表紙
市場調査レポート

クラウドにおけるモバイルコマース:モバイルビジネスモデル・業務におけるクラウドベース業務の影響

Mobile Commerce in the Cloud: The Impact of Cloud-based Operations on Mobile Business Models and Operations

発行 Mind Commerce 商品コード 239642
出版日 ページ情報 英文 105 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
クラウドにおけるモバイルコマース:モバイルビジネスモデル・業務におけるクラウドベース業務の影響 Mobile Commerce in the Cloud: The Impact of Cloud-based Operations on Mobile Business Models and Operations
出版日: 2012年05月02日 ページ情報: 英文 105 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

クラウドコンピューティングは、IT業務および企業のビジネスサポート機能を劇的に変化させました。モバイルビジネスモデルおよび業務においても、大きな影響を促す構えにあります。

当レポートでは、クラウドにおける将来のモバイルコマースアプリケーションについて予測しており、クラウドベース業務の市場機会の評価と2017年までの予測、主な課題と懸案事項、特定の地域・国の分析を通した世界市場の動向、クラウドベースのモバイルコマースアプリケーション市場の現在・将来の予測(〜2017年)などを提供し、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

  • Mコマースのバリューチェーン

第2章 Mコマースにおけるクラウドコンピューティング

  • クラウドアプリケーション
  • クラウド導入予測
  • クラウドアプリケーションおよびモバイルアプリケーション向けビジネスモデル
  • プライベートクラウドおよびモバイルコマース
  • NFCペイメントvs.クラウドベースのペイメント
  • モバイルペイメント市場:2012年〜2017年
  • クラウドにおけるモバイルペイメント
  • クラウド型モバイルコマース市場の将来

第3章 モバイルコマース市場

  • Mコマース産業の影響因子
  • 将来のMコマース
  • Mコマースの将来の動向
  • Mコマースの課題
  • 結論
  • クラウドにおける将来のアプリケーション
  • クラウドにおけるコンテキスト・ロケーション感度の高いアプリケーション
  • ペイポイントソリューション
  • スワームデータマイニング
  • 次世代の予測
  • クラウドプロバイダー市場
目次

Cloud computing has dramatically changed IT operations and enterprise business support functions. It is poised to facilitate substantial impacts in mobile business models and operations.

This research predicts the future of Mobile commerce applications in the cloud. The report evaluates market opportunities and forecasts to 2017 for cloud based operations. The report also analyzes key issues and concerns such as how other industries effect the mobile commerce industry and offers solutions to overcome challenges. The report includes evaluates global market dynamics through analysis of specific regions and countries. This research also analyzes the current and anticipated future market for cloud-based mobile commerce applications through 2017.

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. M-COMMERCE VALUE CHAIN
    • 1.1.1. MOBILE COMMERCE VALUE CHAIN
    • 1.1.2. USER FEE BUSINESS MODELS
    • 1.1.3. SUBSCRIPTION FEES

2.0. CLOUD COMPUTING IN M-COMMERCE

  • 2.1. CLOUD APPLICATIONS
    • 2.1.1. GRID COMPUTING
    • 2.1.2. CASE STUDY: HOW TO USE GRID COMPUTING TO SAVE IT COSTS
    • 2.1.3. TRANSACTION SYSTEMS
    • 2.1.4. DEPLOYING CLOUD COMPUTING
  • 2.2. CLOUD DEPLOYMENT SCENARIOS
    • 2.2.1. SCENARIO 1
    • 2.2.2. SCENARIO 2
    • 2.2.3. CASE STUDY: CLOUD AND THE RETURN ON INVESTMENT (ROI)
  • 2.3. CLOUD APPLICATIONS AND BUSINESS MODELS FOR MOBILE APPLICATIONS
    • 2.3.1. INFRASTRUCTURE AS A SERVICE (IAAS)
    • 2.3.2. PLATFORM AS A SERVICE (PAAS)
    • 2.3.3. SOFTWARE AS A SERVICE (SAAS)
  • 2.4. PRIVATE CLOUDS AND MOBILE COMMERCE
    • 2.4.1. BACKEND AS A SERVICE
    • 2.4.1. COMMUNICATION AS A SERVICE (CAAS)
  • 2.5. NFC PAYMENT VS CLOUD-BASED PAYMENTS
    • 2.5.1. ISIS WALLET
    • 2.5.2. GOOGLE WALLET AND ITS SWOT ANALYSIS
    • 2.5.3. GOOGLE WALLET CHALLENGES AND HOW TO OVERCOME IT
    • 2.5.4. PAYPAL AND GOOGLE WALLET
    • 2.5.5. VISA WALLET AND ITS SWOT ANALYSIS
    • 2.5.6. SERVE BY AMERICAN EXPRESS E-WALLET AND ITS SWOT ANALYSIS
    • 2.5.7. GOOGLE WALLET VERSES ISIS WALLET
    • 2.5.8. COMPARISON BETWEEN CURRENT WALLET SYSTEMS
    • 2.5.9. ADVANTAGES OF THE M-PAYMENTS SYSTEMS
  • 2.6. MOBILE PAYMENTS MARKET 2012-2017
    • 2.6.1. CURRENT MARKET SEGMENT
    • 2.6.2. M BANKING INTERACTIONS
    • 2.6.3. MOBILE APPS FOR MULTIPLE PLATFORMS
    • 2.6.4. HTML 5
    • 2.6.5. CURRENT PLATFORMS
  • 2.7. MOBILE PAYMENTS IN THE CLOUD
    • 2.7.1. MOBILE DEVICES IN THE CLOUD
    • 2.7.2. CLOUD-BASED MOBILE PAYMENT
    • 2.7.3. PAYPAL CLOUD BASED MOBILE PAYMENT
    • 2.7.4. MIND COMMERCE EXPECTATIONS FOR THE FUTURE OF THE MOBILE PAYMENT (NFC OR CLOUD-BASED PAYMENTS?)
    • 2.7.5. USING AMAZON CLOUD SERVICE WITH MOBILE PAYMENTS
    • 2.7.6. DEPLOYING THE CLOUD SERVICE WITH MOBILE COMMERCE
    • 2.7.7. CLOUD FORMATION
    • 2.7.8. SALES FORCE CLOUD GOES MOBILE
  • 2.8. THE FUTURE OF THE MOBILE COMMERCE MARKETS WITH THE CLOUD

3.0. MOBILE COMMERCE MARKET

  • 3.1.1. FACTORS TO AFFECT THE M-COMMERCE INDUSTRY
  • 3.1.2. THE FUTURE OF M-COMMERCE
  • 3.1.3. M-COMMERCE FUTURE TRENDS
  • 3.1.4. M-COMMERCE CHALLENGES
  • 3.1.5. CONCLUSION
  • 3.1.6. THE FUTURE OF APPS IN THE CLOUD
  • 3.1.7. CONTEXT AND LOCATION SENSITIVE APPLICATIONS IN THE CLOUD
  • 3.1.8. PAY POINT SOLUTIONS
  • 3.1.9. SWARM DATA MINING
  • 1.1. PREDICTIONS FOR THE NEXT GENERATION
  • 3.2. CLOUD PROVIDERS MARKETS
    • 3.2.1. GOOGLE VS AMAZON AS A CLOUD SERVICE PROVIDER:
    • 3.2.2. HP TO PENETRATE THE CLOUD MARKET
Back to Top