表紙:大規模公開オンライン講座(MOOC)市場:技術、講座タイプ、事業者タイプ、サブスクリプションモデル別(2021年~2026年)
市場調査レポート
商品コード
1030580

大規模公開オンライン講座(MOOC)市場:技術、講座タイプ、事業者タイプ、サブスクリプションモデル別(2021年~2026年)

Massive Open Online Course Market by Technology, Course Type, Provider Type, and Subscription Model 2021 - 2026

出版日: | 発行: Mind Commerce | ページ情報: 英文 54 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=114.84円
大規模公開オンライン講座(MOOC)市場:技術、講座タイプ、事業者タイプ、サブスクリプションモデル別(2021年~2026年)
出版日: 2021年09月29日
発行: Mind Commerce
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オンライン学習は、自己啓発、コミュニケーション、効率性、技術を取り入れた教育手段です。e-ラーニングは物理的距離を問わず、通学が不要であることから、より効率的になりました。一方で、人との交流が少ないため、モチベーションの維持が課題となっていました。しかし、先進的なeラーニング企業が社会的統合学習プラットフォームやサービスを導入しているため、この状況は急速に変化しています。

大規模公開オンライン講座(MOOC)は、多数の参加者、社会的な協力関係、インタラクティブなフォーラム、オープンエンドの成果を奨励しています。大学の講座として構成されることや、学術的な単位を提供することもあります。しかし、ほとんどの場合、大規模公開オンライン講座(MOOC)は、就職や進学の際に利用できるオープンエンド型の修了証としても利用されます。大規模公開オンライン講座(MOOC)タイプの教育は、自分のペースで学習したい人に最適です。

当レポートでは、大規模公開オンライン講座(MOOC)市場について調査し、市場の概要、MOOCの技術、ソリューション、市場の動向と成長要因、課題と制限、成功要因、市場予測、市場機会、2025年までの収益予測などをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 イントロダクション

  • eラーニング情勢
  • 大規模公開オンライン講座(MOOC)とは何か?
  • なぜ大規模公開オンライン講座(MOOC)を利用するのか?
  • 大規模公開オンライン講座(MOOC)技術
  • 大規模公開オンライン講座(MOOC)の特徴/機能
  • 大規模公開オンライン講座(MOOC)の進化
  • Eラーニングと大規模公開オンライン講座(MOOC)
  • オンラインコースと大規模公開オンライン講座(MOOC)
  • 遠隔教育と大規模公開オンライン講座(MOOC)
  • クラウドソーシング教育と大規模公開オンライン講座(MOOC)
  • コースアグリゲーターまたはコースディレクトリー
  • ビデオ式と非ビデオ式の大規模公開オンライン講座(MOOC)
  • cMOOCおよびxMOOC
  • cMOOCとxMOOCに共通する要素

第3章 大規模公開オンライン講座(MOOC)市場の動向と成長要因

  • 高等教育マーケットプレイス
  • 遠隔教育全体の需要の伸び
  • 企業の学習とトレーニング
  • 幼稚園から高校レベルまでの教育
  • 自習型学習
  • デジタルギャップを埋める
  • MOOC大学院の学位
  • オープンソースソフトウェア
  • クレデンシャルアカデミック通貨
  • 採用ツール

第4章 大規模公開オンライン講座(MOOC)市場の課題と制限

第5章 大規模公開オンライン講座(MOOC)市場の発展と成功要因

  • ビジネスモデル
  • 成功の測定
  • 教師を教育する
  • 大規模公開オンライン講座(MOOC)の発展
  • やる気を起こさせる教員
  • 拡張大規模公開オンライン講座(MOOC)
    • 音声起動パターン
    • QRコードの使用
    • RFIDの使用
  • MOOCクレデンシャル

第6章 コーポレートMOOC

  • Eラーニング業界の概要
    • 成長速度
    • 成熟市場と非成熟市場
    • 従業員1人あたりのトレーニング費用
    • 成長因子
    • 多様な分野での採用動向
  • 企業MOOCがeラーニング業界に与える影響
  • 企業の学習と開発のためのMOOCの要素
  • 組織にとってのMOOCの利点
  • 職場環境への影響
  • トレーニングのための無料の企業MOOC
  • MOOCの悪い側面
  • MOOC周辺の独立したビジネスチャンス
  • 企業とのMOOCアライアンス

第7章 大規模公開オンライン講座(MOOC)の予測(2020年~2027年)

  • 世界のMOOC市場(2021年~2026年)
  • cMOOC 対 xMOOC (2021年~2026年)
  • サブスクリプションモデル別のMOOCの収益(2021年~2026年)
  • 講座タイプ別のMOOC(2021年~2026年)
  • 事業者タイプ別のMOOC(2021年~2026年)
  • 地域別のMOOC市場(2021年~2026年)
  • MOOCの没入型テクノロジー(2021年~2026年)
  • MOOCの没入型テクノロジー(2021年~2026年)
  • MOOCをサポートするテクノロジー市場(2021年~2026年)
  • MOOCのソフトウェアとツール(2021年~2026年)

第8章 結論・提言

  • 市場分析
    • 市場機会
    • 講座作成およびその他のサービス
    • 教育的サポートの提供
    • 分析ツール
目次

Overview:

This report provides an assessment of MOOC technologies, solutions, overall MOOC trends including market drivers, sub-sectors, and impact on diverse industries. The report analyzes the global MOOC market opportunity and forecasts for 2025 to 2025 for overall revenue as well as SaaS providers, independent student's course subscription, consulting revenue and corporate licensing.

Online Learning is a means of education that incorporates self-motivation, communication, efficiency, and technology. Since the development of the Internet, e-learning has become more efficient as it eliminates distances and subsequent commutes. Because there is often limited social interaction, students must keep themselves motivated. This is rapidly changing, however, as progressive eLearning companies are introducing social integrating learning platforms and services.

The eLearning Landscape represents a complex ecosystem with many players providing various services including Business/Professional Skills, Compliance, Customer Service, Design, Desktop/IT Applications, Human Resources/Learning & Development, Leadership and Management Sales and Marketing, Soft Skills (Communication), and Technology. Distance learning is a very important part of the eLearning ecosystem. MOOC (Massive Open Online Course) represents a distance learning program wherein course contents are distributed using a web platform and under a free or paid subscription model.

MOOC encourages mass participation, social collaborations, interactive forums, and open-ended outcomes. However, it may be structured as a college or university course and can offer academic credit. But mostly it enables open-ended accomplishment certification that can be used for employment or further studies. MOOC types of education are best suited for people who seek self-paced learning.

Table of Contents

1.0 Executive Summary

2.0 Introduction

  • 2.1 The eLearning Landscape
  • 2.2 What is MOOC?
  • 2.3 Why MOOC?
  • 2.4 MOOC Technologies
  • 2.5 MOOC Feature/Functionality
  • 2.6 Evolution of MOOC
  • 2.7 E-learning vs. MOOC
  • 2.8 Online Course vs. MOOC
  • 2.9 Distance Education vs. MOOC
  • 2.10 Crowdsourced Education vs. MOOC
  • 2.11 Course Aggregator or Course Directories
  • 2.12 Video vs. Non-Video MOOC
  • 2.13 cMOOC and xMOOC
  • 2.14 Common Factors among cMOOC and xMOOC

3.0 MOOC Market Trend and Growth Drivers

  • 3.1 Higher Education Marketplace
  • 3.2 Growth of Demand of Distance Learning as a Whole
  • 3.3 Corporate Learning and Training
  • 3.4 K-12 Level Education
  • 3.5 Self-Paced Learning
  • 3.6 Filling the Digital Gap
  • 3.7 MOOC Graduate Degree
  • 3.8 Open Source Software
  • 3.9 Credential Academic Currency
  • 3.10 Recruitment Tools

4.0 MOOC Market Challenges and Limitations

5.0 MOOC Market Development and Success Factors

  • 5.1 Business Model
  • 5.2 Measuring Success
  • 5.3 Teaching the Teachers
  • 5.4 Developing MOOC
  • 5.5 Motivating Faculty
  • 5.6 Augmented MOOC
    • 5.6.1 Voice-Activated Pattern
    • 5.6.2 Using QR Codes
    • 5.6.3 Using RFID
  • 5.7 MOOC Credentials

6.0 Corporate MOOC

  • 6.1 E-Learning Industry Overview
    • 6.1.1 Growth Rate
    • 6.1.2 Mature vs. Non-Mature Market
    • 6.1.3 Per Employee Training Expenses
    • 6.1.4 Growth Factors
    • 6.1.5 Adoption Trend in Diverse Areas
  • 6.2 Impact of Corporate MOOC on e-Learning Industry
  • 6.3 MOOC Elements for Corporate Learning & Development
  • 6.4 Benefits of MOOC for Organization
  • 6.5 Impact on Workplace Environment
  • 6.6 Free Corporate MOOC for Training
  • 6.7 The Ugly Face of MOOC
  • 6.8 Independent Business Opportunities around MOOC
  • 6.9 MOOC Alliance with Company

7.0 MOOC Forecasts 2020 to 2027

  • 7.1 Global MOOC Market 2021 - 2026
  • 7.2 cMOOC Vs. xMOOC 2021 - 2026
  • 7.3 MOOC Revenue by Subscription Model 2021 - 2026
  • 7.4 MOOC by Course Type 2021 - 2026
  • 7.5 MOOC by Provider Type 2021 - 2026
  • 7.6 MOOC Market by Region 2021 - 2026
  • 7.7 Immersive Technologies in MOOC 2021 - 2026
  • 7.8 Immersive Technologies in MOOC 2021 - 2026
  • 7.9 Markets for Technologies Supporting MOOC 2021 - 2026
  • 7.10 Software and Tools for MOOC 2021 - 2026

8.0 Conclusions and Recommendations

  • 8.1 Market Analysis
    • 8.1.1 Market Opportunities
    • 8.1.2 Course Creation and Other Services
    • 8.1.3 Offering Pedagogical Support
    • 8.1.4 Analytics Tools

Figures

  • Figure 2: Stages of MOOC Evolution
  • Figure 3: Levels of Conversation in Different Stages of MOOC
  • Figure 4: Global Education Expenditure in Sectors
  • Figure 5: Factors Contributed to Shift to Corporate E-Learning
  • Figure 6: Global MOOC Market 2021 - 2026
  • Figure 7: cMOOC Vs. xMOOC ($) 2021 - 2026
  • Figure 8: cMOOC Vs. xMOOC 2021 - 2026
  • Figure 9: MOOC Revenue by Subscription Model ($) 2021 - 2026
  • Figure 10: MOOC Revenue by Subscription Model 2021 - 2026
  • Figure 11: MOOC by Course Type ($) 2021 - 2026
  • Figure 12: MOOC by Course Type 2021 - 2026
  • Figure 13: MOOC by Provider Type ($) 2021 - 2026
  • Figure 14: MOOC by Provider Type 2021 - 2026
  • Figure 15: MOOC Market by Region ($) 2021 - 2026
  • Figure 16: MOOC Market by Region 2021 - 2026
  • Figure 17: Immersive Technologies in MOOC ($) 2021 - 2026
  • Figure 18: Immersive Technologies in MOOC ($) 2021 - 2026
  • Figure 19: Markets for Technologies Supporting MOOC ($) 2021 - 2026
  • Figure 20: Software and Tools for MOOC ($) 2021 - 2026

Tables

  • Table 1: Global MOOC Market 2021 - 2026
  • Table 2: cMOOC Vs. xMOOC ($) 2021 - 2026
  • Table 3: cMOOC Vs. xMOOC 2021 - 2026
  • Table 4: MOOC Revenue by Subscription Model ($) 2021 - 2026
  • Table 5: MOOC Revenue by Subscription Model 2021 - 2026
  • Table 6: MOOC by Course Type ($) 2021 - 2026
  • Table 7: MOOC by Course Type 2021 - 2026
  • Table 8: MOOC by Provider Type ($) 2021 - 2026
  • Table 9: MOOC by Provider Type 2021 - 2026
  • Table 10: MOOC Market by Region ($) 2021 - 2026
  • Table 11: MOOC Market by Region 2021 - 2026
  • Table 12: Immersive Technologies in MOOC ($) 2021 - 2026
  • Table 13: Immersive Technologies in MOOC ($) 2021 - 2026
  • Table 14: Markets for Technologies Supporting MOOC ($) 2021 - 2026
  • Table 15: Software and Tools for MOOC ($) 2021 - 2026