンのフレームワークとアプリストアの位置付け
  • バリューチェーンのステークホルダー間の収益シェア
  • モバイルゲームのアプリストアの収益

第3章 地域と言語分析

第4章 アプリストア分析:Google Play vs. iOS

  • ビジネスモデル:Google Play vs. iOS
  • Appleアプリストア
  • Google Play

第5章 Android向け代替アプリストア

  • SLIDE ME
  • GETJAR
  • SOC.IO MALL
  • CODENGO
  • APPSLIB
  • 1MOBILE
  • CAMANGI MARKET
  • TEGRA STORE
  • MIKANDI
  • ANDROIDPIT
  • ANZI
  • HIAPK
  • N-DUO MARKET
  • F-DROID

第6章 iOS向け代替アプリストア

  • CYDIA
  • LIMA
  • PREMIERAPPSHOP
  • SEXAPPSHOP
  • 91 HIAPK

第7章 Blackberry OS向け代替アプリストア

  • BLACKBERRY WORLD
  • CRACKBERRY STORE
  • BBNATION

第8章 プラットフォーム間共通の代替アプリストア

  • NOOK APP STORE
  • TAOBAO APP MARKET
  • HANDMARK & ONELOUDER
  • HANDSTER
  • PHOLOAD
  • MOBANGO
  • HANDANGO
  • BISKERO
  • OPERA MOBILE APP STORE
  • APPITALISM
  • NEXVA
  • KONGREGATE
  • MAOPAO
  • DJUZZ
  • APPCITY
  • ALTERNATIVE.TO
  • 360 MARKET
  • APPOKE

第9章 OEMアプリストア

  • SAMSUNG APPS
  • LG SMART WORLD
  • DOCOMO MARKET
  • XIAOMI APPSTORE

第10章 モバイルキャリアアプリストア

  • VODAFONE DEVELOPER
  • MOBILE MARKET OF CHINA MOBILE
  • SPRINT DEVELOPER PROGRAM
  • AIRCEL POCKETAPPS
  • AIRTEL APP CENTRAL
  • MAXIS 1STORE
  • M1 APP STORE
  • T-STORE
  • TURKCELL T-MARKET
  • OMNITEL APP STORE
  • MTNPLAY

第11章 その他の新興アプリストア

  • 91 WIRELESS
  • WANDOUJIA
  • BAIDU APP STORE
  • APPCHINA
  • D.CN GAMES CENTER

第12章 提言

図表

目次

Mobile gaming has become a very lucrative business sector globally with application stores playing a vital role as major OTT distribution platform. Mobile gaming app stores primarily distribute non-network mobile gaming apps under downloadable paid, in-app purchase, and/or hybrid models. The mobile game application then uses the mobile device's platform to run the gaming software.

While Google Play and Apple app stores are market leaders, there are others that play key roles in terms of geographies and language. A major development is the emergence of BRIC countries and emerging independent app stores that run on iOS and Android. Overall global mobile gaming app store revenue is predicted to reach $23.7 billion with a combined CAGR of 21.5% with Apple and Google play holding the lion's share.

Mobile Gaming Application Store Analysis 2015 covers app store trends in mobile gaming, geography and language analysis, native vs. non-native app store analysis, and recommendation for stakeholders. This report is a must read for ICT leaders as well as business executives, directors, and managers. All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

Table of Contents

1.0. MOBILE GAMING APP STORE MARKETPLACE OVERVIEW

  • 1.1. APP STORE IN MOBILE GAMING ECOSYSTEM
  • 1.2. GAMING OPTIMIZED DEVICE AND DATA NETWORK FOSTERED APPSTORE REVOLUTION
  • 1.3. HUMAN INTERACTION AND WORD OF MOUTH BECAME PRIME MARKETING TOOL
  • 1.4. APPSTORE AS MAJOR OTT DISTRIBUTION PLATFORM
  • 1.5. CHALLENGES IN FRAGMENTED DISTRIBUTION AND ROLE OF APP STORE
  • 1.6. CROWDED GAME STORE AND ROLE OF APP STORE
  • 1.7. GAME APPS GENERATE MOST MONEY
  • 1.8. MOBILE GAMER PREFERS FREE PLAY
  • 1.9. MONOPOLY OF BIG PLAYER PUSHED NEW INITIATIVE FOR APP STORE PUBLISHING
  • 1.10. MOBILE GAMING APP USAGE TIME ON HIGH TREND
  • 1.11. GAMING OS INTEROPERABILITY CHALLENGES

2.0. APPSTORE FRAMEWORK AND REVENUE

  • 2.1. APP STORE PUBLISHING FRAMEWORK
  • 2.2. VALUE CHAIN FRAMEWORK AND APPSTORE POSITIONING
  • 2.3. REVENUE SHARING ACROSS VALUE CHAIN STAKEHOLDERS
  • 2.4. MOBILE GAMING APPSTORE REVENUE 2014 - 2020

3.0. GEOGRAPHY AND LANGUAGE ANALYSIS

4.0. APP STORE ANALYSIS: GOOGLE PLAY VS. IOS

  • 4.1. BUSINESS MODEL GOOLE PLAY VS. IOS
  • 4.2. APPLE APP STORE
    • 4.2.1. TOP GROSSING IOS GAME AND DAILY REVENUE
    • 4.2.2. NON-GAMING APP RATIO 2012 - 2014
    • 4.2.3. SHARE OF REVENUE BY APP CATEGORY
    • 4.2.4. TOP 5 APP CATEGORIES 2014
  • 4.3. GOOGLE PLAY
    • 4.3.1. "GOOGLE GAMES" - UNIFIED GAMING PLATFORM TREND
    • 4.3.2. SUCCESS FACTORS IN ANDROID STORE

5.0. ALTERNATIVE APP STORE FOR ANDROID

  • 5.1. SLIDE ME
  • 5.2. GETJAR
  • 5.3. SOC.IO MALL
  • 5.4. CODENGO
  • 5.5. APPSLIB
  • 5.6. 1MOBILE
  • 5.7. CAMANGI MARKET
  • 5.8. TEGRA STORE
  • 5.9. MIKANDI
  • 5.10. ANDROIDPIT
  • 5.11. ANZI
  • 5.12. HIAPK
  • 5.13. N-DUO MARKET
  • 5.14. F-DROID

6.0. ALTERNATIVE APP STORE FOR IOS

  • 6.1. CYDIA
  • 6.2. LIMA
  • 6.3. PREMIERAPPSHOP
  • 6.4. SEXAPPSHOP
  • 6.5. 91 HIAPK

7.0. ALTERNATIVE APP STORE FOR BLACKBERRY OS

  • 7.1. BLACKBERRY WORLD
  • 7.2. CRACKBERRY STORE
  • 7.3. BBNATION

8.0. ALTERNATIVE CROSS-PLATFORM APPSTORE

  • 8.1. NOOK APP STORE
  • 8.2. TAOBAO APP MARKET
  • 8.3. HANDMARK & ONELOUDER
  • 8.4. HANDSTER
  • 8.5. PHOLOAD
  • 8.6. MOBANGO
  • 8.7. HANDANGO
  • 8.8. BISKERO
  • 8.9. OPERA MOBILE APP STORE
  • 8.10. APPITALISM
  • 8.11. NEXVA
  • 8.12. KONGREGATE
  • 8.13. MAOPAO
  • 8.14. DJUZZ
  • 8.15. APPCITY
  • 8.16. ALTERNATIVE.TO
  • 8.17. 360 MARKET
  • 8.18. APPOKE

9.0. OEMS APP STORE

  • 9.1. SAMSUNG APPS
  • 9.2. LG SMART WORLD
  • 9.3. DOCOMO MARKET
  • 9.4. XIAOMI APPSTORE

10.0. MOBILE CARRIER APP STORE

  • 10.1. VODAFONE DEVELOPER
  • 10.2. MOBILE MARKET OF CHINA MOBILE
  • 10.3. SPRINT DEVELOPER PROGRAM
  • 10.4. AIRCEL POCKETAPPS
  • 10.5. AIRTEL APP CENTRAL
  • 10.6. MAXIS 1STORE
  • 10.7. M1 APP STORE
  • 10.8. T-STORE
  • 10.9. TURKCELL T-MARKET
  • 10.10. OMNITEL APP STORE
  • 10.11. MTNPLAY

11.0. OTHER EMERGING APP STORES

  • 11.1. 91 WIRELESS
  • 11.2. WANDOUJIA
  • 11.3. BAIDU APP STORE
  • 11.4. APPCHINA
  • 11.5. D.CN GAMES CENTER

12.0. RECOMMENDATIONS FOR GAME DEVELOPERS AND PUBLISHERS

  • 12.1. ADOPT NEW GAME MARKETING APPROACH
  • 12.2. BUILD STRATEGY ALONG ALTERNATIVE APP STORE
  • 12.3. FOCUS EMERGING MARKET
  • 12.4. TIPS FOR INDI GAME PUBLISHER
  • 13.0. RECOMMENDATIONS FOR APP STORES

Figures

  • Figure 1: Nokia Primitive Snake Game vs. GREE's Mobile Social Game Screen
  • Figure 2: Mobile App Usage Time by App Category 2014
  • Figure 3: Mobile Game Publishing Framework for App store
  • Figure 4: App Store in Mobile Gaming Value Chain Framework
  • Figure 5: Revenue Share across Mobile Gaming Value Chain Stakeholders
  • Figure 6: Top 15 Revenue Countries in iOS and Android App store
  • Figure 7: Top 10 Android Store in China
  • Figure 8: Top Grossing iOS Game and Daily Revenue in $ Million February 2015
  • Figure 9: Non-Gaming App Ration in Apple App Store 2012 - 2014
  • Figure 10: Share of Revenue in Apple App Store by App Category 2014
  • Figure 11: Top 5 App Categories in Apple App Store 2014

Tables

  • Table 1: Gaming App Store Revenue Apple & Google vs. Others 2014 - 2020
  • Table 2: Mobile Gaming App Store Leaders vs. Emerging and New Markets
  • Table 3: Top 10 Language Lists for Mobile Game Publishing
  • Table 4: Google Play vs. Apple Store Distribution
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