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市場調査レポート

世界のLTEブロードキャスト市場:ポスト4Gにおけるモバイルビデオ・TVのゲームチェンジャー

LTE Broadcast: Global Market Game Changer for Mobile Video and TV in the post-4G World

発行 Mind Commerce 商品コード 274760
出版日 ページ情報 英文 57 Pages
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世界のLTEブロードキャスト市場:ポスト4Gにおけるモバイルビデオ・TVのゲームチェンジャー LTE Broadcast: Global Market Game Changer for Mobile Video and TV in the post-4G World
出版日: 2013年07月01日 ページ情報: 英文 57 Pages
概要

LTE対応の広帯域幅の採用によって、ビデオのダウンロード・ストリームが容易になりました。モバイル通信、特にスマートフォン、タブレットおよびその他のワイヤレスデバイスは、近年大幅に普及していますが、データ消費量は比較的低いままです。しかし、ビデオを利用するわずか10%のモバイル加入者で、ネットワーク容量需要の50%が占められています。

当レポートでは、世界のLTEブロードキャスト市場について分析し、ビデオ・データ予測、ベンダー・ソリューション分析、モバイルビデオ・TVの促進因子、およびモバイルビデオの市場方向性と将来についてまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • モバイルビデオ・ビデオオンデマンド(VOD)の市場促進因子
  • LTEブロードキャスト規格、機能性およびメリット
  • LTEブロードキャストを用いたマルチキャストビデオ
  • LTE世界におけるビデオユーザー経験
  • LTE上のブロードキャストTV
    • TV放送エコシステム
    • キャリア
    • 新LTEデバイス上の放送
    • サードパーティー・コンテンツプロバイダーの役割
    • 課金方法
    • スペクトル利用
    • 結論
  • モバイルビデオ広告
    • YouTubeモバイルビデオ広告

第3章 LTEブロードキャストベンダー・ソリューション

  • ERICSSON
    • 使命/展望
    • サービス
    • 戦略
    • 活動
    • LTE放送ソリューションパッケージ
    • ソリューション分析
  • ALCATEL-LUCENT
    • SWOT分析
    • 放送ソリューションパッケージ
    • ソリューション分析
  • ALCATEL-LUCENT
    • 放送ソリューションパッケージ
    • ソリューション分析
  • HUAWEI
    • 放送ソリューションパッケージ
    • ソリューション分析
  • LTEにおけるビデオ向け課題
    • 高速データ・バッテリー利用
  • ビデオ通話

第4章 モバイルビデオ市場分析

  • モバイルビデオ広告
    • オーバーザトップ(OTT)ベンダーの役割
    • 広告代理店
  • 市場分析
  • 地域
    • 世界
    • 欧州
    • 米国市場
    • アジア
    • 中東・アフリカ
  • モバイルビデオ市場:分類別
    • 付加価値サービスとしてのビデオ
    • モバイルTV加入

第5章 サマリーと提言

  • キャリアへの提言
  • ネットワークインフラビデオへの提言
  • コンテンツアグリゲーターへの提言

図表

目次

With the introduction of LTE-enabled high bandwidth, video has become easier to download and stream. While mobile communications, particularly smartphones, tablets, and other wireless devices have gained significant penetration in recent years, data consumption remains relatively low. However, it is important to note that with only about ten percent of mobile subscribers using video, it represents a demand on network capacity of 50%.

Video in a 3G is clearly a drain on capacity going forward and drives the need for 4G. With the LTE being deployed, Over-the-Top (OTT) providers are expected to see more usage of their video services and they already started to get ready for it. However, smart mobile network operators will also become much more proactive in terms of their own video offerings as concerns over capacity diminish.

We are now witnessing a reduction in the data service plans from carriers and the competition in the telecommunication market is working for the consumer's favor. The new fourth generation (4G) wireless technologies such as Long Term Evolution (LTE) offer sufficient performance to support IP based streaming video and multimedia services to a large number of consumers simultaneously, with a quality that most will find attractive.

Mind Commerce expects that the consumer behavior in the LTE era will evolve as streaming video and downloads becomes much more. LTE offers high speed data rates and better Quality of Service (QoS). This research evaluates video in LTE-enabled applications, carrier optimization, and business opportunities including new revenue streams. This report also analyzes the technical and business impacts and opportunities of LTE Broadcast introduction. This includes vendor solutions, case studies, market analysis, and forecasts.

Report Benefits:

  • Video and data forecasts
  • Vendor and solution analysis
  • Understand the drivers for mobile video and TV
  • Identify market direction and future of mobile video

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

2.0. INTRODUCTION

  • 2.1. MARKET DRIVERS FOR MOBILE VIDEO AND VIDEO-ON-DEMAND (VOD)
  • 2.2. LTE BROADCAST STANDARDS, FUNCTIONALITY AND BENEFITS
  • 2.3. MULTICAST VIDEO USING LTE BROADCAST
  • 2.4. THE VIDEO USER EXPERIENCE IN LTE WORLD
  • 2.5. BROADCAST TV OVER LTE
    • 2.5.1. TV BROADCAST ECOSYSTEM
    • 2.5.2. CARRIERS
    • 2.5.3. BROADCAST OVER NEW LTE DEVICES
    • 2.5.4. THIRD PARTY AND CONTENT PROVIDER ROLE
    • 2.5.5. CHARGING METHODS
    • 2.5.6. SPECTRUM USAGE
    • 2.5.7. CONCLUSION
  • 2.6. MOBILE VIDEO ADVERTISING
    • 2.6.1. YOUTUBE MOBILE VIDEOS ADVERTISING

3.0. LTE BROADCAST VENDORS AND SOLUTIONS

  • 3.1. ERICSSON
    • MISSION/VISION
    • SERVICES
    • STRATEGY
    • ACTIVITIES
    • 3.1.1. ERICSSON LTE BROADCAST SOLUTION PACKAGE
    • 3.1.2. SOLUTION ANALYSIS
  • 3.2. ALCATEL-LUCENT
    • 3.2.2. ALCATEL LUCENT SWOT ANALYSIS
    • 3.2.3. ALCATEL-LUCENT BROADCAST SOLUTION PACKAGE
    • 3.2.4. THE SOLUTION ANALYSIS
  • 3.3. QUALCOMM
    • 3.3.1. QUALCOMM BROADCAST SOLUTION PACKAGE
    • 3.3.2. SOLUTION ANALYSIS
  • 3.4. HUAWEI
    • 3.4.1. HUAWEI BROADCAST SOLUTION PACKAGE
    • 3.4.2. SOLUTION ANALYSIS
  • 3.5. CHALLENGES FOR VIDEO IN LTE
    • 3.5.1. HIGH SPEED DATA AND BATTERY USAGE
  • 3.6. VIDEO CALLING

4.0. MOBILE VIDEO MARKET ANALYSIS

  • 4.1. MOBILE VIDEO ADVERTISING
    • 4.1.1. OVER-THE-TOP VENDORS ROLE
    • 4.1.2. ADVERTISING AGENCIES
  • 4.2. MARKET ANALYSIS 2013-2018
  • 4.3. REGIONAL
    • 4.3.1. GLOBALLY
    • 4.3.2. EUROPE
    • 4.3.3. USA MARKET
    • 4.3.4. ASIA
    • 4.3.5. MIDDLE EAST & AFRICA
  • 4.4. MOBILE VIDEO MARKET BY CATEGORY
    • 4.4.1. VIDEO AS VALUE ADDED SERVICE
    • 4.4.2. MOBILE TV SUBSCRIPTIONS

5.0. SUMMARY AND RECOMMENDATIONS

  • 5.1. CARRIER RECOMMENDATIONS
  • 5.2. NETWORK INFRASTRUCTURE VENDOR RECOMMENATIONS
  • 5.3. CONTENT AGGREGATOR RECOMMENDATIONS

Figures

  • Figure 1: Worldwide Mobile Data Usage
  • Figure 2: TV broadcast over LTE Ecosystem
  • Figure 3: HD Devices Multiply Traffic
  • Figure 4: Video Quality and Video Advertising
  • Figure 5 Role of 3rd Party Software Vendors in Video Quality
  • Figure 6: Overall Subscriber Revenues from Video on Demand
  • Figure 7: 2012 to 2017 Video-on-Demand Revenue
  • Figure 8: Global Spending (in U.S. $ billions) on Mobile Advertising and Marketing, 2012, 2015 and 2020
  • Figure 9: Global Spending (in U.S. $ billions) on Mobile Marketing and Advertising by Type of Ad, 2012, 2016 and 2020
  • Figure 10: Global Video Revenues 2013-2018 ($USD Millions)
  • Figure 11: European Market Mobile Video Revenues 2013-2018
  • Figure 12: European market mobile video revenues 2013-2018 (Chart)
  • Figure 13: US Mobile Video Market 2013-2018 ($ USD millions)
  • Figure 14: Asia Mobile Video Market 2013-2018 ($ USD millions)
  • Figure 14: Asia Mobile Video Market 2013-2018 ($ USD millions)
  • Figure 16: US vs. Europe in Mobile Advertising
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