表紙
市場調査レポート

LTEブロードキャストの展望

The Prospects for LTE Broadcast

発行 Maravedis, Inc. 商品コード 325548
出版日 ページ情報 英文 61 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
LTEブロードキャストの展望 The Prospects for LTE Broadcast
出版日: 2015年03月06日 ページ情報: 英文 61 Pages
概要

当レポートでは、LTEブロードキャストの今後の展望について調査し、LTEブロードキャストの概要・仕組み・用途、参入事業者とその動向、世界各地におけるトライアルおよび開発の動向、各種ビジネスモデルの検証、LTEブロードキャストの将来性に関する総合的な検証と産業全体への影響などについてまとめています。

エグゼクティブサマリー

第1章 イントロダクション

  • LTEブロードキャストの主な推進因子としてのビデオ
  • もうひとつのモバイルTV技術?
  • レポート概要

第2章 LTEブロードキャストとは

  • 3GPPでの標準化
  • LTEブロードキャストの仕組み
    • 単一周波数ネットワーク (SFN:Single Frequency Network)
    • 新しいハードウェア要件
    • エンドツーエンドなeMBMSソリューションで利用される追加の技術
  • バックホールの影響
  • エンドユーザーデバイス

第3章 LTEブロードキャストの用途

  • ベニューキャスティング
  • 主要イベントのライブカバレージ
  • ライブTVプログラミング
  • ニュース・スポーツ・天気のお知らせ
  • デジタルラジオ放送・音楽
  • 人気コンテンツのキャッシュ・オフピークメディアデリバリーサービス
  • グループ情報配信
  • ソフトウェアアップデート
  • 機械による同報通信

第4章 LTEブロードキャストのエコシステムの発展

  • ネットワークソリューション
    • Alcatel-Lucent
    • Ericsson
    • Huawei
    • Nokia
    • Samsung
  • チップセット・ミドルウェア・デバイス
    • Expway
    • Qualcomm
    • Sequans Communications

第5章 トライアル・開発

  • 北米
    • 米国
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • オランダ
    • ポーランド
    • ポルトガル
    • 英国
  • 中東
    • UAE
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • フィリピン
    • シンガポール
    • 韓国
      • SK Telecom

第6章 ビジネスモデル

  • イントロダクション
  • 節約 (オフローディング)
  • ベニューキャスティング (ライブプレミアムコンテンツ)
  • 競争
  • 調査結果
  • 協力

第7章 将来のテレビの代替?

  • クラウドLTEブロードキャスト:従来の放送に代わるか?
  • ロジスティクス上の課題
  • 従来放送の現状での定着

第8章 総論

  • 端末の利用可能性の重要性
  • モバイルビデオコンテンツの収益化
  • LTEブロードキャスト:従来のTVの代わりとなるか?
  • フレキシビリティという強み

PolicyTracker LTE Broadcast調査の調査結果 (完全版)

用語

表・チャート・イラスト

目次

LTE Broadcast means that mobile networks are no longer a purely one-to-one medium: they have the capacity to send content to many users simultaneously. Our new report considers how this will change the industry and the possible effects on traditional terrestrial broadcasting

Despite the failure of previous mobile broadcast technologies, LTE Broadcast is getting a warm reception in industry circles. This report considers whether that optimism is justified.

Services for sports venues are likely to be the first applications, but what others will follow? Can they generate new revenue streams? Do the business models stack up?

Taking a wider perspective, can LTE Broadcast help contain the explosion in video traffic threatening to overwhelm mobile networks? And what are the implications for traditional terrestrial broadcasting?

Our Prospects for LTE Broadcast report covers 54 companies using research, interviews with experts and a survey of industry professionals to answer these questions.

Key benefits

This 61 page independent analysis is written by Catherine Viola, Dr Jonathan Watson and Martin Sims. It will enable you to:

  • Understand the technology behind LTE Broadcast
  • Assess the possible applications
  • Compare the plans of the major manufacturers and operators
  • Assess the viability of the various business cases
  • Identify the drivers for the takeoff of LTE broadcast
  • Get an understanding of the developing LTE Broadcast ecosystem
  • Decide whether LTE Broadcast could replace traditional TV broadcasting
  • Gauge the wider social impact of LTE Broadcast
  • Appreciate the likely timelines

SAMPLE

Figure 7. Major operators trialling LTE Broadcast

                        Source: Global Mobile Suppliers Association (GSA).

Table of Contents

Executive summary

Chapter 1: Introduction

  • Video is a key driver for LTE Broadcast
  • Just another mobile TV technology?
  • Report overview

Chapter 2: What is LTE Broadcast?

  • Standardisation within 3GPP
  • How LTE Broadcast works
    • Single frequency network
    • New hardware requirements
    • Additional technologies used in end-to-end eMBMS solutions
  • Backhaul implications
  • End-user devices

Chapter 3: LTE Broadcast applications

  • Venue casting
  • Live coverage of major events
  • Live TV programming
  • News, sports and weather bulletins
  • Digital radio broadcasting and music
  • Cached popular content and off-peak media-delivery services
  • Group information distribution
  • Software updates
  • Machine broadcast communications

Chapter 4: LTE broadcast ecosystem development

  • Network solutions
    • Alcatel-Lucent
    • Ericsson
    • Huawei
    • Nokia
    • Samsung
  • Chipsets, middleware and devices
    • Expway
    • Qualcomm
    • Sequans Communications

Chapter 5: Trials and deployments

  • North America
    • USA
  • Europe
    • France
    • Germany
    • Netherlands
    • Poland
    • Portugal
    • UK
  • Middle East
    • UAE
  • Asia-Pacific
    • Australia
    • China
    • India
    • Philippines
    • Singapore
    • South Korea
    • SK Telecom

Chapter 6: Business models

  • Introduction
  • Savings (offloading)
  • Venue casting (live premium content)
  • Competition
  • Survey results
  • Co-operation

Chapter 7: A future alternative to TV?

  • Could LTE Broadcast replace traditional broadcasting?
  • Logistical challenges
  • Traditional broadcasting is here to stay - for now
    • Broadcasting wins the lower UHF battle

Chapter 8: Conclusion

  • The importance of handset availability
  • Monetising mobile video content
  • Can LTE Broadcast replace traditional TV?
  • The strength of flexibility

Complete results from the PolicyTracker LTE Broadcast survey

Glossary

Tables, charts and illustrations

  • Figure 1. Ericsson's mobile data traffic forecast
  • Figure 2. Cisco's mobile data traffic forecast
  • Figure 3. Development of 3GPP standards for eMBMS
  • Figure 4. Samsung's implementation of eMBMS
  • Figure 5. Examples of potential LTE Broadcast applications
  • Figure 6. Overview of Samsung's eMBMS solution
  • Figure 7. Major operators trialling LTE Broadcast
  • Figure 8. Operator LTE Broadcast deployment plans
  • Figure 9. Survey question: will LTE Broadcast generate significant savings for mobile operators?
  • Figure 10. Publicity material for KangarooTV (Right)
  • Figure 11. Summary of possible business models
  • Figure 12. Survey question: Can LTE Broadcast succeed where earlier mobile TV technologies have failed?
  • Figure 13. Survey question: Will deploying LTE Broadcast bring significant business benefits for mobile operators?
  • Figure 14. Survey question: Where will LTE Broadcast have a significant impact?
  • Figure 15. Survey question: Could LTE Broadcast be a substitute for traditional TV broadcasting?
  • Figure 16. Global smartphone vendor market share 2014
  • Figure 17. Market share by operating system
Back to Top