表紙
市場調査レポート

次世代ウェアラブル技術ビジネスモデル・アプリケーション・ユーザーエクスペリエンス

Next Generation Wearable Technology Business Models, Applications, and User Experiences

発行 Mind Commerce 商品コード 314704
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
次世代ウェアラブル技術ビジネスモデル・アプリケーション・ユーザーエクスペリエンス Next Generation Wearable Technology Business Models, Applications, and User Experiences
出版日: 2014年09月24日 ページ情報: 英文 61 Pages
概要

ウェアラブル技術はデバイスメーカー、コンテンツ・アプリケーションプロバイダーおよびサービスプロバイダーにとって、ビジネス実行および新しいビジネスモデルの非常に大きな転換を示しています。現在、ウェアラブル技術は腕時計、リストバンドおよび様々な衣料品を含む数々の製品を提示しています。製品または製品分類にかんしても、はっきりとした勝者はまだいませんが、ウェアラブル技術の将来は、実行とオペレーションに関して、現在とは全く異なったものとなるでしょう。

当レポートでは、新しいビジネスモデルおよび利用例に注目してウェアラブル技術の将来について分析しており、ウェアラブル技術の発展、ウェアラブルデバイスコマース(WDC)、医療におけるウェアラブルの利用例および将来の課題などをまとめ、お届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 ウェアラブル技術の発展

  • CaudleのARシステム
  • MortonのSensorama
  • 戦場におけるウェアラブルシステム

第3章 ウェアラブルデバイスコマース(WDC)

  • ケーススタディ:コマース・小売りにおけるウェアラブルデバイス
  • ウェアラブルデバイスを用いたペイメントの将来
  • コマース・広告におけるウェアラブルデバイス
  • ケーススタディ:ウェアラブルデバイスvs.モバイルデバイス
  • 広告インテリジェンス
  • 広告利用におけるウェアラブル

第4章 ウェアラブルデバイスおよび顧客フィードバック

  • レストラン
  • スポーツ・フィットネス

第5章 医療におけるウェアラブルの利用例

  • ウェアラブルヘルスモニタリングシステム
  • スキンパッチ
  • 業界への影響
  • リストバンドvs.スキンパッチ
  • ウェアラブル・センサーヘルスケア

第6章 ウェアラブル市場のアップデートおよび将来の方向性

  • Oculus によるSamsung Gear VR
  • Appleのウェアラブル
  • 将来の方向性

第7章 ウェアラブルデバイスの将来

  • 課題・市場障壁

図表

目次

Wearable technology represents a monumental shift of business practices and even new business models for device manufacturers, content and application providers, and service providers. Wearable technology today represents an array of products including watches, wristbands, and various clothing items. While there is not yet a clear winner in terms of product or even product category, what is clear is that the future of wearable technology in terms of implementation and operations will be completely different than today.

We see the future encompassing new business models and use cases that will present both huge challenges and opportunities, which will test alliances between various entities in the value chain including network operators, component suppliers, application developers, and industry intermediaries. One area of particular interest that crosses many industries is mobile commerce as we see an emerging Wearable Device Commerce (WDC) ecosystem.

This report provides a view into the future of wearable technology with an emphasis on emerging business models and use cases. All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

Report Benefits:

  • Identify emerging use cases
  • Identify emerging business models
  • Understand the future of wearable tech
  • Understand Wearable Device Commerce (WDC)
  • Understand the future payments with wearable tech
  • Identify notable vendor developments and strategies
  • Identify opportunities for wearable technology in advertising
  • Understand the impact of wearable tech in different industries
  • Understand the implications of "wearable" vs. merely "wireless"

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Executive Summary

2. Evolution of Wearable Technology

  • 2.1.1. Caudle AR system
  • 2.1.2. Morton's Sensorama
  • 2.1.3. Battlefield Wearable Systems

3. Wearable Device Commerce (WDC)

  • 3.1. Case Study: Wearable Devices in Commerce and Retail
  • 3.2. Future of Payments with Wearable Devices
  • 3.3. Wearable Devices in Commerce and Advertising
  • 3.4. Case Study: Wearable Devices vs. Mobile Devices
  • 3.5. Advertising Intelligence
  • 3.6. Wearables in Advertising Usage
    • 3.6.1. Wearable Devices Advertising Model and User Privacy

4. Wearable Devices and Customer Feedback

  • 4.1. Restaurants
  • 4.2. Sports and Fitness

5. Wearables in Healthcare Use Cases

  • 5.1.1. Wearable Health Monitoring Systems
  • 5.2. Skin Patches
  • 5.3. The Impact on the Industry
  • 5.4. Wristbands vs. Skin Patches
  • 5.5. Wearable and Sensors Healthcare
    • 5.5.1. Movement Sensors
    • 5.5.2. Respiration Sensors
    • 5.5.3. Piezoelectric Usage in Sensors
    • 5.5.4. Skin Sensors
    • 5.5.5. Thermal Sensors
    • 5.5.6. Heart Rate Monitors

6. Wearables Market Updates and Future Direction

  • 6.1. Samsung Gear VR from Oculus
  • 6.2. Apple Wearables
  • 6.3. Future Direction
    • 6.3.1. Investment in Wearables

7. Wearable Devices Future

  • 7.1. Challenges and Market Barriers

Tables

  • Table 1: Wearable Devices Revenues in Sports 2014 - 2019
  • Table 2: Comparison between Wristbands and Skin Patches
  • Table 3: Wearable Devices Metrics Globally

Figures

  • Figure 1: SixthSense
  • Figure 2: Hand as Interface
  • Figure 3: Caudle AR System
  • Figure 4: Early Virtual Reality/Augmented Reality
  • Figure 5: 2D Matrix Representation
  • Figure 6: Battlefield Augmented Reality System
  • Figure 7: Wireless AR-PDA System
  • Figure 8: Wearables in Retail
  • Figure 9: Paying via Wearable Devices
  • Figure 10: Apple Watch Payments via NFC
  • Figure 11: Wearable Devices in Restaurants
  • Figure 12: Treadmill with Smart Glasses
  • Figure 13: Wearable Devices Revenues in Sports 2014 - 2019
  • Figure 14: Alternative Intensive Care on the Go
  • Figure 15: Samsung Galaxy VR
  • Figure 16: Apple Watch Features
Back to Top