市場調査レポート

モバイル広告市場の分析・展望・予測

Mobile Advertising Market Analysis, Outlook, and Forecasts 2014 - 2019

発行 Mind Commerce 商品コード 310625
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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モバイル広告市場の分析・展望・予測 Mobile Advertising Market Analysis, Outlook, and Forecasts 2014 - 2019
出版日: 2014年08月18日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

当レポートでは、モバイルマーケティングおよび広告における課題と機会に焦点を当てて調査しており、モバイル広告市場の分析、ソリューション評価および予測、既存のディスプレイ/UI手法とサポートシステム・手順のレビュー、ロケーションベース広告へのLTE Direct利用を含めた次世代手法の影響の評価などをまとめ、お届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 概要

  • モバイル広告のバリューチェーン
  • モバイル広告市場の規模・成長展望
  • モバイル広告の背景
  • 世界における通信加入者

第3章 モバイル広告・マーケティングにおける主な影響因子

  • 先進モバイルインターネットデバイスの登場
  • モバイルメッセージング、モバイル検索の重要な広告ツール
  • モバイルEメールからモバイルメッセージングへ
  • モバイルビデオ・アプリケーションは最も急速に成長するコンテンツ部門
  • ローカライズドモバイル広告は特定の産業における主な売上を促進

第4章 市場構造分析

  • モバイル広告産業における主要企業
  • モバイル広告収益市場のシェア:支出別
  • Google VS. Facebook:モバイル広告市場シェアの分析

第5章 モバイルロケーションベース広告の比較分析

  • ロケーションベースマーケティング(LBM)の概要
  • モバイル広告におけるLBM技術
  • ロケーションベース広告のバリューチェーン
  • ロケーション、検索および小売り広告・コマース
  • ロケーションベース広告のエコシステム分析
  • 世界のロケーションベースモバイル広告支出
  • 世界のローカルモバイル広告支出:フォーマット別

第6章 モバイル広告の将来

  • モバイル広告の世界的な発展
  • アジアは引き続き世界の成長リーダー
  • 欧州におけるモバイルマーケティングの成長
  • モバイルマーケティング支出の成長は大きな課題
  • モバイル広告は成功:いい例は英国
  • 米国は強い成長を見せる
  • FacebookとGoogleはますます大きなシェアを占める
  • より多いアプリケーション広告
  • コネクテッドデバイス上の次世代広告
  • 広告・コマース向けの次世代プレゼンスおよびロケーション
  • ウェアラブル技術およびモバイル広告
  • モバイルソーシャル広告・コマースの拡大
  • モバイル広告産業における提携およびM&A
  • モバイル広告のための主な課題

第7章 モバイル広告主への提言

  • モバイル広告に対する不況の影響
  • 成功の迅速な測定が広告主を惹きつける

第8章 付録

  • ユーザー1人あたりの広告費:オンラインvs.モバイル
  • 従来メディアにおける広告費

図表リスト

目次

Mobile advertising has evolved beyond an experiment to become a legitimate marketing channel for mainstream advertisers. However, the mobile channels remains challenged in certain key areas such as certain industry vertical proof points and ROI.

This research focuses on the challenges and opportunities within mobile marketing and advertising in 2014 and beyond. The report includes market analysis, solution assessment, and forecasts 2014 - 2019. The report reviews existing display/UI methods as well as supporting systems and procedures. The report also evaluates the impact of next generation methods including the use of LTE Direct for location-based advertisements.

All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

Target Audience:

  • Traditional media outlets
  • Mobile network operators
  • Mobile platform developers
  • Mobile advertising networks
  • Marketing and advertising agencies
  • Smartphone and tablet manufacturers
  • Mobile search and content aggregators

Table of Contents

1.0 EXECUTIVE SUMMARY

2.0 OVERVIEW

  • 2.1 MOBILE ADVERTISING VALUE CHAIN
    • 2.1.1 ADVERTISERS
    • 2.1.2 MOBILE MEDIA AGENCIES AND BUYERS
    • 2.1.3 REAL-TIME MOBILE AD INVENTORY MARKETPLACES
    • 2.1.4 MOBILE AD NETWORKS
    • 2.1.5 MOBILE ADVERTISING PUBLISHERS AND DEVELOPERS
    • 2.1.6 MOBILE NETWORKS AND DEVICES
  • 2.2 MOBILE ADVERTISING MARKET SIZE AND GROWTH OUTLOOK 2014 - 2019
  • 2.3 MOBILE ADVERTISING IN CONTEXT
  • 2.4 TELECOM SUBSCRIBERS GLOBALLY IN 2014

3.0 MAJOR INFLUENCERS IN MOBILE ADVERTISING AND MARKETING

  • 3.1 EMERGENCE OF ADVANCED MOBILE INTERNET DEVICES AN TECHNOLOGY
  • 3.2 MOBILE MESSAGING, MOBILE SEARCH CRITICAL ADVERTISING TOOL
    • 3.2.1 SHORT MESSAGING SERVICE (SMS)
    • 3.2.2 MULTIMEDIA MESSAGING SERVICE (MMS)
  • 3.3 MOBILE EMAIL TO MOBILE MESSAGING
  • 3.4 MOBILE VIDEO AND APPS IS FASTEST GROWING CONTENT SECTOR
  • 3.5 LOCALIZED MOBILE ADS DRIVE KEY SALES IN SPECIFIC VERTICALS

4.0 MARKET STRUCTURE ANALYSIS

  • 4.1 MAJOR PLAYERS IN MOBILE ADVERTISEMENT INDUSTRY
    • 4.1.1 GOOGLE
    • 4.1.2 FACEBOOK
  • 4.2 MOBILE ADVERTISING REVENUE MARKET SHARE BY SPEND
  • 4.3 GOOGLE VS. FACEBOOK MOBILE ADVERTISEMENT MARKET SHARE ANALYSIS

5.0 COMPARATIVE ANALYSIS OF MOBILE LOCATION BASED ADVERTISING

  • 5.1 OVERVIEW OF LOCATION-BASED MARKETING (LBM)
  • 5.2 LBM TECHNOLOGIES IN MOBILE ADVERTISING
  • 5.3 LOCATION BASED ADVERTISEMENT VALUE CHAIN
  • 5.4 LOCATION, SEARCH, AND RETAIL ADVERTISING AND COMMERCE
  • 5.5 LOCATION BASED ADVERTISING ECOSYSTEM ANALYSIS
    • 5.5.1 MOBILE NETWORK OPERATORS
    • 5.5.2 APPLICATION PROVIDERS
    • 5.5.3 CONTENT PROVIDERS
    • 5.5.4 DEVICE MANUFACTURERS
    • 5.5.5 MERCHANTS AND LOCAL COMPANIES
    • 5.5.6 MOBILE SOFTWARE VENDORS
  • 5.6 GLOBAL LOCATION BASED MOBILE ADVERTISING SPENDING 2014 - 2019
  • 5.7 GLOBAL LOCAL MOBILE AD SPEND BY FORMAT 2014 - 2019

6.0 FUTURE OF MOBILE ADVERTISING

  • 6.1 MOBILE ADVERTISEMENT GLOBAL DEVELOPMENTS TO 2019
  • 6.2 ASIA CONTINUES AS GLOBAL GROWTH LEADER
  • 6.3 MOBILE MARKETING GROWTH IN EUROPE
  • 6.4 GROWTH OF MOBILE MARKETING SPEND IS A BIG CHALLENGE
  • 6.5 MOBILE ADVERTISING TAKES OVER: CASE IN POINT IS THE UK BY 2019
  • 6.6 UNITED STATES TO SEE STRONG GROWTH 2020
  • 6.7 FACEBOOK AND GOOGLE WILL ACCOUNT FOR INCREASINGLY LARGE SHARE
  • 6.8 MORE IN-APP ADVERTISING
  • 6.9 NEXT GENERATION ADVERTISING OVER CONNECTED DEVICES
  • 6.10 NEXT GENERATION PRESENCE AND LOCATION FOR ADVERTISING AND COMMERCE
  • 6.11 WEARABLE TECHNOLOGY AND MOBILE ADVERTISING
  • 6.12 EXPANSION OF MOBILE SOCIAL ADVERTISING AND COMMERCE
  • 6.13 PARTNERSHIP AND M&A IN MOBILE ADVERTISING INDUSTRY
    • 6.13.1 EXAMPLE: OPERA MEDIAWORKS
    • 6.13.2 EXAMPLE: MOBILE SCREEN OFFER IN CANADA'S CINEPLAX
  • 6.14 KEY CHALLENGES FOR MOBILE ADVERTISING

7.0 RECOMMENDATIONS FOR MOBILE ADVERTISERS

  • 7.1 ECONOMIC DOWNTURN EFFECTS ON MOBILE ADVERTISING
  • 7.2 IMMEDIATE MEASUREMENT OF SUCCESS ATTRACTS ADVERTISERS

8.0 APPENDIX

  • 8.1 ADVERTISING EXPENDITURE PER USER: ONLINE VS. MOBILE
  • 8.2 ADVERTISING EXPENDITURES IN TRADITIONAL MEDIA

List of Figures

  • Figure 1: Mobile Display Advertisement Methods
  • Figure 2: Mobile Search
  • Figure 3: Mobile Advertising Value Chain
  • Figure 4: Real-time Bidding for Advertisements
  • Figure 5: Global Smartphones Market Share 2014
  • Figure 6: Mobile Advertisement spending CAGR Globally 2014 - 2019
  • Figure 7: Mobile Internet User share by Region 2014
  • Figure 8: Global Mobile Data Usage 2014 - 2019
  • Figure 9: Share of Global Spending on Mobile Advertising by Ad Category
  • Figure 10: Google vs. Facebook Mobile Advertisement Market Share Analysis
  • Figure 11: Location based Advertisement Value Chain
  • Figure 12: Global Location based Mobile Advertising Spending 2014 - 2019
  • Figure 13: Growth of Global Mobile Advertising by Region 2014 - 2019
  • Figure 14: Facebook and Google's Growth 2014 - 2019
  • Figure 15: Opera Mediaworks's Advertising Global Campaigns

List of Tables

  • Table 1: Global Mobile Advertising Spending 2014-2019
  • Table 2: Global Advertising Spending 2014 - 2019
  • Table 3: Advertising Expenditure per Unique User Online vs. Mobile
  • Table 4: Telecom Subscribers Globally 2014
  • Table 5: Mobile Email Application by Industry Segment
  • Table 6: Mobile Content Consumption on iPhones and Smartphones
  • Table 7: Mobile Ad Revenue Share Globally by Company 2013 - 2014
  • Table 8: Google's Worldwide Advertising Revenue 2014 - 2019
  • Table 9: Facebook' Worldwide Advertising Revenue 2014 - 2019
  • Table 10: Mobile Advertising Market Share by Spend 2014 - 2019
  • Table 11: Global Local Mobile Ad Spend By Format 2014 - 2019
  • Table 12: UK's Advertising Revenue by Method 2014 - 2019
  • Table 13: United States Advertising Market Comparison
  • Table 14: Advertising Expenditure per User by Region
  • Table 15: Movie Theater Advertising
  • Table 16: Magazine Advertising
  • Table 17: Newspaper Advertising
  • Table 18: Outdoor Advertising
  • Table 19: Radio Advertising
  • Table 20: Television Advertising
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