市場調査レポート

NGN(次世代ネットワーク)投資のマネタイズ化:IMSおよびSDPの各種アプリケーション市場の展望とビジネスケース

Monetizing the NGN Investment: Market Prospects and Business Case for IMS and SDP based Applications

発行 Mind Commerce Publishing LLC 商品コード 175191
出版日 ページ情報 英文 225 Pages
納期: 即日から翌営業日
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NGN(次世代ネットワーク)投資のマネタイズ化:IMSおよびSDPの各種アプリケーション市場の展望とビジネスケース Monetizing the NGN Investment: Market Prospects and Business Case for IMS and SDP based Applications
出版日: 2011年03月15日 ページ情報: 英文 225 Pages

当商品の販売は、2016年02月15日を持ちまして終了しました。

概要

NGN(次世代ネットワーク)は質の高いユーザーエクスペリエンスを約束するものであり、通信サービスプロバイダーの間では、NGNフレームワークはカスタマーロイヤルティを確約するツールを提供してくれるものとして期待が高まっています。しかし、理想的なNGNの実現に向けた道程は非常に困難な課題に満ちています。オペレーターが直面しているもっとも深刻な課題は、OSSおよびBSSプラットフォーム、システム、プロセスの最適化です。

当レポートでは、NGNのキーエレメントであるサービスデリバリープラットフォーム(SDP)およびIPマルチメディアサブシステム(IMS)のエコシステム、バリューチェーン、アプリケーションについて調査分析し、各種アプリケーションの概要、SDPソリューションの機能・メディア・地域別収益、IMS市場の展望、アプリケーション別の各種ビジネスケース、提言などをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 現在のIMSおよびSDP環境

  • IMS
  • SDP
  • SOA
  • IMS・SDPのエコシステムバリューチェーン
    • ベンダー
    • オペレーター
    • コンテンツ・アプリケーションプロバイダー
  • SDP・IMSの成長牽引因子の再考
    • IMS:NGN(次世代ネットワーク)への推進力を支援
    • アプリケーション制御:IPサービスの集中制御
    • 市場成長・技術導入・業務推進の牽引因子
    • 通信業界のターニングポイントとIMS

第3章 IMS・SDPアプリケーション

  • アプリケーションの概要と提供価値
    • サービス能力インタラクション
    • プレゼンス
    • ダイナミックアドレスブック
    • 個別化通信・情報
    • ユニバーサルプリペイ
    • 消費者・ビジネス向け音声サービス
    • リッチコール
    • ビデオコール
    • メッセージング
    • ユニファイドコミュニケーション
    • Push-to-X
    • ワイヤレス-ワイヤラインコンバージェンス
    • エンターテインメント
    • ビデオオオンデマンド
    • COI(Community Of Interest)のコミュニケーション
    • 拡張現実
    • CRM(Customer Relationship Management)
    • 遠隔作業員
    • ID保護
    • ユニバーサルビリング
    • ソーシャルネットワーキング
    • サービスブレンディング
    • IMSと広告
  • アプリケーションの特徴/機能
    • QoS・リソース配分
    • 通信の統合
    • プレミアムサービス
    • 新しいサービスデリバリーモデル

第4章 市場予測

  • SDP予測
    • SDPソリューション市場
    • SDPソリューション収益の機能別内訳
    • SDPソリューション収益のメディア別内訳
    • SDPソリューション収益のメディア・地域別内訳
    • SOAプラットフォーム市場
  • IMS予測
    • 総合的メトリクス
    • ビデオテレフォニー
    • ユニファイドメッセージング
    • PTT
    • ワイヤレス・ワイヤラインコンバージェンス
    • オンラインゲーム
    • ビデオオンデマンド
  • 地域別見通し
  • オペレータータイプ別見通し
  • アプリケーション別見通し
  • 新しいビジネス機会

第5章 ビジネスケース分析

  • ビジネスケースポートフォリオ
  • 主要アプリケーション動向
  • アプリケーション別ビジネスケース

第6章 サマリー・提言

  • 総合的提言
  • オペレーターへの提言
    • 新しいアプリケーション・機能・開発アプローチ
    • ネットワーク管理およびオペレーション上の課題、など
  • インフラへの提言
    • SCM(Service Creation Management)とIMS、など
  • アプリケーションプロバイダーへの提言
    • IMSとサードパーティアプリケーション
    • サービス創出パラダイムへの変化
    • 新しいVNO、など

第7章 付録

目次

Next Generation Networks (NGN) promises a high quality end-user experience. Telecommunications service providers expect the NGN framework to provide them with tools that would ensure customer loyalty. However, the path towards achieving the ideal NGN is fraught with formidable challenges. The most critical challenge confronting operators is optimizing their OSS and BSS platforms, systems, and processes.

Deciding where to invest in NGN applications is difficult without key business case analysis. Planning NGN application deployment is difficult without insights into application value to customers, services blending opportunities, or strategies for services migration.

Two key elements of NGN are Service Delivery Platforms (SDP) and the IP Multimedia Subsystem (IMS) framework for service creation, delivery, and management. This report addresses the IMS and SDP ecosystem and value chain, applications, and provides a market forecast for 2011 through 2016.

The report also provides an overall business case analysis for IMS and SDP as well as a per-application assessment for major IMS based applications. Finally, the report provides specific recommendations for network operators, infrastructure providers, and application providers.

Key Benefits:

  • Market forecast from 2011 through 2016
  • Understand the business case for SDP and IMS
  • Identify the key applications within NGN environment
  • Identify services blending opportunities for various applications
  • Identify what VAS applications represent leading service opportunities
  • Understand how the mix of paid vs. unpaid services will evolve over time
  • Understand the changing role of end-user services and experience management
  • Identify the anticipated revenue opportunities for value-added service applications
  • Understand why some services will be subscription based while others will be on-demand or third party subsidized
  • Understand the evolution of value from bearer services to value-added service applications, content and information
  • Understand the role and importance of third parties in subsidizing services revenue and new content and applications

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Current Landscape of IMS and SDP

  • 2.1. IMS
    • 2.1.1. IMS Components
  • 2.2. SDP
    • 2.2.1. Definition
    • 2.2.2. Evolution
    • 2.2.3. Benefits of SDP
  • 2.3. SOA
    • 2.3.1. Definition
    • 2.3.2. Evolution
  • 2.4. IMS and SDP Ecosystem and Value Chain
    • 2.4.1. Vendors
    • 2.4.2. Operators
    • 2.4.3. Content and Application Providers
  • 2.5. Re-evaluating the Market Drivers for SDP and IMS
    • 2.5.1. IMS Supports the Drive to a Next Generation Network (NGN)
    • 2.5.2. Application Control: Central Control of IP based Services
    • 2.5.3. Market Driver: Need for More Revenue and Better Margins
    • 2.5.4. Market Driver: Capital Savings
    • 2.5.5. Market Driver: New Revenue Opportunities
    • 2.5.6. Market Driver: Targeted Offerings and Premium Services
    • 2.5.7. Market and Technology Driver: Operational Cost Savings
    • 2.5.8. Market Driver: Service Creation and Delivery
    • 2.5.9. Market and Technology Driver: Convergence Driving IMS
    • 2.5.10. Operational Driver: Evolving to an Integrated Network
    • 2.5.11. Turning Point in Telecom is Good for IMS

3. IMS and SDP Applications

  • 3.1. Application Descriptions and Value Proposition
    • 3.1.1. Services Capability Interaction
    • 3.1.2. Presence
    • 3.1.3. Dynamic Address Book
    • 3.1.4. Personalized Communications and Information
    • 3.1.5. Universal Prepay
    • 3.1.6. Consumer and Business Voice Services
    • 3.1.7. Rich Calls
    • 3.1.8. Video Calls
    • 3.1.9. Messaging
    • 3.1.10. Unified Communications
    • 3.1.11. Push-to-X
    • 3.1.12. Wireless-Wireline Convergence
    • 3.1.13. Entertainment
    • 3.1.14. Video on Demand
    • 3.1.15. Community of Interest Communications
    • 3.1.16. Augmented Reality
    • 3.1.17. Customer Relationship Management (CRM)
    • 3.1.18. Dispatch, Tele-workers and Remote Workforce
    • 3.1.19. Identity Protection
    • 3.1.20. Universal Billing
    • 3.1.21. Social Networking
    • 3.1.22. Services Blending
    • 3.1.23. IMS and Advertising
  • 3.2. Application Feature/Functionality Analysis
    • 3.2.1. Quality of Service (QoS) and Resource Allocation Critical
    • 3.2.2. Communications Integration
    • 3.2.3. Premium Services
    • 3.2.4. New Services Delivery Model

4. Market Outlook and Forecast

  • 4.1. SDP Forecasts
    • 4.1.1. Markets for SDP Solutions
    • 4.1.2. Functional Break-up of SDP Solutions Revenue
    • 4.1.3. Mediawise Break-up of SDP Solutions Revenue
    • 4.1.4. Geographical Break-up of Mediawise SDP Solutions Revenues
    • 4.1.5. Markets for SOA Platforms
  • 4.2. IMS Forecasts
    • 4.2.1. Overall Metrics
    • 4.2.2. Video Telephony
    • 4.2.3. Unified Messaging
    • 4.2.4. PTT
    • 4.2.5. Wireless Wireline Convergence
    • 4.2.6. Online Gaming
    • 4.2.7. Video on Demand
  • 4.3. Outlook by Region
  • 4.4. Outlook by Operator Type
  • 4.5. Outlook by Application
  • 4.6. New Business Opportunities

5. Business Case Analysis

  • 5.1. Overall Business Case Portfolio
    • 5.1.1. Application Monetization Categories
    • 5.1.2. Revenue Inputs to the Business Case
  • 5.2. Key Application Trends
  • 5.3. Application Business Cases
    • 5.3.1. Presence
    • 5.3.2. Dynamic Address Book
    • 5.3.3. Personalized Communications and Information
    • 5.3.4. Universal Prepay
    • 5.3.5. Consumer and Business Voice Services
    • 5.3.6. Rich Calls
    • 5.3.7. Video Calls
    • 5.3.8. Messaging
    • 5.3.9. Unified Communications
    • 5.3.10. Push-to-X
    • 5.3.11. Wireless-Wireline Convergence
    • 5.3.12. Entertainment
    • 5.3.13. Video on Demand
    • 5.3.14. Community of Interest Communications
    • 5.3.15. Augmented Reality
    • 5.3.16. Customer Relationship Management (CRM)
    • 5.3.17. Remote Workforce, Tele-worker and Dispatch
    • 5.3.18. Identity Protection
    • 5.3.19. Universal Billing
    • 5.3.20. Social Networking
    • 5.3.21. Services Blending
    • 5.3.22. Advertising

6. Summary and Recommendations

  • 6.1. Overall Recommendations
  • 6.2. Operator Recommendations
    • 6.2.1. New Applications, Features, and Development Approaches
    • 6.2.2. Network Management and Operations Issues
    • 6.2.3. Operator Interviewee Analysis
    • 6.2.4. Challenges of IMS Rollout
    • 6.2.5. Customer Control
  • 6.3. Infrastructure Recommendations
    • 6.3.1. Supplier Interviewee Analysis
    • 6.3.2. Service Creation Management (SCM) and IMS
  • 6.4. Application Provider Recommendations
    • 6.4.1. IMS and Third-party Applications
    • 6.4.2. IMS Changes to the Service Creation Paradigm
    • 6.4.3. The Emerging Virtual Network Operator (VNO)

7. Appendix

  • 7.1. Technical Overview of IMS and SDP
    • 7.1.1. SDP Architecture
    • 7.1.2. SDP and OSS/BSS
    • 7.1.3. IP Multimedia Subsystem (IMS)
    • 7.1.4. Technologies Supporting IMS
      • 7.1.4.1. IMS and SIP
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