市場調査レポート

HTML5ソリューション・アプリケーション

HTML5 Solutions and Applications

発行 Mind Commerce Publishing LLC 商品コード 256400
出版日 ページ情報 英文 47 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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HTML5ソリューション・アプリケーション HTML5 Solutions and Applications
出版日: 2012年12月06日 ページ情報: 英文 47 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

HTML規格の改訂第5版であるHTML5には、SVGの統合と共に、新しいビデオ、オーディオおよびキャンバスの要素が追加されています。

当レポートでは、アプリケーション向けHTML5の将来について、固有アプリケーションとの比較分析を含めて分析しており、MozillaのHTML5型モバイルオペレーションシステムとそれによるOS側面の変化について主要OSベンダーへの脅威とともに評価し、HTML5の市場機会と将来の展望をまとめ、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • 現在のプラットフォーム
  • HTML5のデメリット
  • HTML5のメリット
  • モバイルコマース/モバイルペイメント産業にHTML5が及ぼす影響
  • ソリューションにHTML5を利用しているモバイルコマースベンダー

第3章 モバイル固有のアプリケーションvs.HTML5アプリケーション

  • 最初のモバイルアプリケーション
  • ハードウェア
  • ハードウェアおよびソフトウェアの発展
  • プラットフォームのアーキテクチャー
  • プラットフォーム特定の開発
  • ポータブルアプリケーションの開発
  • HTML5およびウェブベースのアプリケーション
  • ネットワークアクセス
  • プロセッシング
  • ウェブアプリケーション開発
  • ライセンシング

第4章 HTML5の将来

  • 市場機会:ハイブリッドアプリ

図表

目次

Abstract

Overview:

The fifth revision of the HTML standard, HTML5 adds new features including the new <video>, <audio> and <canvas> elements, as well as the integration of scalable vector graphics (SVG) content. This most recent step in the evolution of the Internet represents a particular quandary for mobile application development going forward as well as a challenge to the millions of mobile applications running on the popular mobile operating systems

This research analyzes the future of HTML5 for applications including comparative analysis to native apps. The report also evaluate Mozilla's HTML5-based mobile operating system and how this can change the face of OS, along with its threats to the major OS vendors. The research also assesses the market opportunities for HTML5 and its future prospects 2012 to 2017.

Target Audience:

  • Mobile network operators
  • Wireless handset manufacturers
  • Mobile application and widget developers
  • Managed communications service providers
  • Mobile marketing and commerce companies
  • Wireless portals and mobile media companies
  • Mobile application store providers and aggregators

Table of Contents

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 INTRODUCTION

  • 1.1 CURRENT PLATFORMS
  • 1.2 HTML5 DISADVANTAGES
    • 1.2.1 HTML5'S FRAGMENTATION
    • 1.2.2 MEDIA LICENSING ISSUES
  • 1.3 HTML5 ADVANTAGES
    • 1.3.1 WEB APPLICATION
    • 1.3.2 OFFLINE APPLICATIONS
    • 1.3.3 HTML5-BASED FINANCIAL APPS
    • 1.3.4 HTML5 AND CLOUD APPS
  • 1.4 HTML5 IMPACT ON THE MOBILE COMMERCE/MOBILE PAYMENT INDUSTRY
  • 1.5 MOBILE COMMERCE VENDORS WHO ARE USING HTML5 IN THEIR SOLUTIONS
    • 1.5.1 USABLENET SERVICES
    • 1.5.2 USABLENET SWOT
    • 1.5.1 SEVENVAL
    • 1.5.1 MOOVWEB

3 MOBILE NATIVE APPS VS HTML5 APPS

  • 3.1 THE FIRST MOBILE APP
  • 3.2 HARDWARE
  • 3.3 HARDWARE AND SOFTWARE EVOLUTION
    • 3.3.1 HARDWARE EVOLUTION
    • 3.3.2 DEVELOPMENT PLATFORM EVOLUTION
    • 1.5.2 WAP, WML, AND HTML
    • 1.5.3 HTML5 AND MINI BROWSERS
    • 1.5.4 ADOBE, FLASH, AND SILVERLIGHT
    • 1.5.5 JAVASCRIPT
    • 1.5.6 AJAX
    • 3.3.3 DEVELOPMENT FUTURE
  • 1.6 PLATFORM ARCHITECTURES
  • 3.4 PLATFORM SPECIFIC DEVELOPMENT
    • 3.4.1 SYMBIAN
    • 3.4.2 WINDOWS MOBILE, WINDOWS PHONE 7
    • 3.4.3 BLACKBERRY OS
    • 3.4.4 IPHONE OSX
    • 3.4.5 LINUX
    • 3.4.6 PALM OS
    • 3.4.7 DANGER HIPTOP, SIDEKICK
    • 3.4.8 ANDROID
  • 3.5 PORTABLE APP DEVELOPMENT
    • 3.5.1 J2ME PLATFORM
  • 1.7 HTML5 AND WEB BASED APPS
    • 3.5.2 WAP/WML/XML
    • 3.5.3 HTML
  • 3.6 NETWORK ACCESS
    • 3.6.1 CONNECTION PERSISTENCE
    • 3.6.2 CONNECTION TYPES AND LIMITATIONS
  • 3.7 PROCESSING
    • 3.7.1 PLATFORMS AND SPEEDS
  • 3.8 WEB APP DEVELOPMENT
    • 3.8.1 LIMITATIONS OF WEB BASED APPLICATIONS
    • 3.8.2 A NOTE ABOUT WAP/WML TRANSLATORS, COMPRESSION GATEWAYS, AND PROXIES
  • 3.9 LICENSING
    • 3.9.1 LICENSE MODEL TABLE BY PLATFORM

4 HTML5 FUTURE 2012-2017

  • 4.1 MARKET OPPORTUNITY: HYBRID APPS

Figures

  • Figure 1 Motorola First Mobile App
  • Figure 2 Motorola's repackaged Franklin
  • Figure 3 the Smartphone revolution
  • Figure 4 Palm and the Mobile Widget evolution
  • Figure 5 Comparison between Internet and WAP Technologies
  • Figure 6 Comparison between Classic Web Application model and Ajax Web Application Model
  • Figure 7 Symbian Development
  • Figure 8 Windows Mobile
  • Figure 9 BlackBerry OS
  • Figure 10 iOS
  • Figure 11 OpenMoko platform, Linux Mobile
  • Figure 12 Palm OS
  • Figure 13 Danger Hiptop
  • Figure 14 Android Emulator
  • Figure 15 a survey of user's interests in which platform they are willing to use
  • Figure 16 Unlicensed Mobille Access Network (UMAN) BS Celluar Radio Access Network (RAN)
  • Figure 17 ARM processor
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