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市場調査レポート

スマートフォン:新たなユーザーのパラダイムと行動

Smartphones: New User Paradigms and Behaviors

発行 Mind Commerce 商品コード 228364
出版日 ページ情報 英文 231 Pages
納期: 即日から翌営業日
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スマートフォン:新たなユーザーのパラダイムと行動 Smartphones: New User Paradigms and Behaviors
出版日: 2012年01月16日 ページ情報: 英文 231 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

スマートフォンの市場は現在急成長中で、当面この傾向は携帯端末市場全体を凌ぐと見られます。この急成長の背景には、ユーザーフレンドリーなプラットフォームやユーザーの行動パターンの進化があります。過去数年でのスマートフォンの売り上げは特筆すべきもので、2011年にスマートフォンは世界で4憶7200億台が出荷されました。これは2016年までに10億台に達する見通しで、現在、世界の携帯端末市場の17%をスマートフォンが占めています。

当レポートでは、スマートフォン市場の動向や利用者の動向分析、提言などを盛り込み、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • スマートフォンとは
  • スマートフォンがスマートたる所以−スマートフォンの主な機能
  • スマートフォンの歴史
    • 初期と最初のスマートフォン
    • Symbian
    • Palm、Windows、BlackBerry
    • iPhone
    • Android
    • bada
  • 携帯電話の成長とスマートフォン

第3章 2011年のスマートフォントップ10

  • 1位:SAMSUNG GALAXY S II
  • 2位:Motorola DROID BIONIC(VERIZON向け)
  • 3位:T-Mobile LG G2x
  • 4位:Apple iPhone 4
  • 5位:HTC EVO 3D
  • 6位:HTC ThunderBolt
  • 7位:Sony Ericsson Xperia Play
  • 8位:Google Nexus S 4G
  • 9位:HP Pre3
  • 10位:Dell Venue Pro

第4章 2011年のスマートフォン開発トップ10

  • プロセッサ
  • 4G
  • Android Ice Cream Sandwich、iOS5、WP7 Mango
  • Siri
  • HTMLとモバイル向けAdobe Flashの消滅
  • NFC(近距離無線通信)とGoogle Walletのスタート
  • スマートフォンでのDLMAとWi-Fi Direct
  • ディスプレイ技術「mirasol」
  • Nokiaの待望の復帰とAmazonのモバイルデビュー
  • その他

第5位 スマートフォンユーザーの行動と今後の動向

  • スマートフォンユーザーの行動理解と主な洞察
  • デジタルに積極的なスマートフォンユーザー
  • 世界的事実:スマートフォンユーザーとモバイル・マーケッター
  • スマートフォンユーザーの行動理解のためのGoogleアナリティクスの利用
  • モバイルでのユーザーエクスペリエンスと消費者志向の指標
  • スマートフォン消費者の行動
  • モバイル検索を前進させるユーザー行動の進化
    • モバイルのユーザビリティとモバイル検索行動
    • よりより検索アプリが検索行動を引き出す
    • ピークを迎える比較購入
    • ラップトップに取って代わる電話
    • 転換期はまだ
    • モバイル検索分野への参入
  • スマートフォンユーザーの行動とモバイル向けEメール戦略のシフト

第6章 スマートフォン市場のシェア

  • スマートフォン市場のシェア
  • 運用プラットフォーム別市場シェア
  • 運用プラットフォーム別消費者のロイヤリティ
  • メーカー別市場シェア
  • 米国のメーカー市場のシェア分析
  • メーカー別消費者のロイヤリティ
  • 世界全体の端末市場のシェア分析
  • 続くApple vs. Andoroid戦争
  • スマートフォン市場のシェア(2012年のAndroidおよび世界市場に焦点)
  • Android:2012年の期待
  • 4G、LTE、WiMAXスマートフォン、アジアでの3Gの拡大、2億4500万台の出荷−2016年

第7章 5〜10年後のスマートフォン

  • 次世代モバイル:未来はPMC(PERSONAL MOBILE COMPUTER)
  • 柔軟性のあるスマートフォンのデザイン
  • 腕時計電話
  • スマートフォン・ハードウェアにおけるNFCチップ
  • 拡張現実
  • 人工知能
  • 強力なチップセット
  • グリーン化
  • スマートフォン:衛星ラジオ、Sirius XM事件の未来

第8章:スマートフォンの成長とトップ機能

  • スマートフォンの必須機能トップ10
  • モバイル運用システムによるデータの利用
  • 対前年非43%のデータコスト削減
  • スマートフォン:印象の68%
  • 次のスマートフォンはAndroidかiOSか
  • 売り上げの半分を得たAndroid
  • 全端末総合以上のシェアを持つApple iOS
  • 2011年米国のコンピュータ以外のトラフィック
  • 音楽聴取14%増、ネットサーフィン10%増
  • モバイル・ソーシャル・ネットワーキング10%増
  • 今月の利用:5〜10%の成長
  • 76%が位置情報チェックインサービスを利用
  • 端末での動画再生は車内と同位

第9章 モバイルインターネット、スマートフォン、ユーザー行動

  • 2009年と比べ2010年は123%のモバイル購入成長
  • モバイルバンキング、ナビゲーションが成長(2011年)
  • 端末の「見た目」とブランドの影響力
  • タブレット利用者はオンラインショップ利用者
  • タブレット所有者は購入回数が多い
  • 半数はスマートフォンで購入
  • 25%は食料品も購入
  • 大きな問題となっているモバイルでの支払いの安全性
  • 店舗でのモバイルブラウジングは78%増

第10章 モバイルの人々とスマートフォンユーザーの行動

  • 男性のモバイル購入者は対前年比倍増
  • 少ない女性の購入とブラウズ
  • 男女とも広告のクリックは増加
  • モバイルの利用度が高いヒスパニック系
  • モバイルでの検索頻度が高いヒスパニック系
  • デジタル世代の子供が利用に与える影響
  • ベビーブーマーに匹敵する家族、若年成人
  • 若くて裕福なモバイルショッピング利用者
  • 広告により頻繁に反応する若年層
  • モバイル小売ショップ利用者の61%が35歳以下
  • 1310万のモバイル消費者がモバイル小売を利用
  • 若手のショッピング利用者はSMSを通じて勧める

第11章 スマートフォンユーザーの行動パラダイムのシフト

  • 一般的なスマートフォンの利用
    • 89%が日常生活にスマートフォンが溶け込む:93%が自宅で使用
    • スマートフォン:常時オンの消費者の友
    • ポケットPCとしてのスマートフォン:81%がネットをブラウズ
    • 72%が他のメディア使用中に利用
    • スマートフォンユーザーのマルチタスク:59%が行列に並びながら利用
    • 日常生活の助けとなるスマートフォン:89%が接続したまま
    • スマートフォンでのインターネットから切り替えさせられるもの:53%は「ビール」
  • 行動指向型検索
    • もっとも訪問されたウェブサイトはサーチエンジン
    • さまざまな情報を探すスマートフォン検索者:51%がダイニングで
    • 素早く便利な情報:89%が緊急
    • 90%がスマートフォン検索から行動へ
    • 地元情報検索者は地元コンテンツを見た後で行動
    • 検索者の59%が購入
  • 地元情報検索者
    • 95%が地元情報を検索
    • 買う準備のできている地元情報探索者:44%が購入
    • 地元情報アクセス後の行動はさまざま
    • 地元情報探索者のほぼ全員がその日のうちに行動
  • 購入を後押しするショップ利用
    • 日々購入行動を変えるモバイル
    • 購入の手助けに79%がスマートフォンに依存
    • 70%が店舗内で使用
    • 多チャンネル購入プロセスの統合された一部であるスマートフォン
    • スマートフォンでのショップ利用者の大部分は購入
    • 27%がモバイルサイトを通じて購入
    • 22%がアプリを通じて購入
    • ショップ利用者は約300米ドルを使用
  • スマートフォンユーザーへのリーチ
    • クロスメディア露出がモバイル検索に影響:61%が口コミ
    • 71%が広告をきっかけに検索
    • 大多数がモバイル広告を認知:82%はスマートフォンで
    • モバイル広告を見た人の半数が行動に移す:42%は広告をクリック

第12章 スマートフォンのパラダイムシフトとモバイルマーケティング予測

  • マーケティング支出は2015年中に565億米ドルに達する
  • 地域のモバイル広告;2015年までに51%のシェアに
  • 小売、レストランでの成長は1,342%
  • 広告の92%は全国レベルで支出
  • 地域のモバイルプロモーションに1億米ドルが費やされる
  • マーケッターの43%がモバイル販路を利用
  • 今後2年でキャンペーンの成長は128%
  • スマートフォンユーザーは5倍の広告を目にする
  • キャンペーンの30%がリードに焦点
  • Androidの2倍のCTRを得るApple iOS
  • 26%がアプリのダウンロードに積極的
  • モバイル−ソーシャル行動は対前月比39%で上昇
  • Twitterより高いSOCNETの統合
  • ターゲット広告の成長:ローカルで56%
  • インプレッション:Android−53%、iOS−28%
  • ブランドキャリア別:Verizon−19%
  • メーカー別:Apple−33%

第13章 モバイルアプリの利用:次のパラダイム

  • 注目のアプリ
    • THE DAILY
    • GE.TT
    • GETGLUE
    • BIZZY
    • FLIPBOARD
    • KIK
    • SHOPKICK
    • PATH
    • INSTAGRAM
    • GROUPME
  • 2011年ダウンロードアプリ・トップ10
  • 2011年Android向けアプリ・トップ10
    • NETFLIX
    • SNAPTAX
    • THUMB KEYBOARD
    • GOOGLE CURRENTS
    • GOOGLE WALLET
    • GOOGLE+ APP
    • AMAZON MP3
    • WORLD OF GOO
    • JUST IN CASE
    • GOOGLE MUSIC
  • 2011年iOS向けアプリ・トップ10
    • TWEETBOT
    • HBO GO
    • W.E.L.D.E.R.
    • SUPER 8
    • GRAND THEFT AUTO 3
    • SONGZA
    • INFINITY BLADE II
    • INSTACAST
    • MIXEL
    • AIRPORT UTILITY
  • 2012年のモバイルアプリ動向
    • 位置情報サービス(LBS):2014年には利用者14億人に
    • モバイル・ソーシャル・ネットワーキング
    • モバイル検索
    • モバイル・コマース
    • モバイル・ペイメント
    • コンテンツ認知サービス
    • 物体認識(OR)
    • モバイル・インスタント・メッセージング(MIM)
    • モバイルEメール
    • モバイル動画
  • Androidユーザーの時間を占めるアプリ
    • スマートフォン利用時間の56%をアプリに使用
    • 電話より多いメッセージング
    • ブランドアプリに本質的な発見はない
    • その他の調査結果
    • データの成長を促すアプリ
  • 夜間に増加するモバイルアプリ利用
  • メッセージより早く低下する音声
  • 深夜過ぎの利用:アプリの25%は深夜3時に共有される

第14章 次世代のスマートフォンユーザーのニュース行動

  • スマートフォン利用のブランド
  • 通話以外の電話利用
  • ニュース記事の割合
  • 通話を除く利用頻度
  • マルチタスク:通話以外
  • さまざまな情報の消費
  • ニュースの消費
  • ニュース消費の嗜好
  • ニュースの種類

第15章 デジタルメディアのパラダイム変化

  • モバイルゲーム vs. ゲーム機
  • 写真
  • デジタル流通とアプリストア
  • GLOBAL HEALTH:スマートフォンから顕微鏡へ
  • モバイルでのソーシャル・ネットワーキング
  • エンタテインメント

第16章 ソーシャルメディア:スマートフォンのパラダイム進化

  • Facebook
    • Facebookスマートフォン?
    • Facebookアプリの混乱
    • HTCのステータス:専用Facebookボタン
    • モバイルアプリ vs. モバイルウェブ:33%の投稿はモバイルから
  • Google+:あらゆるソーシャル・ネットワークでもっともスマートフォンとの統合に成功
    • Google+スマートフォン:次世代電話
  • Twitter
    • スマートフォンの導入:TwitterではRIMがリード
    • エンタテインメントの形であるTwittter
    • 全世界からの2011年のTwitter.comへのアクセスは2倍に、南米のオーディエンスは4倍
    • インドネシア、ブラジル、ベネズエラで高い浸透度
    • 米国・欧州でモバイルでのTwitter李余殃を促したスマートフォン
  • GROUPON
  • SKYPE
  • FOURSQUAREとGOWALLA
  • LINKEDIN
  • FLICKR
  • モバイル・ソーシャル・ネットワーキング
    • モバイル・ソーシャル・ネットワーキングのブーム
    • 急成長するモバイルデータの利用:2015年に10倍に拡大
    • モバイル・ソーシャル・ネットワーキング利用者の10人に7人が近況を投稿
    • モバイル向けFacebookの利用者は6000万人近く
    • 米国のスマートフォンユーザーの5人に3人はソーシャル・ネットワークにアクセス
    • 欧州のスマートフォンユーザーも同様の動向
    • 米国の消費者の10人に7人がパーソナライズ・オファーを好む
    • ソーシャル・メディアを支配する女性

第17章 最新の産業動向

  • スマートフォンに近づくIntel
  • モーションコントロール・ガジェット:スマートフォンでのSWIVL
  • Sonyの新しいスマートフォン:Xperia S
  • UBUNTU LINUX MOBILE −Google Androidへの代替
  • LG Optimus 3D vs. Nokia X7
  • バズを超えるRIM:Microsoft、Nokia、Amazonが関心
  • 高級品分野におけるTAG HEUERモバイルのセキュリティのためのKASPERSKY LABとTAG HEUERの連携
  • HTC EDGE:クアッドコア・プロセッサ搭載の最初のスマートフォン
  • SAMSUNGとSMARTMBSの新たな4G端末
  • FOXCONNとともにスマートフォンに備えるAmazon
  • 高級品部門VERTUを売却するNokia
  • 欧州で禁止の可能性のあるiPhone 4S

第18章 スマートフォン・メーカーのビジネスモデル

  • 産業別の統合モデル
  • オープンプラットフォームでの広告とアプリ
  • ライセンス費用

第19章 スマートフォン:通信会社のビジネスモデル

  • 価格の差別化
  • 2面性のある市場
  • ネットワークの中立性
  • コミッション
  • 端末の販売によるコミッション
  • モバイル・ペイメント
  • M2M
  • クラウド

第20章 結論と提言

  • メーカーへの提言
    • 機能的創造性に注力を
    • ビジネスモデルのシフトを活用
    • セキュリティ問題に注力
    • よりよい検索機能を
    • 「無線での」端末のプロビジョニング
  • 通信会社の提言
    • 双方にメリットのあるビジネスモデルの開発を
    • 地域トラフィックの商業化
    • 地域の広告マーケティング・プラットフォームの具現化を
  • ブランドへの提言
    • モバイルに最適化したサイトを
    • モバイル向けソーシャル戦略の構築
    • 簡便化
    • すべてをモバイル化
  • エンドユーザーへの提言
    • スマートフォン自体の保護を
    • データのバックアップを
    • WiFiに注意
    • 賢いブラウジング
    • キャッシュの削除
    • なくしたスマートフォンは見つけること
    • アプリについて検討を
    • 周辺に注意
    • 請求書を確認
    • スマートフォンを捨てないこと

図表

目次

The Smartphone market is currently the fastest-growing segment and it will continue to outpace the overall handset market for the foreseeable future. User friendly platform and evolving user behavior pattern are responsible for its exponential growth. In the past few years Smartphone sales have grown exponentially. In 2011, 472 million Smartphone were sold worldwide. This is expected to rise to 1 billion by 2016. Smartphones now account for 17% of all global mobile handset sales. Particularly in the USA, 43% end-users have Smartphone which is equivalent to France, Germany, Italy, Spain and the UK.

Among the four major operating platforms Android leads the market with 47% market share beating Apple's who has 29%. However 57% mobile operating profits are in Apple's basket. The user behavior pattern has also experienced a major shift from voice to data centric in last year and sleek design of handset. Usage and growth in social networking, mobile payments, and many expected other non-voice applications driven by LTE are expected.

This research addresses:

  • Top Smartphones and innovations in 2011
  • Smartphone user behavior pattern evolution
  • Top smartphone functions for end-users
  • Relationship between mobile growth and smartphone user behaviors
  • Leading demographics (by gender / race / nationality) for usage
  • New dynamics of smartphone user behavior
  • Impact of mobile marketing
  • Relationship of applications market to smartphone user behavior
  • Smartphone business models
  • Actions that stakeholders should take for optimal success in smartphone marketplace

Key Findings:

  • We project 20% of smartphones will support NFC by 2014
  • Mobile commerce will become $31 billion business by 2016
  • We see 74% of mobile search leading to a purchase because of smartphone
  • Mobile marketing spend will reach $56.5 billion in 2015
  • Statistical snapshots:
    • 50% smartphone users purchase via mobile
    • 45% of smartphone users check email constantly throughout the day
    • 32% of smartphone users check Facebook at least once per day
    • 78% of Japanese smartphone users browse online from their mobile
    • 90% of smartphone users search local information in US and Japan
    • 76% of smartphone users utilize location check-in services
    • 56% of smartphone usage is with applications
    • 60% of end-users connect to social networks via mobile

Table of Contents

1.0. EXECUTIVE SUMMARY

2.0. INTRODUCTION

  • 2.1. WHAT IS SMARTPHONE?
  • 2.2. WHAT MAKES A SMARTPHONE SMART - KEY SMARTPHONE FEATURES?
  • 2.3. HISTORY OF SMARTPHONE
    • 2.3.1. EARLY YEARS & THE FIRST SMARTPHONE
    • 2.3.2. SYMBIAN
    • 2.3.3. PALM, WINDOWS, AND BLACKBERRY
    • 2.3.4. IPHONE
    • 2.3.5. ANDROID
    • 2.3.6. BADA
  • 2.4. MOBILE PHONE GROWTH AND SMARTPHONE

3.0. TOP TEN SMARTPHONES 2011

  • 3.1. NUMBER 1: SAMSUNG GALAXY S II
  • 3.2. NUMBER 2: MOTOROLA DROID BIONIC ON VERIZON
  • 3.3. NUMBER 3: T-MOBILE LG G2X
  • 3.4. NUMBER 4: APPLE IPHONE 4
  • 3.5. NUMBER 5: HTC EVO 3D
  • 3.6. NUMBER 6: HTC THUNDERBOLT
  • 3.7. NUMBER 7: SONY ERICSSON XPERIA PLAY
  • 3.8. NUMBER 8: GOOGLE NEXUS S AND 4G
  • 3.9. NUMBER 9: HP PRE 3
  • 3.10. NUMBER 10: DELL VENUE PRO

4.0. TOP 10 SMARTPHONE INNOVATIONS OF 2011

  • 4.1. PROCESSORS
  • 4.2. 4G
  • 4.3. ANDROID ICE CREAM SANDWICH, IOS5...... AND WP7 MANGO
  • 4.4. SIRI
  • 4.5. HTML5 AND THE DEATH OF ADOBE FLASH FOR MOBILE
  • 4.6. NEAR FIELD COMMUNICATION (NFC) AND THE LAUNCH OF GOOGLE WALLET
  • 4.7. DLNA AND WIFI DIRECT IN SMARTPHONES
  • 4.8. MIRASOL SCREEN TECHNOLOGY
  • 4.9. NOKIA'S LONG-AWAITED COMEBACK AND AMAZON'S MOBILE DEBUT
  • 4.10. BEST OF THE REST

5.0. SMARTPHONE USER BEHAVIOR AND FUTURE TREND

  • 5.1. UNDERSTANDING SMARTPHONE USER BEHAVIOR & KEY INSIGHTS
  • 5.2. SMARTPHONE USERS MORE DIGITALLY ACTIVE
  • 5.3. GLOBAL COUNTRY FACTS: THE SMARTPHONE USER & THE MOBILE MARKETER
  • 5.4. USING GOOGLE ANALYTICS TO UNDERSTAND SMARTPHONE USER BEHAVIOR
  • 5.5. MOBILE EXPERIENCE AND MOBILE CONSUMER PREFERENCE INDICATOR
  • 5.6. SMARTPHONE CONSUMER BEHAVIOR: FEW INTERESTING FACT
  • 5.7. EVOLVING USER BEHAVIOR WILL PROPEL MOBILE SEARCH
    • 5.7.1. MOBILE USABILITY AND MOBILE SEARCH BEHAVIOR
    • 5.7.2. BETTER SEARCH APPLICATIONS WILL LEAD SEARCH BEHAVIOR
    • 5.7.3. COMPARISON SHOPPING CAN TAKE A PEAK
    • 5.7.4. PHONE REPLACE THE LAPTOP
    • 5.7.5. NOT YET THE TIPPING POINT
    • 5.7.6. ENTER MOBILE SEARCH FIELD
  • 5.8. SMARTPHONE USER BEHAVIOR AND MOBILE EMAIL STRATEGY SHIFT

6.0. SMARTPHONE MARKET SHARE

  • 6.1. SMARTPHONE MARKET SHARE
  • 6.2. MARKET SHARE BY OPERATING PLATFORM
  • 6.3. CUSTOMER LOYALTY BY OPERATING PLATFORM
  • 6.4. MARKET SHARE BY MANUFACTURER
  • 6.5. US MANUFACTURER MARKET SHARE ANALYSIS
  • 6.6. CUSTOMER LOYALTY BY MANUFACTURER
  • 6.7. GLOBAL HANDSET MARKET SHARE ANALYSIS
  • 6.8. APPLE VS. ANDROID BATTLE CONTINUES
  • 6.9. SMARTPHONE MARKET SHARE, ANDROID & GLOBAL MARKET FOCUS 2012
  • 6.10. ANDROID: 2012 EXPECTATION
  • 6.11. 4G, LTE, & WIMAX SMARTPHONE, 3G EXPLOSION IN ASIA, AND 245 MILLION HANDSET SHIPMENTS IN 2016

7.0. FUTURE OF SMARTPHONE IN 5-10 YEARS

  • 7.1. NEXT GEN MOBILE: THE FUTURE IS PMC (PERSONAL MOBILE COMPUTER)
  • 7.2. FLEXIBLE SMARTPHONE DESIGNS
  • 7.3. WRISTWATCH PHONES
  • 7.4. NFC CHIPS IN SMARTPHONE HARDWARE
  • 7.5. AUGMENTED REALITY
  • 7.6. ARTIFICIAL INTELLIGENCE
  • 7.7. POWERFUL CHIPSETS
  • 7.8. GOING GREEN
  • 7.9. SMARTPHONES: THE FUTURE OF SATELLITE RADIO, A SIRIUS XM CASE

8.0. SMARTPHONE GROWTH AND TOP FUNCTIONS

  • 8.1. TOP 10 ESSENTIAL SMARTPHONE FUNCTIONS: TEXTING HAS CLEAR LEAD
  • 8.2. DATA USAGE BY MOBILE OPERATING SYSTEM: 89% Y--O-Y
  • 8.3. 43% YOY DATA COSTS DROP
  • 8.4. SMARTPHONES: 68% OF IMPRESSIONS
  • 8.5. NEXT SMARTPHONE, ANDROID OR IOS?
  • 8.6. ANDROID GETS HALF OF SALES
  • 8.7. APPLE IOS HAS MORE SHARE OF ALL DEVICES
  • 8.8. US NON-COMPUTER TRAFFIC 2011
  • 8.9. MUSIC LISTENING UP 14%, SURFING UP 6%
  • 8.10. MOBILE SOCIAL NETWORKING UP 10%
  • 8.11. CONTENT USAGE: ALL GROWTH SOLID BETWEEN 5%-10%
  • 8.12. 76% USE LOCATION CHECK-IN SERVICES
  • 8.13. PHONE VIDEO VIEWING EQUAL WITH IN-CAR

9.0. MOBILE INTERNET, SMARTPHONE AND USER BEHAVIOR

  • 9.1. 123% GROWTH IN MOBILE PURCHASING 2009 VS. 2010
  • 9.2. MOBILE BANKING, NAVIGATION TO GROW 2011
  • 9.3. DEVICE "LOOK" AND BRAND ARE INFLUENTIAL
  • 9.4. TABLETS USERS ARE ONLINE SHOPPERS
  • 9.5. TABLET OWNERS MAKE MORE PURCHASES
  • 9.6. HALF MAKE PURCHASES WITH A SMARTPHONE
  • 9.7. 25% WOULD PAY FOR GROCERIES
  • 9.8. SECURITY OF MOBILE-PAY A BIG CONCERN
  • 9.9. MOBILE BROWSING IN-STORE GROWS 78%

10.0. MOBILE PEOPLE AND SMARTPHONE USER BEHAVIOR

  • 10.1. MEN DOUBLE MOBILE PURCHASING Y-O-Y
  • 10.2. FEWER WOMEN PURCHASE, BROWSE
  • 10.3. BOTH GENDERS CLICKING MORE ADS
  • 10.4. HISPANICS HAVE HIGHER MOBILE USE
  • 10.5. HISPANICS SEARCH MORE VIA MOBILE
  • 10.6. HISPANICS SEARCH MORE VIA MOBILE
  • 10.7. GROWING UP DIGITAL, KIDS IMPACT USAGE
  • 10.8. FAMILIES, YOUNG ADULTS EQUAL BOOMERS
  • 10.9. MOBILE SHOPPERS ARE YOUNG, WEALTHY
  • 10.10. YOUNG REACT MORE FREQUENTLY TO ADS
  • 10.11. 61% OF M-RETAIL SHOPPERS ARE UNDER 35
  • 10.12. 13.1 MILLION MOBILE CONSUMERS PERFORM MOBILE RETAIL
  • 10.13. YOUNGER SHOPPERS RECOMMEND VIA SMS

11.0. SMARTPHONE USER BEHAVIOR PARADIGM SHIFT

  • 11.1. GENERAL SMARTPHONE USAGE
    • 11.1.1. 89% EMBEDDED SMARTPHONE INTO DAILY LIFE
    • 11.1.2. SMARTPHONE: A CONSUMER'S ALWAYS-ON COMPANION - 93% USE AT HOME
    • 11.1.3. SMARTPHONE AS POCKET PCS: 81% BROWSE INTERNET
    • 11.1.4. 72% USE WHILE CONSUMING OTHER MEDIA
    • 11.1.5. SMARTPHONE USERS MULTI-TASK: 59% USE WHILE WAITING IN LINE
    • 11.1.6. SMARTPHONE HELP US WITH OUR DAILY LIVES: 89% STAY CONNECTED
    • 11.1.7. WHAT WE'RE WILLING TO EXCHANGE FOR INTERNET USAGE ON SMARTPHONE: 53% WITH BEER
  • 11.2. ACTION ORIENTED SEARCHERS
    • 11.2.1. SEARCH IS THE MOST VISITED WEBSITE: 77% ON SEARCH ENGINE
    • 11.2.2. SMARTPHONE SEARCHERS LOOK WIDE VARIETY OF INFORMATION: 51% DINNING
    • 11.2.3. SEARCHERS SEEK QUICK AND CONVENIENT INFORMATION: 89% URGENCY
    • 11.2.4. 90% TAKE ACTION ON SMARTPHONE SEARCH
    • 11.2.5. 59% SEARCHERS PURCHASE
  • 11.3. LOCAL INFORMATION SEEKERS
    • 11.3.1. 95% LOOK LOCAL INFORMATION
    • 11.3.2. LOCAL INFORMATION SEEKERS ARE READY TO BUY: 44% PURCHASE
    • 11.3.3. VARIETY OF ACTIONS TAKEN AFTER ACCESSING LOCAL CONTENT
    • 11.3.4. NEARLY ALL LOCAL INFORMATION SEEKERS TAKE ACTION WITHIN A DAY
  • 11.4. PURCHASE DRIVEN SHOPPERS
    • 11.4.1. MOBILE TRANSFORMING EVERYDAY SHOPPING BEHAVIOR
    • 11.4.2. 79% RELY ON SMARTPHONE TO HELP WITH SHOPPING
    • 11.4.3. 70% USE WHILE SHOPPING IN-STORE
    • 11.4.4. SMARTPHONE ARE AN INTEGRAL PART OF MULTI-CHANNEL PURCHASE PROCESS
    • 11.4.5. MAJORITY OF SMARTPHONE SHOPPERS PURCHASE
    • 11.4.6. 27% PURCHASE BY VIA MOBILE WEBSITE
    • 11.4.7. 22% PURCHASE VIA APPS
    • 11.4.8. SHOPPERS SPENT ROUGHLY $300
  • 11.5. REACHING THE SMARTPHONE USERS
    • 11.5.1. CROSS MEDIA EXPOSURE INFLUENCE MOBILE SEARCH: 61% WORD OF MOUTH
    • 11.5.2. 71% SEARCH BECAUSE OF AD
    • 11.5.3. A VAST MAJORITY NOTICE MOBILE AD: 82% ON SMARTPHONE
    • 11.5.4. HALF TAKE ACTION WHO SEE A MOBILE AD: 42% CLICK ON AD

12.0. SMARTPHONE PARADIGM SHIFT AND MOBILE MARKETING PREDICTION

  • 12.1. MARKETING SPEND TO REACH $56.5 BILLION IN 2015
  • 12.2. LOCAL MOBILE ADS: 51% SHARE BY 2015
  • 12.3. 1,342% GROWTH IN RETAIL, RESTAURANTS
  • 12.4. 92% OF AD SPEND AT NATIONAL LEVEL
  • 12.5. $100M FOR LOCAL MOBILE PROMOTIONS
  • 12.6. 43% OF MARKETERS USING MOBILE CHANNEL
  • 12.7. 128% GROWTH IN CAMPAIGNS OVER 2 YEARS
  • 12.8. SMARTPHONE OWNERS SEE 5X MORE ADS
  • 12.9. 30% OF CAMPAIGNS FOCUSED ON LEADS
  • 12.10. APPLE IOS HAS DOUBLE CTR OF ANDROID
  • 12.11. 26% DRIVE TO APP DOWNLOADS
  • 12.12. MOBILE-SOCIAL ACTION MIX UP 39% M-O-M
  • 12.13. SOCNET CONVERGENCE HIGHER FROM TWITTER
  • 12.14. TARGETED ADS UP; LOCAL AT 56%
  • 12.15. IMPRESSIONS: ANDROID- 53%, IOS- 28%
  • 12.16. BY BRANDED CARRIER, VERIZON HAS 19%
  • 12.17. BY MANUFACTURER, APPLE HAS 33%

13.0. MOBILE APPS USAGE: THE NEXT PARADIGM

  • 13.1. 10 APPS TO WATCH
    • 13.1.1. THE DAILY
    • 13.1.2. GE.TT
    • 13.1.3. GETGLUE
    • 13.1.4. BIZZY
    • 13.1.5. FLIPBOARD
    • 13.1.6. KIK
    • 13.1.7. SHOPKICK
    • 13.1.8. PATH
    • 13.1.9. INSTAGRAM
    • 13.1.10. GROUPME
  • 13.2. TOP 10 DOWNLOADED MOBILE APPS 2011
  • 13.3. TOP 10 ANDROID APPS 2011
    • 13.3.1. NETFLIX
    • 13.3.2. SNAPTAX
    • 13.3.3. THUMB KEYBOARD
    • 13.3.4. GOOGLE CURRENTS
    • 13.3.5. GOOGLE WALLET
    • 13.3.6. GOOGLE+ APP
    • 13.3.7. AMAZON MP3
    • 13.3.8. WORLD OF GOO
    • 13.3.9. JUST IN CASE
    • 13.3.10. GOOGLE MUSIC
  • 13.4. TOP 10 IOS APPS 2011
    • 13.4.1. TWEETBOT
    • 13.4.2. HBO GO
    • 13.4.3. W.E.L.D.E.R.
    • 13.4.4. SUPER 8
    • 13.4.5. GRAND THEFT AUTO 3
    • 13.4.6. SONGZA
    • 13.4.7. INFINITY BLADE II
    • 13.4.8. INSTACAST
    • 13.4.9. MIXEL
    • 13.4.10. AIRPORT UTILITY
  • 13.5. 10 MOBILE APPLICATION TRENDS FOR 2012
    • 13.5.1. LOCATION BASED SERVICES (LBS): 1.4 BILLION USERS IN 2014
    • 13.5.2. MOBILE SOCIAL NETWORKING
    • 13.5.3. MOBILE SEARCH
    • 13.5.4. MOBILE COMMERCE
    • 13.5.5. MOBILE PAYMENT
    • 13.5.6. CONTEXT AWARE SERVICE
    • 13.5.7. OBJECT RECOGNITION (OR)
    • 13.5.8. MOBILE INSTANT MESSAGING (MIM)
    • 13.5.9. MOBILE E-MAIL
    • 13.5.10. MOBILE VIDEO
  • 13.6. APPS DOMINATE ANDROID USER TIME
    • 13.6.1. 56% OF DAILY SMARTPHONE TIME WITH APPS
    • 13.6.2. MESSAGING BEATS PHONE CALLS
    • 13.6.3. ORGANIC DISCOVERY LESS LIKELY FOR BRAND APPS
    • 13.6.4. OTHER FINDINGS
    • 13.6.5. APPS DRIVE DATA GROWTH
  • 13.7. MOBILE APP USE RISES AT NIGHT
  • 13.8. VOICE DROPS QUICKER THAN MESSAGING
  • 13.9. LIVING AFTER MIDNIGHT: 25% APPS SHARE AT 3 AM

14.0. SMARTPHONE USER NEWS BEHAVIOR OF NEXT GENERATION

  • 14.1. BRAND OF SMARTPHONE USE
  • 14.2. NON-VOICE CALL USES OF PHONES
  • 14.3. PERCENTAGE OF A NEWS ARTICLE
  • 14.4. FREQUENCY OF USE EXCLUDING VOICE CALLS
  • 14.5. MULTITASKING: EXCLUDING VOICE CALLS
  • 14.6. CONSUMING DIFFERENT TYPES OF INFORMATION
  • 14.7. CONSUME NEWS
  • 14.8. PREFERENCES FOR CONSUMING NEWS
  • 14.9. TYPES OF NEWS

15.0. SMARTPHONE: CHANGING PARADIGM OF DIGITAL MEDIA

  • 15.1. MOBILE GAMING VS. CONSOLE
  • 15.2. PHOTOGRAPHY
  • 15.3. DIGITAL DISTRIBUTION AND APPSTORE
  • 15.4. GLOBAL HEALTH: SMARTPHONE TO MICROSCOPES
  • 15.5. SOCIAL NETWORKING ON MOBILE
  • 15.6. ENTERTAINMENT

16.0. SOCIAL MEDIA: AN EVOLVING PARADIGM OF SMARTPHONE

  • 16.1. FACEBOOK
    • 16.1.1. A FACEBOOK SMARTPHONE? WHY?
    • 16.1.2. FACEBOOK, HTC WORK ON SMARTPHONE
    • 16.1.3. THE FACEBOOK SMARTPHONE APP CRAZE
    • 16.1.4. THE HTC'S STATUS: DEDICATED FACEBOOK BUTTON
    • 16.1.5. MOBILE APPS VS. MOBILE WEB: 33% POSTING IS MOBILE
  • 16.2. GOOGLE +: BEST SMARTPHONE INTEGRATION OF ANY SOCIAL NETWORK
    • 16.2.1. GOOGLE PLUS SMARTPHONE: NEXT GEN PHONE
  • 16.3. TWITTER
    • 16.3.1. SMARTPHONE ADOPTION: RIM LEADS IN CASE OF TWITTER
    • 16.3.2. TWITTER IS A FORM OF ENTERTAINMENT
    • 16.3.3. GLOBAL AUDIENCE TO TWITTER.COM DOUBLES IN 2011, AS LATIN AMERICAN AUDIENCE GROWS FOURFOLD
    • 16.3.4. INDONESIA, BRAZIL AND VENEZUELA BOAST HIGHEST TWITTER PENETRATION IN THE WORLD
    • 16.3.5. SMARTPHONES DRIVE MOBILE TWITTER ADOPTION IN U.S. AND EUROPE
  • 16.4. GROUPON
  • 16.5. SKYPE
  • 16.6. FOURSQUARE AND GOWALLA
  • 16.7. LINKEDIN
  • 16.8. FLICKR
  • 16.9. MOBILE SOCIAL NETWORKING
    • 16.9.1. MOBILE SOCIAL NETWORKING BOOMS
    • 16.9.2. MOBILE DATA USAGE SKYROCKETS: 10-FOLD INCREASE IN 2015
    • 16.9.3. 7 IN 10 MOBILE SOCIAL NETWORKERS POST STATUS UPDATES
    • 16.9.4. MOBILE FACEBOOK AUDIENCE NEARS 60M: 50% A CLEAR LEAD
    • 16.9.5. 3 IN 5 US SMARTPHONE USERS ACCESS SOCNETS
    • 16.9.6. EUROPEAN SMARTPHONE USERS FOLLOW SIMILAR SOCNET TREND
    • 16.9.7. 7 IN 10 US CONSUMERS PREFER PERSONALIZED OFFERS
    • 16.9.8. WOMEN RULE SOCIAL MEDIA

17.0. SMARTPHONE: LATEST INDUSTRY TREND

  • 17.1. INTEL MOVING INTO SMARTPHONE
  • 17.2. MOTION CONTROLLED GADGET: SWIVL IN SMARTPHONE
  • 17.3. SONY'S NEW SMARTPHONE, THE XPERIA S
  • 17.4. UBUNTU LINUX MOBILE - AN ALTERNATIVE TO GOOGLE ANDROID
  • 17.5. LG OPTIMUS 3D AND NOKIA X7 BATTLE
  • 17.6. RIM TAKEOVER BUZZ: MICROSOFT, NOKIA AND AMAZON ARE INTERESTED
  • 17.7. KASPERSKY LAB AND TAG HEUER PARTNERSHIP FOR TAG HEUER MOBILE SECURITY IN THE LUXURY SEGMENT
  • 17.8. HTC EDGE - THE FIRST SMARTPHONE WITH QUAD-CORE PROCESSOR
  • 17.9. NEW 4G DEVICE OF SAMSUNG AND SMARTMBS
  • 17.10. AMAZON PREPARES A SMARTPHONE WITH FOXCONN
  • 17.11. NOKIA SELLS LUXURY DIVISION VERTU
  • 17.12. IPHONE 4S COULD BE BANNED IN EUROPE

18.0. SMARTPHONE MANUFACTURER BUSINESS MODEL

  • 18.1. VERTICALLY INTEGRATED MODEL
  • 18.2. ADVERTISING & APPS WITH OPEN PLATFORM
  • 18.3. LICENSE FEES

19.0. SMARTPHONE: BUSINESS MODEL FOR TELECOMS

  • 19.1. PRICE DIFFERENTIATION
  • 19.2. A TWO-SIDED MARKET
  • 19.3. NETWORK NEUTRALITY
  • 19.4. COMMISSIONS
  • 19.5. COMMISSION ON THE SALES OF DEVICES
  • 19.6. MOBILE PAYMENTS
  • 19.7. M2M
  • 19.8. THE CLOUD

20.0. CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS

  • 20.1. RECOMMENDATION FOR MANUFACTURER
    • 20.1.1. FOCUS FUNCTIONAL CREATIVITY
    • 20.1.2. EMBRACE BUSINESS MODEL SHIFT
    • 20.1.3. FOCUS SECURITY ISSUE
    • 20.1.4. BRING BETTER SEARCH FUNCTIONALITY
    • 20.1.5. DEVICE PROVISIONING ‘OVER THE AIR’
  • 20.2. RECOMMENDATION FOR TELECOM
    • 20.2.1. DEVELOP MUTUALLY BENEFICIAL BUSINESS MODEL
    • 20.2.2. MONETIZE LOCAL TRAFFIC
    • 20.2.3. INCORPORATE LOCAL AD MARKETING PLATFORM
  • 20.3. RECOMMENDATION FOR BRAND
    • 20.3.1. HAVE MOBILE OPTIMIZED SITE
    • 20.3.2. BUILD MOBILE SOCIAL STRATEGY
    • 20.3.3. MAKE THINGS EASY TO SHARE THE LOVE
    • 20.3.4. MOBILIZE EVERYTHING
  • 20.4. RECOMMENDATION FOR END USER
    • 20.4.1. PROTECT THE SMARTPHONE ITSELF
    • 20.4.2. BACKUP YOUR COOL DATA
    • 20.4.3. BE CAREFUL WHEN YOU WI-FI
    • 20.4.4. BROWSE WISELY
    • 20.4.5. CLEAR YOUR CACHE
    • 20.4.6. FIND YOUR LOST SMARTPHONE
    • 20.4.7. THINK ABOUT YOUR APPS
    • 20.4.8. BE AWARE OF YOUR SURROUNDINGS
    • 20.4.9. CHECK YOUR INVOICE
    • 20.4.10. DON'T THROW AWAY YOUR SMARTPHONE

List of Figures

  • Figure 1: Group of smartphones
  • Figure 2: Key Smartphone features
  • Figure 3: The first smartphone
  • Figure 4: The Nokia 9210 Communicator-Symbian 2000 model smartphone
  • Figure 5: Nokia Lumia 800 - Windows Phone 7.5 Smartphone
  • Figure 6: The original iPhone - June 2007
  • Figure 7: Galaxy Nexus, the latest "Google phone in Android 4.0"
  • Figure 8: Samsung Galaxy S II leads the pack
  • Figure 9: Motorola Droid Bionic
  • Figure 10: T-Mobile LG G2X
  • Figure 11: Apple iPhone 4
  • Figure 12: HTC EVO 3D smartphone
  • Figure 13: HTC ThunderBolt
  • Figure 14: Sony Ericsson Xperia Play
  • Figure 15: Google Nexus S
  • Figure 16: HP Pre3
  • Figure 17: Windows Phone 7 on the Dell Venue Pro
  • Figure 18: Nvidia's Tegra 2
  • Figure 19: 3G vs. 4G visual speed comarison
  • Figure 20: iCloude set up screen in Smartphone
  • Figure 21: Face recognition features on Samsung Galaxy Nexus
  • Figure 22: Siri speech recognition user front
  • Figure 23: P2P mash up architecture through WiFi
  • Figure 24: Mirasol display on The Kyobo e-Reader
  • Figure 25: Demography of sleek design of Lumia 800
  • Figure 26: Amazon's move in mobile appstore
  • Figure 27: Lytro light-field camera experience
  • Figure 28: Biometrics face unlock on Smartphone
  • Figure 29: Google infographic on smartphone usage in United States
  • Figure 30: Google infographics on smarphone user purchase behavior
  • Figure 31: Digital communication Smartphone vs. Non-smartphone user
  • Figure 32: Using the Advanced Segments feature of Google Analytics
  • Figure 33: Check the option for Mobile Traffic and click Apply
  • Figure 34: Review the Bounce Rate for all Visits and Mobile Traffic. There is a 7 point difference in this example
  • Figure 35: 2011 Operating Profit Share of Mobile Industry
  • Figure 36: 2011 worldwide Smartphone Market Share by Operating System
  • Figure 37: Smartphone Quantity Market Share by Operating System 2009- 2011
  • Figure 38: Quantity market shares by Manufacturer
  • Figure 39: US Market Share by Manufacturer
  • Figure 40: Smartphone Customer Satisfaction Index in 1000 score
  • Figure 41: Smartphone platform market share prediction 2012
  • Figure 42: Smartphone Manufacturer Market Share prediction 2012
  • Figure 43: Flexible displays: could help balance the demand for screen real estate with pocketable device size
  • Figure 44: Nokia's Morph
  • Figure 45: Layar provides augmented reality today
  • Figure 46: Top 10 essential smartphone functions
  • Figure 47: Data Usage in MB by Mobile Operating System: Average MB per user
  • Figure 48: Smartphone Data: Effective Cost per MB
  • Figure 49: Connected Devices, Category Mix, % Share: April 2011
  • Figure 50: Desired OS of Next Smartphone: % of consumers who plan to purchase new smartphone
  • Figure 51: U.S. Smartphone Market Share, % of US mobile phone subscribers in March 2011
  • Figure 52: Apple iOS v. Android OS across All Mobile Devices, Total base (000) / % of subscribers
  • Figure 53: U.S. Non-Computer Device Traffic % share, May 2011
  • Figure 54: Mobile Content Usage
  • Figure 55: Mobile Content Usage
  • Figure 56: Mobile Content Usage
  • Figure 57: Devices Used to Watch Video Content in 1Q 2011: % of U.S. mobile phone subscribers
  • Figure 58: Devices Used to Watch Video Content in 2011, % of U.S. households
  • Figure 59: Consumer Trend in Mobile Purchases, % of consumers making 1 or more m-purchase
  • Figure 60: Consumer Mobile Platform Activities 2010 v. 2011, % of respondents
  • Figure 61: Mobile Purchase Influencers in Mature Markets May 2011, % of respondents
  • Figure 62: Online Shopping via Mobile Device May 2011, % of respondents
  • Figure 63: Online Purchases via Mobile Device May 2011, % of respondents making a purchase in past six months
  • Figure 64: Consumer Smartphone Usage May 2011, % of respondents
  • Figure 65: Smartphone as Payment System Q1 2011, % of respondents
  • Figure 66: Smartphone as Payment System Q1 2011, % of respondents
  • Figure 67: In-store Mobile Product Browsing 2009-2010, % of US consumers
  • Figure 68: Mobile Purchases by Men 2009-2010, % of men making 1 or more m-purchase
  • Figure 69: Mobile Browsing by Men
  • Figure 70: Mobile Purchases by Women 2009-2010, % of women making 1 or more m-purchase
  • Figure 71: Mobile Browsing by Women
  • Figure 72: Mobile Ad CTR, by Gender, Income April-May 2011, % of total users
  • Figure 73: Mobile Ad CTR, by Gender, Income April-May 2011, % of total users
  • Figure 74: Mobile Device Use by Hispanics April 2011, % of respondents, n=24,754
  • Figure 75: Mobile Device Use for Internet Search April 2011, % of respondents, n=24,754
  • Figure 76: Internet Use by Household Income April 2011, % of households
  • Figure 77: Current Family Marketplace April 2011, % of households
  • Figure 78: Mobile Retail Users, by Income 2010 Study, % of audience
  • Figure 79: Reaction to Mobile Advertising, by Age Q1 2011, % of audience
  • Figure 80: Mobile Retail Users, by Age 2010 Study, % of audience
  • Figure 81: Mobile Retail Users, by Access Method 2010 Study, Audience in millions
  • Figure 82: Method of Product Recommendation 2011 Study, % of respondents
  • Figure 83: 89% Embedded Smartphone into Daily Life
  • Figure 84: Smartphone: A Consumer's Always-on Companion - 93% Use at Home
  • Figure 85: Smartphone as Pocket PCs: 81% Browse Internet
  • Figure 86: 72% Use While Consuming Other Media
  • Figure 87: Smartphone Users Multi-task: 59% Use While Waiting in Line
  • Figure 88: Smartphone Help Us with Our Daily Lives: 89% Stay Connected
  • Figure 89: What We're Willing to Exchange for Internet Usage on Smartphone: 53% with BEER
  • Figure 90: Search is The Most Visited Website: 77% On Search Engine
  • Figure 91: Smartphone Searchers Look Wide Variety of Information : 51% Dinning
  • Figure 92: Searchers Seek Quick and Convenient Information: 89% Urgency
  • Figure 93: 90% Take Action on Smartphone Search
  • Figure 94: 59% Searchers Purchase
  • Figure 95: 95% Look Local Information
  • Figure 96: Local Information Seekers Are Ready to Buy: 44% Purchased
  • Figure 97: Variety of Actions Taken after Accessing Local Content
  • Figure 98: Nearly All Local Information Seekers Take Action within a Day
  • Figure 99: Mobile Transforming Everyday Shopping Behavior
  • Figure 100: 79% Rely on Smartphone to Help with Shopping
  • Figure 101: 70% Use While Shopping in-store
  • Figure 102: Smartphone Are an Integral Part of Multi-channel Purchase Process
  • Figure 103: Majority of Smartphone Shoppers Purchase
  • Figure 104: 27% Purchase by Via Mobile Website
  • Figure 105: 22% Purchase Via Apps
  • Figure 106: Shoppers Spent roughly $300
  • Figure 107: Cross Media Exposure Influence Mobile Search: 61% Word of Mouth
  • Figure 108: 71% Search Because of Ad
  • Figure 109: A Vast Majority Notice Mobile Ad: 82% on Smartphone
  • Figure 110: Half Take Action Who See a Mobile Ad: 42% Click on Ad
  • Figure 111: U.S. Mobile Marketing Spend 2010 v. 2015, US$ millions
  • Figure 112: Local vs. National Ad Spend in Mobile 2010-2015, US$ billions
  • Figure 113: Verticals Growth in Mobile Campaigns Q1 2010 v. Q1 2011, % growth
  • Figure 114: U.S. Mobile Marketing: Advertising 2010 Totals, US$ millions
  • Figure 115: U.S. Mobile Marketing: Promotions 2010 Totals, US$ millions
  • Figure 116: Mobile Marketing Adoption May 2011, % of respondents
  • Figure 117: Category Share in Mobile Display Ads 3-month average share ending March 2011, US mobile subscribers
  • Figure 118: Smartphone, Feature Phone Service Penetration 3-month average share ending March 2011, US mobile subscribers
  • Figure 119: Mobile Advertiser Campaign Goals April 2011, % of campaigns
  • Figure 120: Click-Through Rates by Mobile OS May 2011, % of users
  • Figure 121: Mobile Advertiser Campaign Destination Goals April 2011, % of campaigns
  • Figure 122: Post-Click Action Campaign Mix April 2011, % of campaigns
  • Figure 123: Social Media Usage by Location June 2011, % of respondents
  • Figure 124: Mobile Campaign Targeting Mix April 2011, % of campaigns
  • Figure 125: Device OS Mix April 2011, % of campaigns
  • Figure 126: Device Carrier Mix April 2011, % of campaigns
  • Figure 127: Top Manufacturers of Mobile Devices April 2011, % of campaigns
  • Figure 128: The Daily Apps Display on iPad
  • Figure 129: User Interface of Ge.tt Apps
  • Figure 130: GetGlue Apps
  • Figure 131: Bizzy Apps Front
  • Figure 132: Flipboard News Apps
  • Figure 133: Kik Social Apps
  • Figure 134: ShopKick Apps
  • Figure 135: Path Networking Apps
  • Figure 136: Instagram Apps
  • Figure 137: GroupMe Apps
  • Figure 138: LBS Dynamics
  • Figure 139: Mobile social networking
  • Figure 140: Mobile Search Demo
  • Figure 141: Mobile Commerce
  • Figure 142: Mobile Payment
  • Figure 143: Context Aware Service
  • Figure 144: Object Recognition (OR)
  • Figure 145: Mobile Instant Messaging (MIM)
  • Figure 146: Mobile e-mail
  • Figure 147: Mobile Video
  • Figure 148: 56% of Daily Smartphone Time with Apps
  • Figure 149: Organic Discovery Less Likely for Brand Apps
  • Figure 150: Use of Smartphone vs. Time of Day - Relative
  • Figure 151: Use of Smartphone vs. Time of Day - Absolute
  • Figure 152: Types of Smartphone students use
  • Figure 153: Smartphone camera usage is way up in casual applications.
  • Figure 154: Smartphone to Microscopes
  • Figure 155: Facebook on a BlackBerry
  • Figure 156: HTC Status has a Facebook button below the keyboard
  • Figure 157: Mobile Facebook Posting Clients
  • Figure 158: Mobile Posting to Facebook
  • Figure 159: Hangouts on Mobile Phone
  • Figure 160: Sample Google Plus Phone Infographics
  • Figure 161: Mobile phone feature priorities of iPhone users compared to all mobile phone users, % of US users ranking a feature in their top four.
  • Figure 162: Twitter awareness and usage among US PC users
  • Figure 163: LinkedIn worldwide members 2011
  • Figure 164: The UI of Flickr Android Apps
  • Figure 165: Most Popular Cameras in the Flickr Community
  • Figure 166: Mobile Social Networking Audience and Access 2011
  • Figure 167: Average Monthly Data Usage for US Smartphone Users
  • Figure 168: % reach of Facebook and Twitter Among Smartphone Audiences 2011
  • Figure 169: US Smartphone Users (000) that Accessed Social Networking/Blog
  • Figure 170: Europe Smartphone Users (000) that Accessed Social Networking/Blog
  • Figure 171: Which Type of Offer Would You Prefer?
  • Figure 172: Medfield Enabled Phone of Intel
  • Figure 173: Swivl in Smartphone
  • Figure 174: Swivl in hand
  • Figure 175: Sony Xperia S
  • Figure 176: ubuntu Logo
  • Figure 177: LG Optimus 3D and Nokia X7
  • Figure 178: Amazon kindle phone concept
  • Figure 179: NOKIA Vertu Image

List of Tables

  • Table 1: Top US Mobile OEM's % of Subscriber Share
  • Table 2: Top Smartphone Platform's % of subscriber share
  • Table 3: Smartphone shipment & growth 2011-2016
  • Table 4: Top 10 Downloaded Mobile Apps 2011
  • Table 5: Twitter Penetration Among Mobile Smartphone Users
  • Table 6: Smartphone activities: % of adult smartphone owners who use their phones to do different social activities
  • Table 7: Worldwide Distribution by industry 2011
  • Table 8: Mobile Social Networking Activities 2011
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