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市場調査レポート

近距離無線通信(NFC)の事業機会

Where is the Money in Near Field Communications?

発行 Mind Commerce 商品コード 206848
出版日 ページ情報 英文 126 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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近距離無線通信(NFC)の事業機会 Where is the Money in Near Field Communications?
出版日: 2011年08月01日 ページ情報: 英文 126 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

近距離無線通信(NFC)技術は、高速の高容量アプリケーションへの活用が可能であり、特にマイクロペイメントなどの消費者決済に適しています。具体的には、モバイルコマース、モバイルバンキング、e発券などにおけるモバイル決済が主要なアプリケーションとなり、公共交通当局、銀行、クレジットカード会社、モバイルオペレーター、決済サービスプロバイダー、小売業者、ならびにエンドユーザーがステークホルダーとなります。

当レポートでは、近距離無線通信(NFC)技術について調査分析し、あらゆる角度からNFC技術を評価し、主要なステークホルダーと様々な事業機会を特定して、彼らにとってのNFCのビジネスケースを提示するとともに、現在この分野に参入している主要な企業の動向を分析するなど、概略下記の内容でお届けいたします。

要約

目次

エグゼクティブサマリー

  • ブランディングの役割
  • 発展する市場
  • 業界イニシアチブおよびオープンループシステム
  • 根気が必要
  • MNOおよび銀行
  • 市場を動かすもの

NFC技術のレビュー

  • NFC技術
    • 規格
    • カードの種類
  • 強力なユーザー認証vs速さと使い易さ
    • 成功への鍵
    • オープンウェブvs塀で囲まれた庭
    • リスク
    • 個々の取引の安全確保:どんなに小さくとも
    • 代替技術(EMV)
    • ユーザー認証
    • 販売放棄率
    • 否認防止
    • 多要素認証
  • NFCアプリケーション
  • 決済
  • アクセス管理
  • ロイヤルティー:アフィニティーグループ
  • スマート広告
  • 位置情報ベースサービス
  • マーケティングおよび顧客関与
  • ソーシャルネットワーク
  • その他

モバイル決済とNFC

  • モバイルウォレット
  • 携帯電話と一体化
  • SIMカードに一体化
  • モバイルコマース
  • モバイルバンキング
  • e発券
  • アクセスアプリケーション
  • バリューチェーン

ステークホルダー

  • 公共交通当局
  • 銀行
  • クレジットカード
  • モバイルオペレーター
    • 既存エコシステムおよびビジネスモデルへの挑戦
  • 決済サービスプロバイダー
  • 手形交換所
  • 技術プロバイダー
  • 小売業者
  • エンドユーザー
  • 規制上の問題
    • プリペイド購入を扱うビジネスモデル

市場に参入している主要な企業

類似産業:モバイル送金

ビジネスケース

  • 交通当局
  • クレジットカード
  • 商店
  • 成功要因:誰が導入を促進できるか

ケーススタディー

  • モバイルマネーのエコシステム
    • ケーススタディー:デジタルコンテンツのウェブ決済
    • PayPalおよびiモードの成長:拡大する決済プロセスループの導入成功例
    • ケーススタディー:オンラインギャンブルのモバイル決済
    • ケーススタディー:モバイルバンキング
  • 成功例
    • 日本:Suica
    • 香港:Octopus
    • 特徴
    • シンガポール:EZ-Link
    • 英国:Oyster
  • 運用開始中
    • デンマーク
    • Alcatel-Lucent
    • Gemplus/Trivnet
    • PayPal
    • MasterCard
    • Google Wallet
    • パートナー
    • 競合企業
    • ISIS
  • 準備中
  • アプリケーション
  • 他のアプリケーションおよびサービスとの抱き合わせ
  • オンラインおよび「大通り」取引用のストアドバリュー型アカウントマイクロペイメント

結論および商業的提言

用語集:略語および表記

付録1:参考文献

付録2:インタビュー対象者のリスト

付録3:世界中のモバイルマネー導入例

目次

Near Field Communication (NFC) is a technology that may be utilized for high-speed high-volume applications and is well suited to consumer payments, especially micro-payments. This report evaluates NFC and presents a detailed description of the business case for NFC for various stakeholders. It identifies key stakeholders, types of opportunities they can capitalize, and analyzes current players in the field.

This research dispels many myths associated with NFC. Readers of this document will be better prepared to decide if they want to pursue investments in this industry and what areas to focus for optimal success. The report includes critical analysis as well as many valuable insights and commercial recommendations.

Organizations Interviewed for Report:

  • Accenture
  • Alcatel-Lucent
  • Belgacom BICS
  • Gemplus Trivnet
  • MACH
  • MAP International
  • MasterCard
  • Mitsui Ventures
  • Monitise
  • Obopay
  • PayPal
  • SIMPAY
  • SMART
  • SMART MONEY
  • Sony Felica
  • Telefonica Group
  • Tranglo
  • Transfer 2
  • Ukash
  • Vodafone UK
  • World Cash Transfers

Table of Contents

  • ABSTRACT
  • TABLE OF CONTENTS
  • EXECUTIVE SUMMARY
  • Role of Branding
  • Developing Markets
  • Industry Initiatives and Open Loop Systems
  • Patience is Needed
  • MNOs and Banks
  • Market Movers
  • REVIEW OF NFC TECHNOLOGY
  • NFC TECHNOLOGY
  • Standards
  • Card Types
  • STRONG USER AUTHENTICATION VS. SPEED AND EASE OF USE
  • The Key to Succeeding
  • Open Web vs. Walled Garden
  • Risk
  • Securing Each Transaction- No Matter How Small
  • Alternative Technologies (EMV)
  • User Authentication
  • Sales Abandonment Rates
  • Non-Repudiation
  • Multi-factor Authentication
  • NFC APPLICATIONS
  • PAYMENT
  • ACCESS CONTROL
  • LOYALTY - AFFINITY GROUPS
  • SMART ADVERTISEMENTS
  • LOCATION BASED SERVICES
  • MARKETING AND CUSTOMER ENGAGEMENT
  • SOCIAL NETWORKING
  • OTHERS
  • MOBILE PAYMENTS AND NFC
  • MOBILE WALLET
  • INTEGRATED IN HANDSETS
  • INTEGRATED IN SIM CARDS
  • MOBILE COMMERCE
  • MOBILE BANKING
  • ETICKETING
  • ACCESS APPLICATIONS
  • THE VALUE CHAIN
  • STAKEHOLDERS
  • PUBLIC TRANSPORTATION AUTHORITIES
  • BANKS
  • CREDIT CARDS
  • MOBILE OPERATORS
  • The challenge to Existing Ecosystems and Business Models
  • PAYMENT SERVICE PROVIDERS
  • CLEARING HOUSES
  • TECHNOLOGY PROVIDERS
  • RETAILERS
  • END USERS
  • REGULATORY ISSUES
  • Business Models for Dealing with Prepaid Purchases
  • KEY PLAYERS ALREADY IN THE MARKET
  • INDUSTRY COMPARABLES- MOBILE REMITTANCES:
  • BUSINESS CASE
  • TRANSPORTATION AUTHORITIES
  • CREDIT CARDS
  • MERCHANTS
  • SUCCESS FACTORS- WHO CAN DRIVE ADOPTION
  • CASE STUDIES
  • MOBILE MONEY ECOSYSTEMS
  • Case Study- Web Payment for Digital Content
  • PayPal and i-Mode Growth- Successful Implementations of Growing Payment Processing Loop
  • Case Study- Mobile Payment for Online Gambling
  • Case Study- Mobile Banking
  • SUCCESSES
  • Japan- Suica
  • Hong Kong- Octopus
  • Characteristics
  • Singapore- EZ-Link
  • UK- Oyster
  • ROLL-OUTS IN PROGRESS
  • Denmark
  • Alcatel-Lucent
  • Gemplus/Trivnet
  • PayPal
  • MasterCard
  • Google Wallet
  • Partners
  • Competitors
  • ISIS
  • IN THE PIPELINE
  • APPLICATIONS
  • TIE-INS WITH OTHER APPLICATIONS AND SERVICES
  • STORED VALUE ACCOUNT MICROPAYMENTS FOR BOTH ONLINE AND ' HIGH STREET' TRANSACTIONS
  • CONCLUSIONS AND COMMERCIAL RECOMMENDATIONS
  • GLOSSARY - ABBREVIATIONS AND NOTATIONS
  • APPENDIX 1: REFERENCE SOURCES
  • APPENDIX 2: LIST OF INTERVIEWEES
  • APPENDIX 3: MOBILE MONEY DEPLOYMENTS WORLDWIDE
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