表紙
市場調査レポート

次世代モバイル・コマース:携帯電話を超えて

Next Generation Mobile Commerce: Beyond Cell Phones

発行 Mind Commerce 商品コード 226491
出版日 ページ情報 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
次世代モバイル・コマース:携帯電話を超えて Next Generation Mobile Commerce: Beyond Cell Phones
出版日: 2011年12月19日 ページ情報: 英文 150 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートは、成長の加速が予想されるモバイル・コマース市場について調査分析するとともに、将来の携帯電話機やタブレット、モバイル・コマースのアプリケーションと消費者行動の変化に関する予測などについてまとめ、概略下記の内容でお届けするものです。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 携帯電話機の将来とモバイル・コマースへの影響

  • モバイルプラットフォーム
  • HTML
  • 携帯電話機
  • 2G携帯電話とモバイル・コマース
  • 3G携帯電話
  • LTEを使ったVOIP
  • モバイルIP
  • IPV4からIPV6へ
  • 4G携帯電話
  • 3GPP LTEと4G携帯電話機
  • 3Gと4Gのシステムの違い
  • 2012〜17年における4G携帯電話市場
  • モバイル・デバイスにおけるアプリケ―ションの将来

第3章 携帯電話機に関する分析(OS開発について)

  • ANDROID OS
  • BLACKBERRY
  • IOS
  • NET COMPACT FRAMEWORK
  • BREW
  • ポケットPCとMICROSOFTのスマートフォン
  • PALM OS
  • LG、SAMSUNG、MOTOROLA、SONY-ERICSSON
  • ATT、VERIZON WIRELESS、SPRINT
  • デベロッパーサポートプログラムに関する分析
  • 携帯電話およびメーカーに関するSWOT分析
  • JAVA ME
  • SYMBIAN

第4章 携帯電話機以外を使ったモバイル・コマースの利用(タブレットの普及)

第5章 次世代デバイス(タブレットと携帯電話のほかには何が...?)

第6章 2011〜17年のモバイル・コマース市場に関する予測

第7章 市場

第8章 スマートフォン利用者に関する調査

目次

The M-commerce market is projected to be accelerated by the following sub sectors; Mobile Payments (including Digital and Physical Payments, Contactless NFC and Mobile Money Transfer), Mobile Ticketing, Mobile Coupons and Mobile Banking. We believe this will be partially due to developments in non-traditional cellular usage and the ascent of the tablet computing devices. This report provides analysis of current and the future market for mobile commerce applications from (2012-2017). The research identifies the future of handset, tablets and consumer behavior relative to m-commerce applications.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. THE FUTURE OF THE MOBILE HANDSETS AND ITS EFFECT ON M-COMMERCE

  • 2.1. MOBILE PLATFORMS
  • 2.2. HTML
  • 2.3. MOBILE HANDSETS
  • 2.4. 2G HANDSETS AND MOBILE COMMERCE
  • 2.5. 3G HANDSETS
  • 2.6. VOIP OVER LTE
  • 2.7. MOBILE IP
  • 2.8. THE MIGRATION FROM IPV4 TO IPV6
  • 2.9. 4G HANDSETS
  • 2.10. 3GPP LTE AND 4G HANDSETS
  • 2.11. DIFFERENCES BETWEEN 3G AND 4G SYSTEMS
  • 2.12. 4G HANDSET MARKET 2012-2017
  • 2.13. FUTURE OF THE APPLICATIONS IN MOBILE DEVICES

3. HANDSET ANALYSIS (OS DEVELOPMENTS)

  • 3.1. ANDROID OS
  • 3.2. BLACKBERRY
  • 3.3. IOS
  • 3.4. .NET COMPACT FRAMEWORK
  • 3.5. BREW
  • 3.6. POCKET PC AND MICROSOFT SMART PHONE
  • 3.7. PALM OS
  • 3.8. LG, SAMSUNG, MOTOROLA & SONY-ERICSSON
  • 3.9. ATT, VERIZON WIRELESS & SPRINT
  • 3.10. ANALYSIS OF DEVELOPER SUPPORT PROGRAMS
  • 3.11. SWOT ANALYSIS BY PHONE/MANUFACTURER
  • 3.12. JAVA ME
  • 3.13. SYMBIAN

4. M-COMMERCE USAGE BEYOND CELL PHONES (THE RISE OF THE TABLET)

  • 4.1. TABLETS VS SMARTPHONES
  • 4.2. CONSUMER BEHAVIOR IN M-COMMERCE
  • 4.3. HOW GOOGLE IS DRIVING DECISIONS IN HANDSETS
  • 4.4. WILL GOOGLE BE INVOLVED IN THE NEXT GENERATION M-COMMERCE...?
  • 4.5. WHAT IS THE NEXT MOVE FROM GOOGLE..?
  • 4.6. NEXT GENERATION MOBILE COMMERCE DEVICES (TABLETS OR SMARTPHONES..?)
  • 4.7. TABLETS ANALYSIS
  • 4.8. IPAD FROM APPLE
  • 4.9. MOTOROLA XOOM
  • 4.10. GALAXY TAB
  • 4.11. LG G-SLATE
  • 4.12. FUTURE OF THE TABLETS
  • 4.13. CONCLUSION ON TABLETS
  • 4.14. CASE STUDY 1: TABLETS EFFECTS ON M-COMMERCE
  • 4.15. CASE STUDY 2: TABLETS AND PURCHASING DECISIONS
  • 4.16. CONCLUSIONS
  • 4.17. MOTOROLA
  • 4.18. MOTOROLA SWOT
  • 4.19. GLOBAL HANDSET MANUFACTURERS TO REDUCE NUMBER OF MODELS...?
    • 4.19.1. NOKIA
    • 4.19.2. LG
    • 4.19.3. SAMSUNG
    • 4.19.4. CONCLUSIONS

5. NEXT GENERATION DEVICES (WHAT'S BEYOND TABLET AND CELL PHONES..?)

  • WIRELESS NETWORK

6. M-COMMERCE MARKET FORECAST 2012-2017

  • 6.1. UK MOBILE COMMERCE REVENUE 2011-2017
  • 6.2. THE FUTURE OF M-COMMERCE TO 2017
  • 6.3. M-COMMERCE FUTURE IN LTE AND ITS USAGE
  • 6.4. M-COMMERCE IN 2017
  • 6.5. SERVICES AND APPLICATIONS
  • 6.6. NFC WORLD MARKET FORECAST 2012-2017

7. MARKETS

  • 7.1. MOBILE ADVERTISING
    • 7.1.1. THE ADVERTISING DOUBLE EDGED SWORD
    • 7.1.2. MARKET SUMMARY
    • 7.1.3. CASE STUDY RIM
    • 7.1.4. CASE STUDY APPLE
    • 7.1.5. CASE STUDY POPCAP GAMES
    • 7.1.6. CASE STUDY CAR LOCATOR
    • 7.1.7. PLATFORM MARKET SHARE
  • 7.2. MARKET SIZING
    • 7.2.1. PREDICTED MOBILE SALES
    • 7.2.2. PREDICTED SMART PHONE SALES
    • 7.2.3. PREDICTED MOBILE APPLICATION SALES AND REVENUE
    • 7.2.4. RECENT MARKET DEVELOPMENTS AS GROWTH INDICATORS
  • 7.3. MARKET SIZING AND FORECAST
    • 7.3.1. SMART PHONE MARKET PERFORMANCE
  • 7.4. APPLICATION STORE MARKET PERFORMANCE
    • 7.4.1. HANDANGO MOBILE CONTENT
    • 7.4.2. APPLE APP STORE MOBILE CONTENT
    • 7.4.3. MEDIALETS APP STORE AND ANDROID MARKETPLACE ANALYSIS
  • 7.5. RECOMMENDATIONS FOR THE MOBILE APP MARKETPLACE

8. SMART PHONE USER SURVEY

  • 8.1. MARKET BREAKDOWN BY MOBILE OPERATING SYSTEM
    • 8.1.1. SYMBIAN
    • 8.1.2. RIM BLACKBERRY
    • 8.1.3. APPLE OSX MOBILE
    • 8.1.4. GOOGLE ANDROID
    • 8.1.5. WINDOWS MOBILE AND PHONE
    • 8.1.6. PALM WEBOS
    • 8.1.7. SAMSUNG BADA
    • 8.1.8. EMERGING PLATFORMS
Back to Top