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市場調査レポート

モバイルVAS市場・アプリケーション・機会

Mobile VAS Markets, Applications, and Opportunities - Third Edition

発行 Mind Commerce 商品コード 241083
出版日 ページ情報 英文 504 Pages
納期: 即日から翌営業日
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モバイルVAS市場・アプリケーション・機会 Mobile VAS Markets, Applications, and Opportunities - Third Edition
出版日: 2013年04月17日 ページ情報: 英文 504 Pages
概要

モバイル付加価値サービス(VAS)アプリケーションは、モバイルネットワークオペレーターおよびモバイル通信バリューチェーン全体に広く普及しています。音声やデータ通信などの中核サービスがコモディティ化しつつあるため、ワイヤレスサービスプロバイダーは追加収益を促進し、利益を改善するVASアプリケーションに依存しています。

当レポートでは、モバイルVAS市場およびアプリケーションについて調査し、モバイルVAS・モバイルコマースアプリケーションの市場機会、モバイルゲーム市場を含むモバイルVASの市場機会と予測、モバイルVAS・モバイルコマースにおけるセキュリティとプライバシーの問題、地域・国別の市場動向などについて分析しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

第3章 主要なMVASタイプの概要

  • コンテンツ
  • コマース
  • 通信
  • アプリケーション

第4章 MVASアプリケーション分析

  • メッセージング
  • ソーシャルネットワーク
  • 通信制御
  • エンターテインメント
  • 位置情報サービスアプリケーション
  • 位置情報サービス(LBS)アプリケーション
  • モバイル広告・マーケティング
  • モバイルコマース
  • 産業別市場のモバイル化
  • M2M
  • 4G時代におけるMVAS
  • 次世代MVASアプリケーションのイネーブラー
  • 次世代MVASアプリケーション

第5章 MVASエコシステム

  • MVASサプライチェーン
  • 主要ベンダーのプロファイル
  • MVASパートナー
  • MVASコンペティター
  • ネットワークオペレーター

第6章 MVASビジネス事例の分析

  • なぜVASアプリケーションか
  • MVASへのチャージ
  • モバイルビデオ
  • ユニファイドコミュニケーション
  • リッチコミュニケーションサービス(RCS)
  • 通信企業のAPI

第7章 MVASのケーススタディ

  • SDMおよびビッグデータ
  • クラウド型サービスのROI
  • ウェアラブルAR
  • モバイルビデオ
  • ビデオ広告
  • ロケーションサービス・仲買業
  • 混合サービス

第8章 MVASの成長促進因子

  • 新規vs.未完成のアプリケーション
  • 市場促進因子:ターゲットを絞った提供・プレミアムサービス
  • インターネットプロトコル・ウェブ型アプリケーション
  • 次世代ネットワークはMVASの促進因子

第9章 MVASの成長予測

第10章 MVAS導入の課題

  • 影響
  • 戦略

第11章 MVASインフラ

  • LTE経由の第4世代(4G)セルラー
  • SDP
  • IMS
  • 次世代OSS/BSS
  • 次世代インフラ機会・課題

第12章 MVAS予測

  • 拡張現実(AR)
  • 公共安全
  • コンテンツデリバリーネットワーク(CDN)
  • クラウドサービス
  • モバイルペイメント
  • モバイルバンキング
  • モバイルマーケティング・広告
  • マシンツーマシン(M2M)
  • ウェアラブルワイヤレス
  • SOLOMOゲーム市場
  • ソーシャルネットワーキング
  • モノのインターネット(IOT)
  • ビッグデータ
  • 加入者データ管理(SDM)
  • ネットワークオペレーターのAPI・アプリケーション

第13章 サマリー・提案

  • コアサービスの価値の低下に対処する
  • 産業別市場の重視
  • SDM、APIを重視し、サードパーティーと連携する
  • ネットワークオペレーターと連携するサードパーティーへの提案
  • マネージドサービスプロバイダーとの連携
  • クラウドにおけるサービスのプランニング

第14章 付録:MVASの歴史

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目次

Abstract

Overview:

Mobile Value-added Service (VAS) applications represent a key aspect to the ongoing success of mobile network operators and everyone in the mobile communications value chain. With core services, such as bear voice and data communications becoming commodity offerings, wireless service providers are dependent on VAS applications to drive additional revenue and improved margins.

This research represents analysis of the mobile VAS markets, and applications. In addition, the report evaluates market opportunities for mobile VAS, markets, mobile commerce applications. It includes market opportunities and forecasting to 2018 for mobile VAS applications including worldwide mobile games markets and the potential revenues. Our research also identifies key issues and concerns such as security and privacy in mobile VAS and mobile commerce in particular. We evaluate global market dynamics through analysis of specific regions and countries.

This report includes forecasts in the following MVAS areas:

  • AUGMENTED REALITY (AR)
  • PUBLIC SAFETY
  • CONTENT DELIVERY NETWORKS (CDN)
  • CLOUD SERVICES
  • MOBILE PAYMENTS
  • MOBILE BANKING
  • MOBILE MARKETING AND ADVERTISING
  • MACHINE-TO-MACHINE (M2M)
  • WEARABLE WIRELESS
  • SOLOMO GAMING MARKET
  • SOCIAL NETWORKIN
  • INTERNET OF THINGS (IOT)
  • BIG DATA
  • SUBSCRIBER DATA MANAGEMENT (SDM)
  • NETWORK OPERATOR API AND APPLICATIONS

Target Audience:

  • Mobile device manufacturers
  • Application stores/aggregators
  • Mobile network operators and their partners
  • Mobile VAS application development companies
  • Mobile infrastructure and support service providers

Report Benefits:

  • Forecasting for key Value-added Service (VAS) applications
  • Understand the role and importance of VAS applications for the network operator
  • Understand the impact of LTE on the supply/demand dynamics of data and how this impact the ecosystem
  • Identify key VAS applications that will develop new revenue streams and improve profitability for network operators
  • Identify important VAS applications within each major area including gaming, LBS, mobile marketing, commerce, and more
  • Understand the impact of Over the Top (OTT) applications and how network operators can combat this threat to their business
  • Identify the business case for key VAS applications that network operators can implement to combat the threat of OTT applications
  • Understand critical MVAS infrastructure including IP Multimedia Subsystem, Service Delivery Platforms, Self-organizing Networks, and more

Table of Contents

1.0 EXECUTIVE SUMMARY

2.0 INTRODUCTION

  • 2.1 WHAT IS A VAS APPLICATION?
    • 2.1.1 VAS CHARACTERISTICS
    • 2.1.2 RELATIONSHIP OF VAS TO OTHER SERVICES
    • 2.1.3 DIFFERENT CLASSES OF VAS
  • 2.2 WHY ARE VAS IMPORTANT?
    • 2.2.1 THE VALUE OF VOICE AND OTHER "BEARER" SERVICES
  • 2.3 SURVEY OF GLOBAL VAS DEPLOYMENTS

3.0 OVERVIEW OF THE MAJOR MVAS TYPES

  • 3.1 CONTENT
    • 3.1.1 INTRODUCTION
    • 3.1.2 CONTENT DELIVERY
    • 3.1.3 CHARGING VIA PREMIUM CONTENT
    • 3.1.4 ONLINE BILLING SERVICE PROVIDERS
  • 3.2 COMMERCE
  • 3.3 COMMUNICATION
    • 3.3.1 CORE SERVICES
    • 3.3.2 VALUE-ADDED SERVICES
  • 3.4 APPLICATIONS

4.0 MVAS APPLICATIONS ANALYSIS

  • 4.1 MESSAGING
    • 4.1.1 VOICE SMS
    • 4.1.2 VIDEO SMS
    • 4.1.3 OTT MESSAGING
    • 4.1.4 MESSAGING WITH IP MULTIMEDIA SUBSYSTEM (IMS)
  • 4.2 SOCIAL NETWORKING
    • 4.2.1 FACEBOOK, GOOGLE, AND OTHERS
    • 4.2.2 INTEGRATED SOCIAL AND MESSAGING/VOICE APPLICATIONS
    • 4.2.3 OVER-THE-TOP (OTT) MVOIP AND SOCIAL APPLICATIONS
  • 4.3 COMMUNICATIONS CONTROL
    • 4.3.1 INCOMING CALL SCREENING (ICS)
    • 4.3.2 UNIFIED MESSAGING
    • 4.3.3 PRESENCE AND PREFERENCE MANAGEMENT
  • 4.4 ENTERTAINMENT
    • 4.4.1 STREAMING VIDEO
    • 4.4.2 USER GENERATED CONTENT
    • 4.4.3 ONLINE AND MULTIPLAYER GAMES
    • 4.4.4 MOBILE GAMING
    • 4.4.5 MOBILE TV
    • 4.4.6 INTEGRATED HOME ENTERTAINMENT: INTERNET, TV, GAMING
  • 4.5 LOCATION-BASED SERVICE APPLICATIONS
    • 4.5.1 LOCATION BASED SERVICE
    • 4.5.2 MOBILE LOCATION COMMERCE ECOSYSTEM AND APPLICATIONS
  • 4.6 LOCATION-BASED SERVICE (LBS) APPLICATIONS
    • 4.6.1 PUBLIC SAFETY
    • 4.6.2 SOCIAL NETWORKING
    • 4.6.3 INFORMATION
    • 4.6.4 ADVERTISING
    • 4.6.5 GAMING
    • 4.6.6 LBS REGULATIONS
    • 4.6.7 LOCATION COMMERCE FUNCTIONALITY
    • 4.6.8 LOCATION SYSTEMS
    • 4.6.9 MAP SYSTEM
    • 4.6.10 CONCLUSIONS
    • 4.6.11 THE FUTURE OF THE LBS
    • 4.6.12 LTE BENEFITS FOR LBS
    • 4.6.13 CONCLUSIONS
  • 4.7 MOBILE ADVERTISING AND MARKETING
    • 4.7.1 BANNER AND LINK ADVERTISING
    • 4.7.2 MOBILE COUPONING
    • 4.7.3 MOBILE SEARCH
    • 4.7.4 DIRECT RESPONSE MOBILE MARKETING
    • 4.7.5 MOBILE ADVERTISING/MARKETING LANDSCAPE
    • 4.7.6 MOBILE MESSAGING VENDORS GROW UP
    • 4.7.7 MOBILE MESSAGING, MOBILE SEARCH CRITICAL ADVERTISING TOOL
    • 4.7.8 LOCALIZED MOBILE ADS DRIVE KEY SALES IN SPECIFIC VERTICALS
    • 4.7.9 MOBILE VIDEO AND APPS IS FASTEST GROWING CONTENT SECTOR
    • 4.7.10 ADVERTISING SPENDING GROWTH FORECASTS 2012 TO 2020
    • 4.7.11 EUROPEAN MOBILE MARKETING WILL GROW GRADUALLY
    • 4.7.12 EUROPE MOBILE MARKETING EFFORTS MATURE SLOWLY
    • 4.7.13 ASIA REMAINS MOBILE GLOBAL LEADER; U.S. LAGS
    • 4.7.14 GROWTH OF MOBILE MARKETING SPENDING FACES CHALLENGES
    • 4.7.15 MOBILE MARKETING VENDORS MAKE THEIR MARK
    • 4.7.16 ADVERTISING NETWORKS VIE FOR LEADING BRAND CLIENTELE
    • 4.7.17 GLOBAL MARKET SPENDING TO REACH $54B BY 2020
    • 4.7.18 RECOMMENDATIONS FOR THE MOBILE MARKETER DURING AN ECONOMIC DOWNTURN
    • 4.7.19 IMMEDIATE MEASUREMENT OF SUCCESS ATTRACTS ADVERTISERS
  • 4.8 MOBILE COMMERCE
    • 4.8.1 FACTORS DRIVING THE M-COMMERCE INDUSTRY
    • 4.8.2 MOBILE PAYMENTS
    • 4.8.3 MOBILE BANKING
    • 4.8.4 MOBILE CHECKOUT
    • 4.8.5 MOBILE SHOPPING
    • 4.8.6 STORED VALUE AND THIRD-PARTY PAYS
  • 4.9 MOBILIZING INDUSTRY VERTICALS
    • 4.9.1 MOBILE HEALTH
    • 4.9.2 MOBILE EDUCATION
    • 4.9.3 MOBILE GOVERNMENT
  • 4.10 MACHINE-TO-MACHINE (M2M)
    • 4.10.1 M2M VALUE PROPOSITION
    • 4.10.2 M2M APPLICATIONS
    • 4.10.3 MOBILE NETWORK OPERATOR (MNO) STRATEGIC INITIATIVE ANALYSIS
    • 4.10.4 THE INTERNET OF THINGS (IOT)
    • 4.10.5 CONVERGENCE OF M2M, IOT, SOCIAL, AND BIG DATA = HUGE OPPORTUNITY
  • 4.11 MVAS IN THE 4G ERA
    • 4.11.1 VOICE OVER LTE (VOLTE)
    • 4.11.2 VIDEO SERVICE
    • 4.11.3 RICH COMMUNICATIONS SERVICES (RCS)
    • 4.11.4 LTE DIRECT
  • 4.12 ENABLERS OF NEXT GENERATION MVAS APPLICATIONS
    • 4.12.1 SUBSCRIBER DATA AND MANAGEMENT
    • 4.12.2 TELECOM API AND MANAGEMENT
    • 4.12.3 PRESENCE
    • 4.12.4 IDENTITY, PERSONAL DATA, AND PREFERENCE MANAGEMENT
    • 4.12.5 LOCATION
  • 4.13 NEXT GENERATION MVAS APPLICATIONS
    • 4.13.1 AUGMENTED REALITY
    • 4.13.2 WEARABLE WIRELESS SOLUTIONS
    • 4.13.3 NEXT GENERATION SOCIAL, LOCATION AND PRESENCE-BASED APPLICATIONS
    • 4.13.4 PUSH TO "X" CONTENT, COMMERCE, COMMUNICATIONS, AND APPLICATIONS
    • 4.13.5 NETWORK OPERATORS, API, AND THIRD-PARTY CLOUD-BASED MVAS APPLICATIONS

5.0 MVAS ECOSYSTEM

  • 5.1 MVAS SUPPLY CHAIN
  • 5.2 MAJOR VENDOR PROFILES
  • 5.3 MVAS PARTNERS
  • 5.4 MVAS COMPETITORS
  • 5.5 NETWORK OPERATOR
    • 5.5.1 SIGNIFICANT MOBILE OPERATORS
    • 5.5.2 STRATEGIES
    • 5.5.3 VALUE CHAIN
    • 5.5.4 PARTNERSHIPS

6.0 MVAS BUSINESS CASE ANALYSIS

  • 6.1 WHY VAS APPLICATION
  • 6.2 CHARGING FOR MVAS
    • 6.2.1 SUBSCRIPTION
    • 6.2.2 PER-USE SERVICES
    • 6.2.3 ON-DEMAND SERVICE
  • 6.3 MOBILE VIDEO
  • 6.4 UNIFIED COMMUNICATIONS
  • 6.5 RICH COMMUNICATIONS SERVICE (RCS)
  • 6.6 TELECOM API'S
    • 6.6.1 API MANAGEMENT OPTIONS
    • 6.6.2 STRATEGIES

7.0 MVAS CASE STUDIES

  • 7.1 SDM AND BIG DATA
    • 7.1.1 BIG DATA AND MOBILE COMMERCE/MARKETING
    • 7.1.2 CASE STUDY: BIG DATA ANALYTICS + M-COMMERCE + SOCIAL MEDIA= COMMERCIAL SUCCESS
    • 7.1.3 BIG DATA IN NEAR FIELD COMMUNICATION
  • 7.2 CLOUD-BASED SERVICES ROI
  • 7.3 WEARABLE AUGMENTED REALITY
  • 7.4 MOBILE VIDEO
  • 7.5 VIDEO ADVERTISING
  • 7.6 LOCATION SERVICES AND BROKERING
  • 7.7 SERVICES BLENDING

8.0 GROWTH DRIVERS FOR MVAS

  • 8.1 NEW VS. UNPROVEN APPLICATIONS
  • 8.2 MARKET DRIVER: TARGETED OFFERINGS AND PREMIUM SERVICES
  • 8.3 INTERNET PROTOCOL AND WEB-BASED APPLICATIONS
  • 8.4 NEXT GENERATION NETWORKS A DRIVER FOR MVAS

9.0 GROWTH PROSPECTS FOR MVAS

10.0 CHALLENGES TO MVAS DEPLOYMENT

  • 10.1 IMPACTS
    • 10.1.1 IMPACT ON EXISTING APPLICATIONS AND SERVICES
    • 10.1.2 IMPACT ON OPERATIONS
    • 10.1.3 IMPACT ON PARTNERS
  • 10.2 STRATEGIES
    • 10.2.1 NETWORK OPERATOR STRATEGIES AGAINST OTT
    • 10.2.2 NETWORK OPERATOR STRATEGIES FOR API'S
    • 10.2.3 STRATEGIES FOR THIRD PARTY CONTENT AND COMMERCE

11.0 MVAS INFRASTRUCTURE

  • 11.1 FOURTH GENERATION (4G) CELLULAR VIA LTE
    • 11.1.1 FDD LTE
    • 11.1.2 TDD LTE (TD-LTE)
    • 11.1.3 LTE ADVANCED 339
    • 11.1.4 LTE INFRASTRUCTURE ELEMENTS AND ARCHITECTURE
    • 11.1.5 LTE E-UTRAN INFRASTRUCTURE ELEMENTS AND NETWORK ARCHITECTURE
    • 11.1.6 LTE EPC INFRASTRUCTURE ELEMENTS AND NETWORK ARCHITECTURE
  • 11.2 SDP
    • 11.2.1 EVOLUTION
    • 11.2.2 BENEFITS OF SDP
    • 11.2.3 SOA
  • 11.3 IMS
    • 11.3.1 IMS PLANES
    • 11.3.2 IMS NETWORK ELEMENTS
    • 11.3.3 IMS BASED APPLICATIONS
    • 11.3.4 MULTI-APPLICATION ENVIRONMENT ISSUES
    • 11.3.5 BIG ISSUE: SIGNALING LOAD
    • 11.3.6 MULTI-APPLICATION ENVIRONMENT OPPORTUNITIES
    • 11.3.7 NEW SERVICES INSTRUCTION OFTEN INTRODUCED MONOLITHICALLY
    • 11.3.8 OSS/BSS IMPACTS
    • 11.3.9 NEW BUSINESS OPPORTUNITIES AND CHALLENGES
    • 11.3.10 IMS MARKET SURVEY
  • 11.4 NEXT GENERATION OSS/BSS
    • 11.4.1 WHAT IS NGN
    • 11.4.2 NGN OSS/BSS: COMPONENTS, IMS IMPLICATIONS AND FRAMEWORKS
    • 11.4.3 NETWORK PLANNING AND ENGINEERING
    • 11.4.4 DRIVERS OF NGN
    • 11.4.5 OPERATIONAL CHALLENGES
    • 11.4.6 NGN OSS/BSS: COMPONENTS, IMS IMPLICATIONS AND FRAMEWORKS
    • 11.4.7 CHALLENGES FOR OSS AND BSS
  • 11.5 NEXT GENERATION INFRASTRUCTURE OPPORTUNITIES AND CHALLENGES
    • 11.5.1 SERVICES BLENDING REQUIRES SUPPORT INFRASTRUCTURE
    • 11.5.2 VNO MODEL TO DRIVE NEW OPPORTUNITIES/CHALLENGES
    • 11.5.3 TRUSTED VERSUS NON-TRUSTED APPLICATIONS

12.0 MVAS FORECASTS 2013 - 2018

  • 12.1 AUGMENTED REALITY (AR)
  • 12.2 PUBLIC SAFETY
  • 12.3 CONTENT DELIVERY NETWORKS (CDN)
  • 12.4 CLOUD SERVICES
  • 12.5 MOBILE PAYMENTS
  • 12.6 MOBILE BANKING
  • 12.7 MOBILE MARKETING AND ADVERTISING
  • 12.8 MACHINE-TO-MACHINE (M2M)
  • 12.9 WEARABLE WIRELESS
  • 12.10 SOLOMO GAMING MARKET
  • 12.11 SOCIAL NETWORKING
  • 12.12 INTERNET OF THINGS (IOT)
  • 12.13 BIG DATA
  • 12.14 SUBSCRIBER DATA MANAGEMENT (SDM)
  • 12.15 NETWORK OPERATOR API AND APPLICATIONS

13.0 SUMMARY AND RECOMMENDATIONS

  • 13.1 DEALING WITH REDUCED VALUE OF CORE SERVICES
  • 13.2 FOCUS ON INDUSTRY VERTICALS
  • 13.3 FOCUS ON SDM, API'S AND WORKING WITH THIRD PARTIES
  • 13.4 RECOMMENDATIONS FOR THIRD-PARTIES WORKING WITH NETWORK OPERATORS
    • 13.4.1 APPROACHING THE MARKETING DEPARTMENT
    • 13.4.2 APPROACHING THE TECHNOLOGICAL DEPARTMENT
    • 13.4.3 THE HYBRID OPTION
    • 13.4.4 THIRD-PARTY BUSINESS MODELS
    • 13.4.5 DEPLOYMENT OPTIONS
  • 13.5 WORKING WITH MANAGED SERVICE PROVIDERS
    • 13.5.1 TECHNICAL AND BUSINESS OPERATIONS
    • 13.5.2 DRIVERS FOR MANAGED SERVICES
    • 13.5.3 AGREEMENTS
    • 13.5.4 PRICING MODELS
  • 13.6 PLANNING FOR SERVICES IN THE CLOUD
    • 13.6.1 CLOUD OPPORTUNITIES
    • 13.6.2 MOBILE SERVICES IN THE CLOUD
    • 13.6.3 CASE STUDY: IBM SOCIAL SOFTWARE ON MOBILE
    • 13.6.4 THE ROLE OF INCUMBENT NETWORK OPERATORS IN MOBILE CLOUD

14.0 APPENDIX - HISTORY OF MVAS

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