市場調査レポート

コネクテッドカー:LTE・テレマティクスアプリケーションの市場・予測 (2015〜2020年)

Connected Vehicles: Market and Forecast for LTE and Telematics Applications 2015 - 2020

発行 Mind Commerce 商品コード 296692
出版日 ページ情報 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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コネクテッドカー:LTE・テレマティクスアプリケーションの市場・予測 (2015〜2020年) Connected Vehicles: Market and Forecast for LTE and Telematics Applications 2015 - 2020
出版日: 2015年06月04日 ページ情報: 英文 125 Pages
概要

コネクテッドカーはLTE技術の中で最も重要な革新領域の一つであり、交通システムに新たな次元を加える働きをします。ココネクテッドカーの基本的なソリューションとして、ナビゲーションやテレマティクス、インフォテインメントなどがあります。消費者の間ではコネクテッド技術をカスタマイズしたいという要望が強いですが、ドライバー側のセキュリティ意識の低さから、サイバー犯罪に巻き込まれる危険性があります。

当レポートでは、自動車におけるLTEおよびテレマティクスの技術、ソリューションおよび市場について調査しており、市場動向の分析、消費者の選好、将来の展望と予測などをまとめてお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

第3章 自動運転車産業におけるLTE技術の進化

第4章 世界のコネクテッドカー産業:技術別

  • 第四世代 (4G) セルラー通信
    • LONG TERM EVOLUTION (LTE)
    • LTE ADVANCED
  • その他の重要なセルラーデータ通信オプション
  • WIFIおよびWIMAX
  • M2M (機械間通信)

第5章 コネクテッドカーの主なコネクティビティ技術

  • IoT (モノのインターネット)
  • 組み込み型デバイス
  • LTE DIRECT
    • LTE DIRECT経由のP2Pサービス
    • 車両関連アプリケーションとLTE DIRECT
  • 短距離通信ソリューション
    • BLUETOOTH
    • その他の短距離通信技術
    • DSRC (専用短距離通信)
  • M2M通信
  • テレメトリーおよびテレマティクス
  • ワイヤレスデバイス
    • コネクテッドカー用に最適化されたデバイス
    • ワイヤレスOSの比較
  • コネクテッドカー管理に関するクラウドサービスのエコシステム

第6章 コネクテッドカー市場の概況

  • コネクテッドカーの概略
  • コネクテッドカー市場
  • コネクテッドカーのプラットフォーム・技術
  • コネクテッドカー市場の見通し
    • 地域別の出荷台数見通し (今後6年間分)
  • コネクテッドカーの市場収益額 (今後6年間分)
    • 関連サービス市場のシェア (今後6年間分)
    • コネクテッドカー関連の収益額:システム別 (今後6年間分)
  • コネクテッドカーのエコシステム

第7章 コネクテッドカー産業の分析

  • 自動車メーカー
    • GM
    • FORD
    • CHRYSLER
    • 本田技研工業
    • トヨタ自動車
    • 日産自動車
    • HYUNDAI
    • AUDI
    • BMW
  • テレマティクス・メーカー
    • SIRIUSXM
    • VERIZON
    • HARMAN
    • QUALCOMM
    • AMD
    • NVIDIA
    • TEXAS INSTRUMENTS
    • FREESCALE
    • NXP
  • 通信企業
    • VERIZON
    • AT&T
    • SPRINT
    • T-MOBILE

第8章 世界のコネクテッドカー市場:アプリケーション別

  • ナビゲーション
  • テレマティクス
  • インフォテインメント

第9章 コネクテッドカーのセキュリティ上の脆弱性

  • 脆弱点の分類
  • コネクテッドカーに関する、バリューチェーン上のサイバーセキュリティの一体化
  • コネクテッドカー用セキュリティベンダーの市場分析
  • クラウド支援型車両のセキュリティ
  • コネクテッドカーの将来的な脅威

第10章 事例分析

  • 最先端のドライバーシステムが未来の自動車業界を独占する
  • スマートフォンのコネクテッドカー上での機能
  • GM:"CAR PLAY" で競合他社に優位に立つ

第11章 将来展望と課題

  • システム上の課題
    • 組み込み型システムが切り開くコネクテッドカーへの道
    • スマートフォンによる制御/アプリ:コネクテッドカーの主な促進要因
    • テザリングの安定的成長
  • セキュリティ上の課題
  • 自動運転車のプライバシーの問題
  • 将来のアプリケーションおよびソリューション
    • 自動運転コネクテッドカー
    • 交通制御・回避
    • スマート安全機能

第12章 結論

  • ワイヤレスキャリア
  • ワイヤレスデバイスメーカー
  • アプリケーションディベロッパー
  • 自動車メーカー

第13章 付録

  • LTE技術・アーキテクチャー
  • LTEアーキテクチャーの詳細
  • IPマルチメディアサブシステム (IMS)

図表リスト

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目次

Connected vehicles represent one of the most important innovation areas for LTE technology, which also adds a new dimension for the transportation systems. Connected vehicle refers to the use of IoT and LTE technology in the car with the use of smartphones or other technologies typically manifest as handheld or wearable devices. The basic solutions involve: Navigation, Telematics and Infotainment.

This study reveals that consumers prefer on customized connected technology but with it comes the risk of security breaches. In fact some incidents have happened with connected vehicle because of drivers' lack of awareness on security as the same time cyber-criminals trap to the user.

Mind Commerce assesses the connected vehicle landscape, evaluates supporting technologies, and analyzes consumer preference with forecasting of future connected vehicles in major sectors. All purchases of Mind Commerce reports includes time with an expert analyst who will help you link key findings in the report to the business issues you're addressing. This needs to be used within three months of purchasing the report.

Target Audience:

  • Mobile network operators
  • Automobile manufacturers
  • Wireless device manufacturers
  • Network infrastructure providers
  • Application and content developers
  • Telematics and M2M service providers

Table of Contents

1.0 EXECUTIVE SUMMARY

2.0 INTRODUCTION

  • 2.1 OVERVIEW OF THE CONNECTED VEHICLE INDUSTRY IN LTE
  • 2.2 OVERVIEW
    • 2.2.1 GOALS AND OBJECTIVES
    • 2.2.2 AUDIENCE
    • 2.2.3 MENTIONED COMPANIES

3.0 EVOLUTION OF LTE TECHNOLOGY IN AUTOMATED CAR INDUSTRY

4.0 GLOBAL CONNECTED CARS MARKET BY TECHNOLOGY

  • 4.1 FOURTH GENERATION (4G) CELLULAR
    • 4.1.1 LONG TERM EVOLUTION (LTE)
    • 4.1.2 LTE ADVANCED
  • 4.2 OTHER NOTABLE CELLULAR DATA OPTIONS
  • 4.3 WIFI AND WIMAX
    • 4.3.1 WIFI
    • 4.3.2 WIMAX
  • 4.4 MACHINE-TO-MACHINE (M2M) COMMUNICATIONS
    • 4.4.1 CELLULAR DATA TRANSPORT OPTIONS FOR M2M
    • 4.4.2 GPRS (GENERAL PURPOSE RADIO SERVICE)
    • 4.4.3 1XRTT OR CDMA2000
    • 4.4.4 CDPD (CELLULAR DIGITAL PACKET DATA PROTOCOL)
    • 4.4.5 LTE FOR M2M

5.0 MAJOR CONNECTIVITY ON CONNECTED VEHICLES

  • 5.1 THE INTERNET OF THINGS (IOT)
  • 5.2 EMBEDDED DEVICES
  • 5.3 LTE DIRECT
    • 5.3.1 PEER-TO-PEER SERVICES VIA LTE DIRECT
    • 5.3.2 VEHICLE-RELATED APPLICATIONS AND LTE DIRECT
  • 5.4 SHORT-RANGE COMMUNICATION SOLUTIONS
    • 5.4.1 BLUETOOTH
    • 5.4.1 OTHER SHORT RANGE TECHNOLOGIES
    • 5.4.1 DEDICATED SHORT-RANGE COMMUNICATIONS (DSRC)
  • 5.5 MACHINE-TO-MACHINE (M2M) COMMUNICATIONS
  • 5.6 TELEMETRY AND TELEMATICS
  • 5.7 WIRELESS DEVICES
    • 5.7.1 DEVICES OPTIMIZED FOR CONNECTED VEHICLES
    • 5.7.2 WIRELESS OS COMPARISON
  • 5.8 CLOUD SERVICE ECOSYSTEM IN CONNECTED VEHICLE MANAGEMENT

6.0 CONNECTED CAR MARKET OVERVIEW

  • 6.1 INTRODUCTION TO CONNECTED VEHICLES
  • 6.2 CONNECTED VEHICLES MARKET
  • 6.3 CONNECTED VEHICLE PLATFORM AND TECHNOLOGIES
  • 6.4 OUTLOOK OF CONNECTED CAR BY 2020
    • 6.4.1 REGIONAL VIEW OF CONNECTED CAR SHIPMENTS 2015 - 2020
  • 6.5 REVENUE IN CONNECTED VEHICLE 2015-2020
    • 6.5.1 ASSOCIATED SERVICE MARKET SHARE 2015 - 2020
    • 6.5.2 CONNECTED CAR REVENUE BY SYSTEMS 2015 - 2020
  • 6.6 ECOSYSTEMS IN CONNECTED VEHICLE

7.0 CONNECTED VEHICLE INDUSTRY ANALYSIS

  • 7.1 AUTOMOBILE MANUFACTURERS
    • 7.1.1 GM
    • 7.1.2 FORD
    • 7.1.3 CHRYSLER
    • 7.1.4 HONDA
    • 7.1.5 TOYOTA
    • 7.1.6 NISSAN
    • 7.1.7 HYUNDAI
    • 7.1.8 AUDI
    • 7.1.9 BMW
  • 7.2 TELEMATICS MANUFACTURERS
    • 7.2.1 SIRIUSXM
    • 7.2.2 VERIZON
    • 7.2.3 HARMAN
    • 7.2.4 QUALCOMM
    • 7.2.5 AMD
    • 7.2.6 NVIDIA
    • 7.2.7 TEXAS INSTRUMENTS
    • 7.2.8 FREESCALE
    • 7.2.9 NXP
  • 7.3 TELECOM COMPANIES
    • 7.3.1 VERIZON
    • 7.3.2 AT&T
    • 7.3.3 SPRINT
    • 7.3.4 T-MOBILE

8.0 GLOBAL CONNECTED CARS MARKET BY APPLICATIONS

  • 8.1 NAVIGATION
  • 8.2 TELEMATICS
  • 8.3 INFOTAINMENT

9.0 SECURITY VULNERABILITIES IN CONNECTED VEHICLES

  • 9.1 CLASSIFICATION OF VULNERABLE POINTS
  • 9.2 VALUE CHAIN CYBER SECURITY INTEGRATION IN CONNECTED VEHICLE
  • 9.3 CONNECTED VEHICLE SECURITY VENDOR MARKET ANALYSIS
  • 9.4 CLOUD ASSISTED VEHICLE SECURITY
  • 9.5 FUTURE THREATS IN CONNECTED VEHICLES

10.0 CASE ANALYSIS

  • 10.1 ADVANCED DRIVER SYSTEM WILL DOMINATE THE AUTOMOBILE INDUSTRY BY 2030
  • 10.2 SMARTPHONE WILL TAKE THE PLACE OF CONNECTED VEHICLES
  • 10.3 GM'S "CAR PLAY" WILL BEAT ITS COMPETITORS BY 2016

11.0 FUTURE OUTLOOK AND CHALLENGES

  • 11.1 CHALLENGES IN SYSTEM
    • 11.1.1 EMBEDDED SYSTEMS WILL LEAD THE WAY FOR CONNECTED VEHICLES
    • 11.1.2 SMARTPHONE CONTROL/APPS IS THE KEY DRIVER FOR CONNECTED VEHICLE
    • 11.1.3 TETHERING WILL HAVE STEADY GROWTH
  • 11.2 CHALLENGES IN SECURITY
  • 11.3 PRIVACY CONCERNS IN AUTOMATED VEHICLES
  • 11.4 FUTURE APPLICATIONS AND SOLUTIONS
    • 11.4.1 AUTONOMOUS CONNECTED VEHICLES
    • 11.4.2 TRAFFIC CONTROL AND AVOIDANCE
    • 11.4.3 SMART SAFETY FEATURES

12.0 CONCLUSIONS

  • 12.1 WIRELESS CARRIERS
  • 12.2 WIRELESS DEVICE MANUFACTURERS
  • 12.3 APPLICATION DEVELOPERS
  • 12.4 AUTOMOBILE MANUFACTURERS

13.0 APPENDICES

  • 13.1 LTE TECHNOLOGY AND ARCHITECTURE
    • 13.1.1 LTE TECHNOLOGY
    • 13.1.2 LTE ADVANCED
    • 13.1.3 LTE INFRASTRUCTURE ELEMENTS AND ARCHITECTURE
  • 13.2 LTE ARCHITECTURE DETAILS
    • 13.2.1 SERVICE ARCHITECTURE
    • 13.2.2 LAYER 2 OF LTE
    • 13.2.3 DOWNLINK LOGICAL
    • 13.2.4 UPLINK LOGICAL
    • 13.2.5 MOBILITY ACROSS ENBS
  • 13.3 IP MULTIMEDIA SUBSYSTEM (IMS)
    • 13.3.1 IMS PLANES
    • 13.3.2 IMS ELEMENTS
    • 13.3.3 SERVICE CONTINUITY FOR VOICE OVER LTE (VOLTE)

Figures

  • Figure 1: Connected vehicle deployment status in Major Region
  • Figure 2: Evolution of LTE Technology in Automated Car
  • Figure 3: Deployment Services for Connected Service in Car
  • Figure 4: Technological Advancement 1G-4G LTE Advanced
  • Figure 5: Essential Elements of M2M
  • Figure 6: Pre-LTE Cellular Data Options for M2M
  • Figure 7: Cloud service in connected Vehicles
  • Figure 8: Major Elements of Connected Car
  • Figure 9: Worldwide Connected Cars on Road
  • Figure 10: Global Connected Car Shipment vs. Total Shipments
  • Figure 11: Connected Vehicle Platform and Technologies
  • Figure 12: Outlook of Connected car by 2020
  • Figure 13: Regional Forecast Connected Auto Shipments 2015 - 2020
  • Figure 14: Connected Car Service Market Revenue 2015 - 2020 4
  • Figure 15: Connected Car Revenue by System 2015 - 2020
  • Figure 16: Connected Vehicles Ecosystem
  • Figure 17: Onstar by GM
  • Figure 18: Ford's Sync System
  • Figure 19: UConnect by Chrysler
  • Figure 20: HondaLink
  • Figure 21: Toyota Safety Connect
  • Figure 22: Toyota BeSpoke
  • Figure 23: Nissan Leaf Telematics
  • Figure 24: Hyundai's Bluelink
  • Figure 25: Audi TT Interior Cluster
  • Figure 26: BMW Connected Drive
  • Figure 27: Navigation System in Connected Vehicles
  • Figure 28: Telematics Feature Evolution 2010 - 2020
  • Figure 29: Infotainment Architecture in Connected Vehicles
  • Figure 30: Vulnerabilities in Connected Car Security
  • Figure 31: Value Chain Cyber Security Integration in Connected Vehicles
  • Figure 32: Connected Vehicle Security Vendor Market Analysis
  • Figure 33: Cloud Assisted Vehicle Security
  • Figure 34: Future Threats in Connected Vehicles
  • Figure 35: Opportunities in Autonomous Cars by Advance Driving Systems
  • Figure 36: Connection via M2M in Connected Vehicles 2015 - 2020
  • Figure 37: CarPlay by Chevrolet
  • Figure 38: Embedded System in Vehicles
  • Figure 39: Smartphone Based Connected Vehicle Shipments 2015 - 2020
  • Figure 40: System Market Share Connected Vehicles by 2020
  • Figure 41: LTE E-UTRAN Infrastructure Network Elements
  • Figure 42: LTE EPC Infrastructure Network Elements
  • Figure 43: Understanding LTE Network Elements and Channels
  • Figure 44: IP Multimedia Subsystem (IMS) Planes
  • Figure 45: IMS Topology Model
  • Figure 46: Service Centralized and Continuity Application Server

Tables

  • Table 1: Service Market Revenue in Connected Cars 2015 - 2020
  • Table 2: Automobile Manufacturer Connected Vehicle Market Share
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