市場調査レポート

クラウド管理:ソリューション評価・市場展望

Cloud Management: Solutions Assessment and Market Outlook 2015

発行 Mind Commerce 商品コード 323074
出版日 ページ情報 英文 87 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
クラウド管理:ソリューション評価・市場展望 Cloud Management: Solutions Assessment and Market Outlook 2015
出版日: 2015年01月19日 ページ情報: 英文 87 Pages
概要

当レポートでは、アーキテクチャー、アプリケーションライフサイクル、マネジメントアプリケーションモデルおよびその他の要因を考慮したクラウドマネジメント要件の分析を提供しており、現在のサービス、成長促進因子、市場展望および予測される将来のクラウドニーズ・ソリューションを含めた、クラウドマネジメント企業・ソリューションの評価を示しています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 基本的なクラウドのニーズ・ソリューション

  • クラウドコンピューティングのデリバリーモデル
    • ソフトウェア・アズ・ア・サービス(SaaS)
    • プラットフォーム・アズ・ア・サービス(PaaS)
    • インフラ・アズ・ア・サービス(IaaS)
  • クラウド導入戦略
    • パブリッククラウド
    • プライベートクラウド
    • ハイブリッドクラウド
    • コミュニティクラウド

第3章 クラウド管理の要件・ソリューション

  • クラウドの相互運用性・標準化
  • クラウドコンピューティングのアーキテクチャー
    • クラウドインフラ
    • クラウドAPI
  • クラウドデータ・分析管理
  • クラウドアプリケーション導入・管理
    • アプリケーションライフサイクル
  • クラウド管理アプリケーション
    • セルフサービス
    • クラウド仮想化管理
    • ワークフローオーケストレーション
    • クラウドキャパシティ管理・モニタリング
    • クラウドパフォーマンスアナリシス・アナリティクス

第4章 市場展望:収益、ジョブ、その他

  • 市場潜在性
    • 世界全体の成長
    • クラウド投資にフォーカスしたITの予測
  • 成長促進因子
    • 統合サービス
    • クラウドサービスの成長
    • サービス仲介業
    • 導入の簡易化
    • クラウドサービス管理サービスの増加
  • 実行の課題・導入実施
    • 典型的なクラウド実行/オペレーションの課題
    • クラウドユーザー調査の調査結果:認知、実施、その他
  • 人材スキル・必須リソース
    • クラウド専門のIT人材を雇う必要性
    • クラウドエンジニア・マネージャーの給与予想
    • 必要とされるスキル、開発およびコーポレートラーニング
    • 基準となるクラウドセキュリティスキル・仕様
  • 予測される新興クラウドサービス
    • エブリシング・アズ・ア・サービス(XaaS)
    • データ・アズ・ア・サービス(DaaS)
    • キャリアクラウドサービス

第5章 主要ベンダー・ソリューション

  • VMWARE
  • IBM
  • HP
  • BMC
  • CAT TECHNOLOGIES
  • CISCO
  • RIGHTSCALE
  • EGENERA
  • ORACLE
  • ADAPTIVE COMPUTING
  • SERVICENOW INC.
  • DELL
  • SPLUNK
  • KEYNOTE
  • CLOUDSTACK
  • EUCALYPTUS
  • ABIQUO
  • CONVIRTURE CONVIRT
  • ELASTICSTACK
  • FLEXIANT EXTILITY
  • NOVELL CLOUD MANAGER

第6章 予測される将来の動向

  • 効果的なコスト戦略の導入
  • VMSからの脱皮
  • マルチクラウドアーキテクチャー
  • 自動化の増加
  • リアルタイムクラウドサービス仲介業務
目次

The Cloud Management ecosystem is rapidly transforming as players, solutions, and associated personnel skills evolve to meet the challenges of 21st century technologies and business practices. Business processes and IT practices moving in concert at the most successful companies who manage this transition well.

Cloud Management can become increasingly complex depending on the specific architectures, business relationships, and evolution of technologies and business interactions. Some of the areas that can lead to complexity are Hybrid Cloud Environments, Inter-Cloud Mediation, and managing multiple Cloud APIs.

New paradigms are emerging such as Cloud Service Management Services to fill gaps that many companies have in terms of resources, skills, and expertise. Major Cloud Management functions include the following:

  • Service Management
  • Platform Management
  • Infrastructure Management
  • Security Management
  • Data and Analytics Management

This report provides analysis of cloud management requirements with consideration to architecture, application lifecycle, management application models, and other factors. The report presents an assessment of cloud management companies and solutions including an evaluation of current offerings, growth drivers, market outlook and anticipated future Cloud needs and solutions.

The report includes the following timely information:

  • Market Outlook
  • Revenue Expectations
  • Job Outlook for Cloud Careers
  • Critical IT Skills and Certifications
  • Companies and Solutions Assessment
  • Future of the Cloud

All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

Target Audience:

  • Telecommunications network operators
  • Cloud and datacenter services companies
  • Cloud and data security solution providers
  • Cloud and telecom infrastructure providers
  • IT services, integration, and outsourcing companies
  • Data management and analytics services companies
  • Human resource planning personnel of all companies

Report Benefits:

  • Cloud Management Forecasts
  • Overview of Cloud Management
  • Analysis of Cloud APIs, Data, and Analytics
  • Evaluation of Cloud Management Marketplace
  • Assessment of Cloud Management Applications
  • Evaluation of Cloud Services Market Opportunities
  • Analysis of Cloud Management Companies and Solutions
  • Vision into Future Market Needs for Cloud Management

Companies in Report:

  • ABIQUO
  • ADAPTIVE COMPUTING
  • BMC
  • CAT TECHNOLOGIES
  • CISCO
  • CLOUDSTACK
  • CONVIRTUR
  • DELL
  • EGENERA
  • ELASTICSSTACK
  • EUCALUPTUS
  • FLEXIANT
  • HP
  • IBM
  • KEYNOTE
  • NOVEL
  • ORACLE
  • RIGHTSCALE
  • SERVICENOW INC.
  • SPLUNK
  • VMWARE

Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 FUNDAMENTAL CLOUD NEEDS AND SOLUTIONS

  • 2.1 CLOUD COMPUTING DELIVERY MODELS
    • 2.1.1 Software as a Service (SaaS)
      • 2.1.1.1 SaaS Show Case
        • 2.1.1.1.1 Microsoft Office Live
          • 2.1.1.1.1.1 Office Live Workspace
          • 2.1.1.1.1.2 Office Live Small Business
        • 2.1.1.1.2 Google Apps
          • 2.1.1.1.2.1 Advantages of Google Apps
            • 2.1.1.1.2.1.1 Custom-Domain
            • 2.1.1.1.2.1.2 Wide Set of Tools
            • 2.1.1.1.2.1.3 Security
            • 2.1.1.1.2.1.4 Collaboration
            • 2.1.1.1.2.1.5 Publishing
          • 2.1.1.1.2.2 Disadvantage of Google Apps
    • 2.1.2 Platform as a Service (PaaS)
      • 2.1.2.1 PaaS Show Case
        • 2.1.2.1.1 Windows Azure Platform
          • 2.1.2.1.1.1 Components of Windows Azure
            • 2.1.2.1.1.1.1 Windows Azure
            • 2.1.2.1.1.1.2 SQL Azure
          • 2.1.2.1.1.1.2.1 Advantages of SQL Azure
            • 2.1.2.1.1.1.2.1.1 Easy Deployment
            • 2.1.2.1.1.1.2.1.2 Highly Managable
            • 2.1.2.1.1.1.2.1.3 Replication
          • 2.1.2.1.1.1.3 AppFabric
      • 2.1.2.2 SaaS/PaaS Show Case
        • 2.1.2.2.1 SalesForce.com
          • 2.1.2.2.1.1 Customization
          • 2.1.2.2.1.2 Rich Web Services API
        • 2.1.2.2.2 Force.com Platform
          • 2.1.2.2.2.1 Force Data Persistency Layer
          • 2.1.2.2.2.2 Platform Data Security
        • 2.1.2.2.3 Google AppEngine
    • 2.1.3 Infrastructure as a Service (IaaS)
      • 2.1.3.1 IaaS Show Case
        • 2.1.3.1.1 Amazon Web Services
          • 2.1.3.1.1.1 Amazon EC2
          • 2.1.3.1.1.2 Amazon S3
          • 2.1.3.1.1.3 Amazon CloudFront
          • 2.1.3.1.1.4 Amazon SimpleDB
          • 2.1.3.1.1.5 Amazon SQS
          • 2.1.3.1.1.6 Amazon VPC
        • 2.1.3.1.2 VMware vCloud
          • 2.1.3.1.2.1 vCloud Express
  • 2.2 CLOUD DEPLOYMENT STRATEGIES
    • 2.2.1 Public Cloud
    • 2.2.2 Private Cloud
      • 2.2.2.1 On-premise Private Cloud
      • 2.2.2.2 Externally Hosted Private Cloud
    • 2.2.3 Hybrid Cloud
    • 2.2.4 Community Cloud

3 CLOUD MANAGEMENT REQUIREMENTS AND SOLUTIONS

  • 3.1 CLOUD INTEROPERABILITY AND STANDARDIZATION
  • 3.2 CLOUD COMPUTING ARCHITECTURE
    • 3.2.1 Cloud Infrastructure
    • 3.2.2 Cloud APIs
  • 3.3 CLOUD DATA AND ANALYTICS MANAGEMENT
  • 3.4 CLOUD APPLICATION DEPLOYMENT AND MANAGEMENT
    • 3.4.1 Application Lifecycle
      • 3.4.1.1 Uploaded
      • 3.4.1.2 Deployed
      • 3.4.1.3 Instantiated
      • 3.4.1.4 Suspended
  • 3.5 CLOUD MANAGEMENT APPLICATIONS
    • 3.5.1 Self-Service
      • 3.5.1.1 Demand for Cloud Self-Service Applications
      • 3.5.1.2 Self-Service Requirements
    • 3.5.2 Cloud Virtualization Management
      • 3.5.2.1 Demand for Cloud Virtualization Management
      • 3.5.2.2 Cloud Virtualization Management Software
      • 3.5.2.3 Benefits of Virtualization
      • 3.5.2.3.1Less Complexity
      • 3.5.2.3.2Cost Reduction
      • 3.5.2.3.3For Private and Public Clouds
      • 3.5.2.3.4Quick Setup
    • 3.5.3 Workflow Orchestration
      • 3.5.3.1 Demand for Workflow Orchestration
        • 3.5.3.1.1 Business vs. Scientific Workflows
        • 3.5.3.1.2 Business Workflows
          • 3.5.3.1.2.1 Modeling
          • 3.5.3.1.2.2 Deployment
          • 3.5.3.1.2.3 Execution
          • 3.5.3.1.2.4 Monitoring
          • 3.5.3.1.2.5 Analysis
      • 3.5.3.2 Cloud Workflow Orchestration
      • 3.5.3.3 Business Requirements
        • 3.5.3.3.1 Defining the Order of Services
        • 3.5.3.3.2 Security
        • 3.5.3.3.3 Service Level Agreements
      • 3.5.3.4 Cloud Orchestration Usage Scenarios
    • 3.5.4 Cloud Capacity Management and Monitoring
      • 3.5.4.1 Cloud Computing Resources
        • 3.5.4.1.1 Computing Resources
        • 3.5.4.1.2 Networking Resources
        • 3.5.4.1.3 Storage Resources
        • 3.5.4.1.4 Power Resources
        • 3.5.4.1.5 Resource Demand Profiling
          • 3.5.4.1.5.1 Cases for Web Applications Demand Profiling
        • 3.5.4.1.6 Resource Utilization Estimation
      • 3.5.4.2 Demand for Cloud Capacity Management
      • 3.5.4.3 Cloud Capacity Management Strategy
      • 3.5.4.4 Requirements for Cloud Capacity Management Strategy
        • 3.5.4.4.1 Cloud Capacity Monitoring and Reporting Solutions
      • 3.5.4.5 Resource Allocation Controller
    • 3.5.5 Cloud Performance Analysis and Analytics
      • 3.5.5.1 Factors affecting Cloud Performance
        • 3.5.5.1.1 Security
        • 3.5.5.1.2 Recovery
        • 3.5.5.1.3 Service Level Agreements
        • 3.5.5.1.4 Network Bandwidth
        • 3.5.5.1.5 Storage Capacity
        • 3.5.5.1.6 Buffer Capacity
        • 3.5.5.1.7 Disk capacity
        • 3.5.5.1.8 Fault Tolerance
        • 3.5.5.1.9 Availability
        • 3.5.5.1.10 Number of Users
        • 3.5.5.1.11 Location
      • 3.5.5.2 Performance Monitoring as-a-Service
      • 3.5.5.3 Automated Resource Utilization Monitoring and Analysis
      • 3.5.5.4 Advanced Data Analytics for Better Performance
      • 3.5.5.5 Cloud Resource Monitoring and Tracking

4 MARKET OUTLOOK: REVENUE, JOBS, AND MORE

  • 4.1 MARKET POTENTIAL
    • 4.1.1 Overall Global Growth
    • 4.1.2 Anticipated IT Focus on Cloud Investment
  • 4.2 GROWTH DRIVERS
    • 4.2.1 Integrated Services
    • 4.2.2 Growth of Cloud Services
    • 4.2.3 Service Brokerage
    • 4.2.4 Simplified Deployment
    • 4.2.5 The Rise of Cloud Service Management Services
  • 4.3 IMPLEMENTATION ISSUES AND ADOPTION PRACTICES
    • 4.3.1 Typical Cloud Implementation/Operation Challenges
    • 4.3.2 Cloud User Survey Findings: Perceptions, Practices and More
  • 4.4 PERSONNEL SKILLS AND RESOURCES REQUIRED
    • 4.4.1 The Need to Hire IT Personnel with Cloud Expertise
    • 4.4.2 Salary Expectations for Cloud Engineers and Managers
    • 4.4.3 Skills Needed, Development and Corporate Learning
    • 4.4.4 Baseline Cloud Security Skills and Certification
  • 4.5 ANTICIPATED EMERGING CLOUD SERVICES
    • 4.5.1 Everything as a Service (XaaS)
    • 4.5.2 Data as a Service (DaaS)
    • 4.5.3 Carrier Cloud Services

5 MAJOR VENDORS AND SOLUTIONS

  • 5.1 VMWARE
  • 5.2 IBM
  • 5.3 HP
  • 5.4 BMC
  • 5.5 CAT TECHNOLOGIES
  • 5.6 CISCO
  • 5.7 RIGHTSCALE
  • 5.8 EGENERA
  • 5.9 ORACLE
  • 5.10 ADAPTIVE COMPUTING
  • 5.11 SERVICENOW INC.
  • 5.12 DELL
  • 5.13 SPLUNK
  • 5.14 KEYNOTE
  • 5.15 CLOUDSTACK
  • 5.16 EUCALYPTUS
  • 5.17 ABIQUO
  • 5.18 CONVIRTURE CONVIRT
  • 5.19 ELASTICSTACK
  • 5.20 FLEXIANT EXTILITY
  • 5.21 NOVELL CLOUD MANAGER

6 ANTICIPATED FUTURE TRENDS

  • 6.1 DEVELOPMENT OF EFFECTIVE COST STRATEGIES
  • 6.2 THE MOVE AWAY FROM VMS
  • 6.3 MULTI-CLOUD ARCHITECTURES
  • 6.4 INCREASED AUTOMATION
  • 6.5 REAL-TIME CLOUD SERVICE BROKERAGE
Back to Top