表紙
市場調査レポート

モバイル位置情報マーケティングソリューション分析・市場予測

Mobile Location-based Marketing Solutions Analysis and Market Forecast 2013-2018

発行 Mind Commerce 商品コード 289607
出版日 ページ情報 英文 174 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
詳細については [お問い合わせ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Back to Top
モバイル位置情報マーケティングソリューション分析・市場予測 Mobile Location-based Marketing Solutions Analysis and Market Forecast 2013-2018
出版日: 2013年11月11日 ページ情報: 英文 174 Pages
概要

位置情報マーケティング(LBM)は、モバイルディスプレイバナー広告、有料検索広告およびその他の広告形態をPOSの近接ロケーション内でユーザー端末に直接提供するモバイルマーケティングの形態です。モバイル位置情報広告は2018年までにモバイル広告収益全体のおよそ65%へ拡大する見込みです。LBMは2020年までに150%拡大すると予測され、また位置情報広告は産業平均の0.4%と比較して2倍のCTR(クリック率)を生み出す見込みです。

当レポートでは、位置情報マーケティング(LBM)市場、エコシステム、企業および収益予測を分析しており、モバイルロケーション検索、クーポンおよび近接ソリューションプロバイダーの詳細分析、最新のLBM技術、市場導入動向、消費者支出およびエコシステム企業の融合した役割の把握、LBSデバイスのモバイルOSシェアの特定、世界のLBM収益、地域別の収益、検索vs.ディスプレイ広告別の貢献、および広告フォーマット別の市場シェアなどを、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 位置情報マーケティング(LBM)の概要

  • 広告vs.マーケティング
  • 位置情報マーケティング(LBM)とは?
  • LBM技術
  • LBMチャネルおよび比較分析
  • 位置情報マーケティングのバリューチェーン
  • 近年の産業発展
  • 位置情報検索はどのようにLBMに役立つか?

第3章 エコシステムの分析

  • モバイルネットワークオペレーター
  • アプリケーションプロバイダー
  • コンテンツプロバイダー
  • デバイスメーカー
  • マーチャント・ローカル企業
  • モバイルソフトウェアベンダー

第4章 位置情報クーポンソリューションの分析

  • COUPIES
    • COUPIESとは?
    • 何をするのか?
    • COUPIESの機能
    • COUPIESの強み
    • ブランドのメリット
  • GROUPON
    • GROUPONとは?
    • 何をするのか?
    • GROUPONの機能
    • GROUPONの強み
    • ブランドのメリット
  • VOUCHERCLOUD
    • VOUCHERCLOUD とは?
    • 何をするのか?
    • VOUCHERCLOUD の機能
    • VOUCHERCLOUD の強み
    • ブランドのメリット
  • YOURBANDEALS
    • YOURBANDEALSとは?
    • 何をするのか?
    • YOURBANDEALSの機能
    • YOURBANDEALSの強み
    • ブランドのメリット
  • YOWZA
    • YOWZAとは?
    • 何をするのか?
    • YOWZAの機能
    • YOWZAの強み
    • ブランドのメリット

第5章 モバイルローカル検索ソリューション分析

  • MOBILE COMMERCE (THE COMPANY)
    • MOBILE COMMERCEとは?
    • 何をするのか?
    • MOBILE COMMERCEの機能
    • MOBILE COMMERCEの強み
    • ブランドのメリット
  • YELP
    • YELPとは?
    • 何をするのか?
    • YELPの機能
    • YELPの強み
    • ブランドのメリット
  • QYPE
    • QYPEとは?
    • 何をするのか?
    • QYPEの機能
    • QYPEの強み
    • ブランドのメリット

第6章 近接モバイルマーケティングソリューションの分析

  • NEOMEDIA
    • NEOMEDIAとは?
    • 何をするのか?
    • ブランドのメリット
  • PROXAMA
    • PROXAMA とは?
    • 何をするのか?
    • PROXAMA の強み
    • ブランドのメリット
  • PROXIMUS MOBILITY
    • PROXIMUS MOBILITYとは?
    • 何をするのか?
    • PROXIMUS MOBILITYの強み
  • SCANBUY
    • SCANBUYとは?
    • 何をするのか?
    • SCANBUYの強み

第7章 市場予測

  • 位置情報サービス(LBS)収益の市場シェア
  • 位置情報検索デバイス:モバイルOS別
  • 世界のモバイルLBM収益
  • モバイルLBM収益の地域別内訳
  • モバイルLBM収益:モバイル検索vs.ディスプレイ別
  • モバイルLBM収益:広告フォーマット別

第8章 結論・提言

  • 結論
  • 提言

付録:ロケーション技術

図表リスト

目次

Location-Based Marketing (LBM) is a form of mobile marketing that delivers mobile display banner ads, paid search ads, and other forms of ads directly to user handsets often within proximity of point-of-sale (POS) location.

Mobile location based advertising is also increasing and will be almost 65% of total mobile advertising revenue by 2018. LBM is expected to grow 150% by 2020 and location based ad will generate double CTR comparing industry average of 0.4%.

Market growth is fueled by multipurpose use of smart phones & tablet devices such as shopping, entertainment, social networking, mobile commerce etc. Stakeholders' openness toward adopting mobile LBM technology outweighs other growth factors.

This research analyzes the LBM market, ecosystem, market players, and revenue forecast 2013 - 2018.

Report Benefits:

  • In depth analysis of mobile location search, coupon and proximity solution providers
  • Understand how mobile marketing is a bridge to mobile commerce and the role of location in both
  • Understand the latest LBM technology, market adoption trend, consumer spending and merged role of ecosystem players
  • Identify emerging OSS and monitoring technologies driving continuous presence/location data from carriers that can be leveraged for mobile marketing
  • Identify mobile OS share of LBS devices, global LBM revenue, regional revenue, search vs. display ads wise contribution and market share by ad formats

Companies in Report:

  • Apple
  • AT&T
  • Coupies
  • Foursquare
  • Google
  • Groupon
  • Mobile Commerce
  • NeoMedia
  • Proxama
  • Proximus Mobility
  • Qype
  • Samsung
  • Scanbuy
  • Shopkick
  • Verizon
  • Vodafone
  • Vouchercloud
  • Yahoo
  • Yelp
  • YourbanDeals
  • Yowza

Table of Contents

1.0. INTRODUCTION

2.0. LOCATION BASED MARKETING (LBM) OVERVIEW

  • 2.1. ADVERTISING VS. MARKETING
  • 2.2. WHAT IS LOCATION-BASED MARKETING (LBM)?
  • 2.3. LBM TECHNOLOGIES
  • 2.4. LBM CHANNEL AND COMPARATIVE ANALYSIS
  • 2.5. LOCATION-BASED MARKETING VALUE CHAIN
  • 2.6. LATEST INDUSTRY DEVELOPMENTS
  • 2.7. HOW IS LOCATION-BASED SEARCH HELPING LBM?

3.0. ECOSYSTEM ANALYSIS

  • 3.1. MOBILE NETWORK OPERATORS
  • 3.2. APPLICATION PROVIDERS
  • 3.3. CONTENT PROVIDERS
  • 3.4. DEVICE MANUFACTURERS
  • 3.5. MERCHANTS AND LOCAL COMPANIES
  • 3.6. MOBILE SOFTWARE VENDORS

4.0. LOCATION BASED COUPON SOLUTION ANALYSIS

  • 4.1. COUPIES
    • 4.1.1. WHAT IS COUPIES?
    • 4.1.2. WHAT DO THEY DO?
    • 4.1.3. COUPIES FUNCTIONALITY
    • 4.1.4. STRENGTH OF COUPIES
    • 4.1.5. BENEFITS FOR BRANDS
  • 4.2. GROUPON
    • 4.2.1. WHAT IS GROUPON?
    • 4.2.2. WHAT DO THEY DO?
    • 4.2.3. GROUPON FUNCTIONALITY
    • 4.2.4. GROUPON STRENGTHS
    • 4.2.5. BENEFITS FOR BRAND
  • 4.3. VOUCHERCLOUD
    • 4.3.1. WHAT IS VOUCHERCLOUD?
    • 4.3.2. WHAT DOES VOUCHERCLOUD DO?
    • 4.3.3. VOUCHERCLOUD FUNCTIONALITY
    • 4.3.4. VOUCHERCLOUD STRENGTHS
    • 4.3.5. BENEFITS FOR BRANDS
  • 4.4. YOURBANDEALS
    • 4.4.1. WHAT IS YOURBANDEALS?
    • 4.4.2. WHAT DO THEY DO?
    • 4.4.3. YOURBEANDEALS FUNCTIONALITY
    • 4.4.4. YOURBANDEALS STRENGTHS
    • 4.4.5. BENEFITS FOR BRANDS
  • 4.5. YOWZA
    • 4.5.1. WHAT IS YOWZA?
    • 4.5.2. WHAT DO THEY DO?
    • 4.5.3. YOWZA FUNCTIONALITY
    • 4.5.4. YOWZA STRENGTHS
    • 4.5.5. BENEFITS FOR BRANDS

5.0. MOBILE LOCAL SEARCH SOLUTION ANALYSIS

  • 5.1. MOBILE COMMERCE ( THE COMPANY)
    • 5.1.1. WHAT IS MOBILE COMMERCE?
    • 5.1.2. WHAT DO THEY DO?
    • 5.1.3. MOBILE COMMERCE FUNCTIONALITY
    • 5.1.4. MOBILE COMMERCE
    • 5.1.5. BENEFITS FOR BRANDS
  • 5.2. YELP
    • 5.2.1. WHAT IS YELP?
    • 5.2.2. WHAT DO THEY DO?
    • 5.2.3. YELP FUNCTIONALITY
    • 5.2.4. YELP STRENGTHS
    • 5.2.5. BENEFITS FOR BRAND
  • 5.3. QYPE
    • 5.3.1. WHAT IS QYPE?
    • 5.3.2. WHAT DO THEY DO?
    • 5.3.3. QYPE FUNCTIONALITY
    • 5.3.4. QYPE STRENGTHS
    • 5.3.5. BENEFIT FOR BRANDS

6.0. PROXIMITY MOBILE MARKETING SOLUTION ANALYSIS

  • 6.1. NEOMEDIA
    • 6.1.1. WHAT IS NEOMEDIA?
    • 6.1.2. WHAT DO THEY DO?
    • 6.1.3. BENEFITS FOR BRANDS
  • 6.2. PROXAMA
    • 6.2.1. WHAT IS PROXAMA?
    • 6.2.2. WHAT DO THEY DO?
    • 6.2.3. PROXAMA STRENGTHS
    • 6.2.4. BENEFITS FOR BRANDS
  • 6.3. PROXIMUS MOBILITY
    • 6.3.1. WHAT IS PROXIMUS MOBILITY?
    • 6.3.2. WHAT DO THEY DO?
    • 6.3.3. PROXAMA STRENGTHS
  • 6.4. SCANBUY
    • 6.4.1. WHAT IS SCANBUY?
    • 6.4.2. WHAT DO THEY DO?
    • 6.4.3. SCANBUY STRENGTHS

7.0. MARKET FORECAST

  • 7.1. LOCATION BASED SERVICE (LBS) REVENUE MARKET SHARE 2013 - 2018
  • 7.2. LOCATION-BASED SEARCH DEVICES BY MOBILE OS 2013
  • 7.3. GLOBAL MOBILE LBM REVENUE 2013-2018
  • 7.4. REGIONAL DISTRIBUTION OF MOBILE LBM REVENUE 2013 - 2018
  • 7.5. MOBILE LBM REVENUE BY MOBILE SEARCH VS. DISPLAY 2013-2018
  • 7.6. MOBILE LBM REVENUE BY AD FORMAT 2013 - 2018

8.0. CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS

  • 8.1. CONCLUSIONS
    • 8.1.1. LBM IS A BRIDGE TO MOBILE COMMERCE
    • 8.1.2. LBM AND MOBILE COMMERCE: A CONTINUUM OF OPPORTUNITIES
  • 8.2. RECOMMENDATIONS
    • 8.2.1. MOBILE NETWORK OPERATORS
    • 8.2.2. INFRASTRUCTURE PROVIDERS
    • 8.2.3. WIRELESS DEVICE AND OS PROVIDERS
    • 8.2.4. RETAILERS

Appendix: Location Technologies

List of Graphs

  • Figure 1: Differences between Advertising and Marketing
  • Figure 2: Location-based Marketing Value Chain
  • Figure 3: Technology and Mobile Data Collection Model
  • Figure 4: COUPIE Functionality
  • Figure 5: Groupon One Touch Solution Interface
  • Figure 6: Vouchercloud Discount Coupons
  • Figure 7: YourbanDeals Location Finder Application
  • Figure 8: Yowza Promotional Deal
  • Figure 9: Monetized Search vs. Display to Search
  • Figure 10: Top Mobile Search by Category
  • Figure 11: Top 20 Mobile Search Terms
  • Figure 12: Yelp Interactive Map
  • Figure 13: Qype Location Finder
  • Figure 14: NeoMedia Barcode
  • Figure 15: Proxama Services
  • Figure 16: Proxama Comparison Dashboard
  • Figure 17: Scanbuy Barcode Reader
  • Figure 18: LBS ROI Share among Region 2013
  • Figure 19: Mobile OS Share of LBS Devices
  • Figure 20: Global Mobile Location Based Marketing Revenue 2013 - 2018
  • Figure 21: Mobile LBM Revenue by Mobile Search vs. Display 2013-2018

List of Tables

  • Table 1: Comparison of LBM Channels
  • Table 2: Regional Mobile LBM Revenue ($B) 2013 - 2018
  • Table 3: Mobile LBM Revenue by Ad Format ($M) 2013 - 2018
Back to Top