株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

ウェアラブル技術向けモバイル広告

Wearable Technology in Mobile Advertising

発行 Mind Commerce 商品コード 311010
出版日 ページ情報 英文 28 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
Back to Top
ウェアラブル技術向けモバイル広告 Wearable Technology in Mobile Advertising
出版日: 2014年08月25日 ページ情報: 英文 28 Pages
概要

ウェアラブルデバイスが新たに登場したことにより、モバイル広告も個人に合わせた対応の可能性が見えてきました。スマートグラスやスマートリストバンドなどのユーザーがどのような広告を見たのか、またどこで見て、どのような反応を返したのか、といった情報を広告業者が収集することも可能となってきます。それに合わせて、「ペイ・パー・ゲイズ」(ユーザーが広告を見るごとに広告料を課金する方式)などの新たなビジネスモデルも検討されています。

当レポートでは、ウェアラブルデバイスに対応したモバイル広告の可能性と将来的市場について分析し、現在までのウェアラブル技術の開発状況や今後の可能性、スマートグラス向けモバイル広告の事例、現在までの取り組み状況、新たな広告モデルの構想といった情報をお届けいたします。

第1章 ウェアラブルデバイスの開発

  • モバイル広告の個人化対応とウェアラブルデバイス
  • ケーススタディ:ウェアラブルデバイス vs. モバイルデバイス
  • モバイル広告のインテリジェンス(環境知能)

第2章 ウェアラブルデバイス・スマートグラス向け広告

  • 「ペイ・パー・ゲイズ」(Pay-Per-Gaze)モデル
    • ウェアラブル技術に対応した広告
    • ケーススタディ:Google Glassのペイ・パー・ゲイズシナリオ

第3章 ウェアラブルデバイス向け広告:市場の新たな動き

  • ケーススタディ:広告目的でのウェアラブルデバイスの利用
    • ユーザー行動のモニタリング
    • 行動に合わせた広告

第4章 将来のウェアラブルデバイス向け広告モデル

  • ウェアラブルデバイスとの組み合わせ方法
    • 「ペイ・パー・エモーション」(Pay-Per-Emotion)方式
    • 「ペイ・パー・アクション」(Pay-Per-Action)方式

図表一覧

目次

The emerging wearable technology ecosystem will bring mobile advertising personalization to a whole new level as solutions such as Disney's MyMagic+ wearable are just the tip of the proverbial iceberg. We see wearable tech bringing to the fore an entirely new category of mobile advertising that will transform the joking about the movie Minority Report into a viable business model with positive ROI for advertisers.

Wearables can be used as a source of knowledge for advertisers. This can be done by collecting information about user's behavior towards certain ads. Wearable devices can be used smartly in advertising. It can give the user's feedback on certain products by monitoring the user's behavior while watching these products' ads. Wearables device can vary from wearable glasses to small wrist bands that can detect the following user's activity including movements, vital signs, and behaviors.

This ICT Insight report provides analysis of wearable technology in mobile advertising scenarios such as using Google Glass Pay-Per-Gaze and Pay-Per Emotions business models.

This report is part of the Mind Commerce Information and Communications Technology (ICT) Insight series of reports, which are provided as part of subscription offerings and on an exclusive basis to our preferred clients and partners. The reports provide critical information and key insights into the impact of developing ICT trends, challenges and opportunities with emerging business models, and assessment of evolving and maturing technologies.

All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

Key Findings:

  • Wearable technology will have a profound effect on measuring human behavior
  • Mobile advertising will benefit from new models including pay-per-emotion and pay-per-action
  • Certain models such as pay-per-gaze, while unproven commercially, have great promise as wearable tech becomes mainstream
  • Wearable technology and mobile advertising have great synergy as the former will provide a measured response to advertisements

Target Audience:

  • Advertising agencies
  • Mobile network operators
  • Retail brands and merchants
  • Mobile marketing companies
  • Augmented reality companies
  • Wireless device manufacturers
  • Wireless infrastructure providers
  • Consumer electronics companies
  • Wearable technology developers
  • Digital entertainment companies

Table of Contents

1 Wearable Devices Developments

  • 1.1 Mobile Advertising Personalization and Wearable Devices
  • 1.2 Case Study: Wearable Devices vs. Mobile Devices
  • 1.3 Mobile Advertising Intelligence

2 Wearables Smart Glasses in Advertising

  • 2.1 Pay-Per-Gaze Model
    • 2.1.1 Advertising with Wearable Technology
    • 2.1.2 Case Study: Pay-Per-Gaze Scenario with Google Glass

3 Wearables Advertising a New Shift

  • 3.1 Case Study: The use of Wearable Devices in Advertising
    • 3.1.1 User Behavior Monitoring
    • 3.1.2 Behavior towards Advertisements

4 Future Advertising Models with Wearable Devices

  • 4.1 Combining Applications with Wearable Devices
    • 4.1.1 Pay-Per-Emotion
    • 4.1.2 Pay-Per-Action

Figures

  • Figure 1: Pay-Per-Gaze
  • Figure 2: Augmented Reality Advertising
  • Figure 3: Google Glass Ads Preview
  • Figure 4: Wearable Tech in Advertising
  • Figure 5: Pay per Emotion (PPE)
Back to Top