市場調査レポート

売上上位のmコマース・アプリケーションの分析

Top Revenue Mobile Commerce Applications 2015 - 2020

発行 Mind Commerce 商品コード 317960
出版日 ページ情報 英文 108 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
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売上上位のmコマース・アプリケーションの分析 Top Revenue Mobile Commerce Applications 2015 - 2020
出版日: 2014年11月04日 ページ情報: 英文 108 Pages
概要

mコマース−−モバイル/ワイヤレス通信機器を通じた電子商取引(eコマース)の技術・ソリューション−−には、従来のeコマースとは違う、新たな技術・サービス・ビジネスモデルが含まれています。一方で、モバイル通信機器はデスクトップPCとは異なる問題も引き起こしています。mコマースのエコシステムやバリューチェーンは独特で、eコマースとは全く異なる方向へと進化しています。

当レポートでは、世界各国で最も広く普及した/高い売上高を獲得したmコマース・アプリケーションの概要や今後の見通しについて分析し、mコマース市場の構造・詳細動向や、売上高最上位のmコマース・アプリケーションの概要、小売業者の市場参入を促す主な要因、業界関係者が直面している課題、バリューチェーン(関連市場)の概況、主要ベンダーのプロファイル、市場の将来展望(今後6年間分)などを調査・推計しております

第1章 イントロダクション

第2章 mコマース市場の概況

  • mコマース用アプリケーション
    • モバイル送金
    • モバイル発券
    • モバイルバウチャー/クーポン/ポイントカード
    • コンテンツ購入
    • 情報サービス
    • モバイルバンキング
    • モバイル委託売買
    • モバイル/オンライン・オークション
    • 現品(Physical Goods)購入
    • アプリ内モバイル決済
    • モバイル広告
  • バーチャルグッズ市場
    • バーチャル製品
    • 音楽購入
    • アプリケーション購入
    • オンラインゲームでのバーチャルグッズ購入
  • mコマース技術
    • モバイル・クライアント・デバイス技術と課題
  • mコマース用アプリケーションの分析
    • HTML5対応アプリケーション
    • ハイパー・mコマース・アプリケーション
    • mコマースアプリに合わせたモバイルOSの変更
  • 小売業者のmコマース収益額
    • カスタマーエクスペリエンス改善のためのビッグデータの採用
    • 通信機能のカスタマイズ
    • 店内での購入意志決定への影響
    • ビジネスの・再編
    • インテリジェント・ターゲッティング:時間・場所を問わないマーケティング
    • 内部用アプリの創出

第3章 mコマース・ベンダー

  • Usablenet Services
    • UsablenetのSWOT分析
  • Sevenval
  • Moovweb
  • Curbside
  • Digby
    • DigbyのSWOT分析
  • Netbiscuits
  • Global Bay
  • Endec
  • Unbound Commerce
  • Branding Brand
  • Kony Solutions
  • No Need 4 Mirrors
  • mコマース・ベンダーのランキング
    • 市場シェアに基づくベンダーのランキング

第4章 売上上位のmコマース・アプリケーション

  • 画像認識機能つきmコマースアプリ
  • スキャン可能な商品と仮想プライスタグ
  • SNSアプリとの連携
    • ケーススタディ:Buzztalaと動画広告
  • ソーシャルコマースと小売機会
    • ソーシャルコマースとBI(ビジネスインテリジェンス)
    • アフターサービス
  • mソーシャル/コマース・アプリケーション
    • ソーシャルネットワークとの一体化
    • チェックイン
    • レビュー
    • 共同購入・日常的取引
    • Q&A機能
    • スタイルのフィードバック
    • ショッピングのフィードバック
    • コレクション
    • ケーススタディ:Amexが加盟店に、ソーシャルネット上でのサービス提供を許可
  • 位置情報活用型コマースアプリ
  • モバイル動画広告とその投資収益率(ROI)
    • ケーススタディ:モバイルアプリ内の動画広告

第5章 モバイル金融サービス市場の将来動向

  • モバイルバンキングの概要
    • 全世界のモバイルバンキング顧客数の増加率
  • 大手銀行のモバイルバンキング顧客数

第6章 モバイルマーケティング/広告産業の将来動向

  • モバイル広告ベンダーの分析
  • Rhythm NewMedia
  • Vdopia
  • Greystrip
  • Madvertise
  • BuzzCity
  • Adfonic
  • InMobi
  • Jumptap
  • Admob
  • Third Screen Media
  • Millennial Media
  • モバイルマーケティング支出額の見通し(全世界、今後6年間分)
    • OTT(Over the Top)プロバイダー市場

第7章 全世界のmコマース/マーケティングへの支出額

  • 大手モバイル広告ネットワークの市場収益額
  • モバイル広告市場の将来動向(今後6年間分)
    • 米国
    • 欧州
    • アジア

図表一覧

目次

Mobile commerce represents the technologies and solutions that delivers electronic commerce features directly across mobile/wireless devices. Engaging in commerce while mobile/wireless involves new technologies, services, and business models. It is quite different from traditional e-commerce. Smartphones, wireless tablets, phablets, wearable wireless, and other mobile devices impose very different constraints than desktop computers. The ecosystem and value chain for mobile commerce is unique and evolving in a different manner than e-commerce as a whole.

Top Revenue Mobile Commerce Applications 2015 - 2020 assesses the most successful mobile commerce apps and provides a vision for the market will be in the next five years. This report provides an in-depth assessment of the mobile commerce market, including top revenue mobile commerce application, market drivers for retailers to enter the e-commerce space, challenges facing retailers and mobile payment vendors and value chain analysis.

All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report. All purchasers of this report will receive a complimentary additional mobile commerce report of their choice from any of the following:

  • Beyond Cloud Computing: Mobile Communications, Applications, Content, and Commerce in the Cloud
  • Wireless Solutions to Improve In-store Sales, Optimize Shopper Engagement, and Combat "Showrooming"
  • Mobile Payment Solutions: Consumer Retail, Peer-to-Peer Payments, Wallet Market and Forecasts 2014 - 2020

Target Audience:

  • Mobile Network Operators
  • Mobile Software Developers
  • OSS/BSS Solution Providers
  • Handset and Tablet Manufacturers
  • Mobile Payment Service Providers
  • Content and Applications Aggregators
  • Wireless Privacy and Security Specialists
  • Mobile Marketing and Advertising Providers
  • Telecommunications Infrastructure Providers

Report Benefits:

  • Mobile commerce forecasts
  • Identify leading mobile commerce apps
  • Identify leading companies and solutions
  • Identify emerging application opportunities
  • Recognize mobile commerce market dynamics
  • Understand mobile commerce business models

Table of Contents

1 Chapter 1: Introduction

  • 1.1 Executive Summary
  • 1.2 Topics Covered
  • 1.3 Target Audience
  • 1.4 Companies Mentioned

2 Mobile Commerce Overview

  • 2.1 Mobile Commerce Applications
    • 2.1.1 Mobile Money Transfer
    • 2.1.2 Mobile Ticketing
    • 2.1.3 Mobile Vouchers, coupons and Loyalty Cards
    • 2.1.4 Content Purchasing
    • 2.1.5 Information Services
    • 2.1.6 Mobile Banking
    • 2.1.7 Mobile Brokerage
    • 2.1.8 Mobile Online Auctions
    • 2.1.9 Physical Goods Purchasing
    • 2.1.10 In Application Mobile Payments
    • 2.1.11 Mobile Advertising
  • 2.2 Virtual Goods
    • 2.2.1 Virtual Products
    • 2.2.2 Music Purchases
    • 2.2.3 Applications Purchases
    • 2.2.4 Online Games Virtual Goods Purchases
  • 2.3 Mobile Commerce Technologies
    • 2.3.1 Mobile Client Device Technologies and Issues
  • 2.4 Mobile Commerce Application Analysis
    • 2.4.1 Applications with HTML5
    • 2.4.2 Hyper Mobile Commerce Applications
    • 2.4.3 Mobile OS Challenges to the M-commerce Applications
  • 2.5 Retailer Mobile Commerce Revenue
    • 2.5.1 Go Big Data to Deliver Better Customer Experiences
    • 2.5.2 Customize Communication
    • 2.5.3 Influence Purchase Decisions in-Store
    • 2.5.4 Cater and Streamline Business
    • 2.5.5 Intelligent Targeting: Anytime Anywhere Marketing
    • 2.5.6 Create Internal Apps

3 Mobile Commerce Vendors

  • 3.1 Usablenet Services
    • 3.1.1 Usablenet SWOT
  • 3.2 Sevenval
  • 3.3 Moovweb
  • 3.4 Curbside
  • 3.5 Digby
    • 3.5.1 Digby SWOT Analysis
  • 3.6 Netbiscuits
  • 3.7 Global Bay
  • 3.8 Endec
  • 3.9 Unbound Commerce
  • 3.10 Branding Brand
  • 3.11 Kony Solutions
  • 3.12 No Need 4 Mirrors
  • 3.13 Mobile Commerce Vendors Ranking
    • 3.13.1 Vendor Ranking Based on Market Share

4 Top Revenue Mobile Commerce Applications

  • 4.1 Mobile Commerce Apps with Image Recognition Features
  • 4.2 Scan-able Products and virtual Price-tags
  • 4.3 Social-Apps Interactions
    • 4.3.1 Case Study: Buzztala and Video Advertising
  • 4.4 Social Commerce and Retail Opportunities
    • 4.4.1 Social Commerce and Business Intelligence
    • 4.4.2 Post-Sale Service
  • 4.5 Mobile Social Commerce Applications
    • 4.5.1 Social integration
    • 4.5.2 Check-ins
    • 4.5.3 Reviews
    • 4.5.4 Group Buying and Daily Deals
    • 4.5.5 Q&A
    • 4.5.6 Style Feedback
    • 4.5.7 Shopping Feedback
    • 4.5.8 Collecting
    • 4.5.9 Case Study: Amex allows social offers for merchants
  • 4.6 Location Commerce Apps
  • 4.7 Mobile Video Advertising and ROI
    • 4.7.1 Case Study: Video Advertising in Mobile Apps

5 Mobile Financial Services Market 2015 - 2020

  • 5.1 Mobile Banking Overview
    • 5.1.1 Mobile Banking Customers Globally Growth Rates
  • 5.2 Top Banks with Mobile Banking Customers

6 Mobile Marketing and Advertising Industry 2015 - 2020

  • 6.1 Mobile Advertising Vendors Analysis
  • 6.2 Rhythm NewMedia
  • 6.3 Vdopia
  • 6.4 Greystrip
  • 6.5 Madvertise
  • 6.6 BuzzCity
  • 6.7 Adfonic
  • 6.8 InMobi
  • 6.9 Jumptap
  • 6.10 Admob
  • 6.11 Third Screen Media
  • 6.12 Millennial Media
  • 6.13 Global Mobile Marketing Spending 2015-2020
    • 6.13.1 Over the Top (OTT) Providers Market

7 Global Spending on Mobile Commerce and Marketing

  • 7.1 Top Mobile Ad Networks Revenues
  • 7.2 Mobile Commerce Market 2015-2020
    • 7.2.1 US
    • 7.2.2 Europe
    • 7.2.3 Asia

Tables

  • Table 1: Market Share Rankings
  • Table 2: Mobile Banking Customers
  • Table 3: Global Mobile Ad Spending
  • Table 4: Top Mobile Ad Networks

Figures

  • Figure 1: Mobile Platform Market Share 2012 - 2020
  • Figure 2: Social Commerce Growth
  • Figure 3: Brands and Social Commerce
  • Figure 4: Mobile Banking Users Globally
  • Figure 5: Mobile Marketing Vendors Metrics
  • Figure 6: US M-commerce Market 2014 - 2020
  • Figure 7: Europe M-commerce Market 2014 - 2020
  • Figure 8: Asia M-commerce Market 2014 - 2020
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