市場調査レポート

ブロードバンド・ロケーション・拡張現実(AR)のコンバージェンス

Brave New World: Convergence of Broadband, Location and Augmented Reality

発行 Mind Commerce Publishing LLC 商品コード 260668
出版日 ページ情報 英文 72 Pages
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ブロードバンド・ロケーション・拡張現実(AR)のコンバージェンス Brave New World: Convergence of Broadband, Location and Augmented Reality
出版日: 2013年01月28日 ページ情報: 英文 72 Pages
概要

ブロードバンド・ロケーション・拡張現実(AR)のコンバージェンスは、3つの技術独特の特徴を用いた付加価値サービスアプリケーションにチャンスがあり、ワイヤレスバリューチェーン全体に素晴らしい機会を提示しています。AR産業が生み出す収益は、2016年末までに総額6,000億米ドル以上になる見込みです。2014年までに、約8億6,400万台の携帯電話がARに対応し、1,000万台以上の自動車がAR技術を装備するようになると予測されています。

当レポートでは、モバイル市場領域におけるARアプリケーションの利用およびモバイル・ウェアラブルARデバイスにおけるマーケティング・広告向けARアプリケーションの将来に注目した分析を提供しており、ケーススタディ、主要産業における将来のARアプリケーション対応モバイル・ウェアラブルデバイス市場などについてまとめ、概略以下の内容でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • ケーススタディ:位置情報サービス(LBS)
  • LBSアプリケーション
  • ロケーションサービス+ソーシャルコマース=コマースの成功
  • ウェアラブルARデバイス
  • ウェアラブルデバイスのコンポーネントおよび技術

第3章 LTE世界におけるブロードバンド開発

  • LTEソリューション間の比較
  • LTEの性能分析
  • 結論
  • 3Gから4G/LTEへの移行およびAR・LBSアプリケーションにとっての大きなメリット

第4章 モバイルコマースにおける3つの新技術のコンバージェンス

  • ケーススタディ:広告におけるビデオおよびAR
  • アプリケーションの増加
  • 市場脅威の分析
  • ロケーションコマース、ARおよびビデオ広告

第5章 高速ブロードバンド、位置情報サービスおよび拡張現実(AR)の市場

  • 高速ブロードバンド、迅速なアプリケーション開発および悪いLBS規制
  • 良いサービス、遅い市場導入

図表

目次

Abstract

Overview:

The growing demand for mobile broadband services is driving an ever increasing number of commercial LTE network deployments. Location-based Service (LBS) applications depend on mobile positioning, Geography Information Systems (GIS), application middleware, application software, and support. Augmented Reality (AR) represents a live, direct or indirect, view of a physical, real-world environment whose elements are augmented by computer-generated sensory input, that enrich the user's perception of the real world.

The convergence of broadband, location, and augmented reality represents an excellent opportunity for the entire wireless value chain as there is an opportunity for value-added service applications that leverage the unique aspects of all three technologies. By the end of 2016, revenue produced by the AR industry will total more than $600 billion. By 2014, approximately 864 million mobile phones will be AR-ready, and in excess of 100 million vehicles will come equipped with AR technology.

The use of AR with mobile phones has a lot of potential for the mobile commerce area. AR will make the shopping experience for the end user more educational, entertaining, and engaging. This research analyzes the use of AR applications in the mobile market arena with in depth analysis focused on the future of AR applications for marketing and advertising in mobile and wearable augmented reality devices. This report includes specific case studies and vision for the future market of mobile and wearable devices with AR applications in several industries.

Target Audience:

  • Mobile network operators
  • Research and development organizations
  • Mobile commerce application developers
  • Augmented reality application developers
  • Broadband wireless infrastructure providers
  • Location-based service application providers
  • Mobile marketing and advertising companies

Table of Contents

1.0 EXECUTIVE SUMMARY

2.0 INTRODUCTION

  • 2.1 CASE STUDY: LOCATION BASED SERVICE
  • 2.2 LOCATION BASED SERVICE APPLICATIONS
    • 2.2.1 LOCATION BASED SERVICE GAMING
  • 2.3 LOCATION SERVICES + SOCIAL COMMERCE = COMMERCE SUCCESS
  • 2.4 WEARABLE AUGMENTED REALITY DEVICES
  • 2.5 WEARABLE DEVICES COMPONENT AND TECHNOLOGIES
    • 2.5.1 GOOGLE GLASSES DEVELOPMENTS
    • 2.5.2 GOOGLE GLASSES TECHNOLOGIES
    • 2.5.3 GOOGLE GLASSES POTENTIAL APPLICATIONS
    • 2.5.4 GOOGLE NOW INTEGRATION WITH GOOGLE GLASSES

3.0 BROADBAND DEVELOPMENT IN LTE WORLD

  • 3.1 COMPARISON BETWEEN LTE SOLUTIONS
    • 3.1.1 THROUGHPUT PERFORMANCE
  • 3.2 LTE PERFORMANCE ANALYSIS
    • 3.2.1 LATENCY
    • 3.2.2 EFFICIENCY
    • 3.2.3 VOIP OVER LTE
  • 3.3 CONCLUSION
  • 3.4 THE MIGRATION 3G TO 4G/LTE AND BEYOND BENEFITS FOR THE AR AND LBS APPLICATIONS

4.0 THE CONVERGENCE OF THE THREE NEW TECHNOLOGIES IN MOBILE COMMERCE

  • 4.1 CASE STUDY: VIDEOS AND AR IN ADVERTISING
  • 4.2 THE RISE OF APPLICATIONS
    • 4.2.1 LOCATION SERVICES BENEFITS
    • 4.2.2 PAY POINT SOLUTIONS
    • 1.1.1 SWARM DATA MINING
    • 4.2.3 PREDICTIONS FOR THE NEXT GENERATION
    • 4.2.4 OBSOLESCENCE OF THE WALLET
  • 4.3 MARKET THREATS ANALYSIS
  • 4.4 LOCATION COMMERCE, AUGMENTED REALITY AND VIDEO ADVERTISING

5.0 THE MARKET WITH FAST BROADBAND, LOCATION-BASED SERVICE AND AUGMENTED REALITY

  • 5.1 FAST BROADBAND, FAST APP DEVELOPMENT AND BAD LBS REGULATIONS
    • 5.1.1 CASE STUDY: LBS REGULATION AND USER'S PRIVACY
  • 5.2 GOOD SERVICES, SLOW MARKET ADOPTION
    • 5.2.1 THE END-USER ROLE
    • 5.2.2 THE NETWORK OPERATOR AND THIRD PARTY PROVIDER ROLE
    • 5.2.3 MARKET THREATS

Figures

  • Figure 1 location-based game
  • Figure 2 Network-managed Location
  • Figure 3 User Position Privacy
  • Figure 4 Customer Needs and Requirements
  • Figure 5 The User Experience and the Role of the Service Provider
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