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市場調査レポート

次世代モバイルマーケティング:ロケーション・ソーシャルコマース・拡張現実(AR)

Next Generation Mobile Marketing: Location, Social Commerce, and Augmented Reality

発行 Mind Commerce 商品コード 259991
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
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次世代モバイルマーケティング:ロケーション・ソーシャルコマース・拡張現実(AR) Next Generation Mobile Marketing: Location, Social Commerce, and Augmented Reality
出版日: 2013年01月17日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

携帯電話による拡張現実(AR)アプリケーションの利用は、モバイルマーケティングのサポートにおいて大きな可能性を持っています。例えば、エンドユーザーがショッピングをする際に、より多くの情報を提供します。

当レポートでは、モバイル市場領域におけるARアプリケーションの利用について評価し、将来のARアプリケーション、モバイルデバイスやウェアラブルARデバイスにおけるマーケティング・広告付きソーシャルコマースとの統合などについて詳細に分析しており、概略以下の内容でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

第3章 モバイルマーケティング

  • モバイルメッセージングベンダーの成長
  • モバイルメッセージング・モバイル検索に重要な広告ツール
  • ローカライズドモバイル広告は特定の産業で売上を促進
  • モバイルビデオ・アプリケーションは急成長のコンテンツ部門
  • データトラフィックはメガバイトからギガバイトに変化

第4章 モバイルコマース・拡張現実アプリケーション

  • ソーシャルコマース市場におけるARの額
  • ケーススタディ:ARアプリケーション・モバイルコマースの利用
  • ケーススタディ:パーソナルプロジェクトにおけるAR

第5章 モバイルマーケティングにおけるAR:商業的成功

  • モバイル広告の将来・ARアプリケーションの利用
  • LTEにおけるAR
  • 商業におけるユーザー生成コンテンツ・ARアプリケーション
    • ソーシャルセリング
    • 結論
    • ソーシャルメディア・Mコマース
    • ソーシャルセリングにおけるARアプリケーションの利用

第6章 モバイルマーケティング予測

  • 欧州のモバイルマーケティングは徐々に成長する見通し
  • 欧州のモバイルマーケティングへの取り組みはゆっくりと成熟
  • アジアは引き続き世界のモバイルリーダーに:米国は遅れをとる
  • モバイルマーケティング支出の成長は課題に直面
  • AR広告市場額

図表

目次

The accelerated global spending growth on mobile ad campaigns during the last five years is likely a function of three critical areas that we will examine more closely throughout this report: Mobile Devices, Mobile Technology/Access, and Marketing Savvy.

The use of augmented reality (AR) applications with mobile phones has great potential in support of mobile marketing. For example, it will make the shopping experience for the end-user more educational. This report evaluates the use of AR applications in the mobile market arena with in depth analysis of future AR applications and the integration with social commerce with marketing and advertising in mobile device and wearable augmented reality devices.

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

2.0. INTRODUCTION

3.0. MOBILE MARKETING NOW AND THEN

  • 3.1. MOBILE MESSAGING VENDORS GROW UP
  • 3.2. MOBILE MESSAGING, MOBILE SEARCH CRITICAL ADVERTISING TOOL
  • 3.3. LOCALIZED MOBILE ADS DRIVE KEY SALES IN SPECIFIC VERTICALS
  • 3.4. MOBILE VIDEO AND APPS IS FASTEST GROWING CONTENT SECTOR
  • 3.5. DATA TRAFFIC CHANGES FROM MEGABYTE TO GIGABYTE

4.0. MOBILE COMMERCE AND AUGMENTED REALITY APPLICATIONS

  • 4.1. AR IN SOCIAL COMMERCE MARKET VALUE 2013-2016
    • 4.1.1. SOCIAL SELLING WITH AR APPLICATIONS
  • 4.2. CASE STUDY: THE USE OF AUGMENTED REALITY APPLICATIONS AND MOBILE COMMERCE
  • 4.3. CASE STUDY: AR IN PROFESSIONAL PROJECTS

5.0. AR IN MOBILE MARKETING = COMMERCIAL SUCCESS

  • 5.1. THE FUTURE OF MOBILE ADVERTISING AND THE USE OF AR APPLICATIONS
    • 5.1.1. AR AND NFC FOR COMMERCIAL SUCCESS
    • 5.1.1. CONCLUSION
  • 5.2. AUGMENTED REALITY IN LTE
    • 5.2.1. INFORMATION VISUALIZATION (IV)
  • 5.3. USER GENERATED CONTENT AND AR APPLICATION FOR COMMERCE SITUATION
    • 5.3.1. SOCIAL SELLING
    • 5.3.1. CONCLUSION
    • 5.3.2. SOCIAL MEDIA AND M-COMMERCE
    • 5.3.3. AR APPLICATIONS USAGE IN SOCIAL SELLING

6.0. MOBILE MARKETING 2013 TO 2020

  • 6.1. EUROPEAN MOBILE MARKETING WILL GROW GRADUALLY
  • 6.2. EUROPE MOBILE MARKETING EFFORTS MATURE SLOWLY
  • 6.3. ASIA REMAINS MOBILE GLOBAL LEADER; U.S. LAGS
  • 6.4. GROWTH OF MOBILE MARKETING SPENDING FACES CHALLENGES
  • 6.5. AR ADVERTISING MARKET VALUE 2013-2017

Figures

  • Figure 1: Global Spending on Mobile Advertising by Ad Category, 2008 to 2012
  • Figure 2: Worldwide Mobile Data Usage
  • Figure 3: Current Mobile Data Plans
  • Figure 4: LTE Future Data Plans
  • Figure 5: AR in Construction
  • Figure 6: Use of CAD systems with AR
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