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市場調査レポート

クラウドにおけるコンピューティング、コンテンツ、アプリケーションおよびコマース:レガシーネットワークオペレーターの脅威と機会

Computing, Content, Applications, and Commerce in the Cloud: Legacy Network Operator Threats and Opportunities

発行 Mind Commerce 商品コード 244526
出版日 ページ情報 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
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クラウドにおけるコンピューティング、コンテンツ、アプリケーションおよびコマース:レガシーネットワークオペレーターの脅威と機会 Computing, Content, Applications, and Commerce in the Cloud: Legacy Network Operator Threats and Opportunities
出版日: 2012年06月14日 ページ情報: 英文 185 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、クラウドにおけるコンピューティング、コンテンツ、アプリケーションおよびコマースに着目し、インフラのプランニング、アプリケーションの導入、新しいソリューションの円滑化、競合の脅威などへの影響について分析、既存のネットワークオペレーターおよびサービスプロバイダーの脅威と機会を評価しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 クラウドの全て

  • コンピューティング
  • クラウドソリューション
  • クラウドコンピューティングとGoogle Mobileアプリの転換
  • Googleのビジネスモデルとクラウド戦略
  • Googleアプリ市場とモバイルアプリケーション
  • NFCペイメント vs. クラウドベースのペイメント
  • モバイルペイメント市場:2012年〜2017年
  • クラウドにおけるモバイルペイメント
  • Googleのクラウドテレフォニー
  • Googleテレフォニー:クラウドとアプリケーション

第3章 クラウドサービスの発展とネットワークオペレーターの役割

  • クラウドのアーキテクチャー
  • クラウド技術
  • クラウドベースのサービス実施
  • 予測される動向、アプリケーション、および特許

第4章 新しい課題と機会

  • 機会
  • モバイルクラウド
  • 次世代のネットワークおよびLTE
  • SDP
  • IMSのビジネスと技術課題
  • SDPベンダー分析
  • IPマルチメディアサブシステム(IMS)
  • プレゼンス
  • IMSおよびクラウドにおけるSDP
  • デバイス
  • モバイル端末
  • 4G端末
  • タブレット
  • 端末の分析(OS開発)

第5章 予測:2011年〜2017年

第6章 レガシーオペレーター

  • クラウドのバリューチェーンにおけるレガシーオペレーター

第7章 サマリー・提案

  • クラウドプロバイダーへ
目次

Migration to the cloud will affect more than just IT outsourcing of datacenters. Cloud represents opportunities and threats to existing network operators as applications, content, commerce, and computing migrate to the cloud. Game changing technologies including 4G, IP Multimedia Subsystem, and cloud computing will transform wireless communications. This transformation will be a boon for some who recognize and seize the opportunities and a bane for others who do not adjust their strategies, products and solutions.

This report evaluates the key technologies, solutions, applications and companies expected to benefit from this evolution. This research also evaluates threats and opportunities for incumbent network operators and service providers. It is imperative that they take steps now to position themselves for these significant changes in Computing, Content, Applications and Commerce (CCAC) as their existing revenue streams and future profitability will depend on successful positioning and execution.

This research focuses on CCAC in the Cloud, evaluating the impacts on infrastructure planning, application deployment, facilitation of emerging solutions, competitive threats, and more.

It is essential research for all telecommunications service providers including legacy wireline, cellular, fixed wireless (WiFi/WiMAX/others), MSO/cable, emerging OTT players, and others. The report analyzes the business impacts of migration as well as leading applications, competitive issues, case study analysis of players/applications, infrastructure, and the future of CCAC in the Cloud.

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

2.0. EVERYTHING IN THE CLOUD

  • 2.1.1. COMPUTING
  • 2.1.2. CASE STUDY: HOW TO USE GRID COMPUTING TO SAVE IT COSTS
  • 2.1.3. TRANSACTION SYSTEMS
  • 2.1.4. DEPLOYING CLOUD COMPUTING
  • 2.1.5. CLOUD FORMATION
  • 2.1.6. CASE STUDY 2: CLOUD AND THE RETURN ON INVESTMENT (ROI)
  • 2.1.7. CONTENT
  • 2.1.8. APPLICATIONS
  • 2.1.9. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS )
  • 2.1.10. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS )
  • 2.1.11. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS )
  • 2.1.12. COMMERCE
  • 2.2. CLOUD SOLUTIONS
    • 2.2.1. COMPANIES
  • 2.3. CLOUD COMPUTING AND THE TRANSFORMATION OF GOOGLE MOBILE APPS
    • 2.3.1. GFS II
    • 2.3.2. BIGTABLE
    • 2.3.3. MAPREDUCE
    • 2.3.4. MEMCACHE
    • 2.3.5. APPENGINE
  • 2.4. GOOGLE BUSINESS MODEL AND CLOUD STRATEGY
    • 2.4.1. MARKET STRATEGY
  • 2.5. GOOGLE APPS MARKETPLACE AND MOBILE APPLICATIONS
    • 2.5.1. GOOGLE CLOUDS
    • 2.5.2. ECONOMIC OF THE CLOUD AND ITS BENEFITS FOR GOOGLE
    • 2.5.3. SWOT ANALYSIS FOR GOOGLE CLOUD SERVICES
    • 2.5.4. GOOGLE MOBILE CLOUDS POTENTIALS IN THE MOBILE COMMERCE INDUSTRY
  • 2.6. NFC PAYMENT VS CLOUD-BASED PAYMENTS
    • 2.6.1. ISIS WALLET
    • 2.6.2. GOOGLE WALLET AND ITS SWOT ANALYSIS
    • 2.6.3. GOOGLE WALLET CHALLENGES AND HOW TO OVERCOME IT
    • 2.6.4. PAYPAL AND GOOGLE WALLET
    • 2.6.5. VISA WALLET AND ITS SWOT ANALYSIS
    • 2.6.6. SERVE BY AMERICAN EXPRESS E-WALLET AND ITS SWOT ANALYSIS
    • 2.6.7. GOOGLE WALLET VERSES ISIS WALLET
    • 2.6.8. COMPARISON BETWEEN CURRENT WALLET SYSTEMS
    • 2.6.9. ADVANTAGES OF THE M-PAYMENTS SYSTEMS
  • 2.7. MOBILE PAYMENTS MARKET 2012-2017
  • 2.8. MOBILE PAYMENTS IN THE CLOUD
    • 2.8.1. MOBILE DEVICES IN THE CLOUD
    • 2.8.2. CLOUD-BASED MOBILE PAYMENT
    • 2.8.3. PAYPAL CLOUD BASED MOBILE PAYMENT
    • 2.8.4. GOOGLE VS AMAZON AS A CLOUD SERVICE PROVIDER:
    • 2.8.5. HP TO PENETRATE THE CLOUD MARKET
    • 2.8.6. CASE STUDIES
    • 2.8.7. CASE STUDY 4
  • 2.9. GOOGLE CLOUD TELEPHONY
  • 2.10. GOOGLE TELEPHONY: CLOUD AND APPLICATIONS
    • 2.10.1. GOOGLE IN THE CLOUD: POTENTIAL NETWORK ADVANTAGES
    • 2.10.2. GOOGLE IN THE CLOUD: INCUMBENT NETWORK OPERATOR IMPLICATIONS
    • 2.10.3. GOOGLE APPLICATIONS AS A PLATFORM TO INCUMBENT OPERATORS' NETWORKS

3.0. EVOLUTION OF CLOUD SERVICES AND THE ROLE OF NETWORK OPERATORS

  • 3.1. CLOUD ARCHITECTURES
  • 3.2. CLOUDS TECHNOLOGIES
  • 3.3. CLOUD-BASED SERVICE IMPLEMENTATION
    • 3.3.1. FOR IT PROVIDERS
    • 3.3.2. FOR DEVELOPERS
    • 3.3.3. FOR BUSINESS
    • 3.3.4. CASE STUDY: PIXAR
    • 3.3.5. FOR CONSUMER USE
    • 3.3.6. FOR GOVERNMENT USE
    • 3.3.7. CLOUD TO CLOUD CALLING PARTY PAYS (CPP)
  • 3.4. ANTICIPATED TRENDS, APPLICATIONS, AND PATENTS

4.0. NEW CHALLENGES AND OPPORTUNITIES

  • 4.1. OPPORTUNITIES
  • 4.2. MOBILE CLOUDS
    • 4.2.1. CASE STUDY: IBM SOCIAL SOFTWARE ON MOBILE
    • 4.2.2. THE ROLE OF INCUMBENT NETWORK OPERATORS IN MOBILE CLOUD
  • 4.3. NEXT GENERATION NETWORKS AND LTE
  • 4.4. SDP
    • 4.4.1. BUSINESS AND TECHNOLOGY DRIVERS FOR IMS
  • 4.5. BUSINESS AND TECHNOLOGY CHALLENGES FOR IMS
    • 4.5.1. SUPPORTING LEGACY OPERATORS
    • 4.5.2. BENEFITS OF SDP
    • 4.5.3. SDP CASE STUDIES
    • 4.5.4. SDP IMPLEMENTATION - BHARTI AIRTEL
    • 4.5.5. SDP AS A PROGRESSION TO IMS
    • 4.5.6. SDP CHALLENGES
  • 4.6. SDP VENDOR ANALYSIS
    • 4.6.1. TELECOM NETWORK INFRASTRUCTURE VENDORS
    • 4.6.2. KEY PLAYERS AND THEIR STRATEGIES
  • 4.7. IP MULTIMEDIA SUBSYSTEM (IMS)
    • 4.7.1. ROLE OF IMS IN MITIGATING THE LIMITATIONS OF CONVENTIONAL WIRELINE AND WIRELESS ARCHITECTURES
    • 4.7.2. CHALLENGES FOR IMS
    • 4.7.3. MARKET AND TECHNOLOGY DRIVERS FOR IMS
    • 4.7.4. IMS SUPPORTS THE DRIVE TO A NEXT GENERATION NETWORK (NGN)
    • 4.7.5. MARKET DRIVER: NEED FOR MORE REVENUE AND BETTER MARGINS
  • 4.8. PRESENCE
  • 4.9. IMS AND SDP IN THE CLOUD
  • 4.10. DEVICES
  • 4.11. MOBILE HANDSETS
    • 4.11.1. 2G HANDSETS
  • 4.12. 3G HANDSETS
    • 4.12.1. VOIP OVER LTE
    • 4.12.2. MOBILE IP
    • 4.12.3. THE MIGRATION FROM IPV4 TO IPV6
  • 4.13. 4G HANDSETS
    • 4.13.1. 3GPP LTE AND 4G HANDSETS
    • 4.13.2. DIFFERENCES BETWEEN 3G AND 4G SYSTEMS
  • 4.14. TABLETS
    • 4.14.1. IPAD FROM APPLE
    • 4.14.2. MOTOROLA XOOM
    • 4.14.3. GALAXY TAB
    • 4.14.4. LG G-SLATE
    • 4.14.5. FUTURE OF THE TABLETS
    • 4.14.6. CONCLUSION ON TABLETS
  • 4.15. ANALYSIS ON HANDSET (OS DEVELOPMENTS)
    • 4.15.1. ANDROID OS
    • 4.15.2. BLACKBERRY
    • 4.15.3. IOS
    • 4.15.4. .NET COMPACT FRAMEWORK
    • 4.15.5. BREW
    • 4.15.6. POCKET PC AND MICROSOFT SMART PHONE
    • 4.15.7. PALM OS
    • 4.15.8. LG, SAMSUNG, MOTOROLA & SONY-ERICSSON
    • 4.15.9. ATT, VERIZON WIRELESS & SPRINT
    • 4.15.10 ANALYSIS OF DEVELOPER SUPPORT PROGRAMS
    • 4.15.11 SWOT ANALYSIS BY PHONE/MANUFACTURER
    • 4.15.12 JAVA ME
    • 4.15.13 SYMBIAN

5.0. FORECAST 2011-2017

6.0. LEGACY OPERATORS

  • 6.1. LEGACY OPERATORS IN THE CLOUD'S VALUE CHAIN
    • 6.1.1. TELECOM AS A CLOUD SERVICE PROVIDER

7.0. SUMMARY AND RECOMMENDATIONS

  • 7.1. FOR CLOUD PROVIDERS
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