市場調査レポート

モバイルコマースベンダー分析:2012年

Mobile Commerce Vendor Analysis 2012

発行 Mind Commerce 商品コード 235980
出版日 ページ情報 英文 155 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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モバイルコマースベンダー分析:2012年 Mobile Commerce Vendor Analysis 2012
出版日: 2012年04月09日 ページ情報: 英文 155 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

現在Mコマースは、その補完に最適であるにもかかわらず、Eコマースに取って代わるまでに至っていません。ユーザーの無認識、デバイスの非効率性、セキュリティ・プライバシーの懸念といった社会的・技術的な問題が、消費者認識およびモバイル技術・Mコマースの導入率に大きな影響を与えています。

当レポートでは、モバイルコマースベンダーについて調査し、Mコマース市場の概要、課題および影響因子、主要モバイルコマースベンダーのプロファイル、およびモバイルコマースベンダーの機会などを分析しており、概略以下の構成でお届けします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • Mコマースの課題
  • プライバシーの歴史
  • セキュリティサービス
  • モバイルコマースの決済手段とそのセキュリティ
  • モバイルコマースセキュリティの要件
  • モバイルセキュリティ
  • Mコマースにおける決済手段
  • Mコマース市場に影響する主要動向

第3章 モバイルコマースベンダー

  • 主要ベンダー
  • USABLENET
  • Mコマースベンダーの新興企業
  • モバイルコマースベンダーのランキング

第4章 Mコマースベンダーの機会

  • モバイルビデオ広告
  • モバイルビデオ広告の課題・ソリューション
  • モバイルロケーションコマース
  • ケーススタディ:Mコマースにおける位置情報サービスの利用法
  • モバイルロケーションコマースのエコシステム・アプリケーション
  • 仮想商品のコンセプトおよびそのMコマースベンダーにとってのメリット
  • バーチャルモールのコンセプト
  • モバイルバンキング
  • モバイルラーニング
  • Mコマースにおけるクラウドコンピューティング
  • クラウド型モバイルコマース市場の将来
目次

Abstract

Overview:

There are a wide variety of factors that define the success of a mobile technology including instant connectivity, convenience, and personalization. Successful mobile applications are typically perceived by their users as being accessible anytime and anywhere, highly adaptable to the user's needs, and not revealing any private information about the user. However, many potential consumers of mobile technology are not convinced that all m-commerce applications would provide them with such an experience.

Consumers are often wary about engaging in m-commerce transactions because many m-commerce features and services are not identical to those of e- commerce. Presently, m-commerce is not positioned to replace e-commerce - instead it is best suited to supplement it. A number of socio-technological factors have a significant effect on the customer perception and the rate of adoption of mobile technology and m-commerce. These factors form tightly integrated socio-psychological barriers that include user unawareness, inefficiency of devices, security and privacy concerns, and others.

Target Audience:

  • Mobile Network Operators
  • Mobile Software Developers
  • OSS/BSS Solution Providers
  • Handset and Tablet Manufacturers
  • Mobile Payment Service Providers
  • Content and Applications Aggregators
  • Wireless Privacy and Security Specialists
  • Mobile Marketing and Advertising Providers
  • Telecommunications Infrastructure Providers

Table of Contents

1.0 EXECUTIVE SUMMARY

2.0 INTRODUCTION

  • 2.1 M-COMMERCE CHALLENGES
    • 2.1.1 TYPE OF DEVICES:
    • 2.1.2 PROCESSING CAPACITY:
    • 2.1.3 LOW BANDWIDTH:
    • 2.1.4 FREQUENT DISCONNECTIONS:
    • 2.1.5 MOBILITY:
    • 2.1.6 GEOGRAPHIC LOCATION:
    • 2.1.7 DEVICE IDENTITY:
    • 2.1.8 PERSONAL IDENTITY:
    • 2.1.9 SECURITY:
    • 2.1.10 BUSINESS:
  • 2.2 HISTORY OF PRIVACY
  • 2.3 SECURITY SERVICES
    • 2.3.1 CONFIDENTIALITY
    • 2.3.2 NON-REPUDIATION
    • 2.3.3 AUTHENTICATION
    • 2.3.4 ACCESS CONTROL
    • 2.3.5 INTEGRITY
    • 2.3.6 THREATS ON WIRELESS NETWORK
    • 2.3.7 COMPUTERS NETWORKS SECURITY ISSUES
    • 2.3.8 WIRED EQUIVALENT PRIVACY (WEP)
    • 2.3.9 WEP SCHEME WEAKNESS
    • 2.3.10 VIRTUAL PRIVATE NETWORK (VPN)
    • 2.3.11 POINT-TO-POINT TUNNELING PROTOCOL (PPTP)
    • 2.3.12 LAYER-2 TRANSPORT PROTOCOL (L2TP)
    • 2.3.13 INTERNET PROTOCOL SECURITY (IPSEC)
  • 2.4 MOBILE COMMERCE PAYMENT METHODS, AND IS SECURITY
    • 2.4.1 INTRODUCTION
    • 2.4.2 PAYMENT METHODS
  • 2.5 REQUIREMENTS OF MOBILE COMMERCE SECURITY
    • 2.5.1 BASICS OF SECURITY
  • 2.6 MOBILE SECURITY
    • 2.6.1 NETWORK INFRASTRUCTURE AND SECURITY
    • 2.6.2 WLAN STANDARDS
    • 2.6.3 WAP SECURITY
  • 2.7 PAYMENT METHODS IN M-COMMERCE
    • 2.7.1 CONTENT DOWNLOAD
    • 2.7.2 POINT OF SALE
    • 2.7.3 CONTENT ON DEVICE
    • 2.7.4 MOBILE PAYMENT METHODS
    • 2.7.5 "IN-BAND" PAYMENT METHOD
    • 2.7.6 PROXIMITY
    • 2.7.7 COMMON ISSUES OF MOBILE PAYMENT
    • 2.7.8 PAYMENT LIFECYCLE
    • 2.7.9 CONCLUSION
  • 2.8 MAJOR TRENDS AFFECTING THE M-COMMERCE MARKETS
    • 2.8.1 THE TRANSITION TO 4G AND LTE
    • 2.8.2 MOBILE PAYMENT
    • 2.8.3 MOBILE PAYMENT METHODS
    • 2.8.4 "IN-BAND" PAYMENT METHOD
    • 2.8.5 COMMON ISSUES OF MOBILE PAYMENT
    • 2.8.6 PAYMENT LIFECYCLE
    • 2.8.7 MOBILE PAYMENT VALUE
    • 2.8.8 MOBILE PAYMENT SYSTEMS
    • 2.8.9 CURRENT M-PAYMENT MARKET
    • 2.8.10 M-PAYMENT ANALYSIS
    • 2.8.11 MONEY TRANSFERS
    • 2.8.12 THE M-BANKING REGIONAL MARKET AND SERVICE PROVIDERS
    • 2.8.13 MONEY TRANSFERS ENVIRONMENT
    • 2.8.14 M-BANKING ECOSYSTEM
    • 2.8.15 M-BANKING PLAYERS
    • 2.8.16 BENEFITS FOR M-PAYMENTS FOR M-COMMERCE VENDORS
    • 2.8.17 MOBILE TICKETING MARKET 2012-2017
    • 2.8.18 MOBILE APPLICATIONS USAGE WITH M-TICKETING
    • 2.8.19 CONCLUSION
    • 2.8.20 MOBILE ADVERTISING BENEFITS FOR M-COMMERCE VENDORS
    • 2.8.21 THE ADVERTISING DOUBLE EDGED SWORD
    • 2.8.22 MARKET SUMMARY
    • 2.8.23 CASE STUDY RIM
    • 2.8.24 CASE STUDY APPLE
    • 2.8.25 CASE STUDY POPCAP GAMES
    • 2.8.26 CASE STUDY CAR LOCATOR
    • 2.8.27 PLATFORM MARKET SHARE
    • 2.8.28 MARKET SIZING
    • 2.8.29 PREDICTED MOBILE SALES
    • 2.8.30 PREDICTED SMART PHONE SALES
    • 2.8.31 PREDICTED MOBILE APPLICATION SALES AND REVENUE
    • 2.8.32 RECENT MARKET DEVELOPMENTS AS GROWTH INDICATORS
    • 2.8.33 MARKET SIZING AND FORECAST

3.0 MOBILE COMMERCE VENDORS

  • 3.1 MAJOR VENDORS
    • 3.1.1 DIGBY
    • 3.1.2 DIGBY LOCAL-POINT MOBILE PLATFORM
    • 3.1.3 DIGBY SWOT ANALYSIS
  • 3.2 USABLENET
    • 3.2.1 USABLENET SERVICES
    • 3.2.2 USABLENET SWOT
  • 3.3 START-UP M-COMMERCE VENDORS
    • 3.3.1 SEVENVAL
    • 3.3.2 NETBISCUITS
    • 3.3.3 GLOBAL BAY
    • 3.3.4 ENDEC
    • 3.3.5 UNBOUND COMMERCE
    • 3.3.6 PAYPAL MOBILE PAYMENT SOLUTIONS
    • 3.3.7 BRANDING BRAND
    • 3.3.8 KONY SOLUTIONS
    • 3.3.9 MOOVWEB
    • 3.3.10 NO NEED 4 MIRRORS
  • 3.4 MOBILE COMMERCE VENDORS RANKING
    • 3.4.1 VENDOR RANKING BASED ON NUMBER OF CLIENTS
    • 3.4.2 VENDORS RANKING BASED ON MARKET SHARE

4.0 OPPORTUNITIES FOR M-COMMERCE VENDORS

  • 4.1 MOBILE VIDEO ADVERTISING
    • 4.1.1 THE USER PERSPECTIVE ON MOBILE VIDEO ADVERTISING
    • 4.1.2 QOS IN MOBILE VIDEO ADVERTISING
  • 4.2 MOBILE VIDEO ADVERTISING CHALLENGES AND SOLUTIONS
    • 4.2.1 FREE-TO-END-USER (FTEU) VIDEOS TO INCREASE PROFITS
    • 4.2.2 SOCIAL ADVERTISING VIDEOS
    • 4.2.3 CONCLUSION
  • 4.3 MOBILE LOCATION COMMERCE
  • 4.4 CASE STUDY: HOW LOCATION BASED SERVICE CAN BE USED WITH M-COMMERCE
  • 4.5 MOBILE LOCATION COMMERCE ECOSYSTEM AND APPLICATIONS
  • 4.6 VIRTUAL GOODS CONCEPT AND ITS BENEFITS FOR M-COMMERCE VENDORS
  • 4.7 THE VR-MALL CONCEPT
    • 4.7.1 VR-MALL PERSONALIZATION ENGINE
    • 4.7.2 VR-WORLD GENERATOR
    • 4.7.3 VIRTUAL SELLING IN MOBILE PHONES
    • 4.7.4 VIRTUAL COMMERCE APPLICATIONS
    • 4.7.5 CHALLENGES OF THE VIRTUAL M-COMMERCE
    • 4.7.6 SOLUTIONS TO OVERCOME CHALLENGES
    • 4.7.7 FUTURE OF VIRTUAL COMMERCE
    • 4.7.8 E-GOVERNMENT CONCEPT
    • 4.7.9 PUBLIC SERVICES AND MOBILE COMMERCE VENDORS
    • 4.7.10 THE FUTURE OF E-GOVERNMENT CONCEPT
  • 4.8 MOBILE BANKING
    • 4.8.1 INTRODUCTION
    • 4.8.2 M BANKING DEVICES
    • 4.8.3 BANKS ROLE IN M-BANKING
    • 4.8.4 MOBILE BANKING TECHNOLOGIES
    • 4.8.5 FUTURE OF M-BANKING
    • 4.8.6 SMS
    • 4.8.7 SWOT ANALYSIS FOR USING SMS MODE TO CARRY OUT TRANSACTIONS
  • 4.9 MOBILE LEARNING
    • 4.9.1 THE M-LEARNING ECOSYSTEM
    • 4.9.2 M-LEARNING FEATURES
    • 4.9.3 M-LEARNING OS
    • 4.9.4 SMART PHONES AND M-LEARNING
  • 4.10 CLOUD COMPUTING IN M-COMMERCE
    • 4.10.1 USING AMAZON CLOUD SERVICE WITH MOBILE COMMERCE
    • 4.10.2 DEPLOYING THE CLOUD SERVICE WITH MOBILE COMMERCE
    • 4.10.3 CLOUD FORMATION
    • 4.10.4 SALES FORCE CLOUD GOES MOBILE
  • 4.11 THE FUTURE OF THE MOBILE COMMERCE MARKETS WITH THE CLOUD
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