市場調査レポート

モバイルコマース技術

Mobile Commerce Technologies

発行 Mind Commerce Publishing LLC 商品コード 243414
出版日 ページ情報 英文 164 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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モバイルコマース技術 Mobile Commerce Technologies
出版日: 2012年06月04日 ページ情報: 英文 164 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

モバイルコマース市場は、2013年末までに100億米ドルに達すると予測されており、今後5カ年間にわたって39%のCAGRを持続する見込みです。この成長は、タブレットPCや次世代スマートフォンなどさまざまな新しい利用例、ソーシャルネットワーク、ユーザー生成コンテンツ、インスタントメッセージ、および位置情報サービスなど新しいビジネスモデルの登場といった多くの要因に促進されています。

当レポートでは、モバイルコマース市場における主要モバイルコマースベンダーおよび現在・将来見込まれるMコマース技術について分析し、モバイルコマースのプラットフォーム、Mコマースの成功例、医療におけるモバイルコマース、セキュリティの問題、モバイルロケーションコマースなどについての調査を提供しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

第3章 モバイルデバイス向けモバイルコマースのグラフィカルユーザーインターフェース(GUI)のアーキテクチャー

  • GUIおよびユーザーインターフェース

第4章 モバイルコマースプラットフォームのアクセシビリティ

  • SYMBIAN および LINUXのモバイルオペレーティングシステム
  • Mコマースのアプリケーションディベロッパーはどのプラットフォームに焦点を合わせるべきか?
  • RIM BLACKBERRY
  • APPLE OSX MOBILE
  • GOOGLE ANDROID
  • WINDOWS MOBILE およびWINDOWS PHONE 7
  • PALM WEBOS
  • SAMSUNG BADA
  • 新しいプラットフォーム
  • 成功したMコマースのケーススタディ
  • SALESFORCE
  • DEXTERRA
  • AMERICA'S EMERGENCY NETWORK
  • キャリアおよびベンダーの導入
  • トポロジーおよびネットワークの変化
  • 政策の変化とそのMコマースへの影響
  • 端末メーカーの変化
  • ソフトウェアの変化
  • アプリの将来
  • 近い将来の革新的ソリューション

第5章 医療アーキテクチャーにおけるモバイルコマース

  • 医療における課題
  • ケーススタディ:NFCを用いた救急科における患者追跡
  • GENTAGのSWOT分析
  • EXTELIA、INSIDE CONTACTLESS および ABRAPAによるジョイントベンチャー
  • 医療におけるPCタブレット

第6章 モバイルコマースセキュリティ

  • セキュリティサービス
  • モバイルコマースペイメント手法、とそのセキュリティ
  • モバイルコマースセキュリティの要件
  • モバイルセキュリティ
  • Mコマースにおけるペイメント手法
  • モバイルロケーションコマース
  • ケーススタディ:ロケーションサービスをMコマースと共に利用する方法
  • モバイルロケーションコマースのエコシステムおよびアプリケーション
  • バーチャルグッズのコンセプトおよびそのMコマースベンダーにとってのメリット
  • バーチャルモールのコンセプト
目次

Abstract

Overview:

Mobile commerce is expected to reach $10 B USD by the end of 2013, representing an annual compound growth rate of 39% that will continue over the next five years.

M-commerce growth is driven by many factors including the introduction of the various new use cases involving tablet PC's and the next generation smartphones. In addition, new business models involving social networking, user-generated content, instant messaging, location-based services, search and discovery are all driving a more open environment in which users can share, collaborate and exploit content free from carrier restrictions.

This report analyzes the major mobile commerce vendors, current and anticipated future m-commerce technologies.

Target Audience:

  • Mobile Network Operators
  • Mobile Software Developers
  • OSS/BSS Solution Providers
  • Handset and Tablet Manufacturers
  • Mobile Payment Service Providers
  • Content and Applications Aggregators
  • Mobile Marketing and Advertising Providers
  • Telecommunications Infrastructure Providers
  • Social Commerce Vendors

Table of Contents

1.0 EXECUTIVE SUMMARY

2.0 INTRODUCTION

3.0 ARCHITECTURE OF MOBILE COMMERCE GRAPHICAL USER INTERFACE (GUI) FOR MOBILE DEVICES

  • 3.1 GUI AND THE USER INTERFACE
    • 3.1.1 HTML EMBEDDED
    • 3.1.2 CONNECTION BETWEEN SERVER AND CLIENT
    • 3.1.3 GPS MAPS ON MOBILE PHONE SCENARIOS
    • 3.1.4 MOBILE COMMERCE SOCIAL FRAMEWORK

4.0 MOBILE COMMERCE PLATFORMS ACCESSIBILITY

  • 4.1 SYMBIAN AND LINUX MOBILE OPERATING SYSTEMS
  • 4.2 WHAT PLATFORMS SHOULD M-COMMERCE APPLICATIONS DEVELOPERS FOCUS ON
    • 4.2.1 SYMBIAN
  • 1.1 RIM BLACKBERRY
  • 4.3 APPLE OSX MOBILE
  • 4.4 GOOGLE ANDROID
  • 4.5 WINDOWS MOBILE AND PHONE 7
  • 4.6 PALM WEBOS
  • 4.7 SAMSUNG BADA
  • 4.8 EMERGING PLATFORMS
  • 4.9 SUCCESSFUL M-COMMERCE CASE STUDIES
  • 4.10 SALESFORCE
  • 4.11 DEXTERRA
  • 4.12 AMERICA'S EMERGENCY NETWORK
  • 4.13 CARRIER AND VENDOR ADAPTATIONS
  • 4.14 TOPOLOGY AND NETWORK CHANGES
  • 4.15 POLICY CHANGES AND ITS EFFECT ON M-COMMERCE
    • 4.15.1 OPEN NETWORK MOVEMENTS
    • 4.15.2 BILLING PLAN CHANGES
    • 4.15.3 INFRASTRUCTURE HARDWARE CHANGES
    • 4.15.4 LOCATION BASED SERVICES
    • 4.15.5 WIFI LOCALIZED SERVICE HOSTING
    • 4.15.6 NETWORK MONITORING CHANGES AND EFFECTS
  • 4.16 HANDSET MANUFACTURER CHANGES
    • 4.16.1 INTEGRATING NEW HANDSET FEATURES
    • 4.16.2 EVOLVING THE HANDSET
  • 4.17 SOFTWARE CHANGES
    • 4.17.1 MOBILE BROWSER EVOLUTION
    • 4.17.2 MULTIPLE PLATFORM MOBILE OPERATING SYSTEMS
  • 4.18 THE FUTURE OF APPS
  • 4.19 INNOVATIVE SOLUTIONS ON THE HORIZON
    • 4.19.1 CONTEXT AND LOCATION SENSITIVE APPLICATIONS
    • 4.19.2 PAY POINT SOLUTIONS
    • 4.19.3 SWARM DATA MINING
    • 4.19.4 PREDICTIONS FOR THE NEXT GENERATION
    • 4.19.5 OBSOLESCENCE OF THE WALLET
    • 4.19.6 MOBILE PAYMENT METHODS

5.0 MOBILE COMMERCE IN HEALTHCARE ARCHITECTURE

  • 5.1.1 HEALTHCARE ISSUES
    • 5.1.2 RFID-BASED HEALTHCARE APPLICATIONS
    • 5.1.3 RFID-BASED SYSTEMS THAT ARE ALREADY SUCCESSFULLY IMPLEMENTED
    • 5.1.4 THE FUTURE OF RFID, AND NFC IN THE HEALTH CARE SECTOR
  • 5.2 CASE STUDY: PATIENT TRACKING IN AN EMERGENCY DEPARTMENT WITH NFC
    • 5.2.1 INTRODUCTION
    • 5.2.2 AGENT BASED MODELING
    • 5.2.3 IMPLEMENTATION
    • 5.2.4 NFC IN HEALTHCARE
    • 5.2.5 GENTAG APPLICATION
    • 5.2.6 NFC MEDICAL PLATFORM
    • 5.2.7 COMPATIBLE NFC PHONES WITH THE MEDICAL PLATFORM
  • 5.3 GENTAG SWOT ANALYSIS
    • 5.3.1 STRENGTH
    • 5.3.2 WEAKNESS
    • 5.3.3 OPPORTUNITIES
    • 5.3.4 THREATS
  • 5.4 THE JOINT VENTURE BETWEEN EXTELIA, INSIDE CONTACTLESS AND ABRAPA
  • 5.5 PC TABLETS IN HEALTHCARE
    • 5.5.1 HEALTHCARE IT AND APPLE'S IPAD
    • 5.5.2 TECHNICAL SPECIFICATIONS AND APPLICATIONS MARKETPLACE
    • 5.5.3 COMPETITIVE THREATS
    • 5.5.4 ADDITIONAL TECHNICAL SPECS
    • 5.5.5 WHAT DOES THE HEALTHCARE INDUSTRY WANT IN A TABLET?
    • 5.5.6 APPLE'S STRONG BRAND, B2B HISTORY
    • 5.5.7 HEALTHCARE POLICY AND TECHNOLOGY SUBSIDIES
    • 5.5.8 ADDITIONAL EMR SKEPTICISM
    • 5.5.9 QUANTITATIVE DATA
    • 5.5.10 IPAD AND GLOBAL HEALTHCARE
    • 5.5.11 SUMMARY, CONCLUSIONS, AND RECOMMENDATIONS
    • 5.5.12 IPAD SALES PREDICATIONS
    • 5.5.13 COMPETITORS
    • 5.5.14 PORTER'S FIVE FORCES MODEL FOR IPAD IN HEALTHCARE
    • 5.5.15 IDEAL DEVICE FOR HEALTHCARE
    • 5.5.16 VALUE DENIALS AND OTHER OPPORTUNITIES IN HEALTHCARE WITH IPAD
    • 5.5.17 SUITABILITY OF IPAD FOR HEALTHCARE
    • 5.5.18 UNSUITABILITY OF IPAD FOR HEALTHCARE
    • 5.5.19 CONCLUSIONS

6.0 MOBILE COMMERCE SECURITY

  • 6.1 SECURITY SERVICES
    • 6.1.1 CONFIDENTIALITY
    • 6.1.2 NON-REPUDIATION
    • 6.1.3 AUTHENTICATION
    • 6.1.4 ACCESS CONTROL
    • 6.1.5 INTEGRITY
    • 6.1.6 THREATS ON WIRELESS NETWORK
    • 6.1.7 COMPUTERS NETWORKS SECURITY ISSUES
    • 6.1.8 WIRED EQUIVALENT PRIVACY (WEP)
    • 6.1.9 WEP SCHEME WEAKNESS
    • 6.1.10 VIRTUAL PRIVATE NETWORK (VPN)
    • 6.1.11 POINT-TO-POINT TUNNELING PROTOCOL (PPTP)
    • 6.1.12 LAYER-2 TRANSPORT PROTOCOL (L2TP)
    • 6.1.13 INTERNET PROTOCOL SECURITY (IPSEC)
  • 6.2 MOBILE COMMERCE PAYMENT METHODS, AND ITS SECURITY
    • 6.2.1 INTRODUCTION
    • 6.2.2 PAYMENT METHODS
  • 6.3 REQUIREMENTS OF MOBILE COMMERCE SECURITY
    • 6.3.1 BASICS OF SECURITY
  • 6.4 MOBILE SECURITY
    • 6.4.1 NETWORK INFRASTRUCTURE AND SECURITY
    • 6.4.2 WLAN STANDARDS
    • 6.4.3 WAP SECURITY
  • 6.5 PAYMENT METHODS IN M-COMMERCE
    • 6.5.1 CONTENT DOWNLOAD
    • 6.5.2 POINT OF SALE
    • 6.5.3 CONTENT ON DEVICE
    • 6.5.4 COMMON ISSUES OF MOBILE PAYMENT
    • 6.5.5 CONCLUSION
  • 6.6 MOBILE LOCATION COMMERCE
  • 6.7 CASE STUDY: HOW LOCATION BASED SERVICE CAN BE USED WITH M-COMMERCE
  • 6.8 MOBILE LOCATION COMMERCE ECOSYSTEM AND APPLICATIONS
  • 6.9 VIRTUAL GOODS CONCEPT AND ITS BENEFITS FOR M-COMMERCE VENDORS
  • 6.10 THE VR-MALL CONCEPT
    • 6.10.1 VR-MALL PERSONALIZATION ENGINE
    • 6.10.2 VR-WORLD GENERATOR
    • 6.10.3 VIRTUAL SELLING IN MOBILE PHONES
    • 6.10.4 VIRTUAL COMMERCE APPLICATIONS
    • 6.10.5 CHALLENGES OF THE VIRTUAL M-COMMERCE
    • 6.10.6 SOLUTIONS TO OVERCOME CHALLENGES
    • 6.10.7 FUTURE OF VIRTUAL COMMERCE
    • 6.10.8 E-GOVERNMENT CONCEPT
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