無料レポート プレゼントキャンペーン 実施中 : メールサービスに新規登録いただいた方にご用意した無料レポートをご提供

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

テレフォニーAPI:エコシステム・バリューチェーン・ビジネスモデル・市場機会

Telephony Application Programmer Interface (API): Ecosystem, Value-chain, Business Models and Market Opportunities

発行 Mind Commerce 商品コード 270036
出版日 ページ情報 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
テレフォニーAPI:エコシステム・バリューチェーン・ビジネスモデル・市場機会 Telephony Application Programmer Interface (API): Ecosystem, Value-chain, Business Models and Market Opportunities
出版日: 2013年05月07日 ページ情報: 英文 39 Pages

当商品の販売は、2017年03月14日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、テレフォニー(テレコム)APIベースのアプリケーション・サービス市場の現況、課題、機会および将来の見通しについて調査し、エコシステム、バリューチェーンおよび企業の分析、主要テレフォニーAPI企業のSWOT分析、近年のM&A活動評価と潜在的買収対象を特定するなど、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • API(アプリケーションプログラムインターフェース)とは?
  • テレフォニーAPIとは?
  • テレフォニーAPIのタイプ

第3章 テレフォニーAPI市場

  • テレフォニーAPIの促進因子
  • APIアプリケーションの利用例/アプリケーション
  • アドレッサブル市場
  • 現在の市場

第4章 テレフォニーAPIのビジネスモデル

  • モデル1
  • モデル2
  • モデル3

第5章 テレフォニーAPIのエコシステム・バリューチェーン

  • APIマネジメント・アグリゲーターの役割
  • コアAPI管理のためのAPIアグリゲーター企業

第6章 主要API企業

  • 2600 HZ
  • CALLFIRE
  • PLIVO
  • TROPO
  • TWILIO
  • URBAN AIRSHIP

第7章 APIマネジメント

  • LAYER
  • MASHERY

第8章 API企業の比較分析

第9章 API企業の買収

第10章 潜在的買収企業

  • キャリアインフラプロバイダー
  • ポータル
  • サービスビューロー企業
  • 技術企業

第11章 潜在的買収

  • APIGEE
  • URBAN AIRSHIP
  • VOXEO
  • 非専門APIマネジメント企業

第12章 テレフォニーAPIの将来

  • キャリアおよびテレフォニーAPIの将来
  • 企業にメリットとなるテレフォニーAPIのエコシステム
  • API産業における整理統合
目次

Abstract

Overview:

The use of telephony API's (telecom API) enables data dissemination to third parties over a defined interface, protocols, and procedures. Telecom networks inherently contain a lot of data for and about users, devices, usage, behaviors, status, and configuration.

Much of the data is unstructured or so called Big Data. Rather than dealing with a literal sea of data, API's allow the consuming entity (business, application, etc.) to obtain only the most relevant data and hence realize it as meaningful information. Telephony APIs capitalize on existing network infrastructure and capabilities to create a vast array of business opportunities for carriers worldwide.

This research evaluates the current market, challenges, opportunities, and future prospects for telephony API based applications and services. The report analyzes the ecosystem, value-chain and players. The report includes a SWOT analysis of major telephony API companies. It also includes an assessment of recent M&A activity along with identification of potential acquisition targets.

This report includes:

  • Telephony API business model analysis
  • Vision for the future of telephony API marketplace
  • Analysis of the role and importance of API aggregators
  • Evaluation of the telephony API marketplace, drivers, and future prospects
  • Analysis of industry M&A including potential acquiring companies and acquisition targets
  • SWOT analysis of major telephony API players including: 2600 Hz, Callfire, Plivo, Tropo, Twilio, Urban Airship, and Voxeo

Key Findings:

  • Core telephony API types are Presence, Location, SDM, and SCM
  • It will become increasingly difficult to remain a pure-play API company
  • The API management/aggregation function s becoming critically import to the industry
  • The telephony API marketplace is undergoing consolidation and will continue through 2016
  • The best API companies are those that differentiate and/or provide a key role in the ecosystem
  • Users of telephony API data are enterprise and technology companies as well as the network operators

Target Audience:

  • API Aggregators
  • Investment Firms
  • Application Developers
  • Mobile Device Vendors
  • Mobile Network Carriers
  • Service Bureau Companies
  • Wireless Infrastructure Vendors
  • Telecom Managed Service Providers

Table of Contents

1.0 EXECUTIVE SUMMARY

2.0 INTRODUCTION

  • 2.1 WHAT IS AN API?
  • 2.2 WHAT ARE TELEPHONY API'S?
  • 2.3 TELEPHONY API TYPES
    • 2.3.1 MESSAGING API'S
    • 2.3.2 LOCATION
    • 2.3.3 PAYMENTS
    • 2.3.4 VOICE/SPEECH
    • 2.3.5 SUBSCRIBER DATA MANAGEMENT AND IDENTITY

3.0 MARKET FOR TELEPHONY API'S

  • 3.1 DRIVERS FOR TELEPHONY API'S
  • 3.2 API APPLICATION USE CASES/APPLICATIONS
    • 3.2.1 PERSONAL INFORMATION MANAGEMENT AND COMMUNICATIONS
    • 3.2.2 RETAIL SHOPPING
    • 3.2.3 CLOUD STORAGE/ACCESS
    • 3.2.4 FRIEND FINDER
    • 3.2.5 INTERNET OF THINGS
  • 3.3 ADDRESSABLE MARKET
  • 3.4 CURRENT MARKET

4.0 TELEPHONY API BUSINESS MODELS

  • 4.1 MODEL ONE
  • 4.2 MODEL TWO
  • 4.3 MODEL THREE

5.0 THE TELEPHONY API ECOSYSTEM AND VALUE CHAIN

  • 5.1 API MANAGEMENT AND THE ROLE OF AGGREGATORS
    • 5.1.1 THE ROLE OF AGGREGATORS
    • 5.1.2 CASE EXAMPLE: LOCATION
    • 5.1.3 CASE EXAMPLE: IDENTITY
  • 5.2 API AGGREGATOR COMPANIES TO MANAGE CORE APIS
    • 5.2.1 PRESENCE DETECTION DATA
    • 5.2.2 LOCATION DETERMINATION DATA
    • 5.2.3 SERVICE CONFIGURATION MANAGEMENT (SCM)
    • 5.2.4 SUBSCRIBER DATA MANAGEMENT (SDM)

6.0 LEADING API COMPANIES

  • 6.1 2600 HZ
    • 6.1.1 STRENGTHS
    • 6.1.2 WEAKNESSES
    • 6.1.3 OPPORTUNITIES
    • 6.1.4 THREATS
  • 6.2 CALLFIRE
    • 6.2.1 STRENGTHS
    • 6.2.2 WEAKNESSES
    • 6.2.3 OPPORTUNITIES
    • 6.2.4 THREATS
  • 6.3 PLIVO
    • 6.3.1 STRENGTHS
    • 6.3.2 WEAKNESSES
    • 6.3.3 OPPORTUNITIES
    • 6.3.4 THREATS
  • 6.4 TROPO
    • 6.4.1 STRENGTHS
    • 6.4.2 WEAKNESSES
    • 6.4.3 OPPORTUNITIES
    • 6.4.4 THREATS
  • 6.5 TWILIO
    • 6.5.1 STRENGTHS
    • 6.5.2 WEAKNESSES
    • 6.5.3 OPPORTUNITIES
    • 6.5.4 THREATS
  • 6.6 URBAN AIRSHIP
    • 6.6.1 STRENGTHS
    • 6.6.2 WEAKNESSES
    • 6.6.3 OPPORTUNITIES
    • 6.6.4 THREATS
  • 6.7 VOXEO
    • 6.7.1 STRENGTHS
    • 6.7.2 WEAKNESSES
    • 6.7.3 OPPORTUNITIES
    • 6.7.4 THREATS

7.0 API MANAGEMENT

  • 7.1 LAYER 7
  • 7.2 MASHERY

8.0 API COMPANY COMPARATIVE ANALYSIS

9.0 API COMPANY ACQUISITIONS

10.0 POTENTIAL ACQUIRING COMPANIES

  • 10.1 CARRIER INFRASTRUCTURE PROVIDERS
    • 10.1.1 ALCATEL-LUCENT
    • 10.1.2 ERICSSON
    • 10.1.3 NOKIA SIEMENS NETWORKS
  • 10.2 PORTALS
    • 10.2.1 YAHOO!
  • 10.3 SERVICE BUREAU COMPANIES
    • 10.3.1 IBM
    • 10.3.2 NEUSTAR
    • 10.3.3 SYNIVERSE
    • 10.3.4 TRANSACTION NETWORK SERVICES (TNS)
  • 10.4 TECHNOLOGY COMPANIES
    • 10.4.1 CA TECHNOLOGIES
    • 10.4.2 INTEL

11.0 POTENTIAL ACQUISITIONS

  • 11.1 APIGEE
    • 11.1.1 ABOUT APIGEE
    • 11.1.2 WHY APIGEE
    • 11.1.3 WHO WOULD ACQUIRE THEM?
  • 11.2 URBAN AIRSHIP
    • 11.2.1 ABOUT URBAN AIRSHIP
    • 11.2.2 WHY URBAN AIRSHIP
    • 11.2.3 WHO WOULD ACQUIRE THEM?
  • 11.3 VOXEO
    • 11.3.1 ABOUT VOXEO
    • 11.3.2 WHY VOXEO
    • 11.3.3 WHO WOULD ACQUIRE THEM?
  • 11.4 NON PURE-PLAY API MANAGEMENT COMPANIES

12.0 FUTURE OF TELEPHONY API'S

  • 12.1 CARRIERS AND THE FUTURE OF TELEPHONY API'S
    • 12.1.1 CARRIERS, API'S AND OTT
  • 12.2 TELEPHONY API ECOSYSTEM TO BENEFIT ENTERPRISE
  • 12.3 CONSOLIDATION IN THE API INDUSTRY
Back to Top